Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konduktööri heitti opiskelijan junasta pakkaseen – Juha tarjosi yösijan ja osti lipun seuraavan aamun junaan

Vierailija
07.02.2022 |

Ei ihme, että ulkomaalaiset haukkuu Suomalaisia töykeiksi ja epäasiallisiksi, kun on tällaisia vatipäitä asiakaspalvelussa. Toimin pitkään turistioppaana ja sain lähes päivittäin kuulla erimaiden kansalaisilta valitusta siitä, miten tylyjä suomalaiset ovat. Moni on ollut pettynyt suomessa saamaansa kohteluun. Onneksi on tällaisia Juhia, jotka korjaavat käsitystä silloin tällöin, että eivät kaikki suomalaiset sentään ole niin törkeitä. Isot propsit Juhalle!

Kommentit (409)

Vierailija
281/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VR:llä eri näkemys tapahtumien kulusta.

Nyt täytyy päättää kumman tarinaan uskot. Minä uskon VR:n tarinaan.

Sä oletkin auktoriteettiuskoinen lammas.

Pidätkö vr:ää jonain sossun haarakonttorina?  Tulosvastuullinen yritys, kuin kauppa tai mikä tahansa. 

Vierailija
282/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan köyhä poika ei matkusta Taiwanista Suomeen.  Mitä varten ne könduktöörit siellä junassa on, he tarkastaa liput.  

Eräs asia on sekin, että liputon ei ole virallisesti junassa- hän voi aiheuttaa häiriötä menemällä jonkin esim . alaikäisen viereen.  Moni matkustaja on voinut ilmoittaa kondukt. liputtomasta matkustajasta- kaveri on pakoillut vessaan ja eri vaunuihin-kissa ja hiiri leikkiä.  Vasta siinä vaiheessa kun pistetty pihalle-alkanut selittää että voi maksaa.  Kyllä näitä riittää ihan suomalaisissakin- taiwanilainen opiskelija?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan n. Kerran kuussa junalla ja konduktöörit on melkein aina tosi tylyjä ja mulkkuja, samoin ravintolan henksu. Vaikea ymmärtää miksi. Jos minä puhuisin maksaville asiakkaille samaan tyyliin, saisin kenkää.

Vierailija
284/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääntöjä rakastavat muiden ruoskijat, sairaalloista ylemmyyttä omasta pedanttisuudestaan tuntevat kokoontuvat taas.

Itseään rakastavat hömelöt kokoontuvat ja vaativat muita vastaamaan heidän virheistään. 

Vierailija
285/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan täysin nyt usko koko tarinaa. En usko, että tyypin maksukortti oli kadonnut, en usko, että oli edes menossa lentokentälle tähän aikaan vuodesta, jos on opiskelijana Suomessa. Se "väärän suunnan lippu" on voinut olla joku vanha, jolla on aikaisemmin matkustanut Helsingistä Turkuun. 

Sen uskon, että tollaset Juhat uskoo ihan mitä vain. Konnarit taas näkee kaikenlaista huijaria jatkuvasti. 

Sen kun huudatte, että yhyy raesisti, ei vaikuta minuun.

Hmm. Onkohan Juha miehiin päin? Ja taka-ajatus päällä kun oikeen yöpaikkaa tarjosi? Hmm hmm! 👉🏻✊️

Törkeää. Ei ole. On naimisissa ja naisen kanssa. Sinulla on sairas mielikuvitus.

Vierailija
286/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhakaan ei voinut auttaa, ilman että asiasta piti tehdä julkista. Ihanaa oman kilven kiillotusta. Yes.

Vierailija
287/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan täysin nyt usko koko tarinaa. En usko, että tyypin maksukortti oli kadonnut, en usko, että oli edes menossa lentokentälle tähän aikaan vuodesta, jos on opiskelijana Suomessa. Se "väärän suunnan lippu" on voinut olla joku vanha, jolla on aikaisemmin matkustanut Helsingistä Turkuun. 

Sen uskon, että tollaset Juhat uskoo ihan mitä vain. Konnarit taas näkee kaikenlaista huijaria jatkuvasti. 

Sen kun huudatte, että yhyy raesisti, ei vaikuta minuun.

Hmm. Onkohan Juha miehiin päin? Ja taka-ajatus päällä kun oikeen yöpaikkaa tarjosi? Hmm hmm! 👉🏻✊️

Törkeää. Ei ole. On naimisissa ja naisen kanssa. Sinulla on sairas mielikuvitus.

Kyllä sä oot, myönnä vaan. Ei siinä ole enää nykykäsityksen mukaan mitään sairasta.

Vierailija
288/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VR:llä eri näkemys tapahtumien kulusta.

Nyt täytyy päättää kumman tarinaan uskot. Minä uskon VR:n tarinaan.

Sä oletkin auktoriteettiuskoinen lammas.

Pidätkö vr:ää jonain sossun haarakonttorina?  Tulosvastuullinen yritys, kuin kauppa tai mikä tahansa. 

Se on valtion monopoli. Täydellinen esimerkki sosialismin huonoista puolista.

Vierailija
289/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhakaan ei voinut auttaa, ilman että asiasta piti tehdä julkista. Ihanaa oman kilven kiillotusta. Yes.

Öh. Ehkä pointti ei ollut "Juhan" kilven kiillotuksesta vaan VR:n toiminnassa

Vierailija
290/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin noin. Asiakaspalvelusta on ollut kyse ja sitä on syytä vaatia aina. Kunnioittavaa, asiakasta arvostavaa palvelua myös julkisen liikenteen puolella. Jotenkin tulee tuosta mieleen vanhan Neuvostoliiton aikainen asiakaspalvelu naapurimaassa.

Vierailija
291/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pointtisi, huom! Sinun.

Ketjussa on esitetty monia erilaisia pointteja eri näkökulmista.

,eri

Vierailija
292/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin noin. Asiakaspalvelusta on ollut kyse ja sitä on syytä vaatia aina. Kunnioittavaa, asiakasta arvostavaa palvelua myös julkisen liikenteen puolella. Jotenkin tulee tuosta mieleen vanhan Neuvostoliiton aikainen asiakaspalvelu naapurimaassa.

On vain hyvää asiakaspalvelua antaa matkustaa ilman lippua.

VR voisi mainostaa tätä.

Vierailija
293/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/723b5365-e47b-4e1c-bb2e-9d068b70c505

Potkaistaa kyseinen konnari kylmään maailmaan lopullisesti!

Vierailija
294/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin suomalainenkaan saisi ilmaiseksi matkustella esim. Somaliassa?

Muissa maissa annetaan ehkä sakot, jos sitäkään, jos junalippu on, vaikka onkin väärään junaan.

Vierailija
295/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan n. Kerran kuussa junalla ja konduktöörit on melkein aina tosi tylyjä ja mulkkuja, samoin ravintolan henksu. Vaikea ymmärtää miksi. Jos minä puhuisin maksaville asiakkaille samaan tyyliin, saisin kenkää.

Viime kesänä me ostettiin 2 krt 9 päivän junapassi.

Mentiin Suomi päästä päähän myös Itä ja Länsi tuli kohdattua.

Kertaakaan ei törmätty tylyä konduktööriä.

Lisäksi muutama tuli juttelemaan lapsille, kyseli missä ollaan käyty jne

Parhaana päivänä mentiin 3 eri junassa, yleensä 2.ssa. Kymmeniä kohtaamisia

Vierailija
296/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut konduktöörit on hulluja. Muistan vielä kun 16 vuotiaana kuljin junalla uuteen kouluun ja kerran eksyin IC junaan koska sekin pysähtyi kotiasemalla. No eihän mun lähiliikennelippu kelvannut siihen, mutta en aidosti tiennyt asiasta. En oikein ymmärtänyt silloin kun katsoin vaan junan joka menee kotiin. No enhän mä saanut ostettua lippuakaan kun ainakaan sillon ei toiminut electronit junissa. No se konduktööri soitti poliisit mua vastaan juna-asemalle, ei voinut vaan heittää ulos koska olin menossa seuraavalle asemalle muutenkin niin se ei olisi riittänyt. Nolona sitten selitin tilanteen poliiseille ja ne vaan nauro ja sanoi konduktöörille että ylireagoi ja sain lähteä. Konkka jäi sitten jotain huutamaan poliiseille kun lähin pois.

Mutta kokeilitko mennä uudestaan ?

Viesti meni perille.

Siksi, kun 25 v sitten on sinulle tapahtunut näin, on ok sanoa kaikki vr.n työntekijät ovat huonoja jne

Vierailija
297/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vr sai kuin saikin nyhdetyksi rahat matkasta kahteen kertaan, ekalla kerralla vaan oli kelvottoman järjestelmän takia vääränsuuntainen lippu ja sitä maksettua matkaa ei kukaan käyttänyt. Onko nyt hyvä mieli?

Eihän sillä opiskelijalla ollut voimassaolevaa lippua.

Minä olen varma hän yritti vanhalla lipulla junaan

Vierailija
298/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin ihan suomalaisena vr:n lippusysteemi on todella monimutkainen. Olin kolme vuotta sitten kesällä Puolassa ja sanaakaan puolaa osaamattomana osasin ostaa junalipun KOLIKOILLA asemalta ja pääsin läheiseen rantakaupunkiin. Taulussa ei muistaakseni ollut ohjeitakaan englanniksi mutta taulu oli niin selkeä että sitä osasi tulkita silti.

Gdansk.Sobot. Samoin !

Kaipaan Puolaan .Aivan ihana maa.  Miten porukat eivät mene sinne viettämään kesälomaa! Rannatkin kuin Etelä-Euroopassa. 

Ihana Puola. Vetää fosforikuormat suoraan Itämereen, niin , että sieltä tulee Venäjän fosforilaitoksen siistiydyttyä ylivoimaisesti suurimmat päästöt. Ja ah, mikä ihana puolalainen ruoka. Broilerinliha on jatkuvasti punaisella EU:ssa ja maailmanlaajuisesti salmonellahasardina. Marjoissa jatkuvasti E. colia ja muuta mystistä. Millä ihmisten p*skalla ne niitä siellä pesee, ettei voi syödä kuumentamatta? Ja ruokavalikoima kuin suoraan neukkulasta, hyllyt täynnä vanhentunutta ruokaa. 

Täyttä paskapuhetta alusta loppuun. Olen ollut ruokabusineksessa ja tunnen erittäin hyvin puolalaiset ruoat, kyllä ne paremmat on kuin suomalaiset !Korkealaatuista lihaa , hedelmät , perunat , kaalet ym  aivan huppuluokkaa. 

Vierailija
299/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin vr on tehnyt matkalippujen ostamisesta niin vaikeaa, ettei siitä vanhukset tai ulkomaalaiset selviä. Ilman älypuhelinta tai automaattien tuntemusta ei edes kannata haaveilla lippujen hankinnasta. Automaateillakin täytyy tietää täsmälleen minkä kymmenestä vaihtoehdosta valitset. Sitten vr raivoaa, kun ihmiset eivät osaa ostaa lippuja. Loogista. 

Kotijunani on lentokenttäjuna ja olen monesti törmännyt turisteihin, joilla on ongelmia lipunostossa tai lippua ei ole. Tiedotus on epäselvää ja lentoasemalla kesti 2 vuotta ennen kuin laiturille saatiin junalippu. Missään ei ollut opasteita, että hei, tässä on se junalippumaatti, osta tästä junalippu. Missään ei myöskään opasteta siihen, että liput voisi ostaa R-kioskilta (myös käteisellä). Itse olen ohjannut ulkomaalaisia ystäviäni suoraan lentokentän Ärrälle tullessa lipunostoon.

Todella, todella huonoa meininkiä VR:ltä. Suurin osa maailman maista on käteismaita, eikä tulisi kysymykseenkään, että lipunostamisesta on tehty Mensan testi kielellä, jota et puhu.

Vierailija
300/409 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin joku vuosi sitten Japanista Suomeen. Lentokoneeseen oli jäänyt yksi käsimatkatavara ja japanilainen lentoemo tuli hymyillen ja kohteliaasti tuomaan sitä viimeiseen lentokenttäbussiin. Kuski huusi naiselle ”don’t put it there” varmaan kolme kertaa. Nainen oli ihan hätää kärsimässä. Sitten ne jutteli jotain ja lopulta se lentoemo sai jättää laukun bussiin vähän eri kohtaan.

Kyllä mä mietin, että mitähän se japanilainen lentoemo ajatteli tuon jälkeen… onkohan missään muussa maassa kohdannut vastavaa…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä