Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö 2022

Vierailija
08.02.2022 |

Moniko on hakemassa? :)

Kommentit (1389)

Vierailija
1081/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli Lapin tulokset ainakin ei-ensikertalaisille pääsykokeesta.

Vierailija
1082/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin tulokset tulleet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 46 pistettä, en päässyt. Ensikertalaisena olis riittäny 26!!! Pettynyt olen..

Vierailija
1084/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan avoimen ja pääsykokeen kautta hakea yhtäaikaa? Tavoite tietenkin päästä avoimen kautta ja tehdä kaikki niin täydellisesti kuin mahdollista. Kuopioon valitaan kuitenkin onneksi 10 ilmeisesti avoimen kautta. Tällä hetkellä 16. varasijalla Kuopioon 47 pisteellä (raja 48) eli todennäköisesti paikka ei tänä vuonna aukea. Eilen tulosten tultua ainakin huomasin todella haluavani tätä kun purskahdin itkuun julkisella paikalla ja ollut mieli ihan maassa, mutta nyt jo onneksi hieman sisuuntuneena :) jos jostain oikeasti haluaa nii kyllä se vielä onnistuu !

Vierailija
1085/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 46 pistettä, en päässyt. Ensikertalaisena olis riittäny 26!!! Pettynyt olen..

Voit olla ylpeä itsestäsi, vaikka tiedän ettei lohduta. Itsekin jäin pistettä vaille kuopioon. Aivan naurettava tuo raja millä pääsee ensikertalainen...

Vierailija
1086/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin päässyt ensikertalaisena myös kirkkaasti näillä pisteilläni Lappiin. On kyllä suhteettoman suuri tuo enskojen ja ei-enskojen sisäänpääsypisteiden ero. No, näin ei ainakaan saada nopsaa sossuja Oulun sossutyöhön. Enskertalaisilla kun tunnetusti opinnot kestää ja mielikin nuorella saattaa muuttua. 

Vierailija
1087/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tätä nykysysteemiä on vaikea käsittää millään muotoa.

Vierailija
1088/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea mikä ero! Eikös siinä ensikertalaiskiintiölaissa tms. sanota ettei kiintiöt saa kohtuuttomasti heikentää ei-ensikertalaisen asemaa yms. Minusta tuo heikentää toiskertalaisten mahdollisuuksia jo kohtuuttomasti.

Vierailija
1089/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain laittaa eri koulujen alimmat hyväksytyt pistemäärät tähän enskat/ ei enskat. Löytyyhän ne tuolta jostain, mutta vaikea löytää. Itse hain vaan Lappiin.

Vierailija
1090/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä tätä menoa taitaa eläkeikä koittaa ennen sisäänpääsyä kun 19-vuotiaat pääsee ohituskaistalta eteen vuodesta toiseen. Tosin sama heillä edessä sitten aikanaan jos tulikin valittua väärin, joten huono uudistus kaikkien kannalta.

Vierailija
1091/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljo oli Helsingin ja Jyväskylän alimmat hyväksytyt?

Vierailija
1092/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomi 33/48

Jyväskylä 43/48

Rovaniemi 26/49

Muita en tiedä, laittakaa muut loput pisterajat näkösälle.

Itse sain 46 pistettä kokeesta enkä päässyt mihinkään!!!! Niin hirveetä tuo ei-ensikertalaisten syrjiminen.

Vierailija
1093/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Suomi 33/48

Jyväskylä 43/48

Rovaniemi 26/49

Itse sain 46 pistettä kokeesta enkä päässyt mihinkään!!!! Niin hirveetä tuo ei-ensikertalaisten syrjiminen.

Kiitos paljon, mulla myös tuo 46 pistettä! Kyllä on uskomattoman järkyttävä systeemi! Pitäiskö tästä valittaa johonkin?

Vierailija
1094/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenvertaisuusvaltuutetulle valitusta menemään isolla joukolla. Viittaus tuohon lakiin ja tiedot pisterajoista ja hakijamääristä.

Vierailija
1095/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itä-Suomi 33/48

Jyväskylä 43/48

Rovaniemi 26/49

Kiitos paljon, mulla myös tuo 46 pistettä! Kyllä on uskomattoman järkyttävä systeemi! Pitäiskö tästä valittaa johonkin?

