Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lapseton ja minua vituttaa

Vierailija
18.06.2015 |

Minua vituttaa aivan tajuttomasti tällä palstalla joka keskusteluun tunkevat velat. He ilmeisesti kuvittelevat olevansa ainoita, jotka tajuavat lapsissa olevan myös huonoja. Että ovatkin ovelia! Minä ainakin tiedostan varsin hyvin, että lapset pilaavat parisuhteen, vartalon ja terveyden, vievät yöunet ja rahat, sotkevat, huutavat ja sairastelevat. Silti haluan lapsia, sillä en osaa kuvitella mitään hienompaa kuin se, että luo kokonaisen ihmisen tyhjästä ja katsoo hänen kehitystään. Kaikille lasten hankkiminen ei sovi, ja se on ok. Osoittaa kuitenkin todellista tyhmyyttä ja empatiakyvyttömyyttä tunkea joka ainoaan lapsista kertovaan ketjuun kehumaan valinnallaan. Eiköhän monet muutkin lue näitä keskusteluja ja seuraa lapsiperheitä ennen kuin päättävät hankkia lapsia. Monelle vaan lapset ovat tärkeitä kaikista huonoista puolista ja riskeistä huolimatta. Omalla kohdallani pahin pelkoni on, että en ikinä saisi kokea lapsiperhe-elämää.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselliset myös puhuu alentavasti meille veloille.

Vierailija
2/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus vielä pääsisi veloista :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin haarat levälleen nyt juhannuksena, niin lapsettomuus on kohta muisto vain. Hyvää Jussia, muista nussia 

Vierailija
4/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela?

Vierailija
5/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:59"]Lapselliset myös puhuu alentavasti meille veloille.
[/quote]

Varmasti osa niin tekeekin. Se on mielestäni aivan yhtä idioottimaista käytöstä. En silti ymmärrä, mitä iloa on tulla joka ketjuun huutelemaan. Se antaa näistä huutelevista veloista todella idioottimaisen kuvan. Ei huonolla käytöksellä mitään saavuta.

Vierailija
6/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:02"]Mikä on vela?
[/quote]
Vapaaehtoisesti lapseton

Vierailija
7/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:02"]Ei muuta kuin haarat levälleen nyt juhannuksena, niin lapsettomuus on kohta muisto vain. Hyvää Jussia, muista nussia 

[/quote]

Tässä juuri menkat alkamassa, että eipä taida auttaa.

Vierailija
8/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:02"]

Ei muuta kuin haarat levälleen nyt juhannuksena, niin lapsettomuus on kohta muisto vain. Hyvää Jussia, muista nussia 

[/quote]

Vierailija
9/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntymiseen nyt ei älyä tai muitakaan kunnianhimoisia ominaisuuksia tarvita. Nopsasti olet raskaana jos kerta haluat lapsen. Ei tarvitse olla vittuuntunut ämmä, joka vihoittelee lapsettomille ;)

Vierailija
10/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku tällainen huuteljavela kertoa, mitä hakee huutelullaan? Meinaatko, että lapsia hankkineet luopuvat lapsistaan, kun kuulevat sinun elämäsi olevan helppoa?

Vierailija
11/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:07"]Lisääntymiseen nyt ei älyä tai muitakaan kunnianhimoisia ominaisuuksia tarvita. Nopsasti olet raskaana jos kerta haluat lapsen. Ei tarvitse olla vittuuntunut ämmä, joka vihoittelee lapsettomille ;)
[/quote]

Vuosi jo mennyt yrittäessä, että ei se nyt mielestäni niin nopeasti käy. En ole vittuuntunut lapsettomille ylipäätään, mutta en jaksa idioottimaista käytöstä. Minulla ei myöskään ole mitään kadehdittavaa lapsettomilta, kun itsekin sellainen. Ärsyttää vaan se, että niin monet kiinnostavat ketjut menevät pilalle siksi, että velat tulevat jauhamaan helposta elämästään.

Vierailija
12/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:07"]Lisääntymiseen nyt ei älyä tai muitakaan kunnianhimoisia ominaisuuksia tarvita. Nopsasti olet raskaana jos kerta haluat lapsen. Ei tarvitse olla vittuuntunut ämmä, joka vihoittelee lapsettomille ;) [/quote] Vuosi jo mennyt yrittäessä, että ei se nyt mielestäni niin nopeasti käy. En ole vittuuntunut lapsettomille ylipäätään, mutta en jaksa idioottimaista käytöstä. Minulla ei myöskään ole mitään kadehdittavaa lapsettomilta, kun itsekin sellainen. Ärsyttää vaan se, että niin monet kiinnostavat ketjut menevät pilalle siksi, että velat tulevat jauhamaan helposta elämästään.

[/quote]

Kyllä heillä on ihan yhtäläinen oikeus mielipiteen esittämiseen kuin sinullakin. Sinulle vain tuntuu olevan hieman herkkä koko aihe. Ehkä sinun kannattaisi olla lukematta näitä keskusteluja.

Vierailija
13/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:08"]

Voisiko joku tällainen huuteljavela kertoa, mitä hakee huutelullaan? Meinaatko, että lapsia hankkineet luopuvat lapsistaan, kun kuulevat sinun elämäsi olevan helppoa?

[/quote]

En tiedä, mikä on "huutelijavela", mutta ainakin minusta on erittäin tärkeää pitää lapsettomuutta esillä hyvänä vaihtoehtona lasten hankinnalle. Aloittaja on ihan oikeassa sanoessaan, että näitä keskusteluja lukevat paljon myös sellaiset, jotka vasta miettivät omaa kantaansa lapsiin. Minua olisi ainakin parikymppisenä helpottanut tieto siitä, että elämä ilman lapsia on ihan sallittu ja monin tavoin parempi elämänpolku kuin lasten hankkiminen.

Vierailija
14/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättäköön, että minusta lapsia hankkineiden valitukset perhe-elämän rankkuudesta kuulostavat tältä: "Ostin tosi kalliin urheiluauton, ja nyt minulla ei ole varaa bensaan, eikä tänne mahdu kunnolla ostoksia, ja Helsingistä ei löydä millään parkkipaikkaa, ja mökkitiellä pohja ottaa kiinni, yhyy." (Paitsi lapsi on tietysti on paljon kalliimpi ja vaivalloisempi hankinta kuin auto.) -14

Vierailija
15/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:07"]Lisääntymiseen nyt ei älyä tai muitakaan kunnianhimoisia ominaisuuksia tarvita. Nopsasti olet raskaana jos kerta haluat lapsen. Ei tarvitse olla vittuuntunut ämmä, joka vihoittelee lapsettomille ;) [/quote] Vuosi jo mennyt yrittäessä, että ei se nyt mielestäni niin nopeasti käy. En ole vittuuntunut lapsettomille ylipäätään, mutta en jaksa idioottimaista käytöstä. Minulla ei myöskään ole mitään kadehdittavaa lapsettomilta, kun itsekin sellainen. Ärsyttää vaan se, että niin monet kiinnostavat ketjut menevät pilalle siksi, että velat tulevat jauhamaan helposta elämästään.

[/quote]

Kyllä heillä on ihan yhtäläinen oikeus mielipiteen esittämiseen kuin sinullakin. Sinulle vain tuntuu olevan hieman herkkä koko aihe. Ehkä sinun kannattaisi olla lukematta näitä keskusteluja.
[/quote]
Jos keskustelun aiheena on vaikka se, että miten lapset saadaan nukkumaan paremmin tai joku muu vastaava, niin mitähän uutta ja kiinnostavaa tuo joka keskusteluun ilmestyvä kommentti "onneksi olen vela, niin ei tarvitse miettiä tällaisia"? Ihanko oikeasti lapsettomilla ei ole lapsiin liittyviä ongelmia?! Enpä olisi ikinä arvannut.

Vierailija
16/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota ihme huutelua puolin ja toisin. Eikä siinä ole tosiaan mitään järkeä. Miksi pitää tulla vääntämään omista valinnoistaan ikään kuin ne sopisivat kaikille. Enhän minäkään tajua vaikka jotain huippu-urheilijoiden tai vuorikiipeilijöiden elämää. Minun silmiini se vaikuttaa ankealta, kurinalaiselta, täynnä kieltäymyksiä ja itsensä rääkkäystä. Silti nuo ihmiset sitä tekevät, koska se heille antaa jotain todella hienoa, josta minulla ei ole aavistustakaan. Heistä on varmaan outoa, miten joku voi tykätä sohvalla löhöilystä ja kirjojen lukemisesta. Mutta jostain syystä näistä ei tule sellaista veripäistä tappelua kuin tämän palstan vakioaiheesta, lapsiperheet vs. velat.

Vierailija
17/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:08"]

[/quote]

En tiedä, mikä on "huutelijavela", mutta ainakin minusta on erittäin tärkeää pitää lapsettomuutta esillä hyvänä vaihtoehtona lasten hankinnalle. Aloittaja on ihan oikeassa sanoessaan, että näitä keskusteluja lukevat paljon myös sellaiset, jotka vasta miettivät omaa kantaansa lapsiin. Minua olisi ainakin parikymppisenä helpottanut tieto siitä, että elämä ilman lapsia on ihan sallittu ja monin tavoin parempi elämänpolku kuin lasten hankkiminen.
[/quote]

Totta kai lapsettomuudesta saa ja pitääkin puhua. Kenenkään ei pitäisi hankkia lapsia, jos se ei oikeasti tunnu hyvältä. Lähinnä tarkoitan sellaisia tapauksia, että esim. tuore äiti kaipaa vertaistukea vauvan kanssa tai synnytyksestä palautumisessa tms. Sitten joku hölmö tulee kertomaan, että "eipä ole tuollaisia ongelmia, kun en hankkinut lapsia". Tai jos joku kehtaa kertoa olevansa joskus väsynyt lasten kanssa, tulee saman tien kertomaan, että se on ihan oma valinta. Tietysti on, mutta kai niistä huonoistakin puolista silti saa puhua?

Vierailija
18/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:19"]

Jos keskustelun aiheena on vaikka se, että miten lapset saadaan nukkumaan paremmin tai joku muu vastaava, niin mitähän uutta ja kiinnostavaa tuo joka keskusteluun ilmestyvä kommentti "onneksi olen vela, niin ei tarvitse miettiä tällaisia"? Ihanko oikeasti lapsettomilla ei ole lapsiin liittyviä ongelmia?! Enpä olisi ikinä arvannut.

[/quote]

Minua eivät ärsytä ketjut, joissa kysytään asiallisesti ja neutraalisti neuvoja johonkin tiettyyn ongelmaan. Usein koetan auttaa parhaani mukaan, ja usein arkijärkeen perustuvat kasvatusneuvoni saavat monta yläpeukkua. Sen sijaan päämäärättömät ulinat siitä, miten kamalaa vanhemapana on, menevät kategoriaan "etuoikeutetun ihmisen näköalaton uhriutuminen itse aiheutetusta näennäiskurjuudesta". -14

Vierailija
19/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:08"] Voisiko joku tällainen huuteljavela kertoa, mitä hakee huutelullaan? Meinaatko, että lapsia hankkineet luopuvat lapsistaan, kun kuulevat sinun elämäsi olevan helppoa? [/quote] En tiedä, mikä on "huutelijavela", mutta ainakin minusta on erittäin tärkeää pitää lapsettomuutta esillä hyvänä vaihtoehtona lasten hankinnalle. Aloittaja on ihan oikeassa sanoessaan, että näitä keskusteluja lukevat paljon myös sellaiset, jotka vasta miettivät omaa kantaansa lapsiin. Minua olisi ainakin parikymppisenä helpottanut tieto siitä, että elämä ilman lapsia on ihan sallittu ja monin tavoin parempi elämänpolku kuin lasten hankkiminen. [/quote] Totta kai lapsettomuudesta saa ja pitääkin puhua. Kenenkään ei pitäisi hankkia lapsia, jos se ei oikeasti tunnu hyvältä. Lähinnä tarkoitan sellaisia tapauksia, että esim. tuore äiti kaipaa vertaistukea vauvan kanssa tai synnytyksestä palautumisessa tms. Sitten joku hölmö tulee kertomaan, että "eipä ole tuollaisia ongelmia, kun en hankkinut lapsia". Tai jos joku kehtaa kertoa olevansa joskus väsynyt lasten kanssa, tulee saman tien kertomaan, että se on ihan oma valinta. Tietysti on, mutta kai niistä huonoistakin puolista silti saa puhua?

[/quote]

Tuli vahinkoyläpeukku. Piti antaa alapeukku tälle!

Vierailija
20/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:25"]

Tai jos joku kehtaa kertoa olevansa joskus väsynyt lasten kanssa, tulee saman tien kertomaan, että se on ihan oma valinta. Tietysti on, mutta kai niistä huonoistakin puolista silti saa puhua?

[/quote]Saa puhua. Samoin saa puhua siitä, että nämä huonot puolet eivät ole ole mikään vääjäämätön luonnonilmiö vaan suoraa seurausta omista valinnoista. Valitettavasti Suomen kaltaisessakin maassa elää nuoria ihmisiä, jotka luulevat, että lapset ja lapsiin liittyvät murheet nyt vain väistämättömästi kuuluvat elämään. Vastakkaista viestiä täytyy toistaa todella monta kertaa, ennen kuin sillä on mitään vaikutusta kulttuurimme pronatalististen asenteiden rinnalla. -14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän