En halua olla äiti. Minusta ei ole tähän
Tiedän. Kuulostaa kamalalta itsestäkin sanoa tämä, mutta kadun päätöstäni pitää lapsen. Olen 20v, ja tulin raskaaksi 18-vuotiaana. Äitini painosti pitämään lapsen, ja sanoi että jos teen abortin, välit häneen katkeaa. Jätin abortin tekemättä, ja nyt kadun sitä syvästi. Tuntuu että uhrasin elämäni oman äitini onnelle saada lapsenlapsi. En ole koskaan halunnut lasta, ja nyt tiedän sen vielä varmemmin.
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:54"]PROVO
[/quote]
Siitä onkin jo aikaa, kun adoptioprovoilija on iskenyt palstalle...
Ap, anna lapsi äidillesi, hae itselle hoitoa. ja elä paneksi enään ennenkuin oot aikuinen, ei vain numeroin vaan muutenkin! Tai sittenkään. jos sulle lapsi noin mörkö.
Ootko masentunut?
Ensiksi otat yhteyttä sosiaalityöntekijään, jonka kanssa menet aluksi juttelemaan vaihtoehdoista. Ilman äitiäsi tietysti. Anna lapsi äidille ja sano, että sulla on menoa vaikka kaverin kanssa. Sitten menet ja hoidat ehkäisyn kuntoon.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:07"]
Ensiksi otat yhteyttä sosiaalityöntekijään, jonka kanssa menet aluksi juttelemaan vaihtoehdoista. Ilman äitiäsi tietysti. Anna lapsi äidille ja sano, että sulla on menoa vaikka kaverin kanssa. Sitten menet ja hoidat ehkäisyn kuntoon.
[/quote]
Mutta kun sitten se ehkäsy "pettää". Parempi sun on olla paneksimatta ollenkaan.
Ap, mitä sellasta kaipaat elämääsi mitä et voi saavuttaa koska lapsi? Vai miksi kadut lasta? Miksi et vastaa siihen kysymykseen?
Oikeesti hyviä kommentteja tässä ketjussa,hyvä av!:)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:15"]
Oikeesti hyviä kommentteja tässä ketjussa,hyvä av!:)
[/quote]
"Pohjasakka" lähtenyt "juhlimaan juhannusta", eli vain ylimääräisille ryyppypäiville. ;)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:10"]Ap, mitä sellasta kaipaat elämääsi mitä et voi saavuttaa koska lapsi? Vai miksi kadut lasta? Miksi et vastaa siihen kysymykseen?
[/quote]
Olen aina tiennyt että en tahdo lapsia. Minun haave ammatissa olisi pitänyt matkustella paljon, epäsäännölliset työajat jne...mutta en voi enää. Minut kiristettiin pitämään lapsi, jota en halunnut. Kadun lasta, koska en tunne häntä kohtaan mitään. Tuntuu että minä olin vaan väline tehdä äidilleni lapsenlapsi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:19"]Työnnä se pentu rappusista alas niin olet taas vapaa
[/quote]
Lapsi on syytön. Minä vaan en voi antaa lapselle sitä, mitä hän tarvitsee.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:10"]Ap, mitä sellasta kaipaat elämääsi mitä et voi saavuttaa koska lapsi? Vai miksi kadut lasta? Miksi et vastaa siihen kysymykseen?
[/quote]
Olen aina tiennyt että en tahdo lapsia. Minun haave ammatissa olisi pitänyt matkustella paljon, epäsäännölliset työajat jne...mutta en voi enää. Minut kiristettiin pitämään lapsi, jota en halunnut. Kadun lasta, koska en tunne häntä kohtaan mitään. Tuntuu että minä olin vaan väline tehdä äidilleni lapsenlapsi.
Ap
[/quote]
Unelma-ammattisi ei ole lapsesta kiinni
Kysy äidiltäsi suoraan, onko valmis ottamaan lapsen itselle jos lähdet kouluttautumaan ammattiin mistä haaveilet ja lähdet siihen työhön? Ootko valmis hankkimaan ap itsellesi keskustelu apua? Sillä sitä todella tarvitset, edes itsesi vuoksi.! Oletko sanonut suoraan äidillesi omat tunteesi? Rohkaisisin keskustelemaan asioista suoraan ja kiertelemättä, ihan kaikista tunteista. Ehkä se auttaa.
Oletko miettinyt, mitä kokisit jos äitisi ottaisi lapsesi tai jos joutuisit antamaan sen pois kokonaan?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:23"]Kysy äidiltäsi suoraan, onko valmis ottamaan lapsen itselle jos lähdet kouluttautumaan ammattiin mistä haaveilet ja lähdet siihen työhön? Ootko valmis hankkimaan ap itsellesi keskustelu apua? Sillä sitä todella tarvitset, edes itsesi vuoksi.! Oletko sanonut suoraan äidillesi omat tunteesi? Rohkaisisin keskustelemaan asioista suoraan ja kiertelemättä, ihan kaikista tunteista. Ehkä se auttaa.
Oletko miettinyt, mitä kokisit jos äitisi ottaisi lapsesi tai jos joutuisit antamaan sen pois kokonaan?
[/quote]
Olen koko tämän ajan ollut valmis antamaan lapsen pois. En vain koe sitä omakseni. Kuulostaa kamalalta, mutta en rakasta vauvaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:19"]Työnnä se pentu rappusista alas niin olet taas vapaa [/quote] Lapsi on syytön. Minä vaan en voi antaa lapselle sitä, mitä hän tarvitsee. Ap
[/quote]
Mitä sellaista hän tarvitsee mitä en voi hänelle antaa? Etkö voisi käydä tunteesi kunnolla läpi ja miettiä, miksi todella et sitä lasta haluaisi koskaan, miettiä, miski et voi hyväksyä omaa lastasi?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:19"]Työnnä se pentu rappusista alas niin olet taas vapaa [/quote] Lapsi on syytön. Minä vaan en voi antaa lapselle sitä, mitä hän tarvitsee. Ap
[/quote]
Mitä sellaista hän tarvitsee mitä en voi hänelle antaa? Etkö voisi käydä tunteesi kunnolla läpi ja miettiä, miksi todella et sitä lasta haluaisi koskaan, miettiä, miski et voi hyväksyä omaa lastasi?
[/quote]
Koska en halunnut häntä. En halua vieläkään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:23"]Kysy äidiltäsi suoraan, onko valmis ottamaan lapsen itselle jos lähdet kouluttautumaan ammattiin mistä haaveilet ja lähdet siihen työhön? Ootko valmis hankkimaan ap itsellesi keskustelu apua? Sillä sitä todella tarvitset, edes itsesi vuoksi.! Oletko sanonut suoraan äidillesi omat tunteesi? Rohkaisisin keskustelemaan asioista suoraan ja kiertelemättä, ihan kaikista tunteista. Ehkä se auttaa. Oletko miettinyt, mitä kokisit jos äitisi ottaisi lapsesi tai jos joutuisit antamaan sen pois kokonaan? [/quote] Olen koko tämän ajan ollut valmis antamaan lapsen pois. En vain koe sitä omakseni. Kuulostaa kamalalta, mutta en rakasta vauvaa. Ap
[/quote]
minkä ikäinen vauva nyt on? Entä jos alat elämään ajatuksen kanssa että pidät lapsen, entä jos se rakkaus sieltä tulisi? Mieti elämää eteenpäin, kumpi sinulle myöhemmin tärkeää, unelma ammatti (jos pääset siihen kouluun) ja unelma työ (ehkä, ei oo varmaa että koskaan sen alan työtä saat) vai oma lapsi? Miksi haluat mielummin laittaa työn edelle? En halua syyllistää sinua mitenkään, vaan rohkasen meittimään ihan suoraan ihan kaiken.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:23"]Kysy äidiltäsi suoraan, onko valmis ottamaan lapsen itselle jos lähdet kouluttautumaan ammattiin mistä haaveilet ja lähdet siihen työhön? Ootko valmis hankkimaan ap itsellesi keskustelu apua? Sillä sitä todella tarvitset, edes itsesi vuoksi.! Oletko sanonut suoraan äidillesi omat tunteesi? Rohkaisisin keskustelemaan asioista suoraan ja kiertelemättä, ihan kaikista tunteista. Ehkä se auttaa. Oletko miettinyt, mitä kokisit jos äitisi ottaisi lapsesi tai jos joutuisit antamaan sen pois kokonaan? [/quote] Olen koko tämän ajan ollut valmis antamaan lapsen pois. En vain koe sitä omakseni. Kuulostaa kamalalta, mutta en rakasta vauvaa. Ap
[/quote]
minkä ikäinen vauva nyt on? Entä jos alat elämään ajatuksen kanssa että pidät lapsen, entä jos se rakkaus sieltä tulisi? Mieti elämää eteenpäin, kumpi sinulle myöhemmin tärkeää, unelma ammatti (jos pääset siihen kouluun) ja unelma työ (ehkä, ei oo varmaa että koskaan sen alan työtä saat) vai oma lapsi? Miksi haluat mielummin laittaa työn edelle? En halua syyllistää sinua mitenkään, vaan rohkasen meittimään ihan suoraan ihan kaiken.
[/quote]
Olin jo siellä koulussa. Se keskeytyi vauvan takia. En voi pakottaa itseäni rakastamaan lastani. En ole koskaan osannut olla lasten lähellä, en edes pienenä. Ei olisi pitänyt pitää lasta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:21"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:19"]Työnnä se pentu rappusista alas niin olet taas vapaa [/quote] Lapsi on syytön. Minä vaan en voi antaa lapselle sitä, mitä hän tarvitsee. Ap [/quote] Mitä sellaista hän tarvitsee mitä en voi hänelle antaa? Etkö voisi käydä tunteesi kunnolla läpi ja miettiä, miksi todella et sitä lasta haluaisi koskaan, miettiä, miski et voi hyväksyä omaa lastasi? [/quote] Koska en halunnut häntä. En halua vieläkään. Ap
[/quote]
Mutta lapsi nyt on sinulla. Etkö voisi alkaa ajatella asiaa nyt toisin, sulla on nyt lapsi joka rakastaa sua enemmän kuin mitään maailmassa, sinä olet hänelle se tärkein maan päällä. Siksikö et lasta hyväksy koska et häntä halunnut. Ei se lapsesi vika ole, että et häntä ole halunnut. Käy tunteesi läpi ja keskustele niistä. Anna lapsellesi mahdollisuus hyvään elämään. Ja se ei tarkota sitä, että hänet hylkäsit, antaisit pois, edes äidillesi. koska lapsi varmasti joskus tulisi ne tunteet käymään läpi, että sinä olet hänet hylännyt.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:21"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:19"]Työnnä se pentu rappusista alas niin olet taas vapaa [/quote] Lapsi on syytön. Minä vaan en voi antaa lapselle sitä, mitä hän tarvitsee. Ap [/quote] Mitä sellaista hän tarvitsee mitä en voi hänelle antaa? Etkö voisi käydä tunteesi kunnolla läpi ja miettiä, miksi todella et sitä lasta haluaisi koskaan, miettiä, miski et voi hyväksyä omaa lastasi? [/quote] Koska en halunnut häntä. En halua vieläkään. Ap
[/quote]
Mutta lapsi nyt on sinulla. Etkö voisi alkaa ajatella asiaa nyt toisin, sulla on nyt lapsi joka rakastaa sua enemmän kuin mitään maailmassa, sinä olet hänelle se tärkein maan päällä. Siksikö et lasta hyväksy koska et häntä halunnut. Ei se lapsesi vika ole, että et häntä ole halunnut. Käy tunteesi läpi ja keskustele niistä. Anna lapsellesi mahdollisuus hyvään elämään. Ja se ei tarkota sitä, että hänet hylkäsit, antaisit pois, edes äidillesi. koska lapsi varmasti joskus tulisi ne tunteet käymään läpi, että sinä olet hänet hylännyt.
[/quote]
Lapsi kärsii vähiten, jos annan hänet pois.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:40"]anna adoptioon lapsi. heti maanantaina soitat sossuun että haluat antaa lapsen pois. (ihmettelen vaan kenestä äitistä siihen on oikeasti) kyllähän se välillä kaduttaa että lapset tuli saatua nuorena, mutta en minä noistä haluaisi eroon, en koskaan. en voisi elää sen jälkeen. Mitä kaipaat elämältä niin paljon erilaista, että kadut omaa lastasi? Onko sinusta miten pitkään tuntunut tuolta? onko jokin ohi menevä vaihe vain? Hanki keskustelu apua ja pian! [/quote] Raskaudesta lähtien on tuntunut tältä. Tämä vaan ei ole elämä jonka haluan. Ap
[/quote]
Käytittehän ehkäisyä?
PROVO