Kaverini löi miestään kerran - mies otti lapset ja lähti
Olen aika järkyttynyt. Onhan noita naisiakin kävellyt yhdestä lyönnistä ulos ovesta ja jättäneet rikosilmoituksen. Nyt aika ristiriitaiset olotilat. Ymmärrän kaksinaismoralismin tässä ja olen aika kauhuissani, miten asiaan pitäisi suhtautua. Kaverikin on ihan hajalla.
Kommentit (243)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:36"]Paskapuhetta. Suomessa mies ei mies voi viedä lapsia ilman syytettä kidnappauksesta vaikka muija lyö. [/quote] Herää todellisuuteen...
[/quote]
Se on todellisuus. Jos tapahtuma on tosi, niin mies saa syytteen ja korkeintaan valvotut tapaamiset ja nainen yksinhuoltajuuden.
Oikein. Lyömistä ei pidä hyväksyä. Kerran jos lyö, niin lyö toistekin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:36"]Paskapuhetta. Suomessa mies ei mies voi viedä lapsia ilman syytettä kidnappauksesta vaikka muija lyö.
[/quote]
Höpö höpö. Jos mies menee lääkäriin mustelmia naamassa ja tekee poliisille rikosilmoituksen, sossu saattaa pikapäätöksellä suojata isän äidiltä esim turvakotiin ja usein rikosilmoitus vaikuttaa lähivanhemman tai jopa huoltajuuden päätökseen.
No on toi nyt ehkä vähän liioittelua. Tai riippuu vähän, millainen lyönti. Olen minäkin motannut miestäni, pään päälle yhdellä kädellä, kerran, ja se jäi siihen. Mutta ehkä mies tosiaan pelkää naistaan, eikä itsekään kykene keskustelemaan, saati rauhoittelemaan naista. Mun mies ei paisutellut asiaa, ei vetäytynyt, eikä provosoitunut ja asia jäi siihen.
Melkein kuule tulee mieleen, että mies on suunnitellut tuota jo jonkin aikaa ja sai tuosta kimmokkeen toteuttaa aikomuksensa. Oliko lyönnin ja lasten mukaan keräämisen välissä kuinka paljon aikaa? Jos ihan siltä seisomalta lähti niin ei kerro hyvää miehestä. Mutta jos miettimisen jälkeen esim. 1-2 vrk:n päästä, niin sitten mies oli kyllä myös ihan harkinnan kanssa tehnyt päätöksensä ja voin hiukan kunnioittaakin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:36"]Paskapuhetta. Suomessa mies ei mies voi viedä lapsia ilman syytettä kidnappauksesta vaikka muija lyö. [/quote] Höpö höpö. Jos mies menee lääkäriin mustelmia naamassa ja tekee poliisille rikosilmoituksen, sossu saattaa pikapäätöksellä suojata isän äidiltä esim turvakotiin ja usein rikosilmoitus vaikuttaa lähivanhemman tai jopa huoltajuuden päätökseen.
[/quote]
Miestä ei oteta todesta ja nainen saa huoltajuuden. Näin se vaan menee.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:43"]
No on toi nyt ehkä vähän liioittelua. Tai riippuu vähän, millainen lyönti. Olen minäkin motannut miestäni, pään päälle yhdellä kädellä, kerran, ja se jäi siihen. Mutta ehkä mies tosiaan pelkää naistaan, eikä itsekään kykene keskustelemaan, saati rauhoittelemaan naista. Mun mies ei paisutellut asiaa, ei vetäytynyt, eikä provosoitunut ja asia jäi siihen.
Melkein kuule tulee mieleen, että mies on suunnitellut tuota jo jonkin aikaa ja sai tuosta kimmokkeen toteuttaa aikomuksensa. Oliko lyönnin ja lasten mukaan keräämisen välissä kuinka paljon aikaa? Jos ihan siltä seisomalta lähti niin ei kerro hyvää miehestä. Mutta jos miettimisen jälkeen esim. 1-2 vrk:n päästä, niin sitten mies oli kyllä myös ihan harkinnan kanssa tehnyt päätöksensä ja voin hiukan kunnioittaakin.
[/quote]
samaa mieltä
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:43"]No on toi nyt ehkä vähän liioittelua. Tai riippuu vähän, millainen lyönti. Olen minäkin motannut miestäni, pään päälle yhdellä kädellä, kerran, ja se jäi siihen. Mutta ehkä mies tosiaan pelkää naistaan, eikä itsekään kykene keskustelemaan, saati rauhoittelemaan naista. Mun mies ei paisutellut asiaa, ei vetäytynyt, eikä provosoitunut ja asia jäi siihen.
[/quote]
No on toi nyt ehkä vähän liioittelua. Tai riippuu vähän, millainen lyönti. Olen minäkin motannut vaimoani, pään päälle yhdellä kädellä, kerran, ja se jäi siihen. Mutta ehkä vaimo tosiaan pelkää miestään, eikä itsekään kykene keskustelemaan, saati rauhoittelemaan miestä. Mun vaimo ei paisutellut asiaa, ei vetäytynyt, eikä provosoitunut ja asia jäi siihen.
Melkein kuule tulee mieleen, että vaimo on suunnitellut tuota jo jonkin aikaa ja sai tuosta kimmokkeen toteuttaa aikomuksensa. Oliko lyönnin ja lasten mukaan keräämisen välissä kuinka paljon aikaa? Jos ihan siltä seisomalta lähti niin ei kerro hyvää vaimosta. Mutta jos miettimisen jälkeen esim. 1-2 vrk:n päästä, niin sitten vaimo oli kyllä myös ihan harkinnan kanssa tehnyt päätöksensä ja voin hiukan kunnioittaakin.
Jännästi muuttuu sävy kun vaihtaa roolit...
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:37"]Siis mistä sinä olet sekaisin? Pitäisikö miehen jatkaa eloa väkivaltaisessa suhteessa ja jättää lapsetkin väkivaltaiselle puolisolle? Mitä väliä sukupuolella on?
[/quote]
Siis juuri siitä olen hämilläni. Sukupuoli ei saisi vaikuttaa, mutta huomaan ajattelevani, että ehkä asioita voisi vielä korjata. Tämä on niin väärin.
[/quote]
Ahaa, ymmärrän. No, meillä mies käyttää minuun lievää väkivaltaa, ja kohtalaista henkistä väkivaltaa. Minä siedän tilannetta kun ei ole selkärankaa (niin, ja mikä häpeä erota parin vuoden avioliiton jälkeen) ja selitän itselleni ettei se ole niin paha, mieskin vähättelee sitä ja molemmat muka uskotaan ettei ongelmaa olisi. Kumpa olisin itsevarmempi ja tekisin kuin ystäväsi mies.
Jos kaverisi mies oli sellainen nössö joka ottaa naiselta pataan niin ihan hyvä vaan että lähti.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:37"]Siis mistä sinä olet sekaisin? Pitäisikö miehen jatkaa eloa väkivaltaisessa suhteessa ja jättää lapsetkin väkivaltaiselle puolisolle? Mitä väliä sukupuolella on? [/quote] Siis juuri siitä olen hämilläni. Sukupuoli ei saisi vaikuttaa, mutta huomaan ajattelevani, että ehkä asioita voisi vielä korjata. Tämä on niin väärin. [/quote] Ahaa, ymmärrän. No, meillä mies käyttää minuun lievää väkivaltaa, ja kohtalaista henkistä väkivaltaa. Minä siedän tilannetta kun ei ole selkärankaa (niin, ja mikä häpeä erota parin vuoden avioliiton jälkeen) ja selitän itselleni ettei se ole niin paha, mieskin vähättelee sitä ja molemmat muka uskotaan ettei ongelmaa olisi. Kumpa olisin itsevarmempi ja tekisin kuin ystäväsi mies.
[/quote]
Just luin tuon ketjun http://www.vauva.fi/keskustelu/4214383/ketju/en_tieda_mihin_muualle_kertoisin/sivu/3#comment31834999 Lähde ennen kuin olet samassa tilanteessa
Mistä sinä tiedät, miten ystäväsi löi miestä ja millainen tilanne oli? Tottakai tulee äkkiseltään mielikuva siltä, että nainen antaa suutuspäissään litsarin miehelle ja mies ylireagoi. Mitä jos nainen raivosi, huusi kurkku suorana, pienet lapset itkivät ja pelkäsivät? Mitä jos nainen huusi miehelle tappavansa tämän ja löi miestä nyrkeillä? Tottakai jokaisella on oikeus poistu tuossa tilanteessa ja viedä lapset mukanaan. Tilanne on todennäköisesti ollut todella uhkaava. Kaverisi saa surkutella omaa käytöstään ja hänen on todellakin syytä olla pahoillaan. Ei lasten nähden käydä kenenkään päälle, oli sukupuoli kumpi tahansa. Eikä tietenkään muutenkaan saa lyödä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:43"]No on toi nyt ehkä vähän liioittelua. Tai riippuu vähän, millainen lyönti. Olen minäkin motannut miestäni, pään päälle yhdellä kädellä, kerran, ja se jäi siihen. Mutta ehkä mies tosiaan pelkää naistaan, eikä itsekään kykene keskustelemaan, saati rauhoittelemaan naista. Mun mies ei paisutellut asiaa, ei vetäytynyt, eikä provosoitunut ja asia jäi siihen.
[/quote]
Miksi olisi uhrin tehtävä rauhoitella väkivaltaista lyöjää? Toihan on ihan sairasta!
Kyllä tällaisessa asiassa suurin merkitys on sillä kumpi on fyysisesti vahvempi osapuoli. Ja useimmiten se on mies. Olen pahoillani, kaksinaismoralismin huutajat, mutta jos ette ole vieläkään huomanneet, luonto ei, edelleenkään, ole vaihtanut naisten ja miesten kokoja keskenään. Sillä on ihan helvetin paljon isompi merkitys, tappaako se puolison hakkaaminen toisen vai tuntuuko vaan vähän ikävältä. MIKÄ SIINÄ ON NIIN ÄLYTTÖMÄN VAIKEAA YMMÄRTÄÄ ETTEI TÄMÄ OLE MIKÄÄN MIELIPIDEKYSYMYS?
Tietenkään ei myöskään henkistä väkivaltaa saa käyttää, KUMPIKAAN, mutta se, kummalla on isompi riski jäädä väkivallan kohdatessa alakynteen, ON SUUREMMASSA VAARASSA. AINA.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:37"]Siis mistä sinä olet sekaisin? Pitäisikö miehen jatkaa eloa väkivaltaisessa suhteessa ja jättää lapsetkin väkivaltaiselle puolisolle? Mitä väliä sukupuolella on? [/quote] Siis juuri siitä olen hämilläni. Sukupuoli ei saisi vaikuttaa, mutta huomaan ajattelevani, että ehkä asioita voisi vielä korjata. Tämä on niin väärin. [/quote] Ahaa, ymmärrän. No, meillä mies käyttää minuun lievää väkivaltaa, ja kohtalaista henkistä väkivaltaa. Minä siedän tilannetta kun ei ole selkärankaa (niin, ja mikä häpeä erota parin vuoden avioliiton jälkeen) ja selitän itselleni ettei se ole niin paha, mieskin vähättelee sitä ja molemmat muka uskotaan ettei ongelmaa olisi. Kumpa olisin itsevarmempi ja tekisin kuin ystäväsi mies.
[/quote]
Just luin tuon ketjun http://www.vauva.fi/keskustelu/4214383/ketju/en_tieda_mihin_muualle_kertoisin/sivu/3#comment31834999 Lähde ennen kuin olet samassa tilanteessa
[/quote]
Apua. Myös minä käsken miestä lopettamaan huutamisen ja kun tiedän ettei toimi, käyn laittamassa välioven kiinni. Kun yritän puhua ongelmista, mies alkaa vähättelemään minua, ongelmia ja vaivojani, matkii (muka) ääntäni, hakee märän pyyhkeen ja muka vitsikkäästi taputtaa sillä otsaani kun olen niiiiin hätää kärsimässä (eli ei ota mitään tosissaan). Häpeän silmät päästäni kun olen varma että kaikki naapurini tietävät kaiken mitä meillä tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:34"]Olen aika järkyttynyt. Onhan noita naisiakin kävellyt yhdestä lyönnistä ulos ovesta ja jättäneet rikosilmoituksen. Nyt aika ristiriitaiset olotilat. Ymmärrän kaksinaismoralismin tässä ja olen aika kauhuissani, miten asiaan pitäisi suhtautua. Kaverikin on ihan hajalla.
[/quote]
Hyvä juttu. Jokaisen lapsen tulee saada elää turvallisessa ympäristössä. Väkivalta ei kuulu sellaiseen missään muodossa.
Ja ei. Ei ole oikein kummankaan lyönti. Tässä on ainoastaan pointtina se, törmäävätkö kaksi henkilöautoa, henkilöauto ja mopo vai henkilöauto ja rekka. Get it? -24
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 00:05"]Kyllä tällaisessa asiassa suurin merkitys on sillä kumpi on fyysisesti vahvempi osapuoli. Ja useimmiten se on mies. Olen pahoillani, kaksinaismoralismin huutajat, mutta jos ette ole vieläkään huomanneet, luonto ei, edelleenkään, ole vaihtanut naisten ja miesten kokoja keskenään. Sillä on ihan helvetin paljon isompi merkitys, tappaako se puolison hakkaaminen toisen vai tuntuuko vaan vähän ikävältä. MIKÄ SIINÄ ON NIIN ÄLYTTÖMÄN VAIKEAA YMMÄRTÄÄ ETTEI TÄMÄ OLE MIKÄÄN MIELIPIDEKYSYMYS?
Tietenkään ei myöskään henkistä väkivaltaa saa käyttää, KUMPIKAAN, mutta se, kummalla on isompi riski jäädä väkivallan kohdatessa alakynteen, ON SUUREMMASSA VAARASSA. AINA.
[/quote]
Esität mielipiteen asiassa joka ei mielestäsi ole mielipidekysymys...
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 00:05"]Kyllä tällaisessa asiassa suurin merkitys on sillä kumpi on fyysisesti vahvempi osapuoli. Ja useimmiten se on mies. Olen pahoillani, kaksinaismoralismin huutajat, mutta jos ette ole vieläkään huomanneet, luonto ei, edelleenkään, ole vaihtanut naisten ja miesten kokoja keskenään. Sillä on ihan helvetin paljon isompi merkitys, tappaako se puolison hakkaaminen toisen vai tuntuuko vaan vähän ikävältä. MIKÄ SIINÄ ON NIIN ÄLYTTÖMÄN VAIKEAA YMMÄRTÄÄ ETTEI TÄMÄ OLE MIKÄÄN MIELIPIDEKYSYMYS?
[/quote]
Esität mielipiteen asiassa joka ei mielestäsi ole mielipidekysymys...
[/quote]
No eihän se ole mielipide että jääkö rekan vai mopon alle, että kummassa tapauksessa käy huonommin. Tajuatko?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 00:05"]Kyllä tällaisessa asiassa suurin merkitys on sillä kumpi on fyysisesti vahvempi osapuoli. Ja useimmiten se on mies. Olen pahoillani, kaksinaismoralismin huutajat, mutta jos ette ole vieläkään huomanneet, luonto ei, edelleenkään, ole vaihtanut naisten ja miesten kokoja keskenään. Sillä on ihan helvetin paljon isompi merkitys, tappaako se puolison hakkaaminen toisen vai tuntuuko vaan vähän ikävältä. MIKÄ SIINÄ ON NIIN ÄLYTTÖMÄN VAIKEAA YMMÄRTÄÄ ETTEI TÄMÄ OLE MIKÄÄN MIELIPIDEKYSYMYS?
[/quote]
Eihän se, johon ei kohdistu väkivaltaa, ole lainkaan vaarassa, vaikka olisi kuinka heikompi.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:37"]Siis mistä sinä olet sekaisin? Pitäisikö miehen jatkaa eloa väkivaltaisessa suhteessa ja jättää lapsetkin väkivaltaiselle puolisolle? Mitä väliä sukupuolella on?
[/quote]
Siis juuri siitä olen hämilläni. Sukupuoli ei saisi vaikuttaa, mutta huomaan ajattelevani, että ehkä asioita voisi vielä korjata. Tämä on niin väärin.