Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen harrastuksena/mielenkiinnon kohteena lukeminen ja kirjallisuus - turn-off?

Vierailija
08.02.2022 |

Onko lukemista harrastava ja kirjallisuudesta kiinnostunut mies epäkiinnostava naisten mielestä? Kiinnostaisi kuulla naisten näkökanta. (Muitakin mielenkiinnon kohteita toki on, mutta haluaisin kuulla mielipiteitä nimenomaan tästä.)

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistäen sanoisin, ettei mikään miehen harrastus ole automaattisesti naiselle turn off ellei nyt mitään laittomuuksia, ääritapauksia tai omituisuuksia lasketa. Miehillä vaan on tapumusta alkaa esitellä harrastuksensa laaja-alaista osaamistaan, kikkailla knoppitiedolla,  manspleinaamalla ja kilpailemalla mikä voi olla todella rasittavaa. 

Esimerkiksi tapailin yhtä miestä, joka oli kiinnostunut sotahistoriasta. Kyllästyin kuuntelemaan pitkiä luentoja 1. maailmansodasta ja opetuksia miksi Pähkinäsaaren rauhan raja oli siellä missä se oli ja miksi siihen päädyttiin. Voisin kuvitella, että ihan samalla tavalla kukaan ei jaksa pidemmän päälle kuunnella pätemistä vaikka seinäkiipeilyn tismalleen oikeista tekniikoista jne. 

Nämäkin ovat yksilöllisiä juttuja. Minä olen nainen, ja aivan hurjan mielelläni kuuntelisin, miksi Pähkinäsaaren rauhan raja on juuri missä se on. Tosin en ole sellainen silmät suurina ihaillen katseleva tyttönen, vaan itsekin aika lukenut, ja saatan jopa esittää omia ajatuksia.

Vierailija
22/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleistäen sanoisin, ettei mikään miehen harrastus ole automaattisesti naiselle turn off ellei nyt mitään laittomuuksia, ääritapauksia tai omituisuuksia lasketa. Miehillä vaan on tapumusta alkaa esitellä harrastuksensa laaja-alaista osaamistaan, kikkailla knoppitiedolla,  manspleinaamalla ja kilpailemalla mikä voi olla todella rasittavaa. 

Esimerkiksi tapailin yhtä miestä, joka oli kiinnostunut sotahistoriasta. Kyllästyin kuuntelemaan pitkiä luentoja 1. maailmansodasta ja opetuksia miksi Pähkinäsaaren rauhan raja oli siellä missä se oli ja miksi siihen päädyttiin. Voisin kuvitella, että ihan samalla tavalla kukaan ei jaksa pidemmän päälle kuunnella pätemistä vaikka seinäkiipeilyn tismalleen oikeista tekniikoista jne. 

Nämäkin ovat yksilöllisiä juttuja. Minä olen nainen, ja aivan hurjan mielelläni kuuntelisin, miksi Pähkinäsaaren rauhan raja on juuri missä se on. Tosin en ole sellainen silmät suurina ihaillen katseleva tyttönen, vaan itsekin aika lukenut, ja saatan jopa esittää omia ajatuksia.

Sama ja omatkin juttuni on tuollaisia, jos vaan joku suostuu kuuntelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kirjantekijä ja tapailin miestä jonka koti oli täynnä kirjoja. Hän ei kuitenkaan lukenut niitä; kirjat olivat vain rekvisiittaa. Minäkään en saanut koskea hänen kirjoihinsa. Kaiken lisäksi hänen lukeneisuutensa rajoittui Camus'n Sivulliseen, mutta siitä hänelle riittikin analogioita ihan mihin tahansa.

Oltiin Tukholmassa ja löysin antikvariaatista Pär Lagerkvistin kootut runot. Kävi ilmi ettei tämä mies kaikesta älyllisestä pullistelustaan huolimatta tiennyt kuka Lagerkvist oli eikä osannut sen vertaa ruotsia että olisi ymmärtänyt mistä oli kyse Lagerkvistin tärkeimmässä runossa Ångest, ångest är min arvedel.

Vierailija
24/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ei itsekään lue mitään, ei hän arvosta miehen lukeneisuutta.

Vierailija
25/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi se silti olla täysi kusipää ja vielä pahempaakin.

Niin. Jos mies on lukenut ajatuksella kunnon otoksen vaikka Dostojevskia (ei tarvitse lukea Väyrysen lailla koko tuotantoa) Steinbeckia, Jalosta ja Kähköstä ja pitänyt noista kaikista, tuskinpa hän hirviö on.

Vierailija
26/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamis! Nynny! :D

Vierailija
27/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen myös paljon ja tuollainen mies  olisi todellinen löytö.  Liiallisuuksiin tai pätemiseen ei kuitenkaan kannata ryhtyä eikä mollaamaan naisen lukumieltymyksiä.  

Jos onkin lukenut pelimiehen oppaan... 

Vierailija
28/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastuneisuuteen liittyy yhtään pätemistä, turn off. Miesten yleisiä kompastuskiviä.

Vierailija
29/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kirjantekijä ja tapailin miestä jonka koti oli täynnä kirjoja. Hän ei kuitenkaan lukenut niitä; kirjat olivat vain rekvisiittaa. Minäkään en saanut koskea hänen kirjoihinsa. Kaiken lisäksi hänen lukeneisuutensa rajoittui Camus'n Sivulliseen, mutta siitä hänelle riittikin analogioita ihan mihin tahansa.

Oltiin Tukholmassa ja löysin antikvariaatista Pär Lagerkvistin kootut runot. Kävi ilmi ettei tämä mies kaikesta älyllisestä pullistelustaan huolimatta tiennyt kuka Lagerkvist oli eikä osannut sen vertaa ruotsia että olisi ymmärtänyt mistä oli kyse Lagerkvistin tärkeimmässä runossa Ångest, ångest är min arvedel.

Oletko se sama jonka mielestä Platonin nimi kirjoitetaan suamessa "Plato"? 

Vierailija
30/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos harrastuneisuuteen liittyy yhtään pätemistä, turn off. Miesten yleisiä kompastuskiviä.

Lukemisella voi päteä vain sellaiselle joka ei lue, koska kaikille jotka lukee, lukeminen on vaan lukemista. 

Vierailija
31/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Low testo vibat tulee, ei jatkoon

Vierailija
32/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täys-off tuollaiselle homolle.

Vierailija
33/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tee mitään muuta kuin lukee niin ei ole erityisen kiinnostava. Jos harrastaa lukemista ja basehyppyjä on kiinnostavampi.

Vierailija
34/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täys-off tuollaiselle homolle.

Eiköhän se AP lue muutakin kuin homokirjallisuutta.

Vierailija
35/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Low testo vibat tulee, ei jatkoon

Joo no homopiireissä ehkä sitten tuollaista. Meille naisille vähän eri fiilis.

Vierailija
36/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukemisella voi päteä vain sellaiselle joka ei lue, koska kaikille jotka lukee, lukeminen on vaan lukemista. 

Vähäänpä olet törmännyt, hyvä niin. Aina voi lukea väärää kirjallisuutta. Toki rivien välistä ilmaistuna ja vähän säälivän vinon hymyn saattelemana.

Ei sillä, tosipätijä pätee millä vaan. Mun vanhojen vanhempieni ikimuistoisin riita koski lohen hintaa keskiajalla. (Museoalan pätijä.)

Vierailija
37/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti positiivista, kunhan tekee muutakin. Lukeminen sivistää ja haluan miehen kykenevän älykkääseen keskusteluun. 

Vierailija
38/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin juuri Alastalon salissa. Saisiko naisia jos hankkisin sen paidan? Siis sen missä lukee että olen lukenut "Alastalon salissa". 

Vierailija
39/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeminen olisi turn on, kirjallisuus harrastuksena turn off. Tekee miehestä aina raivostuttavan pätijän. Kirjallisuusmiehet aina lueskelevat toisten miesten teoksia ja halveksuvat naisia. Ei jatkoon.

T. Kirjallisuustiede pääaineena, kokemusta on…

Tarkennatko miten lukeminen nyt eroaa kirjallisuuden harrastamisesta?

Vierailija
40/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin mieheni kirjapiirissä, eiköhän tästä voi päätellä jotain...