Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö Helsinki irrottaa erilliseksi valtioksi muusta Suomesta?

Vierailija
08.02.2022 |

Kannatan lämpimästi ajatusta.

Pitäisikö Helsinki irrottaa erilliseksi valtioksi muusta Suomesta?

Vaihtoehdot

Kommentit (436)

Vierailija
141/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova on luotto maaseudun vetovoimaan, miksiköhän nuoret muuttaa pois jos siellä on niin hyvä olla? Palvelut keskittyisi taas uuteen ”pääkaupunkiseutuun” ja maaseudun palvelut huonontuisivat entisestään. No ainahan voi pilkkoa maan uudestaan pienempiin osiin.

Nuoret muuttavat opiskelemaan ja osa heistä palaa valmistuttuaan maakuntiin.

Maaseutu on tietoisesti ajettu alas tuhoisalla politiikalla. Siksi ihmisten on pitänyt muuttaa muualle Suomeen työn perässä.

Nyt tilanne muuttuu. Suoimesta tulee jälleen hyvinvointivaltio.

Pahoinvointivaltio jää enää Helsingin  alueelle.

Jos haluaa parhaan akateemisen sivistyksen, Turku olkoon sellainen paikka.

Kaikki ei halua pariutua sukulaisen kanssa, niinkuin siellä teilläpäin.

En ole pariutunut sukulaiseni kanssa, eivätkä vanhempani. Molemmat olivat täysin eri puolilta Suomea. Minullakin.

Te helsinkiläiset saatte pariutua toistenne kanssa.

Ap

Serkkuja ne on.

Vierailija
142/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska vantaalaiset, espoolaiset, sipoolaiset, keravalaiset, kauniaislaiset, tuusulalaiset, järvenpääläiset... Jopa porvoolaiset käyvät siellä töissä!

No nää voi liittää Helsinkiin, ihan samaa porukkaa.

Eivät ole samaa porukkaa.

Ap

Kyllä ovat.

Eivät ole, koska toinen sukuni olisi sitten helsinkiläistä. Se ei käy minulle.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova on luotto maaseudun vetovoimaan, miksiköhän nuoret muuttaa pois jos siellä on niin hyvä olla? Palvelut keskittyisi taas uuteen ”pääkaupunkiseutuun” ja maaseudun palvelut huonontuisivat entisestään. No ainahan voi pilkkoa maan uudestaan pienempiin osiin.

Nuoret muuttavat opiskelemaan ja osa heistä palaa valmistuttuaan maakuntiin.

Maaseutu on tietoisesti ajettu alas tuhoisalla politiikalla. Siksi ihmisten on pitänyt muuttaa muualle Suomeen työn perässä.

Nyt tilanne muuttuu. Suoimesta tulee jälleen hyvinvointivaltio.

Pahoinvointivaltio jää enää Helsingin  alueelle.

Jos haluaa parhaan akateemisen sivistyksen, Turku olkoon sellainen paikka.

Kaikki ei halua pariutua sukulaisen kanssa, niinkuin siellä teilläpäin.

En ole pariutunut sukulaiseni kanssa, eivätkä vanhempani. Molemmat olivat täysin eri puolilta Suomea. Minullakin.

Te helsinkiläiset saatte pariutua toistenne kanssa.

Ap

Serkkuja ne on.

Eivät ole. Vaikka kuinka kovasti haluaisit, sukulaisia he eivät ole.

Ilmankos koko Suomi tuntuu minusta niin oudolta henkisesti. En ynmmärrä suomalaisia enkä erityisemmin pidä suomalaisista.

Ap

Vierailija
144/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin järkipuhetta toukohousuilta.

Ehdottomasti.

Putintrollit, maanpetturit sekä muut ketkut pysykööt kaikana maakunnista..

No kai sentään rahat kelpaa edelleen?

Huomaan ettei sinulla ole ollut mitään kosketusta entisajan vanhoihin ihmisiin Suomessa.

He elättivät itse itsensä. Eivät tarvinneet kenenkään rahoja. Ja olivat kuulemma tosi onnellisia, vaikka työtä oli paljon.

Kiitos kommentista.

Minä oletin kyseen olevan tästä päivästä, vaikka tämä olikin historian kertausta.

Oletin väärin, anteeksi siitä.

Vierailija
145/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin vitsillä kyllä. 

Vierailija
146/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska vantaalaiset, espoolaiset, sipoolaiset, keravalaiset, kauniaislaiset, tuusulalaiset, järvenpääläiset... Jopa porvoolaiset käyvät siellä töissä!

Heille annettaisiin mafdollisuus päättää, muutavatko Helsinkiin kokonaan asumaan.

Lähden sitten jos tämä teidän suunnittelema Suomi epäonnistuu elättämään minut. Odottelen tuilla jos se Suomi onnistuu rakentamaan jostain minulle uuden työpaikan.

Sinä asut tuilla edelleenkin Helsingissä, jos työ ei kelpaa.

Minä en edelleenkään asu Helsingissä, käyn töissä siellä kuten niin monet muutkin. Täällä sanottiin että minun pitäisi sitten muuttaa Helsinkiin mutta minä valitsen jäädä työttömäksi Suomeen :)

Sinulle tuiisi työpaikka maakunnastasi, koska maakuntalaiset arvostavat uusien yritysten perustamista. Jos sinulla on motivaatiota, sinulla olisi myös vapaat kädet ja mahdollisuudet elää omavaraisesti.

Juuri nyt ei ole. Siinä elelisin onnellisesti tuilla odotellen jos yritykset muuttaa Suomeen. Kaupunki jossa asun on hyvää vauhtia ajamassa yrityksiä pois joten tuskin tarvitsee enää töitä tehdä. Omavaraisuuteen minulla ei ole varaa, sitä ennen pitäisi pystyä ostamaan maata.

Et osaa vieläkään sisäistää asiaa.

Maakunnat olisivat omavaraisia. Sinua ei enää rangaistaisi jos itse haluat kasvattaa ruokasi. Olisit vapaa. Sinulle annettaisiin mahdollisuus elämään. Ei olisi enää poliittisia ketkuja kieltämässä asiaa.

Koitatko sanoa että minulla olisi oikeus ottaa itselleni jonkun viljelijän maat? Miksi se minulle ne antaisi? Millä takaat ettei joku tulisi minulta sitä maaplänttiä viemään samoin kuin minä voin sen toiselta viedä?

Meillä olisi Suomen perustuslaki voimassa jota olisi pakko noudattaa. Tämähän asia ei ole helsinkiläisille tuttu.

Säätäisimme kaikki lait  niin, että olisit varmasti turvassa eikä kukaan ryöstäisi omaisuuttasi. Tilanne muuttuisi kokonaan.

Myös raskaista rikoksista tulisi pitkät vankeustuomiot.

Vierailija
147/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan ettei sinulla ole ollut mitään kosketusta entisajan vanhoihin ihmisiin Suomessa.

He elättivät itse itsensä. Eivät tarvinneet kenenkään rahoja. Ja olivat kuulemma tosi onnellisia, vaikka työtä oli paljon.

ja olisit tyytyväinen 1800-luvun elämäntapaan sekä oletat ihmisten eri puolella Suomea jakavan tyytyväisyytesi?  Kaikki innolla torppiin viljelemään oma ruokansa unohtaen nykyajan mukavuudet?

Vierailija
148/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin järkipuhetta toukohousuilta.

Ehdottomasti.

Putintrollit, maanpetturit sekä muut ketkut pysykööt kaikana maakunnista..

No kai sentään rahat kelpaa edelleen?

Kiitos kommentista.

Minä oletin kyseen olevan tästä päivästä, vaikka tämä olikin historian kertausta.

Oletin väärin, anteeksi siitä.

Vertasin sitä niihin 1910-luvun jälkeen synt. joihin minulla oli kosketuspinta. He olivat onnellisia kertomansa mukaan.

Tarkoitan, että ihmisluonne on aina ollut sama ja tulee olemaan universaalisti.

Vierailija
149/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heille annettaisiin mafdollisuus päättää, muutavatko Helsinkiin kokonaan asumaan.

Lähden sitten jos tämä teidän suunnittelema Suomi epäonnistuu elättämään minut. Odottelen tuilla jos se Suomi onnistuu rakentamaan jostain minulle uuden työpaikan.

Minä en edelleenkään asu Helsingissä, käyn töissä siellä kuten niin monet muutkin. Täällä sanottiin että minun pitäisi sitten muuttaa Helsinkiin mutta minä valitsen jäädä työttömäksi Suomeen :)

Sinulle tuiisi työpaikka maakunnastasi, koska maakuntalaiset arvostavat uusien yritysten perustamista. Jos sinulla on motivaatiota, sinulla olisi myös vapaat kädet ja mahdollisuudet elää omavaraisesti.

Juuri nyt ei ole. Siinä elelisin onnellisesti tuilla odotellen jos yritykset muuttaa Suomeen. Kaupunki jossa asun on hyvää vauhtia ajamassa yrityksiä pois joten tuskin tarvitsee enää töitä tehdä. Omavaraisuuteen minulla ei ole varaa, sitä ennen pitäisi pystyä ostamaan maata.

Maakunnat olisivat omavaraisia. Sinua ei enää rangaistaisi jos itse haluat kasvattaa ruokasi. Olisit vapaa. Sinulle annettaisiin mahdollisuus elämään. Ei olisi enää poliittisia ketkuja kieltämässä asiaa.

Koitatko sanoa että minulla olisi oikeus ottaa itselleni jonkun viljelijän maat? Miksi se minulle ne antaisi? Millä takaat ettei joku tulisi minulta sitä maaplänttiä viemään samoin kuin minä voin sen toiselta viedä?

Meillä olisi Suomen perustuslaki voimassa jota olisi pakko noudattaa. Tämähän asia ei ole helsinkiläisille tuttu.

Säätäisimme kaikki lait  niin, että olisit varmasti turvassa eikä kukaan ryöstäisi omaisuuttasi. Tilanne muuttuisi kokonaan.

Säädetään laki, joka kieltää rikokset? Nyt tuli jo luovaan lainsäädäntöä.

Vierailija
150/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja olisit tyytyväinen 1800-luvun elämäntapaan sekä oletat ihmisten eri puolella Suomea jakavan tyytyväisyytesi?  Kaikki innolla torppiin viljelemään oma ruokansa unohtaen nykyajan mukavuudet?

Kyllä. Skannautin v. 2004 seinälleni Hugo Simbergin teioksen Halla. Se on aivan ihana. Olisin olluit onnellinen silloin. Suomessa on ihmisiä kuol lut nälkään ja se kuului elämään.

Silloin ei tuotukaan elintarvikkeita Suomeen. Toisin kuin nyt. Myös maakuntiin.

En usko, että joutusimme yhtä helposti niin kurjaan tilanteeseen. Maakuntiin jää sama teknologia ym. kehitys siinä kuten Helsinkiin.

Vierailija
151/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta maaseudullahan ei pitänyt olla Parlamenttia, joka säätäisi lait. Mistä turkulainen tietäisi kainuulaisella kyläkoululla huutoäänestyksellä päätetyn lain? 

Vierailija
152/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säädetään laki, joka kieltää rikokset? Nyt tuli jo luovaan lainsäädäntöä.

Se laki on jo Suomessa. Rikoslaki. Helsingin poiliittiset loiset eivät noudata lakia ja juuri siksi meillä on pahoinvointiyhteiskunta koko Suomesssa.

Vierailija
153/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin vitsillä kyllä. 

Minä taas vastasin kyllä todella sydämeni pohjasta.

Vierailija
154/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta maaseudullahan ei pitänyt olla Parlamenttia, joka säätäisi lait. Mistä turkulainen tietäisi kainuulaisella kyläkoululla huutoäänestyksellä päätetyn lain? 

Maakunnissa noudatettaisiin edelleenkin Suomen lakia. Suomessa on jo  erinomainen laki.

Ongelman ydin on, että pylvästalon loiset rikkovat sitä koko ajan jatkuvalla syötällä.

Siellä piilee koko Suomen mätäpesäke.

Vierailija
155/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Skannautin v. 2004 seinälleni Hugo Simbergin teioksen Halla. Se on aivan ihana. Olisin olluit onnellinen silloin. Suomessa on ihmisiä kuol lut nälkään ja se kuului elämään.

En usko, että joutusimme yhtä helposti niin kurjaan tilanteeseen. Maakuntiin jää sama teknologia ym. kehitys siinä kuten Helsinkiin.

Mutta jos olet torpassa viljelemässä ruokaasi, niin millä rahoilla ostat nykymukavuutesi? 

Vierailija
156/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maakunnissa noudatettaisiin edelleenkin Suomen lakia. Suomessa on jo  erinomainen laki.

Ongelman ydin on, että pylvästalon loiset rikkovat sitä koko ajan jatkuvalla syötällä.

Tämä on se perussyy, miksi Helsinki pitää irrottaa kokonaan erilleen Suomesta.

Sekä tämä, että helsinkiläisillä ei ole, ei ole ollut, eikä tule olemaan ikinä mitään yhteistä maakuntien ihmisten kanssa.

Me emme tarvitse Helsinkiä, pärjäämme ilman sitä paljon paremmin.

Vierailija
157/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät varmaan, että miltei 90% kansanedustajista tulee muualta kuin Helsingistä. Eli samat edustajat siinä uudessa Suomessakin olisi. Tai eikö ihmiset saisikaan äänestää samoja kansanedustajia kuin ovat aikaisemmin äänestäneet, ap määräisi ketä saisi äänestää ja ketä ei?

Vierailija
158/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos olet torpassa viljelemässä ruokaasi, niin millä rahoilla ostat nykymukavuutesi? 

En tarvitse. Pärjään torpalla, polttopuilla, kynttilänvalolla ja pihasaunalla sekä kaivolla. Minulla on ammattitaito taidealalta jonka voi opettaa kenelle tahansa missä tahansa.

Maakunnissa oli ennen vanhaan sivistystä. Oli kirjastoja, shakinpeluuta, opintokerhoja, käsitöitä. musiikkia ym. Vaikka mitä.

Ihmiset haluavat myös hengenravintoa.

Vierailija
159/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse. Pärjään torpalla, polttopuilla, kynttilänvalolla ja pihasaunalla sekä kaivolla. Minulla on ammattitaito taidealalta jonka voi opettaa kenelle tahansa missä tahansa.

Maakunnissa oli ennen vanhaan sivistystä. Oli kirjastoja, shakinpeluuta, opintokerhoja, käsitöitä. musiikkia ym. Vaikka mitä.

Ihmiset haluavat myös hengenravintoa.

Ja niin on nykyäänkin.

Vierailija
160/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät varmaan, että miltei 90% kansanedustajista tulee muualta kuin Helsingistä. Eli samat edustajat siinä uudessa Suomessakin olisi. Tai eikö ihmiset saisikaan äänestää samoja kansanedustajia kuin ovat aikaisemmin äänestäneet, ap määräisi ketä saisi äänestää ja ketä ei?

Ei näin.

Kerroin  sen jo aiemmin.

Kaikki jotka ikinä ovat olleet politiikassa mukana, karkotettaisiin takaisin Helsinkiin, koska he ehtivät jo turmeltua peruuttamattomasti pylvästalossa.

Maakunnissa ei olisi enää edes kunnallispolitiikkaa. Olisi oma armeija ja oikeuslaitos. Oma pankki ja valuutta.

Ihmiset päättäisivät kaikki asiat yhdessä ja erimielisyydet ratkaistaisiin äänestyksillä. Istunnot pidettäisiin vanhoilla kouluilla tai autioituneilla kunnantaloilla.

Ei yhtään enempää politiikkaa eikä yksinvaltaa yhtään kenellekään.