Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kampaamot voi laskuttaa tällaisiä hintoja?

Vierailija
16.06.2015 |

Miten ihmeessä hiusten tasaus voi maksaa 36€? Miehet saa sillä paljon monitöisemmän parturoinnin.

Tässä kammattiin hiukset suoriksi ja niks naks 3cm pois ja aikaa meni 5 min!!!

Muutama ( n. 8 raitaa)  120 €! Tietysti pesu, mutta ainoastaan kuivaus ei föönausta ja itse kiepautin hiukset ponnarille ja sitten tuli tämä lasku!

Kommentit (166)

Vierailija
1/166 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hintoja laskemalla saisi enemmän asiakkaita ---> enemmän rahaa?

Vierailija
2/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:56"]

Karseaksi mennyt tämä yhteiskunta. Toisen auttamisesta tehty joku rikos. Jos minä käyn kaverille muuttoapuna ja hän vastineeksi leikkaa perheen hiukset niin johan tässä on viety leipä sekä muuttofian sekä kampaajan suusta.

[/quote]

Et oikeesti tajua, vai? Satunnaisen palvelun ja vuosia säännöllisesti tehdyn työn ero?
[/quote]

Jos raha ei vaihdu vaan pelkät palvelukset niin en ymmärrä vaikka kestäisi koko eliniän.
[/quote]

Palkka ei ole automaattisesti rahaa. Se voi olla rahaa tai palveluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi ammattitaitoista kampaaja noin paljon syödä, että joku harrastelija laittaa toisten hiuksia. Luulisi, että ammattitaitoa ja osaamista olisi niin, että halukkaat olisi siitä valmiita maksamaan.

Vierailija
4/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:33"]Miten voi ammattitaitoista kampaaja noin paljon syödä, että joku harrastelija laittaa toisten hiuksia. Luulisi, että ammattitaitoa ja osaamista olisi niin, että halukkaat olisi siitä valmiita maksamaan.
[/quote]

Jos minua tarkoitat, niin en ole kampaaja vaan kirjanpitäjä. Veroasiat kiinnostaa sattuneesta syystä ; )

Vierailija
5/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:33"]Miten voi ammattitaitoista kampaaja noin paljon syödä, että joku harrastelija laittaa toisten hiuksia. Luulisi, että ammattitaitoa ja osaamista olisi niin, että halukkaat olisi siitä valmiita maksamaan.
[/quote]

Jos minua tarkoitat, niin en ole kampaaja vaan kirjanpitäjä. Veroasiat kiinnostaa sattuneesta syystä ; )
[/quote]

Sama :)

Vierailija
6/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tälläisen vähäisen vaihtotyön kiinnostavuus on varmasti todella huomioitavaa. Varsinkin jos hiustenleikkajaa on käynyt jonkun kurssin, eikä kolmevuotista kampaajan koulutusta.

Vierailija
7/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajien hinnoittelu on vähintäänkin erikoinen. Meillä pojat 11 v ja 7 v. 11-vuotiaalle leikattiin lyhyt tukka (aikaa n. 10 min), 7-vuotiaalle jäi vähän pidempi ja vaati enemmän työtä (aikaa n. 20 min). Hinta yli 10-vuotiaalle 20 € ja alle 10-vuotiaalle 15 €. Omien puolipitkien hiusten leikkuu 35 €, aikaa n. 30 min.

Vierailija
8/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:44"]

Toki tälläisen vähäisen vaihtotyön kiinnostavuus on varmasti todella huomioitavaa. Varsinkin jos hiustenleikkajaa on käynyt jonkun kurssin, eikä kolmevuotista kampaajan koulutusta.

[/quote]

Niin nämähän ovat aina tapauskohtaisia arvioita. Tässäkin tapauksessa näyttää juttu muuttuvan koko ajan, ensin sitä oli tehty 8 vuotta kavereille värjäyksiä, kampauksia ja ties mitä, ja nyt sitten onkin pari kertaa vuodessa tasoitettu äidin hiuksia... Mutta lähtökohtaisesti en huutelisi kylillä, että teen hiustenleikkuuta, geelikynsiä tai mitään muutakaan palveluja kuititta kavereille...

Vierailija
9/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:44"]

[/quote]

Niin nämähän ovat aina tapauskohtaisia arvioita. Tässäkin tapauksessa näyttää juttu muuttuvan koko ajan, ensin sitä oli tehty 8 vuotta kavereille värjäyksiä, kampauksia ja ties mitä, ja nyt sitten onkin pari kertaa vuodessa tasoitettu äidin hiuksia... Mutta lähtökohtaisesti en huutelisi kylillä, että teen hiustenleikkuuta, geelikynsiä tai mitään muutakaan palveluja kuititta kavereille...

[/quote]

Juttu ei ole muuttunut itse asiassa yhtään. Kahdeksan vuoden ajan harrastelu vain ei ole yhtä kuin kahdeksan vuotta säännöllisesti tapahtuvaa pimeää vaihtotaloutta koko lähipiirille. Mutta tuttua AV:ta, otetaan muiden viesteistä vain ne omaan tarkoitukseen sopivat, irralliset lauseet ja kehitellään niistä oma versio :)

Vierailija
10/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:48"]Kampaajien hinnoittelu on vähintäänkin erikoinen. Meillä pojat 11 v ja 7 v. 11-vuotiaalle leikattiin lyhyt tukka (aikaa n. 10 min), 7-vuotiaalle jäi vähän pidempi ja vaati enemmän työtä (aikaa n. 20 min). Hinta yli 10-vuotiaalle 20 € ja alle 10-vuotiaalle 15 €. Omien puolipitkien hiusten leikkuu 35 €, aikaa n. 30 min.
[/quote]

Tämä, sitten , kun siihen naisten tukanleikkuuseen meneekin 10min ja asiakkaalta halutaan se sama 35 euroa. Kummallista, että siitä ollaan niin näreissään jos asiakkaana kyseinalaistaa tämän hinnoittelun. Kampaajalta kuin vittuiluna, ettei ole hänen vika jos sulla ei ole enempää/koko rahan edestä hiusta päässä.

Vierailija
11/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tuntuu nyt sekoittavan ilmaisen palveluksen ja pimeän työn. Jos raha ei vaihda omistajaa, ketä kiinnostaa kuitit ynnä muut. Yhtä lailla olen pimeää duunia ja harmaata taloutta vastaan kuin ketjun virkaintoiset kirjanpitäjätkin, mutta osalla tuntuu maalaisjärki sumentuneen.

Vierailija
12/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:55"]

Osa tuntuu nyt sekoittavan ilmaisen palveluksen ja pimeän työn. Jos raha ei vaihda omistajaa, ketä kiinnostaa kuitit ynnä muut. Yhtä lailla olen pimeää duunia ja harmaata taloutta vastaan kuin ketjun virkaintoiset kirjanpitäjätkin, mutta osalla tuntuu maalaisjärki sumentuneen.

[/quote]

Itseasiassa kuitti pitää olla vaihtotyöstäkin :) Siitä on ihan omat säädöksetkin ;)

Vierailija
13/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukan voi leikata myös itse tai ajaa k-kaupan koneella, niin ei tule kalliiksi :) Näin teen itse, paitsi hääkampaus kampaajalla, 825e.

Vierailija
14/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te menette joihinkin trendikampaamoihin, jos tarkoitus on vain tasoittaa hiukset? Menkää jonnekin, missä leikataan mummojen ja miestenkin hiuksia. Olen saanut itse tasoituksen jopa lasten hinnalla, olikohan jotain 17 €.

Vierailija
15/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:55"]Osa tuntuu nyt sekoittavan ilmaisen palveluksen ja pimeän työn. Jos raha ei vaihda omistajaa, ketä kiinnostaa kuitit ynnä muut. Yhtä lailla olen pimeää duunia ja harmaata taloutta vastaan kuin ketjun virkaintoiset kirjanpitäjätkin, mutta osalla tuntuu maalaisjärki sumentuneen.
[/quote]
Samoja jotka tehtailee lasuja väärintehdystä makaronilaatikosta?

Vierailija
16/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista on! Tästä syystä leikkaan lasten tukan osittain itse. Poika: päältä pitkä malli, siistin koiratrimmerillä sivut, et pysyy siistinä. Tyttäret: leikkaan otsiksen itse. Nips naps. Aikaa 2-5min. Kampaamossa hintaa tälle työlle tulis ainakin 16€! Ja kerran kuussa kolmelle tytölle..

Vierailija
17/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vuoden kurssin käynyt tekee yhtä hyvää jälkeä, jos ei parempaakin, kuin 3 vuotta notkunut amiksessa, niin herää kysymyksiä. Jos joku ei osaa niin ei se auta vaikka kävisi loppuelämänsä kouluja. Näitä tuntuu olevan kampaajissa aika monta.

Mikähän siinä on etten ole löytänyt hyvää kampaajaa, vaikka aina menen luottavaisena ja optimistisena josko tämä nyt tajuaisi miten juuri minun naamatauluuni löytyisi se oikea malli. Mutta ei, lähmitään hiukset ihme kampauksille. Omaan kulmikkaat lättäkasvot ja eikös nämä tupeeraa joka kerta sivut kuohkeiksi ja päälaen lättänäksi ja pää näyttää amerikkalaiselta jalkapallolta. Lakkasin käymästä kamaajilla ja nyt vain letitän hiukseni niskaan ja that's it.

Vierailija
18/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:59"]

tai ajaa k-kaupan koneella, niin ei tule kalliiksi :)

[/quote]

Meillä mies tekee noin, nyt on kaksi kertaa leikannut itse (minä kieltäydyin tehtävästä). Ensimmäinen kerta meni hiukan harakoille ja miehestä tuli melkein kalju, mutta toinen kerta onnistui jo hyvin. Itse käyn kolme-neljä kertaa vuodessa kampaajalla hiustenleikkuussa nykyisin, kun pidän pitkiä hiuksia (ulottuvat n. 10 senttiä hartioiden alapuolelle). Viimeksi huhtikuussa kävin, maksoi 27 euroa, leikkaus ja piippausraudalla käherrys. Samalla kampaajalla olen käynyt pian 13 vuotta.

Vierailija
19/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:02"]Kallista on! Tästä syystä leikkaan lasten tukan osittain itse. Poika: päältä pitkä malli, siistin koiratrimmerillä sivut, et pysyy siistinä. Tyttäret: leikkaan otsiksen itse. Nips naps. Aikaa 2-5min. Kampaamossa hintaa tälle työlle tulis ainakin 16€! Ja kerran kuussa kolmelle tytölle..
[/quote]

Ja pojan kampaus makso viimeks 36€. On jo teini. Ei meillä ole tämmöiseen varaa. Joka kuukaus yli sata euroo hiuksiin! Käytin aikoinaan nuorimman tyttären kampaajalla. Oli vielä neljä vuotiaana erään sairauden vuoksi lähes kalju ja kadehti, kun siskot pääsee pari kertaa vuodessa kampaajalle. Vein sitten tämän osittain kaljun tytön, jolla vaan muutama haiven siellä täällä hiusten leikkuuseen. Maksoi se max viidentoista minuutin työ 25€.

Vierailija
20/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:04"]

Kun vuoden kurssin käynyt tekee yhtä hyvää jälkeä, jos ei parempaakin, kuin 3 vuotta notkunut amiksessa, niin herää kysymyksiä. Jos joku ei osaa niin ei se auta vaikka kävisi loppuelämänsä kouluja. Näitä tuntuu olevan kampaajissa aika monta.

Mikähän siinä on etten ole löytänyt hyvää kampaajaa, vaikka aina menen luottavaisena ja optimistisena josko tämä nyt tajuaisi miten juuri minun naamatauluuni löytyisi se oikea malli. Mutta ei, lähmitään hiukset ihme kampauksille. Omaan kulmikkaat lättäkasvot ja eikös nämä tupeeraa joka kerta sivut kuohkeiksi ja päälaen lättänäksi ja pää näyttää amerikkalaiselta jalkapallolta. Lakkasin käymästä kamaajilla ja nyt vain letitän hiukseni niskaan ja that's it.

[/quote]

Harmi :( Mutta moni tässäkin ketjussa kirjoittavista on löytänyt hyvän kampaajan, hyvän tyylin ja on tyytyväinen tulokseen ja valmis maksamaan siitä. Ihmetyttää, miksi tämä on niin kamala asia joillekin, tupakkaan ja baariinko se raha pitäsi laittaa mieluummin kuin ulkonäköön?? Ei mua ainakaan kirpaise maksaa, jos kirpaisisi, tekisin kuten sinä, eli tukka letille ja menoksi :)