Yle-Linna :naistenvankila
kiva kun mirkun vaatteet sensuroidaan ettei isukki ja äippä näe ilman omia vaatteita
Katso lähetysajat : Linna - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2711)
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista analyysia täällä on vedelty näistä ihmisistä. Itse en kyllä kovin selkeää käsitystä saanut kenestäkään persoonana, vaikka olen psykologi ja opiskellut myös kriminologiaa. Mietin vain, että teettekö yhtä mustavalkoisia johtopäätöksiä ihmisistä ympärillänne arjessakin? Jos näin on, niin ei ihme että työpaikkakiusaaminen on ilmiö.
Itse veikkaan, että tuolla on laidasta laitaan taustasyitä ja monenlaista kaikilla taustalla. En voi väittää, että mitä kenenkin saappaissa olisin itse tehnyt. Ääriolosuhteet, aineet, mt-sairaudet yhdistettynä kaltoinkohteluun, alhaiseen älykkyyteen jne. saa epäsiistiä jälkeä aikaan.
Ihan tyypillisiä ja selviä sosiopaatin, narsistin, persoonallisuushäiriön ja/tai neuropsykologisen häiriön piirteitä oli monella, eivät ne persoonat nyt niin kovin salamyhkäisiksi jääneet... Kumma jos tulevalle psykologille jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista analyysia täällä on vedelty näistä ihmisistä. Itse en kyllä kovin selkeää käsitystä saanut kenestäkään persoonana, vaikka olen psykologi ja opiskellut myös kriminologiaa. Mietin vain, että teettekö yhtä mustavalkoisia johtopäätöksiä ihmisistä ympärillänne arjessakin? Jos näin on, niin ei ihme että työpaikkakiusaaminen on ilmiö.
Itse veikkaan, että tuolla on laidasta laitaan taustasyitä ja monenlaista kaikilla taustalla. En voi väittää, että mitä kenenkin saappaissa olisin itse tehnyt. Ääriolosuhteet, aineet, mt-sairaudet yhdistettynä kaltoinkohteluun, alhaiseen älykkyyteen jne. saa epäsiistiä jälkeä aikaan.
Ihan tyypillisiä ja selviä sosiopaatin, narsistin, persoonallisuushäiriön ja/tai neuropsykologisen häiriön piirteitä oli monella, eivät ne persoonat nyt niin kovin salamyhkäisiksi jääneet... Kumma jos tulevalle psykologille jäi.
Hienosti analysoit itsesi.
https://yle.fi/aihe/a/20-10002112?ref=ohj-articles
Kuinka moni teistä luki tuon artikkelin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta taitaa tulla juuri sellainen psykologi, jota nämä vangit kusettaisivat viisi nolla. Tunnen narkin, joka naureskeli, kun terapeutti oli uskonut kaikki hänen juttunsa. Sitten oli keskusteltu tuntikausia asioista, jotka eivät olleet totta. Narkilla olisi ollut mahdollisuus saada psykologista apua, mutta hän mieluummin piti terapeuttia pilkkanaan. Kieroutunut luonne ja persoona ovat eri asia kuin huonoista olosuhteista juontuvat ongelmat.
Entä mitäs jos joku random tyyppi puukottaisi kuoliaaksi sinulle rakkaan läheisen? Veikkaan, että ymmärrys alhaisesta älykkyydestä ja lapsuuden kaltoinkohtelusta ei olisi päällimmäinen ajatus tästä tyypistä.
Random-tyyppi puukotti kuoliaaksi minulle rakkaan läheisen. Pieni tyttövauva jäi ilman isää. Voin häpeämättä myöntää etten ole tippaakaan kiinnostunut siitä, millaisessa kuonassa tekijä on lapsuutensa viettänyt tai mitä eroa on hänen älykkyysosamäärällään ja kengännumerollaan vai onko sitä. Palakoon siellä yhdessä kuumassa paikassa mikä ei ole sauna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haukutte ex-lastenhoitaja-nyk-vartijaa? Mielestäni asiallinen ja varmaan hyvä työssään. Olen jaksossa 2.
Mielestäni häneltä oli asiaton kommentti kun vastasi "Onneksi ei tarvitse" siihen kun joku vangeista sanoi "Olisi sinullakin paljon tavaroita jos olisit täällä pitkään". Tuo on vaan asiaton kommentti. En muutenkaan pitänyt hänestä.
No voi kamala. Mitä asiallista olisit itse vastannut?
"Voi olla!". Tuo kommentti oli vittuilua siitä, että sinä olet vankilassa ja minä en vaan saan olla ihanassa vapaudessa, lälläslää!
Olis vittuilua, jos paikat olis arvottu. Mutta ei ole. On oma valinta.
Vanki on vankilassa. Ja kärsii varmasti teostaan kun on vapautensa menettänyt. Miksi lyötyä pitää lyödä lisää?
Vanki on tehnyt sellasta rikollista, josta joutuu vankilaan ja siinä pitääkin kärsiä. Miksi vankilan pitäisi olla paikka, jossa ei tunne kärsimystä?
Pitäisi tuo tajuta, miksi vankilan pitää tuntua vankilalta.
Vierailija kirjoitti:
Huh tämä Lilja on siis Lilya Lehtonen joka julmasti polt t o m u rrr hasi kehitysvammaiset kaksi sukulaistaan :( Tai toinen oli kehitysvammainen, toinen jotenkin muuten puolustuskyvytön. Karsea ihminen. Vain 98 syntynyt, luulin yli kolmekymppiseksi. "Normaalin" oloinen, mutta sitten kykenevä tekemään tuollaista.
Toinen murhaamistaan oli Liljan kummisetä. Joten tuskin olisi kummiksi haluttu ja nimetty, jos olisi pahasti vajaa tms.
Mielipiteenne ovat mustavalkoisia ja jyrkkiä kuin yläastelaisilla. Parempi että te ette päätä yhteiskunnallisista ratkaisuista.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteenne ovat mustavalkoisia ja jyrkkiä kuin yläastelaisilla. Parempi että te ette päätä yhteiskunnallisista ratkaisuista.
Mielipiteemme ovat myös hyvin inhimillisiä. Jos inhimillisyys olisi yleisempää, näitä yhteiskunnallisia ratkaisuja ei ehkä tarvitsisi tehdä niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh tämä Lilja on siis Lilya Lehtonen joka julmasti polt t o m u rrr hasi kehitysvammaiset kaksi sukulaistaan :( Tai toinen oli kehitysvammainen, toinen jotenkin muuten puolustuskyvytön. Karsea ihminen. Vain 98 syntynyt, luulin yli kolmekymppiseksi. "Normaalin" oloinen, mutta sitten kykenevä tekemään tuollaista.
Toinen murhaamistaan oli Liljan kummisetä. Joten tuskin olisi kummiksi haluttu ja nimetty, jos olisi pahasti vajaa tms.
Ei kukaan kehitysvammainen ole "vajaa". Hän on ihminen, jolla on älykkyysosamäärä tietyn rajan alle. Eivät he ole mitään hylkiöitä läheisilleen, tai jos ovat, niin sitten on läheisissä vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haukutte ex-lastenhoitaja-nyk-vartijaa? Mielestäni asiallinen ja varmaan hyvä työssään. Olen jaksossa 2.
Mielestäni häneltä oli asiaton kommentti kun vastasi "Onneksi ei tarvitse" siihen kun joku vangeista sanoi "Olisi sinullakin paljon tavaroita jos olisit täällä pitkään". Tuo on vaan asiaton kommentti. En muutenkaan pitänyt hänestä.
"Voi olla!". Tuo kommentti oli vittuilua siitä, että sinä olet vankilassa ja minä en vaan saan olla ihanassa vapaudessa, lälläslää!
Vanki on vankilassa. Ja kärsii varmasti teostaan kun on vapautensa menettänyt. Miksi lyötyä pitää lyödä lisää?
Vanki on tehnyt sellasta rikollista, josta joutuu vankilaan ja siinä pitääkin kärsiä. Miksi vankilan pitäisi olla paikka, jossa ei tunne kärsimystä?
Vankila tuntuu ja on vankila juuri vapauden menettämisen tähden. Suurin tai ainakin suuri osa on kierteessä kerran sinne jouduttuaan, mutta mielestäni hyvät puitteet auttavat normielämään ja hyvä ja ystävällinen kohtelu. Myös niitä, jotka vedättää ja valehtelee voi kohdella ystävällisesti. Jos se auttaa pikkusenkin ihmisarvoiseen elämään, niin hyvä juttu. Ei silti tarvitse ummistaa silmiään vankien syistä olla siellä ja valehtelutaipumuksesta. Tämä vankilanjohtaja vaikuttaa hyvältä tyypiltä vaikka hänelläkin pitkä historia vankien parissa, Seija on kyynistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Osalla jäi huomaamatta vartijoiden koulutus ja johtajan kommentit siitä että osa on ollut jo lapsesta asti vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei narkkaria kiinnosta kärsiminen, vaan seuraava annos. Jos et kohtele toista ihmisenä, niin on turha toivoa että toinen edes katuisi jotain. Monelle vankila on jopa parempi paikka kuin koti, vaikka joutuisi kusemaan ämpäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Osalla jäi huomaamatta vartijoiden koulutus ja johtajan kommentit siitä että osa on ollut jo lapsesta asti vankilassa.
Mutta myönnettiin tuossakin artikkelissa:
– Toki rikoksentekijöissä on myös asenne- ja arvomaailmaltaan täysin vääristyneitä henkilöitä.
Ei sellaisiin ihmisiin ymmärtäminen ja hoivaaminen auta.
Vartijoiden koulutus alkaa noin 5 minuutin kohdalla.
https://areena.yle.fi/1-50803082
70% puolison pahoinpitelemä ja seksuaalinen hyväksikäyttö on yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vartijoiden koulutus alkaa noin 5 minuutin kohdalla.
https://areena.yle.fi/1-5080308270% puolison pahoinpitelemä ja seksuaalinen hyväksikäyttö on yleistä.
Koulutusmateriaali
https://www.krits.fi/wp-content/uploads/2020/12/Rikostaustaiset-naiset-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän ne pitää sivusiilinsä siistinä, onko siellä oma kampaamo?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4071836f-2c7d-4bfc-82ae-751df43f3ecf
Ainakin tämän jutun mukaan siellä on tai ainakin sinne tulee kampaamo.
Kohta varmaan myös spa ja lomille kustannetaan etelänmatka. Täytyyhän heille tarjota parhaat oltavat, jotta kuntoutuisivat eivätkä katkeroituisi viranomaisille. (tämä oli siis ironiaa, kun täällä tuntuu olevan niitäkin, jotka oikeasti haluvat, että verovaroilla näille "reppanoille" kustannetaan mahdollisimman hyvät olot)
Tietysti pitää olla kampaamo, kauneushoitola, kuntosali, hieronta ym. Tämä siis vitsillä. Onhan siellä sairaanhoitajan ja joskus varmaan lääkärinkin palvelut.
Mikä fiilis sulle tulee,jos täytyisi olla vaikkapa 5 vuotta käymättä kampaajalla?
Nmä mielenterveyspotilaat ovat kuntoutumassa tuon rangaistuksen ohella,joka on se,että vapaus lähtee ja tarkoitus olisi,että lähtevät ulos paremmassa kunnossa?! Miksi joku ei tätä ymmärrä...
Suomessa olen kyllä monesti huomannut,että vaikeaa on meillä masentuneillakin jo päästä takaisin normaali elämään.
Suurin osa ei käy kampaajassa kuin häihin.
Nuo eivät ole mielenterveyspotilaita. Heille on ihan eri laitokset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirteet eivät johda vielä diagnoosiin.
Ihan samanoloisia ihmisiä on hyvin paljon vankilan ulkopuolellakin, ovatko hekin kaikki sitten sosiopaatteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta myönnettiin tuossakin artikkelissa:
– Toki rikoksentekijöissä on myös asenne- ja arvomaailmaltaan täysin vääristyneitä henkilöitä.
Ei sellaisiin ihmisiin ymmärtäminen ja hoivaaminen auta.
Minusta pitäisi seuloa jotenkin nämä, joista on vielä yhteiskuntaan ja sitten nämä psykopaatit ja muut täysin vinksahtaneet, jotka ei muutu millään kuntoutuksella. Ankarammat olot tietysti näille, jotka ei muutu. Kuntouttaa kannattaa vaan niitä, jotka siitä oikeasti hyötyvät. Kalliiksi tulee kuntouttaa kaikkia samalla sapluunalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirteet eivät johda vielä diagnoosiin.
Ihan samanoloisia ihmisiä on hyvin paljon vankilan ulkopuolellakin, ovatko hekin kaikki sitten sosiopaatteja?
Varmasti on paljon diagnosoimattomia sosiopaatteja kaikissa ihmisryhmissä.
Lukuisia tuttuja jotka eivät ole käyneet kampaajalla vuosiin tai jopa vuosikymmeniin. Antaa hiusten kasvaa pitkiksi, joskus tuttu leikkaa latvoja, eikä koskaan mitään värejä laiteta.
En itsekään ole käynyt kampaajalla yli kahteen vuoteen ja olen leikannut, värjännyt itse. Kuulema ei erotu että olen itse tehnyt. Olen tehnyt aikoinaan samoin ja koronan tullessa otin taas taidot käyttöön. Mies on käynyt kerran parturissa 23v aikana kun olen leikannut hänenkin hiuksensa.