Pitäisi. Toivottavasti ensikertalaiset tietävät millaiselle alalle ovat lähdössä, muuten ovat samassa pisteessä meidän ei-ensikertalaisten kanssa kun ensimmäinen opiskelupaikka ei ollutkaan oikea.

Vierailija
1096/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllä tätä menoa taitaa eläkeikä koittaa ennen sisäänpääsyä kun 19-vuotiaat pääsee ohituskaistalta eteen vuodesta toiseen. Tosin sama heillä edessä sitten aikanaan jos tulikin valittua väärin, joten huono uudistus kaikkien kannalta.

Mun mielestä tässä ei oo mitään huonoa. Ensikertalaiset pääsee helpommin koska he eivät oo ennen päässeet opiskelemaan korkeakouluun ollenkaan. Ensikertalaisuus ei ole = 19v. Itsekin olen kohta 25-vuotias, mutta silti ensikertalainen koska aiempaa korkeakoulututkintoa ei ole. Tietenkin onhan just niitä jotka on ennen valinnut väärän alan ja haluaa nyt vaihtaa ja toivottavasti onnistuisikin, mutta ajatuksena tuossa on se että tyypit ei olisi vaan opiskelemassa kokoajan uutta alaa vaan tekisi jossain vaiheessa töitäkin. Mun mielestä on ihan reilua että ensikertalaiset pääsee helpommin niin kaikilla on ainakin tasa-arvoisempi mahdollisuus saada ainakin kerran elämässään korkeakoulututkinto.

Vierailija
1097/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tässä ei oo mitään huonoa. Ensikertalaiset pääsee helpommin koska he eivät oo ennen päässeet opiskelemaan korkeakouluun ollenkaan. Ensikertalaisuus ei ole = 19v. Itsekin olen kohta 25-vuotias, mutta silti ensikertalainen koska aiempaa korkeakoulututkintoa ei ole. Tietenkin onhan just niitä jotka on ennen valinnut väärän alan ja haluaa nyt vaihtaa ja toivottavasti onnistuisikin, mutta ajatuksena tuossa on se että tyypit ei olisi vaan opiskelemassa kokoajan uutta alaa vaan tekisi jossain vaiheessa töitäkin. Mun mielestä on ihan reilua että ensikertalaiset pääsee helpommin niin kaikilla on ainakin tasa-arvoisempi mahdollisuus saada ainakin kerran elämässään korkeakoulututkinto.

Mutta lisään vielä tähän että olisi kyllä reilumpaa jos ei pisteiden välinen ero olisi noin suuri kuitenkaan... mutta pieni ero voisi silti olla mun mielestä ihan järkevä

Vierailija
1098/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain tietoa/kokemusta voiko kandidaatintutkielman uusia? Ahdistaa jos siitä tuleekin joku 2 eikä sitä voi uusia niin kaikki vuosien työ menee hukkaan kun maisterihaussa ei voi enää menestyä sitten. Kertooko se kandityön ohjaaja jo etukäteen mikä arvosana on tulossa ja miten sitä voi vielä parantaa vai lätkästäänkö se arvosana vaan käteen ja moimoi?

Mä tein kandityön avoimessa viime keväänä. Ohjaajalle kerroin että arvosanatavoite on vitonen. Hiottiin yhdessä työtä niin kauan että vitonen tuli. Nyt pääsin maisteriopintoihin sisään ja näköjään nelonenkin olisi riittänyt.

Vierailija
1099/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa siinä, että on oikein, että ensikertalaisena pääsevät helpommin MUTTA, se miksi ihmiset (minä mukaan lukien) kokevat suurta vääryyttä tästä on, että ero on kohtuuttoman suuri pisterajoissa. Kokonaisuutta ajatellen myös moni on työttömänä alalla jonne on aikoinaan päässyt ja töitä ei yksinkertaisesti ole, eli paras vaihtoehto mielekkään elämän kannalta on uudelleenkoulutus, mikä näyttää nykysysteemillä lähes mahdottomalta.

Vierailija
1100/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta !

Mä pääsin Tampereelle, varasijat liikkui!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi