Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä kuukautisvuoto

Vierailija
08.02.2022 |

Siis kuinka kauan vuoto voi kestää? Menkat on kestäneet nyt 1.5 viikkoa, joista 7 pv on ollu järkyttävää vuotoa, viimeiset 3pv kaiken aikaa, ei yhtään rauhallisempaa jaksoa, ei edes yhtä tuntia. Olen nukkunut tunnin jaksoissa, koska paksu yöside on vaihdettava kellon ympäri tunnin välein. Edelliset menkat oli n. 5kk sitten ja olen liki 50v. Tuleeko vuoto nyt 5kk edestä, vai mitä hiivattia. Gynelle on aika kuukauden päästä, mutta sitä ennen vuodan kuiviin tätä menoa. Runsas vuoto ja veriklönttejä, jippii, onko kohtalotovereita?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vuotaa nyt enemmän kun limakalvo paksuuntunut enemmän.

Vierailija
2/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että tuollaista voi tapahtua siinä vaiheessa kun menopaussi alkaa ja menkat loppuu kokonaan. Anopilla oli samanlainen kauan kestävä vuoto. Kävi sen vuoksi lääkärissä tutkimuksissa, mutta en tiedä sen enempää kuin että kaikki on hyvin taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tarviit hormonia niiden lopettamiseen. Sulla on kohta anemia.

Vierailija
4/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani 48v. lähtien usein tällaista, siis ennen k0ronaa ja rokotteita.

Vierailija
5/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ennen menopaussia voi olla tuollaisia hirmuvuotoja.

Vierailija
6/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä rautakuuri, koska menetät kaikki rautasi tuollaisessa vuodossa.

Vierailija
7/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko syyllinen k-rokote?

Olen rokottamaton.

Vierailija
8/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli yli 2 viikon järkyttävän runsaat menkat, ikää 42. Aikaisemmin olleet ihan normit. Kävin gynellä, syynä kohdun hyperplasia johon hoitona nyt keltarauhashormoni. Eli kannattaa käydä tutkimuksissa.

Vierailija
9/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa syödä rautakuuri, koska menetät kaikki rautasi tuollaisessa vuodossa.

Kävin syksyllä muuhun liittyen ferririinimittauksessa, oli jotain 90 ja hemo oli parisen kuukautta sitten 146 muistaakseni. Vielä ei heikota, mutta eihän tämmöstä kestä ylä- eikä alapää pidemmän aikaa. Ap

Vierailija
10/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko syyllinen k-rokote?

Mutageenit futaa kehossa.

Vierailija
11/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai vuotaa nyt enemmän kun limakalvo paksuuntunut enemmän.

Tätä minäkin olen järkeillyt ja vaihdevuodet on muutenkin ovella. Kierto on vaihdellut, mutta yleisesti pidentynyt, ennen tuota megataukoa. Tuntuu silti järkyttävältä, ehdin just ja just käymään lähikaupassa, kun on mentävä vessaan ettei ole mennyt yli äyräiden. Ap

Vierailija
12/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkin verran nuorempi mutta itselläni on ollut samanlaista lähes koko elämäni ajan ja kun täytin 30, kuukautiset pahenivat entistä enemmän. Vuotoa oli 1-2vkoa, pari päivää taukoa ja taas alkoivat ja aina valtavien kipujen kanssa. Varasin sitten neuvolatädille ajan joka täällä hoitaa esim papat ja aikuisten rokotteet, yms. Otettiin papa (joka oli normaali) ja hän antoi minulle Slindat kokeiluun jos auttaavat oireisiin. 3-4kk jälkeen minun kohdalla rauhottui tuo kamaluus, kysyi pitkää pinnaa ja rautalisää meni tosi paljon tuona aikana, mutta nyt olen saanut olla ihan rauhassa. Vuodessa menkat 1-3krt ja kivut pääosin poissa, ehkä sinunkin kannattaisi esim gynelle mennä ja jutella mahdollista hormonihoitoa tai muuta lääkitystä joka niukentaisi vuotoja, minulle määrättiin kipuun ja runsaisiin vuotoihin (jos tapahtuuvat edelleen Slindan aikana) Miranaxia.

N32

Vierailija
13/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jonkin verran nuorempi mutta itselläni on ollut samanlaista lähes koko elämäni ajan ja kun täytin 30, kuukautiset pahenivat entistä enemmän. Vuotoa oli 1-2vkoa, pari päivää taukoa ja taas alkoivat ja aina valtavien kipujen kanssa. Varasin sitten neuvolatädille ajan joka täällä hoitaa esim papat ja aikuisten rokotteet, yms. Otettiin papa (joka oli normaali) ja hän antoi minulle Slindat kokeiluun jos auttaavat oireisiin. 3-4kk jälkeen minun kohdalla rauhottui tuo kamaluus, kysyi pitkää pinnaa ja rautalisää meni tosi paljon tuona aikana, mutta nyt olen saanut olla ihan rauhassa. Vuodessa menkat 1-3krt ja kivut pääosin poissa, ehkä sinunkin kannattaisi esim gynelle mennä ja jutella mahdollista hormonihoitoa tai muuta lääkitystä joka niukentaisi vuotoja, minulle määrättiin kipuun ja runsaisiin vuotoihin (jos tapahtuuvat edelleen Slindan aikana) Miranaxia.

N32

Papassa kävin viimeksi 2019 ja se oli ok. Menkat on aina olleet runsaamman puoleiset, muttei mahdottomat. Kivut väheni lasten saannin jälkeen, ne ei juurikaan vaivaa, hiukan. En mielelläni söisi hormonijuttuja, mutta katsotaan. Ei tätä jaksa mitenkään pidemmän aikaa. Ap

Vierailija
14/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli yli 2 viikon järkyttävän runsaat menkat, ikää 42. Aikaisemmin olleet ihan normit. Kävin gynellä, syynä kohdun hyperplasia johon hoitona nyt keltarauhashormoni. Eli kannattaa käydä tutkimuksissa.

Tuntuko vuoto ja kipu menkkakivuilta? Ap

Vierailija
15/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N32

Papassa kävin viimeksi 2019 ja se oli ok. Menkat on aina olleet runsaamman puoleiset, muttei mahdottomat. Kivut väheni lasten saannin jälkeen, ne ei juurikaan vaivaa, hiukan. En mielelläni söisi hormonijuttuja, mutta katsotaan. Ei tätä jaksa mitenkään pidemmän aikaa. Ap

Ihan ymmärrettävää ettei hormonit oikein innosta, ei minuakaan kauheasti innostanut ajatuksena, mutta olin itsekin epätoivoinen ja halusin elää ja liikkua kaupungilla ilman pelkoa että kuukautiset alkaa varoittamatta. Mutta nyt kun olen vuoden noita syönyt, ei kaduta ollenkaan ja voin mennä esim. kaupungille täysin huoletta ja mennä jopa reissuun eikä tarvitse varata mukaan siteitä, yms. Lapsia itselläni ei ole, eikä ole hinkuakaan hankkia niitä, joten silläkin pillerit on minulle ihan jees juttu.

N32

Vierailija
16/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa otettiin kohdusta näyte.

Vierailija
17/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävältäni poistettiin megamenkkojen vuoksi kohtu 45-vuotiaan. Lääkehoidot eivät tuoneet merkittävää hyötyä ja niillä oli haittavaikutuksensa.

Vierailija
18/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤢🤢🤢🤮

Poistun ketjusta, jos sallitte..., voimia kaikille naisille!

T. Mies

Vierailija
19/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi vastaavan hormonikierukka - aluksi yritin vuotoa vähentävällä cyklokapronilla. Kumpikin oli hyvä, mutta kierukalla vuoto jäi pois.

Vierailija
20/41 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤢🤢🤢🤮

Poistun ketjusta, jos sallitte..., voimia kaikille naisille!

T. Mies

Kiitos toivotuksista. Naisena oleminen ei ole välttämättä kovin mukavaa. On se sitäkin välillä, mutta tällaisina hetkinä sitä on kyllä muutamaan kertaan toivonut olevansa mies. Ap