2H+K+S: 35 m2. Milloin näiden nukkekotien valmistus loppuu?
https://www.t2h.fi/kohde/as-oy-espoon-valskari/
Siis saunakin ahdettu 35 neliöön? Mahtaa olla melkoinen hikikoppi.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Onko OMA vai VUOKRATONTTI? Ei löydy mistään tietoa. Miksi?
Tuohon hintaan epäilisin vahvasti, että vuokratontti.
Ja 56 neliöinen kolmio? Wtf?
Ihmisellä täytyy olla myös aika pienet huonekalut, jos saa ne mahtumaan noihin neliöihin noilla huonemäärillä.
Vierailija kirjoitti:
Onko OMA vai VUOKRATONTTI? Ei löydy mistään tietoa. Miksi?
Mene vaikka Etuovesta lukemaan. Siellä on tieto.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ok, mutta minne tuolla saa kaikki tavarat? Mulla on paljon harrastuskamoja (käsitöitä, erilaisia urheilulajeja), enkä keksi mihin tuolla laittaisi kaapit, joissa niitä voisi säilyttää.
varasto on tavaroiden säilyttämistä varten
ne tavarat, joita käytetään säännöllisesti ympäri vuoden sitten sisätiloihin. Kaappeja seinille, joskus kaapilla voi tehdä seinän, saa siis samalla iskulla sekä säilytystilaa, että seinän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo "keittiö" olohuoneen yhdellä seinällä tökkii kyllä pahasti. Toiselle seinälle voisi laittaa wc:n ja suihkun, säästyisi vielä muutama neliö.
Nykytrendiä tuo keittiö olohuoneen yhdellä seinällä. Aivan hirveää. 🤮
Avokeittiöhullu iski jälleen. 😂
Olen asunut kerran kerrostalossa ja kerran rivitalossa. Molemmat olivat sellaisia "läpitalon" huoneistoja ja siinä oli kiva, että pystyi selkeästi vaihtamaan huonetta.
Kerrostalossa oli keittiö, käytävä jonka varrella wc +suihku ja sitten iso olohuone, jonne siis mahtui kyllä helposti 120 cm leveä sänky, yöpöytä, nojatuoli, kirjahylly ja jäi vielä ylimääräistä tilaa ja neliöitä oli noin 35. Tässä oli kiva että keittiö oli aamuauringon puolella ja sinnekin sijoitin yhden nojatuolin -keittiön pöytä oli toki yhdelle hengelle riittävän kokoinen eli pieni. Lisäksi tykkäsin kun sain liikkua selkeästi huoneesta toiseen.
Rivitalo oli sellainen että ensin oli ovesta sisäänmennessä makuuhuone, käytävän varrella wc+sauna ja sitten se olohuone-keittiö yhdistelmä, joka oli aika kamala. Tilaa oli kyllä mutta keittiöseinä= jääkaappi, vanhan ajan pitkä tiskipöytä ja kahvinkeittimen verran työpöytätasoa. Ja muutama kaappi. Mutta tässäkin sain liikkua edestakaisin huoneesta toiseen. Nimittäin kun puhun puhelimessa niin en osaa istua paikallani vaan on pakko liikkua. Sitten oli kiva "vaihtaa maisemaa", eli välillä lueskella sängyllä kirjaa tai päivän postia ja sitten siirtyä keittiö-olohuoneeseen datailemaan.
Joten, aloittajan linkkaaman asunnon pohjakuva olisi minulle aivan hirveä enkä suostuisi sellaisessa ikinä asumaan.
Vierailija kirjoitti:
171900€.
Joo'o. 🥱
Melko edullinen siis noinkin keskeisellä sijainnilla olevalle uudiskohteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksiölle sopivat neliöt- tosi ahdas kaksioksi. Kanikoppi.
Menisi kaksionakin. Suuri lasitettu parveke tuo lisätilaa suurimman osan vuodesta.
Suurin osa ihmisistä ei edes käytä parvekkeitaan muuna kuin romuvarastoina. Suurimpia syitä on se, että talot rakennetaan niin lähekkäin, että parvekkeella tuntee olevansa näytillä.
Ei pidä paikkaansa. Suurin osa ihmisistä on kalustanut ja laittanut parvekkeensa oikein kivoiksi. Näköesteiden laittaminenkaan ei ole mikään ongelma ellei sellaisia ole jo valmiiksi (kuten esim. omalla parvekkeellani on himmennetyn lasin muodossa)..
Kiva istuskella lasikopissa, jonka ikkunat on peitetty, ettei kukaan näe sisään.
No ei niitä nyt kokonaan peitetä. Et vain osaa.
Itse kuvittelet omiasi. Kannattaa joskus oikeasti katsella noiden lasitettujen parvekkeiden elämää, tai elämän puutetta pikemminkin.
Katseltu on. Taidat vaan asua hieman erilaisella alueella kuin minä, jos sielläpäin parvekkeet ovat romuvarastoja.
Jos näet siellä omalla hienolla asuinalueellasi ihmisten parvekkeille, niin todistit väitteeni oikeaksi:
Siellä ollaan näytillä, eikä mikään ole yksityistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisi kaksionakin. Suuri lasitettu parveke tuo lisätilaa suurimman osan vuodesta.
Suurin osa ihmisistä ei edes käytä parvekkeitaan muuna kuin romuvarastoina. Suurimpia syitä on se, että talot rakennetaan niin lähekkäin, että parvekkeella tuntee olevansa näytillä.
Ei pidä paikkaansa. Suurin osa ihmisistä on kalustanut ja laittanut parvekkeensa oikein kivoiksi. Näköesteiden laittaminenkaan ei ole mikään ongelma ellei sellaisia ole jo valmiiksi (kuten esim. omalla parvekkeellani on himmennetyn lasin muodossa)..
Kiva istuskella lasikopissa, jonka ikkunat on peitetty, ettei kukaan näe sisään.
Itse kuvittelet omiasi. Kannattaa joskus oikeasti katsella noiden lasitettujen parvekkeiden elämää, tai elämän puutetta pikemminkin.
Katseltu on. Taidat vaan asua hieman erilaisella alueella kuin minä, jos sielläpäin parvekkeet ovat romuvarastoja.
Jos näet siellä omalla hienolla asuinalueellasi ihmisten parvekkeille, niin todistit väitteeni oikeaksi:
Sinä et siis olekaan nähnyt kenenkään parvekkeelle, kunhan puhut itse keksimääsi paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka yksityistä se kahvin juominen ja lehden lukeminen sitten pitäisi olla, en tiedä. Harvempi sitä näkyä kuitenkaan toljottamaan jää. Ei siellä parvekkeella n**ia toki kannata.
Tuossa häiritsee että huonekalut mahtuu vainn yhdellä tavalla. Ei ole tilaa kirjahyllylle, lipastoille tms. 1960-luvun taloissa on vastaavan kokoisia kaksioita (ilman saunaa) ja niissä on yleensä paljon paremmat mallit, pystyy vaihtelemaan huonekalujen järjestystäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska asunnoissa ei ole säilytystilaa. Jonnekinhan ne romut on tungettava.
Tässäkään asunnossa ei ole lainkaan säilytystilaa?! Paitsi se parveke...
Vierailija kirjoitti:
Muuten ok, mutta minne tuolla saa kaikki tavarat? Mulla on paljon harrastuskamoja (käsitöitä, erilaisia urheilulajeja), enkä keksi mihin tuolla laittaisi kaapit, joissa niitä voisi säilyttää.
Eihän tuolla ole paikkaa edes normaaleille vaatekaapeille. Edes eteisessä. Mihin päällysvaatteet ja kengät riisutaan sisälle tultaessa?
Sänky ja sohva keittiössä. Että sellainen leikkimökki.
Niin tuossahan ei ole kahta huonetta ja keittiö vaan yksi huone ja keittiö. Olohuoneen huonekalut ovat keittiössä tai keittiön varustelu olohuoneessa, ihan miten vaan, mutta kahta huonetta ja keittiötä ei ole.
Ei mahda paljon päivänvaloa sisälle asti tulla. Ainoa ikkuna lasitetulle parvekkeelle, jonka sivuseinät on umpinaiset.
Aivan kauhea ja mikä hinta!
Vierailija kirjoitti:
Niin tuossahan ei ole kahta huonetta ja keittiö vaan yksi huone ja keittiö. Olohuoneen huonekalut ovat keittiössä tai keittiön varustelu olohuoneessa, ihan miten vaan, mutta kahta huonetta ja keittiötä ei ole.
Missä se yksi huone on keittiön lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ilmoitus on huijaus. Tuo on 2 h + sauna. Pari kaappia olkkarissa ei ole yhtä kuin erilainen keittiö. Rakennuttajat on yhä röyhkeämpiä näissä postimerkin kokoisissa asunnossa.