Kun olin pieni lapsi äitini sanoi että laittaa minut lastenkotiin ja ottaa tilalle kiltin pojan.
Voiko pahempaa lapselleen sanoa vaikka ei toteuttaisi uhkaustaan?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Äitini loukkaantuu jos puhun menneistä. Ap
Sama, ei johda mihinkään. Ihan turhaa. Hän ei halua kuunnella äläläläläläläeitapahtunut. Se ei mene perille, hän on omasta mielestään kaikkensa yrittänyt, kaiken olen saanut, näinkö hänet palkitsen ja minä haluan vain pahoittaa hänen mielensä. Hän loukkaantuu ja minusta tulee tarinassa pahis.
Menen mielummin eteenpäin ja menneet ovat menneitä, joita työstän jossain muualla.
Mulle sanottiin, että antavat mustalaisille
Vanha ja vi##umainen äiti, isä, anoppi tai appiukko riutukoot ku#ivaipoissa ja unohdettuina laitoksessa! Sitä saa mitä tilaa!
Kenenkään ei tarvitse tavata ilkeää vanhempaansa tai appivanhempaansa, joka on kohdellut sinua epäystävällisesti ja huonosti. Olen huomannut, että iäkkäissä ihmisissä on paljon ilkeitä, katkeria, pahoja ja julmia ihmisiä. Vanhaan ja katkeraan ihmiseen kannattaa laittaa välit kokonaan poikki, niin saa elää rauhassa!
Minut on luvattu myydä m ustalaisille lukemattomia kertoja.
Ja olisi myös kuulemma pitänyt laittaa purkkiin ja nussia uudestaan.
En mitenkään kaiholla muistele noita. En myöskään näe mitään positiivista noissa. Enkä anteeksi niitä anna. No, ei ole tosin pyydettykään.
Minut äiti uhkasi myydä eräälle vähemm1störyhmälle jos en ole kiltisti. En tiennyt onko se hyvä vai huono asia, koska lapsuuteni ei ollut kovin onnellinen. Lähistöllä asui vähemm1storyhmää edustava perhe ja luulin, että äiti myisi minut juuri heille. Heillä näytti olevan ihan ok meno. Heillä oli kuitenkin jo paljon lapsia ja he näyttivät köyhiltä, joten ajattelin, että miksipä nuo haluaisivat minut ostaa kun en ollut kovin kummoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin, että antavat mustalaisille
Mut olis sentään myyty.
Ja otaksun, että tässäkin kyseessä on suuret ikäluokat - nämä surkeimmat vanhemmat ikinä! Miten näissä suurissa ikäluokissa voi olla näin epäonnistuneita ja surkeita vanhempia?!
Vierailija kirjoitti:
Äitini loukkaantuu jos puhun menneistä. Ap
Sama meillä. Jos muistuttaa esim siitä, kuinka ahdistavaa oli kun vaatekaupassa äiti meuhkasi, kun pullealle tyttärelle ei oikein löytynyt sopivia vaatteita. Kovaan ääneen kommentoi, kuinka mun päälle ei mahdu mikään. (Kotimatkalle osti matkaevääksi karkkia). Kun tätä muistelee, tai mitään muutakaan, niin mykkäkoulu on taattu.
Mua uhkailtiin kasvatusneuvolalla. En tiennyt mikä se on, vasta aikuisena sain tietää että vanhanaikainen sana lastenpsykiatrialle. En tajua, olin älyttömän rauhalline ja kiltti sekä menestyin koulussa pienenä.
Saat ihanan kotirauhan, kun laitat välit kokonaan poikki luonnevikaiseen narsistiin. Näihin rajattomiin ja sekopäisiin ihmisiin ei normaali ja tavallinen puhe tehoa.
Surkeat ja läpimädät vanhemmat eivät halua ja kykene myöntämään omia kasvatusvirheitään. Lapsi on syypää aina ja kaikkeen. Vanhempi ei myönnä toimineensa väärin äitinä tai isänä. Jopa aikuisten lasten elämä yritetään pilata omilla "hyvillä aikeilla". Tungetaan puoliväkisin ja ilmoittamatta kylään. Häiriköidään jatkuvilla puhelinsoitoilla ja viesteillä. Käyttäydytään rajattomasti ja sekaannutaan aikuisten lasten asioihin. Kohdellaan epäystävällisesti ja rumasti lapsia, miniöitä ja vävyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ja vi##umainen äiti, isä, anoppi tai appiukko riutukoot ku#ivaipoissa ja unohdettuina laitoksessa! Sitä saa mitä tilaa!
