Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi ei suostu hoivakotiin, vaan uhriutuu ja vaatii että perheen pitäisi hoitaa

Vierailija
08.02.2022 |

87-vuotias mummi on asunut kotona ja saanut kotihoidon käyntejä päivittäin, mutta nyt tilanne alkaa olla se että hoivakotiin pitäisi päästä.
Mutta pelkkä kotihoidon palveluihin myöntyminen on ollut mummille haastavaa, koska on sitä mieltä eihän vieraan ihmisen tarvitse hoitaa kun kerran on perhekin olemassa. Hän on sanonut kotona käyvälle hoitajalle usein, että ei sinun tarvitse tulla vaan kerro tyttärille ja suvun tytöille että he tulisivat.
No, hoivakotiin muuttaminen on mummille tietenkin aivan käsittämätön ajatus ja hän uhriutuu siitä jatkuvasti. Olemme kuulemma hylänneet ja pettäneet hänet, kun emme auta häntä asumaan kotona.
Mikä avuksi tilanteeseen?

Kommentit (1980)

Vierailija
1221/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette ota itse vastuuta?

Ei ole pakko uhriutua järjestelmän armoille.

Mistä sinä otat vastuun?

Vierailija
1222/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädetön aapee ja aapeen suku. Ei mulla muuta.

Miksi ette kunnioita sen vanhimman toivetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette ota itse vastuuta?

Ei ole pakko uhriutua järjestelmän armoille.

Mistä sinä otat vastuun?

Vanhemmistani vanhoina.

Vierailija
1224/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytinkijärjestelmä takaisin. Sitten olisi asiat selvät ja molempien osapuolten välillä vallitsisi rehellisyys ja selvyys siitä, että kenelle vastuu kuuluu, mitä tähän minimivastuuseen sisältyy ja mikä on sen hinta. 

Vierailija
1225/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla muuta kuin että oletko koskaan millään tavalla huolehtinut vanhuksesta? Jos et ole, niin pidä mielipiteesi ominasi.

Vierailija
1226/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytinkijärjestelmä takaisin. Sitten olisi asiat selvät ja molempien osapuolten välillä vallitsisi rehellisyys ja selvyys siitä, että kenelle vastuu kuuluu, mitä tähän minimivastuuseen sisältyy ja mikä on sen hinta. 

Ei sekään onnistunut, kaikista sopimuksista huolimatta vanhukset voitiin jättää lähes heitteille: ei luvattua viljaa, kalaa, vaatetta eikä lämmitystä.

Vierailija
1227/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekös te juurikin ole hylänneet hänet?

Teitä on monta. Miksi ette hoida?

Itsehän te uhriudutte.

Eikö joku MUU voi hoitaa? Eihän me itse.

Paskat sukulaiset mummillasi.

Paska tuuri.

Toivon mummillesi kaikkea hyvää ja ymmärrän hyvin hänen ajatusta.

Olet joko typerä tai et muuten ymmärtänyt aloitusta. Muista tämä mielipiteesi sitten, kun omat vanhempasi tarvisevat apuasi.

Kyllä. Olen miettinyt sitä jo ja olen kysynyt vanhemmiltani, miten he toivovat.

Apee eikä aapeen suku halua hoitaa isoäitiään.

Joku toinen voi haluta.

Ei me kaikki olla aapee.

Vierailija
1228/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla muuta kuin että oletko koskaan millään tavalla huolehtinut vanhuksesta? Jos et ole, niin pidä mielipiteesi ominasi.

Olen hoitanut ja huolehdin juuri nykyäänkin.

Vierailija
1229/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoitaja käy 2-3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla, hän auttaa pukemisessa, antaa aamupalaa ja lääkkeet, maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan noin 400-1000 euroa kuukaudessa.

Ateriapalvelu tuo pakettiautolla mikrossa lämmitettävän lämpimän ruoan, maksaa noin 7,50 annos.

Muut ruoat tilataan kaupasta, kauppa ottaa kotiinkuljetus maksun.

Kodin siivous ostetaan yksityiseltä siivousyritykseltä.

Kunnilla ja kaupungeilla ei ole kodin siivous palveluita.

Miksi näissä hoitokodeissa kuolee ihmisiä aliravitsemukseen? 

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2014111418832657

Vierailija
1230/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täällä kukaan pääse aina valkkaamaan asioita mielensä mukaan vaan pitää sopeutua realiteetteihin. Tehkää ne kauniisti selväksi.

Vierailija
1231/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö. Mikäs tyranni siellä huutelee.

Suomi on kyllä vapaa maa. Täällä saa olla ajatuksia ja mielipiteitä ja täällä jopa saa huolehtia edellisistä sukupolvista. Ei täällä pakko ole laittaa vaivaiskotiin tai superhoitolaan.

Vierailija
1232/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin silloin elinikä oli lyhyempi ja muistisairuksia senkin vuoksi vähemmän.

Vierailija
1233/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sekään onnistunut, kaikista sopimuksista huolimatta vanhukset voitiin jättää lähes heitteille: ei luvattua viljaa, kalaa, vaatetta eikä lämmitystä.

No, hitto miksi laittaa johonkin voittoa havittelevan yrityksen listoille? Ihmisiä. Ei ihmisillä pidä voittoa havitella.

Vierailija
1234/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoitaja käy 2-3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla, hän auttaa pukemisessa, antaa aamupalaa ja lääkkeet, maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan noin 400-1000 euroa kuukaudessa.

Ateriapalvelu tuo pakettiautolla mikrossa lämmitettävän lämpimän ruoan, maksaa noin 7,50 annos.

Muut ruoat tilataan kaupasta, kauppa ottaa kotiinkuljetus maksun.

Kodin siivous ostetaan yksityiseltä siivousyritykseltä.

Kunnilla ja kaupungeilla ei ole kodin siivous palveluita.

Miksi näissä hoitokodeissa kuolee ihmisiä aliravitsemukseen? 

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2014111418832657

Elimistöä ei ole rakennettu kestämään 90 vuotta. Vanhuus tuo mukanaan kaikenlaisia sairauksia ja esim. imetymishäiriöitä. Vanhuus ei koskaan tule yksin.

Vierailija
1235/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekös te juurikin ole hylänneet hänet?

Teitä on monta. Miksi ette hoida?

Itsehän te uhriudutte.

Eikö joku MUU voi hoitaa? Eihän me itse.

Paskat sukulaiset mummillasi.

Paska tuuri.

Toivon mummillesi kaikkea hyvää ja ymmärrän hyvin hänen ajatusta.

Olet joko typerä tai et muuten ymmärtänyt aloitusta. Muista tämä mielipiteesi sitten, kun omat vanhempasi tarvisevat apuasi.

Kolahti näköjään omatuntoon.

Vierailija
1236/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te olette niin järjestelmän orjia?

Jos teillä kerran on iso suku siinä.

En oikein tajua.

Vierailija
1237/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP tantat ovat nyt äänessä ja yrittävät selittää, että kun mene pieleen niin se on muiden syy. 

Vierailija
1238/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä avuksi?

Palkkaatte sinne kotiin hoitajan.

Missä te itse asutte? Jos sopivan matkan päässä, niin jakakaa vastuu.

Vierailija
1239/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan suostuisi moisen uhriksi. Jos ostettu apu ei kelpaa, niin sitten on ilman.

Meillä suvun tytöillä kun on oma elämämmekin. Hänkin siihen kuuluu, mutta muutaman kerran kuussa, parin tunnin ajan. Ei vaan löydy aikaa piikomiselle, kun on perhe, duuni, harrastukset ja KYLLÄ - oma-aika! Siitä en luovu, ettei pää levii. Näiden jälkeen tulee suku ja ystävät.

En tajua noita jääriä, että sitten pitää uuvuttaa (sairastuttaa) läheiset. Tarjolla on palveluita, eikun ostamaan.

Mitä jos jokainen laittaisitte edes vaikka neljäsosan viikottaisesta somettamiseen käytetystä ajasta hänen hyväkseen?

Toisaalta, hyvä että puhutte tälläiset ajatukset ääneen omille lapsillenne. Tietävät sitten millaista kohtelua itse odotatte, jos syystä tai toisesta (ikä, sairaus, vammautuminen) ette jossain vaiheessa enää pärjääkään itse.

Vierailija
1240/1980 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun 90-vuotias mummoni ei pääse hoitokotiin, vaikka on sairauksia ja liikuntakyky huono. Pitäisi olla muistisairaus. Hänelle on hankittu kaikki mahdolliset ostopalvelut. Viikottain tarvitsee kuitenkin omaistenkin apua.

Ajatella!!!!

Tarvitsee OMAISTENKIN APUA. Kuvaa hyvin tämän ketjun ajatusmalleja.

Täällä monet haluaa ulkoistaa omat esivanhemmat. Kiva, että te autatte.

Aapee kirjoittaa, että heitä on iso kasa nuorempaa oman suvun porukkaa siellä.

Heille ei eden tule kieleen, että voisi jotain itsekin. Miten tärkeää sille isoäidille on ne oman suvun avut ja se, että saa olla kotona.

Surullista. Kovin surullista, itsekästä ja sokeaa järjestelmän - vieläpä huonoksi todetun järjestelmän palvontaa. Ei osta ajatella ja toimia ja auttaa itse.

Kyllä sitä voi ihan ittekin miettiä ja toteuttaa jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi