Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 1v. 5kk vieläkin melkein kalju! Surettaa... :(

Vierailija
17.06.2015 |

Ainoastaan hentoa haituvaa kasvaa vähän niskassa ja päälaella. :( Onko tämä ihan normaalia? Pelkään että tytärtämme kiusataan tämän takia päiväkodissa, on aloittamassa siellä syksyllä. Kellään kokemusta vastaavasta? Ollaan kummatkin miehen kanssa hyvähiuksisia, myös sukulaisilla kaikilla hyvät, paksut hiukset.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 08:21"]

En usko että imetyksellä on vaikutusta tuleeko paksut hiukset. Geenit sen määräävät ja jokaiselle lapselle tulee ihan omaan tahtiin tukka päähän ulkoisista tekijöistä riippumatta.

[/quote]

No nimenomaan juuri näin. Imetyksellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, joten älä suotta edes mieti tätä vaihtoehtoa ap!

Vierailija
22/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen tunnen monta hyvähiuksista aikuista, jotka on kertoneet olleensa lapsena pitkään kaljuja. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin itse lähes kalju noin 2-vuotiaaksi. Sitten alkoi hiukset kasvamaan luonnonkiharina, ja nyt aikuisena ovat laineikkaat, vahvat, paksut, melkoisen upeat hiukset. En tiedä, korreloiko tämä hiusten kasvunopeuteen suoraan, mutta lapsistani kahdella on myös ollut lähes kalju pää juurikin sinne kaksivuotiaaksi, ja nyt on molemmilla vahvat, tuuheat hiukset. Kysyhän Ap äidiltäsi ja anopiltasi, miten teidän hiukset ovat kasvaneet.

Vierailija
24/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oma tyttöni oli melkein kalju vielä vajaa 2 v ikäisenäkin. Olihan se vähän surku kun tytöllä oli vain muutama haiven päässä. Nyt käytiin ekan kerran kampaajalla leikkaamassa polkkatukka ( ikää jo 2v8kk ) ja saatiin ryhtiä tukkaan ja näyttääkin jo joltain. Isosiskonsa oli myös melko ohuttukkainen ( tosin ei noin pahasti ) pitkään.... nyt vajaa 6 v ikäisenä varsin paksu ja vahva tukka. Itselläni on ollut myös paksu tukka, sittemmin stressin ja imetysten myötä melkoisesti ohentunut. Isänsä on harvatukkainen. Älä sure - kyllä se tukka sieltä vielä kasvaa :)

Vierailija
25/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 08:08"]Olen huomannut töissä ja tuttavapiirissä, että niillä lapsilla, joita ei ole lainkaan imetetty tai on siirrytty nopeaan kiinteisiin, on enemmän tukkaa ja aikaisemmin kuin pitkään imetetyillä. En sitten tiedä mistä johtuu...
[/quote]
Mua imetettiin hurjat kaks viikkoa ja hiukset alkoi kasvamaan vasta reilut kaks vuotiaana. Nykyisin ovat tosi paksut.

Vierailija
26/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä minä itse että lapsemme olemme olleet "kaljuja" taaperoita.

Vielä viisikymppisenä minulla on ihan paksu tukka, jotta kampaajatkin jaksavat ihmetellä ja koululaisen tukka on myös paksuhko (tai ainakin vähintään normaali).

Tosiaan, toisilla kasvaa hitaammin ja toisilla nopeammin. Imetti tai ei (minua imetettiin 3kk, lastani 1v).

Vierailija
27/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 08:00"]

No ei tuon ikäistä kyllä kiusata. Olihan prinsessa Estellekin pitkään melkein kalju, nyt kolmevuotiaana jo pitkät hiukset.

[/quote]

Estelle 1,5 v

http://www.svenskdam.se/wp-content/uploads/2013/06/kungafam-ste-hovet1.jpg

Vierailija
28/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista, älä huolehdi. Meidän 2,5 -vuotiaallakin on vielä tosi hennot ja lyhyet hiukset. Joillakin tukka kasvaa nopeemmin ja joillakin hitaammin. 

Vierailija
29/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tukkaa turhaa sure, kyllä se kasvaa, viimeistään 2,5 vuotiaana on jo varmasti pikku tukka. Osta joku kiva hattu, meillä oli supersöpö ohut pitsineulepipo. Kiusaamaan lapset oppii vasta n. 3-4 vuotiaina. Tuon ikäisiä kaljuja on paljon joten lapsesi on ihan normaali. Kun tukka lähtee kasvuun tapahtuu se nopeasti. Itse ajoin kuten moni muukin hahtuvat pois niin lapsen pää näytti paremmalta.

Meidän lapsella oli paksu tukka syntyessään joka tippui puolenvuoden ikään, sillä oli vahva takaraivokalju joten ajelin sille irokeesin. Vuoden ikäisenä sille oli kasvanut parisenttiä pitkä tukka.

Vierailija
30/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 08:08"]

Olen huomannut töissä ja tuttavapiirissä, että niillä lapsilla, joita ei ole lainkaan imetetty tai on siirrytty nopeaan kiinteisiin, on enemmän tukkaa ja aikaisemmin kuin pitkään imetetyillä. En sitten tiedä mistä johtuu...

[/quote]

Hah, mun lapsi syntyi paksu tukka päässänsä, eikä se tippunut lainkaan pois. Joten nämä asiat eivät kyllä vaikuttaneet. Täysimetin niin kauan kuin kykenin, himpun alta 6 kk jolloin kiinteätkin aloiteltiin. 

Vierailija
31/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin huonohiuksinen varmaan kolmevuotiaaksi. 1 ja 2 vuotiaana musta on kuvia lähinnä huivi ja lätsä päässä ja koska olen tosi vaaleaihoinen, näytin siltä että mulla olisi syöpähoidot meneillään :(

Nyt mulla on aikuisena ruskea kihara tukka eikä se ole edes ohut. En värjää eikä ole permanenttia.

Vierailija
32/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli taas pienenä valtavan paksu ja pitkä todella tummanruskea tukka (melkein musta). Olisikohan tätä iloa jatkunut noin 6-vuotiaaksi asti, jonka jälkeen hiukset ovat ohentuneet, litistyneet ja vaalenneet. Nyt 24-vuotiaana mulla on ohut likaisen harmaanruskea hiirenhäntä. Ihan järkky tukka.

Vierailija
33/33 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 07:57"]

Ainoastaan hentoa haituvaa kasvaa vähän niskassa ja päälaella. :( Onko tämä ihan normaalia? Pelkään että tytärtämme kiusataan tämän takia päiväkodissa, on aloittamassa siellä syksyllä. Kellään kokemusta vastaavasta? Ollaan kummatkin miehen kanssa hyvähiuksisia, myös sukulaisilla kaikilla hyvät, paksut hiukset.

[/quote]

Mihin se tyttö tukkaa tarvii? Meillä on yliopistolla paljon siilitukkaisia ja kaljuja lesbofeministejä. Hekin ovat naisia, vaikka monet muuta luulevatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi