Yle-Linna :naistenvankila
kiva kun mirkun vaatteet sensuroidaan ettei isukki ja äippä näe ilman omia vaatteita
Katso lähetysajat : Linna - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2711)
Vierailija kirjoitti:
Ole vasta toisessa jaksossa, mutta ei ole vielä selvinnyt, miksi tuo australialainen "Mummo" salakuljetti huumeita Australiasta Suomeen? Vähän oudolta kuulostaa. Tuossa täytyy olla takana jotain muutakin?
No mitäpä luulet? Olisiko vaikka siksi että siitä saa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on nähty yle linna ohjelmassa nämä rikoksen tekijät. Seuraavaksi yleltä pitäisi tulla vähintään samanpituinen sarja heidän uhreistaan ja omaisistaan kertomassa näiden rikoksista ja millaista elämä on ollut näiden tekemien rikosten jälkeen. Olisi paljon mielenkiintoisempi katsoa.
Areenasta löytyy Trauma - henkirikoksen jäljet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haukutte ex-lastenhoitaja-nyk-vartijaa? Mielestäni asiallinen ja varmaan hyvä työssään. Olen jaksossa 2.
Mielestäni häneltä oli asiaton kommentti kun vastasi "Onneksi ei tarvitse" siihen kun joku vangeista sanoi "Olisi sinullakin paljon tavaroita jos olisit täällä pitkään". Tuo on vaan asiaton kommentti. En muutenkaan pitänyt hänestä.
Siinä ei ole mitään asiatonta
Olikohan tällä mummolla useampiakin salakuljetuksia takana? Mietin kun sanottiin että se toivoo että rahoja ei viedä rikoksen hyötynä. Maksaako joku muka muulille niin että rahat saa jo ennen kuin kamat on turvallisesti perillä?
tilastot ja prosentit kirjoitti:
Tuttavani on tehnyt päihdetyötä vankien parissa. En ollut tajunnut asiaa, mutta ymmärsin sitten, kun kuulin, että nää naiset, jotka lopulta pistävät miehensä kylmiksi, ovat niitä, joita mies tai miesystävä on hakannut vuosia. Usein jo lapsena joku on vetänyt niitä huolella turpiin, esim. isäpuoli. Naps vaan, jonain päivänä mitta tulee täyteen tyyliin Nyt riittää! Keskiluokkaisena kermaperseenä oma kokemusmaailma on täysin toinen. Hyväksikäyttö- ja traumataustat ovat naisvangeilla yleisiä.
Huono-osaisuus periytyy. Jos omat kasvuolot on puutteelliset niin se on itselle normaalia. Jos jo omat vanhemmat on olleet vankilassa niin se ei ole niin kumma juttu itsellekään.
Tuttavani on tehnyt päihdetyötä vankien parissa. En ollut tajunnut asiaa, mutta ymmärsin sitten, kun kuulin, että nää naiset, jotka lopulta pistävät miehensä kylmiksi, ovat niitä, joita mies tai miesystävä on hakannut vuosia. Usein jo lapsena joku on vetänyt niitä huolella turpiin, esim. isäpuoli. Naps vaan, jonain päivänä mitta tulee täyteen tyyliin Nyt riittää! Keskiluokkaisena kermaperseenä oma kokemusmaailma on täysin toinen. Hyväksikäyttö- ja traumataustat ovat naisvangeilla yleisiä.
Kuka näistä naisista omaa kuvailemasi taustan? Itse olen siinä uskossa, että tämän tyyppisiä rikollisia on vähän ja he ovat ihan eri nöyriä kuin näistä yksikään.
Minusta oli tosi asiatonta että vangit joutuivat itse laittamaan pussilakanatkin. Mitä jos on vaikka käsi kipeänä niin yritä nyt siinä sitten laittaa lakanoita. Monella on ollut kuitenkin kotona mies tai äiti auttamassa. Yksin ei ole helppo saada sitä pussilakanaa varsinkaan peiton päälle. Tyynyliina on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on nähty yle linna ohjelmassa nämä rikoksen tekijät. Seuraavaksi yleltä pitäisi tulla vähintään samanpituinen sarja heidän uhreistaan ja omaisistaan kertomassa näiden rikoksista ja millaista elämä on ollut näiden tekemien rikosten jälkeen. Olisi paljon mielenkiintoisempi katsoa.
Areenasta löytyy Trauma - henkirikoksen jäljet
Pitää katsoa, kiitti.
Muuhun en ota kantaa, mutta missä ihmeen todellisuudessa elää ihmiset, jotka sarjan perusteella päättelevät Liljan olevan mukava ja hauska ihminen? Se on niin kylmä ja kalsea tyyppi, eikä sen silmät näytä mitään tunteita kertaakaan koko ohjelman aikana. Suu saattaa hymyillä, mutta ne silmät kyllä paljastaa että kyse on pelkästä esityksestä.
Olen Hannu Lauerman kanssa samaa mieltä siitä, että on tyyppejä joiden ei pitäisi koskaan päästä pois vankilasta. Tämä kaksoismurhaaja on yksi niistä.
Entä sitten?
Oikeuttaako se vakavat rikokset?
Katuuko tuossa ohjelmassa yksikään rikollinen tekojaan?
Pyytävätkö edes kirkossa nämä hurskaat uskovaiset syntejään anteeksi?
Tätä ohjelmaa kun katsoo niin tulee tunne kuin tuijottaisi käärmeiden pesää. Tulee tunne että jokaista asiaa kyllä tuolla osataan ja pyritään hyväksikäyttämään.
Traumoja ja tekosyitä. Voi kyynel.
Aikamoista analyysia täällä on vedelty näistä ihmisistä. Itse en kyllä kovin selkeää käsitystä saanut kenestäkään persoonana, vaikka olen psykologi ja opiskellut myös kriminologiaa. Mietin vain, että teettekö yhtä mustavalkoisia johtopäätöksiä ihmisistä ympärillänne arjessakin? Jos näin on, niin ei ihme että työpaikkakiusaaminen on ilmiö.
Itse veikkaan, että tuolla on laidasta laitaan taustasyitä ja monenlaista kaikilla taustalla. En voi väittää, että mitä kenenkin saappaissa olisin itse tehnyt. Ääriolosuhteet, aineet, mt-sairaudet yhdistettynä kaltoinkohteluun, alhaiseen älykkyyteen jne. saa epäsiistiä jälkeä aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista analyysia täällä on vedelty näistä ihmisistä. Itse en kyllä kovin selkeää käsitystä saanut kenestäkään persoonana, vaikka olen psykologi ja opiskellut myös kriminologiaa. Mietin vain, että teettekö yhtä mustavalkoisia johtopäätöksiä ihmisistä ympärillänne arjessakin? Jos näin on, niin ei ihme että työpaikkakiusaaminen on ilmiö.
Itse veikkaan, että tuolla on laidasta laitaan taustasyitä ja monenlaista kaikilla taustalla. En voi väittää, että mitä kenenkin saappaissa olisin itse tehnyt. Ääriolosuhteet, aineet, mt-sairaudet yhdistettynä kaltoinkohteluun, alhaiseen älykkyyteen jne. saa epäsiistiä jälkeä aikaan.
Toistan: entä sitten?
Jos joku näistä yhteiskunnan tukipilareista edes vähän katuisi tai surisi tekemäänsä niin ymmärrystä ehkä heruisi. Ehkä.
Asian ollessa miten se on: sääli on sairautta. Ja saavat mitä ansaitsevat, tosin vain osin. Ansaitsisivat paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän ne pitää sivusiilinsä siistinä, onko siellä oma kampaamo?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4071836f-2c7d-4bfc-82ae-751df43f3ecf
Ainakin tämän jutun mukaan siellä on tai ainakin sinne tulee kampaamo.
Kohta varmaan myös spa ja lomille kustannetaan etelänmatka. Täytyyhän heille tarjota parhaat oltavat, jotta kuntoutuisivat eivätkä katkeroituisi viranomaisille. (tämä oli siis ironiaa, kun täällä tuntuu olevan niitäkin, jotka oikeasti haluvat, että verovaroilla näille "reppanoille" kustannetaan mahdollisimman hyvät olot)
Tietysti pitää olla kampaamo, kauneushoitola, kuntosali, hieronta ym. Tämä siis vitsillä. Onhan siellä sairaanhoitajan ja joskus varmaan lääkärinkin palvelut.
