Kollega huusi minulle tänään töissä.
Teemme vähän pakosta yhteistyötä, sillä meillä on yhteisiä intressejä. Yhteistyö on ollut erittäin vaikeaa, sillä kollega ei tee yhtään mitään vapaaehtoisesti, eikä usein hoida edes omalle vastuulleen kuuluvia asioita. Ne jäävät minun hoidettavaksi, sillä asiat ovat sen kaltaisia, ettei niitä voi jättää hoitamatta. Samanlainen toimintatapa hänellä on myös muiden kollegojen kanssa.
Olen yrittänyt selvittää tätä asiaa hänen kanssaan sekä esimiesten kanssa erikseen. Käytännössä mitään muutosta ei ole asioihin tullut. Kävimme kuitenkin viime viikolla minun mielestäni hyvän keskustelun, ja luulin asioiden olevan nyt ok.
Tänä aamuna tämä mies hyökkäsi kuitenkin työtilaani. Hän huusi minulle vihaisesti, sulki asennollaan minulta poispääsyn tilasta ja heristi useita kertoja uhkaavasti sormeaan minun kasvojen lähellä. Hän mm. syytti minua siitä, että mustamaalaan häntä "pitkin käytäviä" ja puhun hänestä epäkunnioittavasti. Samaan hengenvetoon hän haukkui minut. Tämän purkauksen kuuli ja näki ainakin yksi asiakas.
Harkitsen asian viemistä eteenpäin. Tuollainen pelottava käytös ei kuulu työpaikalle.
Kommentit (9)
Dokumentoi kaikki. Samassa tilanteessa yllättäen ja olen miettinyt saako tuollaisessa tilanteessa tallentaa kännykällä puhetta?
Minäkin vuosien jälkeen poltettuani kynttiläni loppuun aloin ärisemään työkavereilleni, jolloin totesin että nyt on aika poistua.
Vierailija kirjoitti:
Dokumentoi kaikki. Samassa tilanteessa yllättäen ja olen miettinyt saako tuollaisessa tilanteessa tallentaa kännykällä puhetta?
Saa tallentaa keskustelun, jossa on itse osallisena.
Minulle ei kukaan huuda tuolla tavalla tai alkaa läski tummua.
m37
Vierailija kirjoitti:
m37
Vapautuu helposti kaksi työpaikkaa samalla huitaisulla. Työttömille töitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m37
Vapautuu helposti kaksi työpaikkaa samalla huitaisulla. Työttömille töitä!
Mikä saa sinut luulemaan moisia? Ei minua ole varaa erottaa moisen vuoksi. Tosin ei kukaan töissä tule huutelemaankaan mutta en alkaisi huuteluja kuunnella vaikka joku luulisikin minua huutelulla ohjailevansa.
m37
Se olin minä, joka kävin moittimassa sinua työpisteessäsi. Ansaitsit sen senkin työpaikkakiusaaja. Kaikki ovat kurkkua myöten täynnä manipulointiasi ja esimiesten nuoleskelua. Sen jälkeen kun tulit yksikköömme töihin, on työilmapiiri huonontunut selvästi. Käyt esimiehelle valittamassa, miten joudut muiden töitä tekemään, vaikka työkaverisi joutuvat koko ajan paikkaamaan töitäsi, jotka teet niin huonosti, että asiakkaiden terveys vaarantuu. Me muut työntekijät ollaan kerätty adressi, jossa vaaditaan sinun irtisanomista tai siirtämistä muihin tehtäviin. Tiedoksi sinulle, että irtisanomismenettely tullaan aloittamaan aivan lähiaikoina.
Kauhistus sentään. Minä olisin saanut tuosta traumaattisen stressihäiriön ja joutunut jäämään pitkälle sairauslomalle. Ehkä olisin myös vaatinut työnantajaa järjestämään vartijan työhuoneeseeni. Toivottavasti pidät puolesi! Tuolle tyypille ei varmaankaan kannata kääntää selkää.