Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ystäväni kuolee syöpään

Vierailija
18.06.2015 |

Ja olen niin väsynyt ja peloissani. Hän on kouluikäisen lapsen äiti. Nyt on vahvat kipulääkkeet jo menossa, ja tilanteen tietää: näkee jo harhojakin.

opiaatit ovat nyt ehkä viikon olleet käytössä, no ehkä kaksi tai kolme.

Hänen on pyydetty miettimään läheisistä hoitorinki, koska hän ei voi olla yksin. Olen luvannut olla aina tukena! Lupasin kun hän kertoi syövästä, olen tälääkärireissuilla ja sytostaateissa kaverina ollut.

Lupasin. Mutt auttakaa antamalla lohdutuksen sanoja. Valvon yötä, minua väsyttää. Otin oluen ja vähän viiniä, koska minua väsyttää.

Hän on ystävä, jollaista minulla ei ole toista. Naurettiin, iloittiin, juoruttiin. Mutta hän oli se, joka antoi minulle konkreettista apua erossani. Hänen luonaan sain lasteni kanssa olla yötä, hän oli hyvä, mutta hyvällä tavalla itsekeskeinen ihminen.

Puhuin hänestä imperfektissä. Rakastan häntä, tämä on ihan tyhmä aloitus. Niin tyhmä. Lähetän tämän, jos joku vaikka rukoilisi vielä ihmettä, tai olisi joku, jolka on ollut sama tilanne.

Voi itku. Voi itkujen itku!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväki kuolee syöpään. Olen tosi masentunut. Pidän häntä äitinäni ja parhaana ystävänäni. Olen itse ollut myös sairas kaiken tämän ohella. Joudun käymään psykiatrilla juttusilla että jaksaisin taas viikon. Pari ystävää onneksi on jotka auttavat minua ja kuuntelevat minua. Tää elämä on todella lyhyt :( itkettää kun kirjoitan tässä. Toivon sulle voimia ja suuria haleja.T sami

Vierailija
2/45 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:34"]

Eipä käy kyllä kateeksi. Sitä se prosessoidun ruoan ja lihan ahmiminen aiheuttaa. Anna kun arvaan, ystäväsi ei ole kasvissyöjä?

[/quote]

aika ikävä harhaluulo. Tiedän useammankin kasvissyöjän (ja muutenkin erittäin terveellisesti eläneen), jotka ovat kuolleet syöpään. Kasvisyönti ei pelasta syövältä, tiedoksi vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:44"]

Mun ystäväki kuolee syöpään. Olen tosi masentunut. Pidän häntä äitinäni ja parhaana ystävänäni. Olen itse ollut myös sairas kaiken tämän ohella. Joudun käymään psykiatrilla juttusilla että jaksaisin taas viikon. Pari ystävää onneksi on jotka auttavat minua ja kuuntelevat minua. Tää elämä on todella lyhyt :( itkettää kun kirjoitan tässä. Toivon sulle voimia ja suuria haleja.T sami

[/quote]

Voimia sinulle ja ystävällesi <3

Vierailija
4/45 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on ryhmä Eniten vituttaa läheisen syöpä. Sieltä voi myös hakea vertaistukea.

Vierailija
5/45 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:13"]Facebookissa on ryhmä Eniten vituttaa läheisen syöpä. Sieltä voi myös hakea vertaistukea.
[/quote]

Kiitos sulle vinkistä! Oon kaivannu tällasta. Heti lähti pyyntö.. Onko ryhmä miten aktiivinen? Tuolla cancer.fi kun ei saa vertaistukee, niin hiljaista. T: ei-ap

Vierailija
6/45 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:34"]

Eipä käy kyllä kateeksi. Sitä se prosessoidun ruoan ja lihan ahmiminen aiheuttaa. Anna kun arvaan, ystäväsi ei ole kasvissyöjä?

[/quote]

Anna kun arvaan! Sinun läheisesi ei ole kuollut syöpään ja siksi voit olla noin inhottava ja ikävä ihminen. Voin kertoa että mieheni kuoli syöpään ja sillä ei ollut mitään tekemistä kasvissyönnin tai syömättömyyden kanssa. Ihan sattuma, sanoi lääkäri ja sillä tiedolla mä elän eteenpäin. Ei voinut itse vaikuttaa.

Vierailija
7/45 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:13"]Facebookissa on ryhmä Eniten vituttaa läheisen syöpä. Sieltä voi myös hakea vertaistukea. [/quote] Kiitos sulle vinkistä! Oon kaivannu tällasta. Heti lähti pyyntö.. Onko ryhmä miten aktiivinen? Tuolla cancer.fi kun ei saa vertaistukee, niin hiljaista. T: ei-ap

[/quote]

On aktiivinen. Itse lähdin sieltä pois mieheni kuoleman jälkeen.

Vierailija
8/45 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani! :( Tsemppiä sinne, molemmille. <3

Vierailija
9/45 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoikaa, mitä tahansa! Reaalielämässä en voi puhua tästä kovinkaan monelle. Olen niin yksin.

Vierailija
10/45 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna paska tilanne :( Voimia <3 Ei oikein muuta voi sanoa.

Vierailija
11/45 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa rukoilla

Vierailija
12/45 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan on mahtava elämä, kun on ollut noin hyvä ystävä elämässäsi. Onnittelut siitä.

Kaikki me kuolemme joskus. Tosiasioita ei voi paeta.

Vierailija
13/45 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisen sairaus ja kuolema usein opettaa ihmiselle rakkaudesta paljon, vaikka se onkin tuhottoman raskas opetus... toivon sinulle voimia. 

Vierailija
14/45 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä on kyllä karmein tapa delata, hidas ja helvetin tuskallinen, olen seurannut läheltä. Oletteko puhuneet ystäväsi kanssa avustetusta itsemurhasta? Se olisi kaikista humaanein tapa lähteä. Tosin nyt taitaa olla jo myöhäistä jos ystäväsi ei ole enää tolkuissaan. Itse ainakin toivoisin että ystäväni tekisi viimeisen palveluksen minulle tappamalla minut jos minulla olisi terminaalivaiheen syöpä.

Vierailija
15/45 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen puolestanne! Voimia <3

Vierailija
16/45 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanne jo aivan epätoivoinen? :( jos haluatte pelata varman päälle ja koittaa kaikkea mahdollista, jotta ystäväsi säilyisi hengissä, tutustukaa vaihtoehtoisiin hoitoihin vaikka muiden syöpähoitojen rinnalla. Kasvisruokavaliota, porkkanamehua, ruokasoodajuomaa kehon emäksisyyden lisäämiseksi... Ette menetä mitään jos kokeilette, mutta voitte voittaa todella paljon!

Vierailija
17/45 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle, onpa raskas tilanne. Mutta selviät siitä eteenpäin, vaikka tuntuukin varmasti pitkään pahalta. Voimia oikein paljon. Itse taidan menettää hyvän ystäväni alkoholille, turhauttavaa kun ei voi tehdä mitään asialle. Toivottavasti sinä sekä ystävän lapsi saatte apua jostain menetyksen käsittelyyn. 

Vierailija
18/45 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:31"]

Onko tilanne jo aivan epätoivoinen? :( jos haluatte pelata varman päälle ja koittaa kaikkea mahdollista, jotta ystäväsi säilyisi hengissä, tutustukaa vaihtoehtoisiin hoitoihin vaikka muiden syöpähoitojen rinnalla. Kasvisruokavaliota, porkkanamehua, ruokasoodajuomaa kehon emäksisyyden lisäämiseksi... Ette menetä mitään jos kokeilette, mutta voitte voittaa todella paljon!

[/quote]

Samaa mieltä! Kaikki peliin.

Vierailija
19/45 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/45 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä hänelle aprikoosinsiemeniä, myydään luontaistuotekaupoissa. Niitä päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän