Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 1v. 5kk vieläkin melkein kalju! Surettaa... :(

Vierailija
17.06.2015 |

Ainoastaan hentoa haituvaa kasvaa vähän niskassa ja päälaella. :( Onko tämä ihan normaalia? Pelkään että tytärtämme kiusataan tämän takia päiväkodissa, on aloittamassa siellä syksyllä. Kellään kokemusta vastaavasta? Ollaan kummatkin miehen kanssa hyvähiuksisia, myös sukulaisilla kaikilla hyvät, paksut hiukset.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuon ikäistä kyllä kiusata. Olihan prinsessa Estellekin pitkään melkein kalju, nyt kolmevuotiaana jo pitkät hiukset.

Vierailija
2/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhdellä tutulla on yli 2v kalju lapsi. Se kyllä narkkas raskausaikana, toivottavasti ei ole mitään siihen liittyvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Vai että päiväkodissa kiusataan.

Vierailija
4/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en "narkannut", enkä juonut, polttanut tai mitään muutakaan epäterveellistä raskausaikana! Söin tosi terveellisesti ja painonnousu raskausaikana oli ihan oppikirjamaista. Imetin 1-vuotiaaksi ja lapsi on aina syönyt ja kasvanut tosi hyvin. Nykyään syö ravitsevaa ja terveellistä kotiruokaa, hyviä rasvahappoja saa runsaasti. Eli vika ei voi olla ainakaan näissä ulkoisissa tekijöissä. AP

Vierailija
5/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kansa 2 kolmesta lapsesta olleet parivuotiaiksi lähes kaljuja eikä sillä kolmannellakaan kovin paljon tukkaa vielä tuolloin ollut, oli kuitenkin jotakin. Kaikille kuitenkin tukka kasvanu, tosin sillä jolla oli hiuksia jo 1,5 v:nä on nytkin selvästi paksuimmat hiukset.
Ei tuon ikäistä kiusata eikä se ymmärtäisi vaikka joku kiusais..

Vierailija
6/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sieltä kasvaa, toisilla vaan hitaammin.

Vierailija
7/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut töissä ja tuttavapiirissä, että niillä lapsilla, joita ei ole lainkaan imetetty tai on siirrytty nopeaan kiinteisiin, on enemmän tukkaa ja aikaisemmin kuin pitkään imetetyillä. En sitten tiedä mistä johtuu...

Vierailija
8/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siis päiväkodissa pienten (0-3 v.) ryhmässä töissä. Terv.8

Vierailija
9/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olin lähes kalju parivuotiaaksi asti (vaan ohutta vaaleaa lyhyttä haituvaa) ja tällähetkellä mulla on parikymppisenä paksu ja pitkä tukka. Enkä saanu mitään ikuisia traumoja tarhasta että mua ois hiuksista taaperona kiusattu. 

Vierailija
10/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun typyillä sama homma.

Vierailija
11/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en imettänyt ja kiinteisiin siirryttiin 3 kk iässä eikä nyt 1-vuotiaalla kauheasti tukkaa ole. Vähän vaan takaruoskaa:D

Vierailija
12/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 08:04"]No en "narkannut", enkä juonut, polttanut tai mitään muutakaan epäterveellistä raskausaikana! Söin tosi terveellisesti ja painonnousu raskausaikana oli ihan oppikirjamaista. Imetin 1-vuotiaaksi ja lapsi on aina syönyt ja kasvanut tosi hyvin. Nykyään syö ravitsevaa ja terveellistä kotiruokaa, hyviä rasvahappoja saa runsaasti. Eli vika ei voi olla ainakaan näissä ulkoisissa tekijöissä. AP
[/quote]
en tietenkään tarkoittanut, että sinun lapsellasi kaljuus johtuisi siitä. Eikä tosiaan haittaa, kyllä kai ne hiukset jossain vaiheessa kasvaa. Kirjoitin tuon ekan kommentin vaan kun tuli mieleen tästä.

Vierailija
13/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijä Sanna Saarijärven tytärhän oli tosi pitkään kalju/ohuthiuksinenmutta nythän hänelläon ihan hyvät hiukset.

Vierailija
14/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 08:08"]Olen huomannut töissä ja tuttavapiirissä, että niillä lapsilla, joita ei ole lainkaan imetetty tai on siirrytty nopeaan kiinteisiin, on enemmän tukkaa ja aikaisemmin kuin pitkään imetetyillä. En sitten tiedä mistä johtuu...
[/quote]
No ei todellakaan pidä paikkaansa, imetin poikaani 15 kk, hänellä on suomalaiseksi epätavallisen paksut hiukset, vaikka meillä vanhemmilla ihan tyypilliset suomalaiset ohuet. Hänellä oli yksivuotiaana vähän tukkaa, myöhemmin tuli senkin edestä. Jopa ulkomailla parturissa miesparturi ihaili ja ihmetteli hänen hiuksiaan, pikkuveljellääkin, jota myös imetetty pitkään paksuhkot hiukset, olen laittanut nämä ominaisuudet nimenomaan pitkän imetyksen piikkiin.:)

Vierailija
15/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs enää tietää kuka on Sanna Saarijärvi... AP

Vierailija
16/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 08:08"]Olen huomannut töissä ja tuttavapiirissä, että niillä lapsilla, joita ei ole lainkaan imetetty tai on siirrytty nopeaan kiinteisiin, on enemmän tukkaa ja aikaisemmin kuin pitkään imetetyillä. En sitten tiedä mistä johtuu...
[/quote]

Meillä on toisinpäin. Esikoisen imetys kesti vajaa 4 kk ja siinä samalla meni korviketta. Oli kalju pitkään. Tukka lähti kasvamaan paksuna ja kiharana. Syntyessaan oli paksu takatukka, joka putosi pois.
Toinen lapsi täysimetyksellä, ikää nyt yli vuosi ja hiuksia on aika paljon. Imetän edelleen. Tukkaaoli jo syntyessään, eikä niitä ole tippunut pois niiinkuin esikoisella. Hiuslaatukin on ihan erilainen molemmilla, esikoisella tummahko kiharainen, nyt 4 vuotiaana ei enää kihara, mutta paksu ja laineikas. Ja tällä nuoremmalla vaalea ja suora.

Vierailija
17/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 08:18"]

Pitäs enää tietää kuka on Sanna Saarijärvi... AP

[/quote] Googleta.

Vierailija
18/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas ongelmat, enpä ole miettinyt että tuotakin pitäisi surra. T. Kaljupään äiti.

Kai niille kaikille on jossain vaiheessa ennen kouluikää on hiukset kasvaneet, jos ei kyse sitten ole jostain sairaudesta.

Vierailija
19/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että imetyksellä on vaikutusta tuleeko paksut hiukset. Geenit sen määräävät ja jokaiselle lapselle tulee ihan omaan tahtiin tukka päähän ulkoisista tekijöistä riippumatta.

Vierailija
20/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpaakaan lasta ei imetetty terveyssyistä (minun lääkitys). Surin sitä paljon etukäteen, mutta yksi ilonaihe sentään: Kummallakin lapsella mielettömän paksu ja upea tukka (herättää aina ihastusta ihmisissä), vaikka kumpikin vanhemmista tosi ohuthiuksista sukua. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi