Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun olin pieni lapsi äitini sanoi että laittaa minut lastenkotiin ja ottaa tilalle kiltin pojan.

Vierailija
08.02.2022 |

Voiko pahempaa lapselleen sanoa vaikka ei toteuttaisi uhkaustaan?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini loukkaantuu jos puhun menneistä. Ap

Sama, ei johda mihinkään. Ihan turhaa. Hän ei halua kuunnella äläläläläläläeitapahtunut. Se ei mene perille, hän on omasta mielestään kaikkensa yrittänyt, kaiken olen saanut, näinkö hänet palkitsen ja minä haluan vain pahoittaa hänen mielensä. Hän loukkaantuu ja minusta tulee tarinassa pahis.

Menen mielummin eteenpäin ja menneet ovat menneitä, joita työstän jossain muualla.

Huoh, minunkin äitini on juuri tällainen. Minä olen aina vain katkera pahis, jos edes yritän mainita jotain lapsuudesta. Äiti valittaa, kun olen kuulemma aikuisena nyt vaan keksinyt kaikki nämä jutut ja sen miten pahalta minusta on jotkut asiat tuntuneet. ”Et sinä lapsena koskaan valittanut vaan pärjäsit hyvin.” Ihan kuin se vaikeneminen olisi ollut merkki hyvin pärjäämisestä.

Meillä lapsia suhteessa vanhempien emotionaalisiin resursseihin. Rahaa sai aina, mutta henkistä tukea ei eikä vanhemmilla ollut koskaan aidosti halua kuunnella minua. Koko lapsuus oli henkistä väkivaltaa ja lyttäämistä. Juuri sen verran, että tunsi olonsa täysin arvottomaksi, mutta kuitenkin niin vaivihkaa, että mitään konkreettista ei ollut, mistä olisi voinut sanoa jollekin kodin ulkopuoliselle.

Vierailija
62/68 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän tapauksia joissa lapsi on viety lastenkotiin vain siksi, että äiti ei viitsinyt hoitaa lastaan. Tästähän tietysti vaietaan ja se kielletään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko yleistä oli ainakin  vielä  -60 luvulla pelotella lapsia jollakin pois viemisellä. 

Minulle äiti sanoi joskus: "jos et ole kiltisti  mustalai...t  tulevat ja ottavat sinut" ....

Vierailija
64/68 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua uhkailtiin milloin koulukodilla, milloin kasvatuslaitoksella. Ehkä oli "liika lesti suutarin pussissa".

Vierailija
65/68 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Minua peloteltiin myös psykiatriseen hoitoon joutumisella kun kuulemma tein elämäni liian vaikeaksi (= halusin tehdä jotain eri tavalla kuin äitini mielestä oli ainoa oikea tapa).

Vierailija
66/68 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini loukkaantuu jos puhun menneistä. Ap

Anna loukkaantua. Sano, että sinä viet hänet vanhainkotiin ja otat kiltin ja hyvän äidin tilalle.

Vierailija
67/68 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua uhkailtiin kadvatuslaitoksella, m u s talaisille antamisella jne. 

Sen lisäksi uhkailtiin että saan syövän tai sydänkohtauksen kun olen niin paksu. Olin normaalivartaloinen, mutta lihaksikas. Voitin urheilukisoja kisoja. 

Äitini myös pahoinpiteli meitä melkein päivittäin. Isäni hakkasi suuremmin silloin tällöin.

Vierailija
68/68 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että minua peloteltiin myös kaiken laisilla sairauksilla. Jos särki päätä -> aivosyöpä. Maha kipeä -> umpisuoli puhjennut. Huonolla tuulella -> mielisairas.