Konduktööri heitti opiskelijan junasta pakkaseen – Juha tarjosi yösijan ja osti lipun seuraavan aamun junaan
Ei ihme, että ulkomaalaiset haukkuu Suomalaisia töykeiksi ja epäasiallisiksi, kun on tällaisia vatipäitä asiakaspalvelussa. Toimin pitkään turistioppaana ja sain lähes päivittäin kuulla erimaiden kansalaisilta valitusta siitä, miten tylyjä suomalaiset ovat. Moni on ollut pettynyt suomessa saamaansa kohteluun. Onneksi on tällaisia Juhia, jotka korjaavat käsitystä silloin tällöin, että eivät kaikki suomalaiset sentään ole niin törkeitä. Isot propsit Juhalle!
Kommentit (409)
Olisiko mielentilatutkimus paikallaan sadisti-konnarille, jotta saataisiin tilalle virallinen vahvistus.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen naisen hölmöys ja sinisilmäisyys ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä.
Teen rohkean oletuksen ehkä, mutta veikkaan että nimen ”Juha” takaa löytyy mies.
VR:llä eri näkemys tapahtumien kulusta.
Nyt täytyy päättää kumman tarinaan uskot. Minä uskon VR:n tarinaan.
Vartijat , konduktöörit, pysäköinnin valvojat, poliisit.
Ammattiryhmät, joiden kimppuun somevihertävät käyvät alinomaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin miehenä miettisin kahdesti jos lentäsin ulos junasta ja joku tuntematon ”Juha” tulisi tarjoamaan yösijaa luonaan..
Ei juna vartavasten pysähtynyt synkimpään korpeen heittääkseen liputtoman ulos. Jos on känny voi ostaa lipun, soittaa taksin, varata majoituksen tai mitä. Ei voi lähteä matkalle ilman kassaa yllättäviä tilanteita varten. Muuten tulee joku juha ja tarjoaa. Ihmeesti ei kielitaitoinen ota selvää asioista.
Vierailija kirjoitti:
Ja kovasti VR syyllistää tätä junasta poistettua, vaikka Juhan mukaan oli ollut kohtelias ja rauhallinen.
Niin symppaan tätä junasta poistettua opiskelijaa.
Olen itsekin kerran joutunut tilanteeseen, jossa vastakkainen taho näki käytöksessäni jotain provosointia ja riehumista, vaikka olin täysin rauhallinen ja asiallinen. Onneksi heitä oli sentään kaksi ja toinen oli läsnä tässä todellisuudessa ja oli normaali.
Tämä toinen selvästi vaan etsi jotain syytä oikeuttaa oma riehumisensa ja asiattomuutensa.
VR:n vastaus herätti syvää myötähäpeää.
Ja vielä visakin hukkui .On siinä taas tarinaa hölmöläisille syötetty!
Eli vr sai kuin saikin nyhdetyksi rahat matkasta kahteen kertaan, ekalla kerralla vaan oli kelvottoman järjestelmän takia vääränsuuntainen lippu ja sitä maksettua matkaa ei kukaan käyttänyt. Onko nyt hyvä mieli?
Miksi näitä lippuautomaatteja ei voi olla junissa, vaan ne pitää olla ulkona laitureilla?
"Vahinkoliputtomia" piisaa jos sana leviää "palvelualttiudesta". :D)
Vierailija kirjoitti:
Taannoin sattui tapaus, kun konnari heitti kaksi pikkupoikaa ulos junasta, kun nämä olivat menneet väärään junaan ja ko juna ei pysähtynyt heidän asemallaan.
Annoin pojille rahaa ja neuvoin oikeaan junaan, koska itse jäin just sillä pysäkillä myös pois.
Valitin VR:lle, mutta enpä mitään vastakaikua saanut.
Kiehun vieläkin asiasta, vaikka siitä on jo monta vuotta.
Ei ollut kännyköitä tms. Itsekin äitinä olin aivan kauhuissani, mitä lasten vanhemmat olivat ehtineet miettiä.
Samoi VR oli vaan heittänyt jonkun kalliin polkupyörän junasta veke.
Mielestäni toiminnasta puuttuu kaikki asiakaslähtöisyys ja kohtuus.
Jos pyörän omistaja on vaikka vessassa, tai pyörä on väärässä vaunussa, miksi ei voi kuuluttaa kenen on ja pyytää omistajaa siirtämään pyörä?
Minusta on vandalismia nakata toisen omaisuus jorpakkoon. Jotkut pyörät on tuhansien eurojen arvoisia ja joillain vähävaraisilla pyörä on ainut kulkupeli.
Kyllä nyt täytyy konnarin työnantajalle pistää vihapostia, että antaa potkut hänelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin miehenä miettisin kahdesti jos lentäsin ulos junasta ja joku tuntematon ”Juha” tulisi tarjoamaan yösijaa luonaan..
Ei juna vartavasten pysähtynyt synkimpään korpeen heittääkseen liputtoman ulos. Jos on känny voi ostaa lipun, soittaa taksin, varata majoituksen tai mitä. Ei voi lähteä matkalle ilman kassaa yllättäviä tilanteita varten. Muuten tulee joku juha ja tarjoaa. Ihmeesti ei kielitaitoinen ota selvää asioista.
Mitenkas sinulta sujuisi majoituksen varaus jossain Vietnamin maaseudulla kun on ensin heitetty junasta ulos?
Mä ostin kerrassa Saksassa vahingossa väärän lipun automaatista ja sen sitten vilpittömänä esitin kun tarkastus tuli. Mun piti jäädä asemalle selvittämään asia. Mutta en saanut sakkoja/tarkastusmaksua. Jotain saksaa yritin selittää ja he englantia sen verran kun osasivat
Vierailija kirjoitti:
Jotkut konduktöörit on hulluja. Muistan vielä kun 16 vuotiaana kuljin junalla uuteen kouluun ja kerran eksyin IC junaan koska sekin pysähtyi kotiasemalla. No eihän mun lähiliikennelippu kelvannut siihen, mutta en aidosti tiennyt asiasta. En oikein ymmärtänyt silloin kun katsoin vaan junan joka menee kotiin. No enhän mä saanut ostettua lippuakaan kun ainakaan sillon ei toiminut electronit junissa. No se konduktööri soitti poliisit mua vastaan juna-asemalle, ei voinut vaan heittää ulos koska olin menossa seuraavalle asemalle muutenkin niin se ei olisi riittänyt. Nolona sitten selitin tilanteen poliiseille ja ne vaan nauro ja sanoi konduktöörille että ylireagoi ja sain lähteä. Konkka jäi sitten jotain huutamaan poliiseille kun lähin pois.
Ja se on palveluntarjoajan vika jos et tiedä palvelun ehdoista? Käytäntö on ollut aina sama: olet vastuussa että on lippu ja se on oikea lippu. Pitääkö junissa olla äiti? Odotatko ulkomailla että vetoamalla tietämättömyyteen selviät?
Kyllä nyt pitää antaa VR:lle tunnustusta, että on kouluttanut konnarinsa hyvin ja ottanut ennakkoluulottomasti näin jämäköitä naisiakin palvelukseen.
Vierailija kirjoitti:
VR:llä eri näkemys tapahtumien kulusta.
Nyt täytyy päättää kumman tarinaan uskot. Minä uskon VR:n tarinaan.
Sä oletkin auktoriteettiuskoinen lammas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkas sinulta sujuisi majoituksen varaus jossain Vietnamin maaseudulla kun on ensin heitetty junasta ulos?
Kyllä mä vähän selvittelisin juttuja ennenkuin lähtisin ja arkailen lähteäkin jos en saa kunnolla selvää menettelyistä. Ja olisin huolellinen että toimin oikein etten joudu heitetyksi ulos.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin vr on tehnyt matkalippujen ostamisesta niin vaikeaa, ettei siitä vanhukset tai ulkomaalaiset selviä. Ilman älypuhelinta tai automaattien tuntemusta ei edes kannata haaveilla lippujen hankinnasta. Automaateillakin täytyy tietää täsmälleen minkä kymmenestä vaihtoehdosta valitset. Sitten vr raivoaa, kun ihmiset eivät osaa ostaa lippuja. Loogista.
Totta töriset. Me radan varessa asuvat käytämme mieluummin omaa autoa kuin lähdemme arpomaan, onko lippuatomaatti sotkettu vai onko niin pitkä jono, että se juna ehti mennä.
Tai sitten teemme kilometrin lenkin R-kiskalle ja silloin on tiedettävä, mihin aikaan palataan, jos halutaan ostaa meno/paluulippu. Auta armias, mitä tapahtuu, jos leimaat väärään suuntaan ostetun lipun.
Shoppailureissu Stadiin jää tekemättä, sorry yrittäjät.
Minkähän värisellä langalla se aplikaatio pitäisi tehdä?
T.mummo lankapuhelimen kera