Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stocka on mennyttä, mutta tähän ketjuun hyviä muistoja menneestä Stockasta!

Vierailija
08.02.2022 |

Minä tykkäsin käydä levyosastolla. Ja ihan ylipäätänsä vain kävelemässä ja katselemassa. Samaa en IKINÄ tekisi nyt.

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon työskennellyt Stockalle, kivoja muistoja vielä 2000-luvun alusta. Huomas ulkopuolelta miten kaikkia alko tympiä jatkuvat yyteet ja muut sisäiset muutokset.

Vierailija
22/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikotie kotiin kulki Stockan alakerran kautta ja usein mukaan tarttui juuri niitä arjen tarpeellisia juttuja, kuten sukkahousuja, mutta myös joku bling-bling-koru illan bileisiin tai ihana kanta-asiakashintainen kosmetiikkatuote. 

Muutenkin aina ensin suuntasin Stockmannille. Sieltä tiesin löytäväni, jos jotain tiettyä tuotetta olin vailla (en tykkää monessa kaupassa kiertämisestä). Osasin kulkea siellä ja löysin etsimäni hyvin. Palvelu oli ystävällistä ja hyvää. 

Sitten kaikki alkoi muuttua. Vaatevalikoimassa painottui venäläistyylinen kirjavuus. Remontti, jossa kulkureittejä myllättiin, teki sen, että yhtäkkiä en enää löytänytkään haluamaani paikkaan. Hissit meni minne sattui ja tuntui epämiellyttävältä olla jatkuvasti niin hukassa. Kokonaisvaltainen palvelu katosi: brändiosastot ja niiden osastokohtaiset myyjät eivät halunneet auttaa muiden brändien kanssa, kädellä huitaistiin "katso tuolta". Kun tarvitsin sateenvarjoa, minun olisi pitänyt kiertää joka hiton brändi, kun eivät sateenvarjot tietenkään voineet olla yhteisellä "sateenvarjo-osastolla". Tuntui, että miltään myyjiltä ei enää saanut palvelua, kuten ennen. Olen ollut aina omatoiminen ostelija ja harvoin tarvitsen myyjän apua, mutta kun sitä olisin tarvinnut, ei ketään kiinnostanut auttaa. Nopea osoittaminen "tossa on tollanen" ja äkkiä karkuun. Eräänkin kerran olin etsin tietyntyyppistä mekkoa ja olin valmis maksamaan hyvästä vaikka useampia satasia, mutta lopulta käteen jäi vain 30 € halpishyllyn mekko, kun myyjiltä sai aivan uskomattoman nihkeästi apua. 

Enää Stocka ei ole kokonaisuus, vaan joukko irrallisia osastoja ja erillisiä liikkeitä, eikä sinne, tänne ja tuonne kassalle saa maksaa tuota tuotetta. Asiakkaan kannalta hyvin rasittavaa. Luulen meneväni tavarataloon, mutta näköjään menenkin kauppakeskukseen.

Tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vastaa muuten sähköposteihin heti nykyään. Asiakaspalvelu on nopeaa. Vaikka verkkosivut on surkeat, hyvin olen silti saanut tilaamani tuotteet.

Vierailija
24/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkku tosiaan oli aivan ihana vielä 15-25v sitten.

Vierailija
25/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MikäVITTUsiinä ”palvelussa” niin ehaanaa oikein on ja oli??? Että joku täti päätti puolestanne mitä vaatteita ostaa?

Vierailija
26/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään siellä kellarikerroksessa Herkun yläpuolella ei ole edes kosmetiikkaa enää, vain alerättejä! Miten on mahdollista että Stockan pörssikurssi on välillä noussut?

Vierailija
27/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä huonosti menee NK:lla Tukholmassa. Ja täytyy sanoa että jopa Harrodsilla, jonka kirjaosasto on typistetty aivan kokoon.

Vierailija
28/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 80-luvulla Stockmannilla oli hyvin käsityötarvikkeita. Sieltä sai parempia villalankoja.

Ostin myös isot 100x200 cm kokoiset irlantilaiset kylpypyyhkeet sieltä silloin. Vieläkin ovat paksummat ja paremmat kuin Finlaysonin pyyhkeet uutena.

Pikkuhiljaa sinne alkoi ilmestyä laatutavaran lisäksi samaa kurssi muun muuallekin ,paitsi kalliimpaan hintaan.

Vierailija
29/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan oma leluosasto oli paras. Hamleys oli aivan surkea muutamia heidän omia tuotteita lukuunottamatta, nykyinen hieman parempi. 

Ravintoloissa on menty vain alaspäin. Tykkäsin enemmän kuudennen kerroksen ravintolasta. Kasikerroksessa oli ensin ihan kiva osa, jossa oli pöytiintarjoilu, mutta rentoa ruokaa, käytiin siellä usein lasten kanssa. 

Vierailija
30/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä huonosti menee NK:lla Tukholmassa. Ja täytyy sanoa että jopa Harrodsilla, jonka kirjaosasto on typistetty aivan kokoon.

Aika vaan on ajanut isojen vanhanajan tavaratalojen ohi. Ovat vähän kuin dinosauruksia.

Vierailija
31/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockan oma leluosasto oli paras. Hamleys oli aivan surkea muutamia heidän omia tuotteita lukuunottamatta, nykyinen hieman parempi. 

Ravintoloissa on menty vain alaspäin. Tykkäsin enemmän kuudennen kerroksen ravintolasta. Kasikerroksessa oli ensin ihan kiva osa, jossa oli pöytiintarjoilu, mutta rentoa ruokaa, käytiin siellä usein lasten kanssa. 

Se oli ihanaa aikaa.

Vierailija
32/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Akateeminen vielä yhtä hyvä kuin ennenvanhaan, ei ole tullut varmaan kolmeen vuoteen käytyä? 

Vierailija
33/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MikäVITTUsiinä ”palvelussa” niin ehaanaa oikein on ja oli??? Että joku täti päätti puolestanne mitä vaatteita ostaa?

Hyvä myyjä tuntee valikoiman ja osaa hakea sieltä asiakkaalle oikean koon ja halutun tyyliset vaatteet. Asiakkaan ei tarvitse muuta kuin sovittaa.

Vierailija
34/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vastaa muuten sähköposteihin heti nykyään. Asiakaspalvelu on nopeaa. Vaikka verkkosivut on surkeat, hyvin olen silti saanut tilaamani tuotteet.

Minulla on toinen kokemus. Tilauksestasni ei kuulunut pariin viikkoon mitään ja kun lähetin s-postin siihen vastaamiseen meni vielä viikko lisää. Tavarat tuli siitä viikon päästä. Joo ei, en tilaa uudelleen.

Vierailija
35/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Stockmann lakkautettu?

Sehän on nykyään iso tila, missä on eri merkkien myyntipisteitä.

Omiin muistoihin kuuluu esimerkiksi Herkku, joka oli ihmeellinen maailma erikoisia laadukkaita tuotteita, erilaisia kuin tavallisissa ruokakaupoissa.

Oli hyviä tarjouksia, ja myymälät selkeitä ja ylellisen tuntuisia.

Enkä pitänyt uudistuksesta, että ostat 300 e puvun, mutta sitä ei pakata kauniisti asiakkaalle.

Vierailija
36/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on toinen kokemus. Tilauksestasni ei kuulunut pariin viikkoon mitään ja kun lähetin s-postin siihen vastaamiseen meni vielä viikko lisää. Tavarat tuli siitä viikon päästä. Joo ei, en tilaa uudelleen.

Minun tilaus ei mennyt järjestelmän mukaan läpi. Tein sen uudelleen. Sitten sain samat tuotteet tuplana. No, sitten palautusrumba.

Vierailija
37/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Akateeminen vielä yhtä hyvä kuin ennenvanhaan, ei ole tullut varmaan kolmeen vuoteen käytyä? 

No ei tosiaan ole. Valikoimaa on supistettu, ja kirjakauppa toimii enää vain kahdessa kerroksessa. Järkyin on lehtiosasto - ennen vanhaan siellä oli kiva kulkea ja etsiä lukemista - nyt kaikki on sullottu tosi ahtaasti pieneen tilaan nmuutamaan hyllyyn, joiden välissä ei ole kunnolla tilaa useammalle kuin yhdelle asiakkaalle. Tavaratalossa lehtiä on enää ruokaosastolla.

Vierailija
38/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaan on ajanut isojen vanhanajan tavaratalojen ohi. Ovat vähän kuin dinosauruksia.

Panostaisivat sitten kunnolla verkkokauppaan: sujuvuuteen ja valikoiman laajuuteen. Mutta ei sitäkään osata.

Vierailija
39/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannilla oli ennen Mangon vaatteita naistenosastolla. Kysyin myyjältä L- koon Mangon jakkua. Myyjä sanoi kuuluvasti muiden asiakkaiden kuullen:” meillä ei ole enempää noita isoja kokoja”.

Vierailija
40/164 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikotie kotiin kulki Stockan alakerran kautta ja usein mukaan tarttui juuri niitä arjen tarpeellisia juttuja, kuten sukkahousuja, mutta myös joku bling-bling-koru illan bileisiin tai ihana kanta-asiakashintainen kosmetiikkatuote. 

Muutenkin aina ensin suuntasin Stockmannille. Sieltä tiesin löytäväni, jos jotain tiettyä tuotetta olin vailla (en tykkää monessa kaupassa kiertämisestä). Osasin kulkea siellä ja löysin etsimäni hyvin. Palvelu oli ystävällistä ja hyvää. 

Sitten kaikki alkoi muuttua. Vaatevalikoimassa painottui venäläistyylinen kirjavuus. Remontti, jossa kulkureittejä myllättiin, teki sen, että yhtäkkiä en enää löytänytkään haluamaani paikkaan. Hissit meni minne sattui ja tuntui epämiellyttävältä olla jatkuvasti niin hukassa. Kokonaisvaltainen palvelu katosi: brändiosastot ja niiden osastokohtaiset myyjät eivät halunneet auttaa muiden brändien kanssa, kädellä huitaistiin "katso tuolta". Kun tarvitsin sateenvarjoa, minun olisi pitänyt kiertää joka hiton brändi, kun eivät sateenvarjot tietenkään voineet olla yhteisellä "sateenvarjo-osastolla". Tuntui, että miltään myyjiltä ei enää saanut palvelua, kuten ennen. Olen ollut aina omatoiminen ostelija ja harvoin tarvitsen myyjän apua, mutta kun sitä olisin tarvinnut, ei ketään kiinnostanut auttaa. Nopea osoittaminen "tossa on tollanen" ja äkkiä karkuun. Eräänkin kerran olin etsin tietyntyyppistä mekkoa ja olin valmis maksamaan hyvästä vaikka useampia satasia, mutta lopulta käteen jäi vain 30 € halpishyllyn mekko, kun myyjiltä sai aivan uskomattoman nihkeästi apua. 

Enää Stocka ei ole kokonaisuus, vaan joukko irrallisia osastoja ja erillisiä liikkeitä, eikä sinne, tänne ja tuonne kassalle saa maksaa tuota tuotetta. Asiakkaan kannalta hyvin rasittavaa. Luulen meneväni tavarataloon, mutta näköjään menenkin kauppakeskukseen.

Sama konsepti kuin NK:ssa. En tykkää. Todella rasittavaa asiakkaan kannalta. Pitäisi olla edelleen yhtenäiset vaateosastot ym. Halosella on mukavampi etsiä vaatteita.