Juhannuksen viettoon anoppilaan - vain meiltä pyydetään rahaa
Miehellä useita sisaruksia, joilla kaikilla enemmän tai vähemmän perhettä. Meillä ei le vielä lapsia. Kokoonnutaan anoppilaan juhannukseksi, ja vain meitä on pyydetty osallistumaan ruokahankintoihin. Eli 20 hengen porukasta 4 maksaa 99%. Sama juttu joka joulu, joka vietetään anoppilassa. Saa olla vika kerta, kun sinne lähden muiden juttuja maksamaan :(
Kommentit (52)
Niin, mistä tiedätte etteivät muut ole tuoneet mitään? Saavutte paikalle aina ensimmäisenä ja olette näkemässä etteivät tuo? Eivätkä anna rahaakaan?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:01"]
Porvoossa anoppilat on todella mielenkiintoisia
[/quote]
Mä ajattelin et tää olis sellanen älykäs rikkaan provo koskien verotusta, et tarinan opetus on siinä vaiheessa kun kaikki on huutanut että tuo ei ole oikein se, että ei tosiaan ole oikein että pari porukkaa maksaa muiden viulut.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:50"]Se kuka kutsuu, niin se tarjoaa ruuat ja muusta ei tarvi edes keskustella. Jos olette itse tyrkyttäneet itsenne sinne, niin sitten viette jotain mennessänne tai osallistutte rahallisesti tarjoiluihin. Ei ole noin vaikeeta. Ja jos ei anoppi tätä ymmärrä niin täys perseenreikä on koko eukko, eikä sinne pirttiin kannata jalallaan astua.
[/quote]
No onhan se kohteliasta osallistua vaikka olisikin kutsuttu, mutta se nyt ei ole tässä pointti, muiden kohteliaisuudesta ei voi vastata.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:03"]Pyytävätkö appivanhemmat teiltä rahaa vai vietkö omaehtoisesti ruuat ja juomat mennessäsi? Tässä on iso ero. [/quote] Kysymme, että mitä tuodaan mukana, koska musta se on vaan kohteliasta. Sitten saa selostuksen, että ne tuo sitä, nuo tuo tätä, te voisitte tuoda näitä. Ja sit me viedään/hankitaan tai annetaan rahaa, et anoppi ostaa (asutaan kaukana, eikä meillä ole autoa). Ja kun tuolee ruoan aika, me oltiinkin taas ainoita jotka toi/hankki/maksoi mitään. Myös, jos ostetaan esim omia juomia, niistä iso osa katoaa muihin suihin, ellei pidä omassa repussa. Mieheltä tosin katoaa sieltäkin.. ap
[/quote]
Wt
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:50"]Se kuka kutsuu, niin se tarjoaa ruuat ja muusta ei tarvi edes keskustella. Jos olette itse tyrkyttäneet itsenne sinne, niin sitten viette jotain mennessänne tai osallistutte rahallisesti tarjoiluihin. Ei ole noin vaikeeta. Ja jos ei anoppi tätä ymmärrä niin täys perseenreikä on koko eukko, eikä sinne pirttiin kannata jalallaan astua. [/quote] No onhan se kohteliasta osallistua vaikka olisikin kutsuttu, mutta se nyt ei ole tässä pointti, muiden kohteliaisuudesta ei voi vastata.
[/quote]
Eipä se rahan tarjoaminenkaan ole kaikkien mielestä kohteliasta. Esimerkiksi oma äitini voisi jopa loukkaantua, jos hänelle yrittäisi tyrkyttää rahaa. Ruoan ja yösijan tarjoaminen kuuluu hänestä ilman muuta perusvieraanvaraisuuteen. Jos häneltä kysyy, voiko mökille tuoda jotakin ruokaa, hän sanoo, ettei tarvitse. Hän suunnittelee ja laittaa (herkulliset) sapuskat mieluummin itse.
Itse en loukkaantuisi mutta en myöskään koskaan perisi omilta vierailtani ruokarahoja.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:13"] Ja kysyn vaan miksi sinne anoppilaan on pakko tunkea jos talon "tavat" ei miellytä?! Tiedät on kutsuttu juhannuksen viettoon ja ehtona on maksaa osa ruuasta ja juomasta. Jos se ei käy niin ette tietenkään mene vaan menette johonkin muualle jussin viettoon...kai te aikuisina ihmisinä osaatte itsekin juhlia. Jos muut vieraat ei osallistu millään tasolla niin sehän on isäntäväen päätös ja oikeus ja vaikka olisi epäreilua niin elämä on. [/quote] Sinä olet kyllä niin ihana ihminen! [/quote] Koska mies haluaa välillä käydä porukoillaan ja haluaa minutkin sinne mukaansa. Siksi me käydään siellä. Ap [/quote] Siis kun mies haluaa. Just. Jää sinä kotiin [/quote] Avioelämä on sellaista, että kompromisseja tehdään puolin ja toisin. Pysy sinkkuna, jos et sitä ymmärrä.
[/quote]
Ohis, mutta hyvässä avioliitossa ei vaadita toista tekemään mitään, mitä tämä ei oikeasti halua tehdä. -47
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:13"] Ja kysyn vaan miksi sinne anoppilaan on pakko tunkea jos talon "tavat" ei miellytä?! Tiedät on kutsuttu juhannuksen viettoon ja ehtona on maksaa osa ruuasta ja juomasta. Jos se ei käy niin ette tietenkään mene vaan menette johonkin muualle jussin viettoon...kai te aikuisina ihmisinä osaatte itsekin juhlia. Jos muut vieraat ei osallistu millään tasolla niin sehän on isäntäväen päätös ja oikeus ja vaikka olisi epäreilua niin elämä on. [/quote] Sinä olet kyllä niin ihana ihminen! [/quote] Koska mies haluaa välillä käydä porukoillaan ja haluaa minutkin sinne mukaansa. Siksi me käydään siellä. Ap [/quote] Siis kun mies haluaa. Just. Jää sinä kotiin [/quote] Avioelämä on sellaista, että kompromisseja tehdään puolin ja toisin. Pysy sinkkuna, jos et sitä ymmärrä.
[/quote]
Ohis, mutta hyvässä avioliitossa ei vaadita toista tekemään mitään, mitä tämä ei oikeasti halua tehdä. -47
[/quote]
No kyllä mä olen vaatinut kotitöiden tekemistä yms. jos toinen ei ole tajunnut. Tottakai voi vaatia. Myös uskollisuutta, joka on luvattu alttarilla.
Miksi menette? Olkaa omalla porukalla.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:50"]Se kuka kutsuu, niin se tarjoaa ruuat ja muusta ei tarvi edes keskustella. Jos olette itse tyrkyttäneet itsenne sinne, niin sitten viette jotain mennessänne tai osallistutte rahallisesti tarjoiluihin. Ei ole noin vaikeeta. Ja jos ei anoppi tätä ymmärrä niin täys perseenreikä on koko eukko, eikä sinne pirttiin kannata jalallaan astua. [/quote] No onhan se kohteliasta osallistua vaikka olisikin kutsuttu, mutta se nyt ei ole tässä pointti, muiden kohteliaisuudesta ei voi vastata.
[/quote]
Eipä se rahan tarjoaminenkaan ole kaikkien mielestä kohteliasta. Esimerkiksi oma äitini voisi jopa loukkaantua, jos hänelle yrittäisi tyrkyttää rahaa. Ruoan ja yösijan tarjoaminen kuuluu hänestä ilman muuta perusvieraanvaraisuuteen. Jos häneltä kysyy, voiko mökille tuoda jotakin ruokaa, hän sanoo, ettei tarvitse. Hän suunnittelee ja laittaa (herkulliset) sapuskat mieluummin itse.
Itse en loukkaantuisi mutta en myöskään koskaan perisi omilta vierailtani ruokarahoja.
[/quote]
Minä en kehtais edes kutsua ketään käymään kotiini sillä lailla, että jos laitan itselleni jotain ruokaa, etten laittais vieraillekin. Eikä tulis mieleenkään pyytää mitään almuja jos itse olen heidät kutsunut. Ja olen kuitenkin alta kolmikymppinen sinkkumies, enkä mikään täti.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:03"]Mä en kyllä ymmärrä miksi juhannuksia ja jouluja vietetään toisten nurkissa ylipäänsä. Me pysymme kotona mieheni kanssa. Juhannusta emme edes vietä.
[/quote]
No meitä taas kokoontuu iso kaveriporukka nytkin juhannuksena mökille. Tapoja on monia.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:58"]
[/quote]
[/quote]
No kyllä mä olen vaatinut kotitöiden tekemistä yms. jos toinen ei ole tajunnut. Tottakai voi vaatia. Myös uskollisuutta, joka on luvattu alttarilla.
[/quote]
Minä en taas huolisi kumppania, joka ei halua tehdä omasta halustaan omaa osaansa kotitöistä tai olla panematta muita, kun niin on sovittu. En jäisi suhteeseen, jossa kumppanini ei oikeasti haluaisi olla uskollinen. Kukin toki tavallaan. -47
Se kuka kutsuu, niin se tarjoaa ruuat ja muusta ei tarvi edes keskustella. Jos olette itse tyrkyttäneet itsenne sinne, niin sitten viette jotain mennessänne tai osallistutte rahallisesti tarjoiluihin. Ei ole noin vaikeeta. Ja jos ei anoppi tätä ymmärrä niin täys perseenreikä on koko eukko, eikä sinne pirttiin kannata jalallaan astua.