2H+K+S: 35 m2. Milloin näiden nukkekotien valmistus loppuu?
https://www.t2h.fi/kohde/as-oy-espoon-valskari/
Siis saunakin ahdettu 35 neliöön? Mahtaa olla melkoinen hikikoppi.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten ok, mutta minne tuolla saa kaikki tavarat? Mulla on paljon harrastuskamoja (käsitöitä, erilaisia urheilulajeja), enkä keksi mihin tuolla laittaisi kaapit, joissa niitä voisi säilyttää.
Av-mammat eivät harrasta mitään. He istuvat sohvalla puhelin kourassa, jottei yksikään palstakeskustelu jää väliin.
Mikä idea on ompelua ja käsitöitä harrastavalla pitää välivarasto/säilytystiloja ja maksaa niistä kymppitonneja?
Koneet ja puikot nyt ei vie paljon tilaa ja jokaiseen työhön kun tarvitaan tietty määrä ja laatu tarvikkeita, joita voi ostaa sitä mukaan kun tarvitsee.Kivijalkakaupasta saa tarvikkeet heti, ilman toimitusaikaa ja nettikaupastakin parissa päivässä.
Itse harrastan ompelua ja käsitöitä, mutta en ole niihin koskaan tarvinnut säilytystilaa välivarastoksi, kun ei enää missään pula-ajassa eletä ja tarvikkeita voi ostaa sitä mukaa kun tarvitsee.
Ja ap. "nukkekodista" minusta se on kiva yksin asuvalle tai pikkuperheelle, asunnon neliöt eivät vielä ratkaise, vaan tärkeintä on asunnon sijainti ja palvelujen saatavuus.
Niin minäkin harrastan erilaisia käsitöitä, esim. neulomista ja virkkaamista, ompelujuttuja, korttien tekoa ja kirjojen sidontaa jne. Kun niitä juttuja tekee, niin melkko mahdotonta ostaa tarvikkeita siten, ettei mitään jää yli (esim. ompelulanka, villalanka, kangas, paperit, liima, teipit). Kyllä näille jäljelle jääneille jotain säilytystilaa tarvitaan, vai heitätkö sinä kaiken ylimääräisen roskiin, kun olet saanut sen hetkisen työsi valmiiksi? Mulla on tällä hetkellä yksi kokonainen huone harrastustarvikkeilleni, enkä ole sinne varastoitavaksi mitään ostanut. Kyllä ne on kertyneet sinne pikkuhiljaa, kun tarpeeseen olen ostanut. Lisäksi siellä on tulostin, tietokone, ompelukone, silitystarvikkeet, pari paperileikkuria ja elektronista leikkuria jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten ok, mutta minne tuolla saa kaikki tavarat? Mulla on paljon harrastuskamoja (käsitöitä, erilaisia urheilulajeja), enkä keksi mihin tuolla laittaisi kaapit, joissa niitä voisi säilyttää.
varasto on tavaroiden säilyttämistä varten
ne tavarat, joita käytetään säännöllisesti ympäri vuoden sitten sisätiloihin. Kaappeja seinille, joskus kaapilla voi tehdä seinän, saa siis samalla iskulla sekä säilytystilaa, että seinän.
Niin kerrotko nyt vielä ihan selkeästi, mihin ne kaapit voisi laittaa tässä asunnossa johon aloituksessa viitataan? Katso pohjakuvasta ja selitä, kiitos.
Asunnossa ei ole yhtään vapaata seinää, jolle saisi kaappeja. Siksi juuri kysyin, että minne ne tavarat olisi tarkoitus saada mahtumaan.
Käytän itse useimpia harrastuskamojani monta kertaa viikossa, ei niitä voi varastoon viedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-mammat eivät harrasta mitään. He istuvat sohvalla puhelin kourassa, jottei yksikään palstakeskustelu jää väliin.
Mikä idea on ompelua ja käsitöitä harrastavalla pitää välivarasto/säilytystiloja ja maksaa niistä kymppitonneja?
Koneet ja puikot nyt ei vie paljon tilaa ja jokaiseen työhön kun tarvitaan tietty määrä ja laatu tarvikkeita, joita voi ostaa sitä mukaan kun tarvitsee.Kivijalkakaupasta saa tarvikkeet heti, ilman toimitusaikaa ja nettikaupastakin parissa päivässä.
Itse harrastan ompelua ja käsitöitä, mutta en ole niihin koskaan tarvinnut säilytystilaa välivarastoksi, kun ei enää missään pula-ajassa eletä ja tarvikkeita voi ostaa sitä mukaa kun tarvitsee.
Ja ap. "nukkekodista" minusta se on kiva yksin asuvalle tai pikkuperheelle, asunnon neliöt eivät vielä ratkaise, vaan tärkeintä on asunnon sijainti ja palvelujen saatavuus.
Joo, jos mun AINUT harrastus olisi käsityöt, niin saisin kyllä sullottua ne neulelangat, puikot, kankaat ja ompelukoneen yhteen pieneen kaappiin. Mutta sen lisäksi mulla on tuolla sulkapallomailaa, sisäpelikenkiä, kiipeilytavaroita ml. kengät, köydet, jatkot, kypärä jne, retkeilykamat ml. retkikeitin, makuupussi, matkajakkara yms (nämä onkin talvisin varastossa, mutta kesällä ei koska käytän niitä viikottain kun käyn ulkokiipeilemässä ja viikonloppuretkillä)...
Ei ole paljon harrastavan asunto tuo. Ei noita kamoja saisi mihinkään, kun koko kämppään ei mahdu yhtään isoa kaappia. Tavarat pitäisi säilyttää keskellä olohuone-keittiön lattiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tuossahan ei ole kahta huonetta ja keittiö vaan yksi huone ja keittiö. Olohuoneen huonekalut ovat keittiössä tai keittiön varustelu olohuoneessa, ihan miten vaan, mutta kahta huonetta ja keittiötä ei ole.
Missä se yksi huone on keittiön lisäksi?
Makuuhuone on yksi huone ja olohuone/keittiö on toinen huone. Katselethan oikean asunnon pohjapiirrosta?
Vierailija kirjoitti:
Yhdellehän tuo on ihan passeli. Kelpais
Ei noi pieneen pidä tunkea useaa huonetta. Alle 40 neliöön ei missään nimessä kaksiota saati sitten saunallista - muutenkin kylpyhuone vie nykyään liikaa tilaa "pyörätuolidirektiivin" takia.
Nihtisilta? Siellähän on se w.ö.k.ki.
Ei sellaiseen ole pakko muuttaa. Kyllä minusta hyvän kokoinen asunto, jos ei ole lapsia tai lemmikkejä, ei kaikki siellä kotona vietä kaikkea aikaansa, itsekkään en ennen lasten syntymää kuin syönyt ja nukkunut kotona.
Heh,mulla aikoinaan 34,5 neliön kaksio, vessa tuhottoman pieni,keittiö tila erikseen,yksi makuuhuone ja iso olohuone, ihan mukavasti mahtui yksi tai no kaksikin ois tohon mahtunut,hyvin oli ahdettu neliöt.
Kalusteisiin saa aika helposti ja paljon säilytystilaa esim sänky aluslaatikolla.
Tuo on yhdelle just sopiva. Itse asuin 4v 25 neliön yksiössä, osan ajasta (2v) asuttiin jopa miehen kanssa siinä kahdestaan eikä ollut edes parveketta. Ennemmin ahistaa sellaiset 66 neliön 4h- "perheasunnot".
Mun tyttäreni kaksio on 32m2. Hyvin näyttää pärjäävän, opiskelijalle ihan luksustilat. Olohuoneeseen mahtuu ruokapöytä neljälle, sohva ja senkki tv-tasoksi ja säilytystilaksi. Makkarissa vain sänky ja lipasto, muuta ei tarvitse. Suihkuhuone on toki pieni ja keittiö pelkkä L-mallinen komero mutta hyvin tuo ruokansa saa siinä tehtyä. Eteisessä on 5 vaatekaappia säilytykseen. Oikein hyvin suunniteltu, vanhassa talossa
Ihan hirveä, mihin tuonne laitetaan ruokapöytä? Siihen kulkuvälylälle ulko-ovelta makuuhuoneeseen ja "olohuoneeseen". Tervetuloa keittiöön ulko-ovesta ja siitä alkaa slalom huonekalujen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yhdelle just sopiva. Itse asuin 4v 25 neliön yksiössä, osan ajasta (2v) asuttiin jopa miehen kanssa siinä kahdestaan eikä ollut edes parveketta. Ennemmin ahistaa sellaiset 66 neliön 4h- "perheasunnot".
Pakollisiin tiloihin (pesutilat, keittiö, sänky jne.) menee kuitenkin pienissä (lähes) yhtä paljon tilaa kuin isommissa, jolloin "elintilaa" on 50 neliön asunnossa varmaan kolminkertaisesti 25 neliön asuntoon verrattuna.
Asun yksin reilussa 150 neliössä, voisin vaihtaa....
Isoäidilläni oli vastaava. Parveke oli upea ja iso. Siellä sitten oleiltiin aina kun sää antoi myöten (oli toki lasitus, mutta kesällä saattoi olla liian kuuma ja talvella kylmä). Oikein hyvin kelpasi mummilleni ja koko oli oikein loistava. Isompaa ei olisi enää jaksanut huoltaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok jos se maksaisi tuolla uutena 100 t€.
Sijainti ja neliöt huomioiden aika törky hinta tuo noin 172 tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkö teidän uusi ihana kotiNNE?
Tai,
Tässäkö uusi ihana kotiNNE?
Lakatkaa kirjoittamasta näitä karseita tässäkö sinun unelma?- hoono soomi otsikoita.
Ja miten tämä on muka kaksio en ymmärrä.
Ihan selvä kaksio, erillinen makuuhuone, mitä epäselvää?
Maalaistollot on tottuneet lämmittämään sitä 200 neliötä yhdelle ihmiselle ja pitämään lämmintä 50 neliön autotallia ja 75 neliön liiteriä.
Tervetuloa kaupunkiin, Helsingissä asuu töissä käyviä 2 hengen talouksia 16 neliön asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaiseen ole pakko muuttaa. Kyllä minusta hyvän kokoinen asunto, jos ei ole lapsia tai lemmikkejä, ei kaikki siellä kotona vietä kaikkea aikaansa, itsekkään en ennen lasten syntymää kuin syönyt ja nukkunut kotona.
Mutta sellaisessa tilanteessa ottaa huoneen tai yksiön kantakaupungista, ei kaksiota Espoosta.
Itsekin asuin ennen lasta Punavuoressa kahdestaan kaverin kanssa 37 neliön kaksiossa, ja sopi siihen elämäntilanteeseen loistavasti. Tosin oltiin paljon myös "kämpillä" ja jatkuvasti oli lauma kavereitakin siellä, mutta olimme niin nuoria, ettei se haitannut. Lattialla ja sängyllä lojuttiin.
En ikinä muuttaisi tuollaisessa "käyn kotona vain nukkumassa ja syömässä"-tilanteessa mihinkään Espoon perukoille kaksioon, vaan tietysti halpa huone kimppakämpästä keskustasta.
Suomen syksy-talvi-keväässä on mahtavaa tulla suoraan ovesta keittiöön ja kätevää kun jääkaappi ja ulko-ovi on lähekkäin 😆 Olen itse sellaisessa asunnossa ja kyllähän tässä asuu mieluummin kuin teltassa. En usko että suunniteltu ihmisten toiveita kuunnellen.