Kenenkään ei tarvitse tavata ilkeää vanhempaansa tai appivanhempaansa, joka on kohdellut sinua epäystävällisesti ja huonosti. Olen huomannut, että iäkkäissä ihmisissä on paljon ilkeitä, katkeria, pahoja ja julmia ihmisiä. Vanhaan ja katkeraan ihmiseen kannattaa laittaa välit kokonaan poikki, niin saa elää rauhassa!
Mä uhkaan pistää pennut(koiran) aina takaisin kenneliin jos ei oo kunnolla.
Aloittaja on varmaan syntynyt 70-luvulla, mieskin syö ne lasten vanukkaat, joten pitäisi vissiin jättää se sika.
Vierailija kirjoitti:
Ja otaksun, että tässäkin kyseessä on suuret ikäluokat - nämä surkeimmat vanhemmat ikinä! Miten näissä suurissa ikäluokissa voi olla näin epäonnistuneita ja surkeita vanhempia?!
Juuri ne on kyseessä. Niillä on joku joukkopsykoosi. Ilmiö on globaali, myös esim Usassa ilmiö (suurten ikäluokkien ahneus ja röyhkeys) on tuttu ja tiedossa.
Tuli vaan mieleen, että nythän jo aikuinen lapsi voisi sanoa vanhemmilleen -siis kun alkavat taas nillittämään-, että "Hylkään teidät vanhainkotiin ja sossu saa hoitaa hautaan, jos ei tuo käytös lopu".
Olin 6v tyttö kun äiti sanoi haluavansa kuristaa mut. Jälkeenpäin kysyin miksi se sano noin? Sano siihen ettei ole tommosta sanonnut, että olen nähnyt vaan unta. Seuraavalla kerralla kun huusi saman, niin painelin pihalle. Istuin penkillä ja nipistelin itseäni (olin kuullut jostain että jos nipistys sattuu niin ei ole unessa) varmuuden vuoksi puraisin käsivarrestani ja kyllä sattui! Jäljet jäi moneksi päiväksi. Tällöin oli kesä. Syksyllä muistan kysynneeni kaveriltani että onko hänen äitisä sanonnu että haluisi kuristaa. Kaveri vastasi ei. Sanoin ettei munkaan. (olipa kevyttä jutustelua) Paikalle pölähti naapurin poika ja muistan aloittaneeni ajatuksen että onkohan Iiron äiti.... samalla tajuan ettei tietenkään, koska Iirohan on poika. Jotenki nolotti pitkän aikaa ja karttelin kaveriani kun pelkäsin jos hän alkaa kyselemään miksi kysyin moista. Ymmärsin ettei kenenkään muun äiti halua kuristaa tyttölastaan.
meillä uhattiin sossuun marssimisella... äiti monesti jo takkiakin oli vetävinään niskaansa että nyt lähden...
Vierailija kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, että nythän jo aikuinen lapsi voisi sanoa vanhemmilleen -siis kun alkavat taas nillittämään-, että "Hylkään teidät vanhainkotiin ja sossu saa hoitaa hautaan, jos ei tuo käytös lopu".
No mä teen noin, enkä vaan uhkaile. Väkivaltalapsuus teki sen että ei ole mitään auttamisen halua vanhempia kohtaan, jotka satutti, alisti ja nöyryytti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä teen noin, enkä vaan uhkaile. Väkivaltalapsuus teki sen että ei ole mitään auttamisen halua vanhempia kohtaan, jotka satutti, alisti ja nöyryytti.
Itse teen samoin. Tilanne on just akuutti ja äitini lähtee vanhainkotiin. Kuulemma mun pitäisi hoitaa😬😂😎ei onnistu. Ei.
Puhui lapsena ”sitten kun isänne kuolee ja heitteli raskailla esineillä”.
[
Eli olisi ollut jollain peiliinkatsomisen paikka? Onneksi minulla oli onnellinen lapsuus, se on ihan oma vika jos on huono lapsuus.[/quote]
Ai se on mun vika kun isä hassas rahansa viinaan,eikä meillä lapsilla ollu kenkiä eikä ruokaakaan välillä.