Mikä fiilis sulle tulee,jos täytyisi olla vaikkapa 5 vuotta käymättä kampaajalla?
Nmä mielenterveyspotilaat ovat kuntoutumassa tuon rangaistuksen ohella,joka on se,että vapaus lähtee ja tarkoitus olisi,että lähtevät ulos paremmassa kunnossa?! Miksi joku ei tätä ymmärrä...
Suomessa olen kyllä monesti huomannut,että vaikeaa on meillä masentuneillakin jo päästä takaisin normaali elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirellassa on jotain hottia
N25
Joo, siinä on jotain stripparimaista. Jos siis tykkää sen tyylisistä (w t)naisista…
Aika miehekäs sivuprofiili
Vierailija kirjoitti:
Sinusta taitaa tulla juuri sellainen psykologi, jota nämä vangit kusettaisivat viisi nolla. Tunnen narkin, joka naureskeli, kun terapeutti oli uskonut kaikki hänen juttunsa. Sitten oli keskusteltu tuntikausia asioista, jotka eivät olleet totta. Narkilla olisi ollut mahdollisuus saada psykologista apua, mutta hän mieluummin piti terapeuttia pilkkanaan. Kieroutunut luonne ja persoona ovat eri asia kuin huonoista olosuhteista juontuvat ongelmat.
Entä mitäs jos joku random tyyppi puukottaisi kuoliaaksi sinulle rakkaan läheisen? Veikkaan, että ymmärrys alhaisesta älykkyydestä ja lapsuuden kaltoinkohtelusta ei olisi päällimmäinen ajatus tästä tyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta taitaa tulla juuri sellainen psykologi, jota nämä vangit kusettaisivat viisi nolla. Tunnen narkin, joka naureskeli, kun terapeutti oli uskonut kaikki hänen juttunsa. Sitten oli keskusteltu tuntikausia asioista, jotka eivät olleet totta. Narkilla olisi ollut mahdollisuus saada psykologista apua, mutta hän mieluummin piti terapeuttia pilkkanaan. Kieroutunut luonne ja persoona ovat eri asia kuin huonoista olosuhteista juontuvat ongelmat.
Entä mitäs jos joku random tyyppi puukottaisi kuoliaaksi sinulle rakkaan läheisen? Veikkaan, että ymmärrys alhaisesta älykkyydestä ja lapsuuden kaltoinkohtelusta ei olisi päällimmäinen ajatus tästä tyypistä.
Teit hirveän paljon johtopäätöksiä tekstistäni, jotka eivät pidä paikkaansa. Siksi ajattelen, että kanssasi ei kannata keskustella enempää nyt tästä aiheesta. Lähden nyt töihin, mukavaa päivää kaikille!
Vangit olivat kovia valittamaan, kova narina kaikesta. En taida katsoa ekaa jaksoa enempää koska tästä tuli huonolle tuulelle!
Valittavat miten eivät näe läheisiään. No jokaisella on mahdollisuus olla perheensä kanssa kunhan ei tee rikoksia ja joudu vankilaan! Niin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan tällä mummolla useampiakin salakuljetuksia takana? Mietin kun sanottiin että se toivoo että rahoja ei viedä rikoksen hyötynä. Maksaako joku muka muulille niin että rahat saa jo ennen kuin kamat on turvallisesti perillä?
Miten mummo päätyi just Suomeen? Mukanaan 1,5 kg " suklaata" tai luuli kuljettaneensa suklaata, mutta kenelle/ keille? Kun jäi Suomessa kiinni, hänellä on täytynyt olla tiedossa kohde/ henkilö, jolle " suklaa" oli menossa. Ja sai rahaa suklaasta, palkkiota , vaikka ei muka tiennyt mitä kuljettaa? Ristiriitaista, hyvin ristiriitaista. Puhui itsensä pussiin. Miten kävi lopulta, saiko pitää kuljetuspalkkionsa, jota mietti että saakohan pitää?
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Alle puolen tunnin pätkän katsomisella analysoidaan vangit. Kukaan alalla oleva ei sortuisi näin typerään analyysiin mitä palstalla on ollut. Kukaan ei ole oma itsensä kameran edessä..
😭
Oikeasti tuo ei kylläkään ollut edes ilkeää.