Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinted ja tilaukset Puolasta

Vierailija
13.05.2024 |

Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.

Kommentit (696)

Vierailija
1/696 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mullakin odottaa yhdet housut Puolasta, Latviasta on tullut hyvin jonnekin Suomen hubiin.

Eikö ne reagoi jos paketit ei kulje? Mielestäni noissa mun housuissa oli saapumispäivä arviolta nyt vasta tuleva 15.

Vierailija
2/696 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni lähetti Puolasta kortin minulle 2 vuotta sitten eikä kortti ole vieläkään tullut, voin kuvitella että muun postin kanssa on samanlaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/696 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän noista saa rahat takaisin jos paketit eivät koskaan tule

Vierailija
4/696 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis useita paketteja tulossa. Vintedin viesteistä kun klikkaa seurantaa niin avautuu joku Puolan posti tms ja siellä lukee että noudettavissa. Ei vaan oo mitään tietoa että mistä tai mistä maasta edes. Sama kaikissa. Ja onko tuo noudettavissa se että kuljetusliikkeen noudettavissa Puolasta edelleen Suomeen tulevaksi vai onko nämä paketit toimitettu jonnekin Puolaan..

AP

Vierailija
5/696 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siis useita paketteja tulossa. Vintedin viesteistä kun klikkaa seurantaa niin avautuu joku Puolan posti tms ja siellä lukee että noudettavissa. Ei vaan oo mitään tietoa että mistä tai mistä maasta edes. Sama kaikissa. Ja onko tuo noudettavissa se että kuljetusliikkeen noudettavissa Puolasta edelleen Suomeen tulevaksi vai onko nämä paketit toimitettu jonnekin Puolaan..

AP

Kysy sieltä vintedin tuesta? Mitä sovellus näyttää että onko saapunut? Mulla siihen on ainakin pidennetty sitä arvioitua päiväystä automaattisesti heidän toimista, siis odotin Latviasta 

Vierailija
6/696 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Joo se tarkoittaa vaan että on toimitettu jonnekin kuljetusliikkeen välivarastoon tms, mistä niiden on tarkoitus sitten lähteä Suomeen taas eteenpäin myöhemmin. Noissa voi tosiaan jonkun aikaa kestää, mutta kyllä mulle aina on perille lopulta tullut. 

Vierailija
7/696 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, hyvä kuulla. 

aikaisemmin olen ostanut esim Latviasta ja siellä paketin paikallisessa seurannassa on selkeästi ollut kerrottu, että paketti lähetetty ulkomaille. Nyt lukee, että odottaa noutoa noutopisteestä. Toki olen täysin google translatorin varassa, etttä mitä ne puolan kieliset tekstit sanoo.

Vierailija
8/696 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu minullakin, 4 pakettia jumittaa jo kohta pari viikkoa jossain Puolan noutopisteessä! "Onneksi" en siis ole ainoa... Muista maista tilatut paketit on tullut aina nopeasti ainakin tähän asti.

Vierailija
9/696 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa hankalalta. Taidan pysyä erossa Vintedistä.

Vierailija
10/696 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä, Puolasta tilatut paketit jumittaa jossain

Vierailija
11/696 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin yhden auton Puolaan. Sain pois rekisteristä eikä mulle ongelmia, mutta siellä päässä oli ollut joku hämminki.  Laittoi sieltä paperin mulle allekirjoitettavaksi.  Viipyi tänne tulo yli kuukauden ja pari viikkoa kun meni takaisin.

Vierailija
12/696 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma. Itse en ole huolissani, koska tiedän että saan rahat takaisin jos paketti ei tule ikinä perille, mutta myyjä huolestuneena pommittaa minua viesteillä että etkö voisi selvittää missä se paketti on (myyjä luulee, että se on tosiaan noudettavissa täällä Suomessa) eikä ymmärrä, eikä minulla ole mitään keinoa selvittää, missä paketti on.

Vierailija
13/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma minulla. Ehdin tilata Puolasta useampia paketteja, mutta jumittavat edelleen yli kahden viikon jälkeen siellä. Postin mukaan pakettia odotetaan lähettäjältä ja Puolan postin mukaan pakettia odotetaan noudettavaksi. Vaikka saisikin rahat takaisin lopulta, niin kyllä harmittaa, kun osa paketeista on kalliita ostoksia, lähes 100€. Vintedin supportin mukaan pitää odottaa 25 päivää lähettämisestä, ennen kuin voi pyytää rahojen palauttamista. Ilmeisesti mitkään paketit eivät liiku eteenpäin Suomeen, jotain isoa häikkää on. En ymmärrä, että miksi ostamista ei ole estetty nyt Vintedin puolesta, kun tavarat eivät liiku lainkaan. 

Vierailija
14/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, mitä kautta noiden Puolan pakettien on tarkoitus kulkea Suomessa? Seurantakoodi on vain puolalaiseen pakettipalveluun, mutta tuleeko ne Suomessa postin vai Postnordin kautta?

Vierailija
15/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa hankalalta. Taidan pysyä erossa Vintedistä.

Ei tarvi pysyä erossa kuin puolalaisista myyjistä. Kaikista muista maista tulee paketit nopeasti.

Vierailija
16/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten paketit yhtä hitaita Suomesta Puolaan? Olen myynyt muutaman tavaran Puolaan, ja nyt huolettaa, milloin mahdan saada rahani.

Vierailija
17/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen palvelu toimii ilmaisen palvelun laadulla. Kuinka onkaan niin...

Vierailija
18/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen palvelu toimii ilmaisen palvelun laadulla. Kuinka onkaan niin...

Ei se ilmainen ole, Vinted ottaa pienen provikan myynneistä. (Sitä vaan ei oteta myyjältä vaan ostajalta, mutta lopputulos sama.)

Vierailija
19/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, mä tarvitsisin pakettini Puolasta juhliin viikon sisään ja arvio oli et pitäisi saapua huomenna viimeistään. Mutta siihen ei sit ilmeisesti uskalla luottaa :( Itsellänikin tuo teksti puolalaisella sivulla et odottaa noutopisteessä

Vierailija
20/696 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ilmeisesti jotain ongelmaa, kun yritin eilen ostaa yhtä vaatetta Puolasta, mutta siinä ei edes ollut osta heti-nappia. Myyjä ei oikein edes tiennyt, miten voi lähettää Suomeen, joten onkohan tuo mahdollisuus otettu nyt välillä pois, jos isompia ongelmia?