Olen lapseton ja minua vituttaa
Minua vituttaa aivan tajuttomasti tällä palstalla joka keskusteluun tunkevat velat. He ilmeisesti kuvittelevat olevansa ainoita, jotka tajuavat lapsissa olevan myös huonoja. Että ovatkin ovelia! Minä ainakin tiedostan varsin hyvin, että lapset pilaavat parisuhteen, vartalon ja terveyden, vievät yöunet ja rahat, sotkevat, huutavat ja sairastelevat. Silti haluan lapsia, sillä en osaa kuvitella mitään hienompaa kuin se, että luo kokonaisen ihmisen tyhjästä ja katsoo hänen kehitystään. Kaikille lasten hankkiminen ei sovi, ja se on ok. Osoittaa kuitenkin todellista tyhmyyttä ja empatiakyvyttömyyttä tunkea joka ainoaan lapsista kertovaan ketjuun kehumaan valinnallaan. Eiköhän monet muutkin lue näitä keskusteluja ja seuraa lapsiperheitä ennen kuin päättävät hankkia lapsia. Monelle vaan lapset ovat tärkeitä kaikista huonoista puolista ja riskeistä huolimatta. Omalla kohdallani pahin pelkoni on, että en ikinä saisi kokea lapsiperhe-elämää.
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:39"]Huvittavinta on joku 25 vuotias vela :)" Katotaan sitten kun olet 40" tekisi mieli kommentoida mutta en jaksa tuhlata aikaani. Täällä ihme kyllä mesoavat nuoret sinkut, vaikka luulisi olevan muutakin tekemistä tai muita kiinnostavampia foorumeita kuin perhe-elämään keskittyvät.Monesti omassa lähipiirissä "vela" paljastuukin lapsettomaksi omasta tahdostaan huolimatta. Voi myös olla 40 v ja ilman parisuhdetta ja perhettä jolloin haluaa todistella itselleen ja muille jotain korostamalla sitä että on "vela" vaikka salaa olisi halunnut elämän menevän toisin.En halua loukata ketään joten usein komppaan näitä ystäviäni ja yritän korostaa heidän elämänsä parhaita puolia. Ehkä se voi vaikuttaa siltä että kadun omaa valintaani (perhe)? En tiedä. En haluaisi enää olla 40 vuotias sinkkinainen Helsingissä. Olen jo sen nähnyt ja kokenut.
[/quote]
En kyllä ymmärrä yhtään enempää tätä vähättelyn tarvettakaan. Olen tiennyt teinistä asti haluavani lapsia, pitäisikö minunkin odottaa neljäkymppiseksi asti, että voin olla varma? Onhan se kuitenkin paljon pahempi hankkia lapsia, joita ei halua, kuin toisin päin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:39"]Huvittavinta on joku 25 vuotias vela :)" Katotaan sitten kun olet 40" tekisi mieli kommentoida mutta en jaksa tuhlata aikaani. Täällä ihme kyllä mesoavat nuoret sinkut, vaikka luulisi olevan muutakin tekemistä tai muita kiinnostavampia foorumeita kuin perhe-elämään keskittyvät.Monesti omassa lähipiirissä "vela" paljastuukin lapsettomaksi omasta tahdostaan huolimatta. Voi myös olla 40 v ja ilman parisuhdetta ja perhettä jolloin haluaa todistella itselleen ja muille jotain korostamalla sitä että on "vela" vaikka salaa olisi halunnut elämän menevän toisin.En halua loukata ketään joten usein komppaan näitä ystäviäni ja yritän korostaa heidän elämänsä parhaita puolia. Ehkä se voi vaikuttaa siltä että kadun omaa valintaani (perhe)? En tiedä. En haluaisi enää olla 40 vuotias sinkkinainen Helsingissä. Olen jo sen nähnyt ja kokenut. [/quote] En kyllä ymmärrä yhtään enempää tätä vähättelyn tarvettakaan. Olen tiennyt teinistä asti haluavani lapsia, pitäisikö minunkin odottaa neljäkymppiseksi asti, että voin olla varma? Onhan se kuitenkin paljon pahempi hankkia lapsia, joita ei halua, kuin toisin päin.
[/quote]
Hei kuule tee niinkuin tahdot ei sun tarvitse selitellä kenellekään. Elä elämääsi mitä sä muiden mielipiteistä välität? Kaikki elämme vain kerran.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:59"]Lapselliset myös puhuu alentavasti meille veloille.
[/quote]
Kuinka niin?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:59"]Lapselliset myös puhuu alentavasti meille veloille.
[/quote]
Kuinka niin?
[/quote]
Viesti 42 oli oikein malliesimerkki tästä.
Kaikkihan sen tietää ettei vela voi keskustella lapsien hankinnasta tai lapsiperheen arjesta yhtään mitään ihan vain siksi ettei ole koskaan elänyt vanhemman elämään. Täten kaikki velojen kommentit ovat mitättömiä näissä keskusteluissa.
Velat ovat usein röyhkeitä ja pinnallisia ihmisiä eivätkä tiedä elämästä, jos nyt suoraan sanotaan, yhtikäs mitään. On ikävä aina huomata kerta toisensä jälkeen kuinka oman tuttavapiirin velat ovat ikäänkuin ikuisia teinejä. Todella surullista.
Itse arvelen lapsettomilla naisilla olevan taipumusta laiskuuteen ja itserakkauteen (toki on myös sairaita, hedelmättömiä jne.). Miehestä ei voi samaa sanoa, koska vain osa miehistä saa seksiä, saati sitten mahdollisuutta omiin lapsiin.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:07"]Lisääntymiseen nyt ei älyä tai muitakaan kunnianhimoisia ominaisuuksia tarvita. Nopsasti olet raskaana jos kerta haluat lapsen. Ei tarvitse olla vittuuntunut ämmä, joka vihoittelee lapsettomille ;) [/quote] Vuosi jo mennyt yrittäessä, että ei se nyt mielestäni niin nopeasti käy. En ole vittuuntunut lapsettomille ylipäätään, mutta en jaksa idioottimaista käytöstä. Minulla ei myöskään ole mitään kadehdittavaa lapsettomilta, kun itsekin sellainen. Ärsyttää vaan se, että niin monet kiinnostavat ketjut menevät pilalle siksi, että velat tulevat jauhamaan helposta elämästään.
[/quote]
Kyllä heillä on ihan yhtäläinen oikeus mielipiteen esittämiseen kuin sinullakin. Sinulle vain tuntuu olevan hieman herkkä koko aihe. Ehkä sinun kannattaisi olla lukematta näitä keskusteluja.
[/quote]
Mua ei ainakaan haittaa velojen hehkutus helposta elämästä. En itse voisi sellaista kuvitellakaan. Treenaan taas maratonille, mulla on 3 lasta, omakotitalo ja pari mökkiä. Työtä piisaa ja elämä tuntuu täydeltä. Rakastan työteliästä elämää ja näin oli myös ennen lapsia. Se on rikkaus.
Huvittavinta on joku 25 vuotias vela :)" Katotaan sitten kun olet 40" tekisi mieli kommentoida mutta en jaksa tuhlata aikaani. Täällä ihme kyllä mesoavat nuoret sinkut, vaikka luulisi olevan muutakin tekemistä tai muita kiinnostavampia foorumeita kuin perhe-elämään keskittyvät.Monesti omassa lähipiirissä "vela" paljastuukin lapsettomaksi omasta tahdostaan huolimatta. Voi myös olla 40 v ja ilman parisuhdetta ja perhettä jolloin haluaa todistella itselleen ja muille jotain korostamalla sitä että on "vela" vaikka salaa olisi halunnut elämän menevän toisin.En halua loukata ketään joten usein komppaan näitä ystäviäni ja yritän korostaa heidän elämänsä parhaita puolia. Ehkä se voi vaikuttaa siltä että kadun omaa valintaani (perhe)? En tiedä. En haluaisi enää olla 40 vuotias sinkkinainen Helsingissä. Olen jo sen nähnyt ja kokenut.