Miksi paino ei putoa? Oikeesti menee hermo
Oon 100kg ja syön 1500kcal päivässä. Käyn salilla ja lenkillä ja poltan kellon mukaan niillä päivässä n. 700kcal yhteensä. Päivän jäävät kalorit siis 800kcal. Kuukauden menny näin ja paino ei putoa????
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju on täynnä elämästä vieraantuneita ylis-jonneja, joiden mielestä kuka tahansa voi treenata 1,5 h päivässä. Päivän naurut!
Minä veivasin tunnin crosstrainerilla(katsoin samalla 2 pokka pitää) ja kävin kävellen kaupassa ja asioilla 2 tuntia. Kaloreita kului 1000. Hyötyliikuntakin on liikuntaa. Esim. jo pari pysäkin väliä kun kävelee niin rimpsahtaa mittariin tuhansia askelia jopa.
Kuka on jonne?
t. 100 kg
Jos sinulla on joka päivä aikaa laittaa kolme tuntia liikkumiseen, niin olet työtön tai eläkkeellä.
AP täällä.
Taas useana päivänä tehty salitreeni, jossa urheilukellon mukaan palaa 400kcal ja lenkki jossa myös palaa 400kcal. Syöty 1500-1600 kcal päivässä. Silti vaaka näyttää edelleen 100.8kg.
Ajapa autolla esim. 50 km ja katso "urheilu"kellostasi paljonko kaloreita kului.
Voihan se olla, että sulla on raskas luusto. Se voi selittää n. 1-2 kg ylipainosta.
Syöt liikaa. Urheilukentillä näyttää liikaa. Lenkillä tuskin palaa 400 kaloria.
Syötkö 5 krt päivässä, tasaisin väliajoin? Vähän hiilareita? Nostaisin kalorit 2000 kcal, hiilarit minimiin ja vaan aerobista liikuntaa.
Itse laihduin noin 110kg 72 kg reilussa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö 5 krt päivässä, tasaisin väliajoin? Vähän hiilareita? Nostaisin kalorit 2000 kcal, hiilarit minimiin ja vaan aerobista liikuntaa.
Syön 5 krt päivässä, noin 100g hiilaria.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suosittelet vain aerobista, kun voimaharjoittelu painoilla on huomattavasti tehokkaampaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kans kiinnittäisin huomiota nukkumiseen. Mitä paremmin nukut sitä helpommin laihdut. Panosta illalla rauhoittumiseen, lue kirjaa, älä tee mitään stimuloivaa. Kuukauden jälkeen huomaat jo tuloksia.
Tunnin päivittäinen liikunta ei kauheasti vaikuta laihtumiseen. Matalasykkeinen kävely ei juuri kuluta kaloreita. Jos vaan pystyt niin käy vapaapäivänä lisäksi pitempi, 2-3 tunnin lenkki tai pieni hiihtovaellus luonnossa. Koko ajan ei tarvitse olla liikkeessä, mutta tällä tavoitellaan sykkeen maltillista korotusta pitkälle ajalle. Tekee hyvää sydämelle ja nostaa aineenvaihduntaa.
Tunnin reipas kävely kuluttaa 100 kg henkilöllä kaloreita 300-400 kcal.
Tämä on juuri se vipu mihin moni haksahtaa! Tunnin kävely kyllä kuluttaa energiaa sen 300 kcal, mutta ihan pelkkä elossaoleminenkin kuluttaa tunnissa noin 100 kcal eli oikeasti kävelystä saatu nettohyöty kutistuukin 200 kilokaloriin, joka puolestaan nollautuu syömällä leipä päällisineen kävelyn jälkeen.
Eli onko 1500kcal päivässä liikaa jotta laihtuisi 100kiloiselle vaikka ei liikkuisi edes yhtään? NO EI OLE
No mä olin 124 kg ja 1200 kcalilla laihduin keskimäärin 500 g viikossa. Liikunta ei siinä vaiheessa ollut kävelylenkkejä ihmeellisempää, kun kaikki ohjatut tunnit olivat tauolla.
Vierailija kirjoitti:
AP täällä.
Taas useana päivänä tehty salitreeni, jossa urheilukellon mukaan palaa 400kcal ja lenkki jossa myös palaa 400kcal. Syöty 1500-1600 kcal päivässä. Silti vaaka näyttää edelleen 100.8kg.
Ihan oikeasti, jätä se liikkuminen nyt vähäksi aikaa tauolle ja keskity vain laihduttamiseen niin kauan, että olet normaalipainossa. Pudota kalorit 1200 kcal ja liikuntana vain kevyt kävely, hyötyliikuntakin riittää, jos esim. vaikka kävelet pysäkille tms. Laihdut todennäköisesti 5 kg kuussa, aluksi jopa enemmän. Jos näin ei käy, niin käy lääkärissä otattamassa tutkimuksia, yksityisellä vaikka, niin saat varmasti tulokset.
Jos ei laihdu, syö hiiltä yhtä paljon kuin hengittää ulos. Tämä ei ole mitään magiaa, vaan kemiaa. Energiaa ei ilmesty kroppaan tyhjästä. Lenkkien ja muiden tarkoitus on yksinkertaisesti kiihdyttää kemiallista reaktiota, että energiaa palaa nopeammin ja tulee hengitettyä enemmän hiiltä ulos .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tässä ketjussa omaa 50-luvun ”tiedot” laihtumisesta. Voi syödä 2000kcal ja laihtua, tai sitten 1200 kcal ja lihoa. Jos siis syö väärin. INSULIINI on avainsana. Se ratkaisee. Ei matikka.
Voi luoja näitä Antti Heillikän aivopesemiä insuliinihörhöjä.
En ole koskaan kyseisestä henkilöstä kuullutkaan, mutta insuliinin vaikutukset kehossa kyllä tunnen. Oletko itse joku Painonvartioiden myyntiedustaja?
Vierailija kirjoitti:
AP täällä.
Tuosta päätellen et ole kuunnellut yhtä ainoaa neuvoa, mitä sinulle on täällä tarjottu. Mutta jatka toki, kuulostaa siltä että valitsemallasi menetelmällä tekee tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön kerran päivässä ja olen laihtunut 30 kg kuudessa kuukaudessa.
Samaa suosittelen minäkin, mikä täällä jo monesti sanottu. Vähennä liikuntaa. Jos et ole ennen liikkunut paljon, niin valtava määrä liikuntaa yhtäkkiä on keholle stressaava tila. Kroppa ei pysy perässä ja hormonit alkaa turvata selviytymistä repimällä kaikesta ruuasta kaiken irti ja hangoittelemalla vararasvojen sulatusta vastaan kaikin voimin. Etenkin kun kalorit on noin vähäiset kokonaiskuvaa katsoessa. Varmasti jos vain jatkat sinnikkäästi niin paino jossain kohtaa alkaa laskea, mutta tehokasta ja nopeaa laihdutusta se ei ole. Helpommallakin saat kilot karistettua. Ja sen jälkeen myös pidettyä poissa! Tossa on myös iso riski, että ajat kehon säästöliekille tai saat itses ylikuntoon niin, että sairastat yli kuukauden flunssaa ym. Ikävää ja se jos jokin on omiaan viimeistään muuttaan taktiikkaa tai jättämään pelin kokonaan kesken. Kyllä reilusti ylipainoinenkin voi mennä säästöliekille ja ylikuntoon pääsee helposti juuri aloittelevat kuntoilijat, jotka aloittavat homman ihan liian kovaa. Liian nopeassa tahdissa ja liian suurta kalorivajetta pitäen saavutat myös hyvin helposti sen, mikä on suurin pudottaja kisaajille harmillisenkin tuttua: kehosi metabolia menee ihan vinksalleen mahdollisesti loppu elämäksesi. Eli et voi enää koskaan syödä normaalia määrää tavallista ruokaa ja harrastaa normaalia määrää liikuntaa muutoin kuin ylipainoisena, normaalipainon ylläpitämiseksi se ei enää riitä. Tuo tarkoittaa sitä, että syöt kuin hiiri ja liikut kuin ammattiurheilija ja voit pysyä normaalipainossa, mutta kuvio on terveydellesi kestämätön ja sairastut ennen pitkää tavalla tai toisella. Älä ajattele niin paljoa pudotettuja kiloa, vaan mieti että opettelet nyt rakastamaan itseäsi, eli tekemään rakkaudellisia valintoja itseäsi kohtaan. Liikut, koska se tekee sinulle kaikin tavoin hyvää, myös mielenterveydelle, nautit kehosi käyttämisestä. Lepäät, koska kehosi tarvitsee ja ansaitsee myös lepoa ja rentoutumista. Syöt hyvää ruokaa, kasviksia, yrttejä, täysjyvää, hedelmiä, juureksia, hyviä rasvoja, ei liikaa jos ollenkaan punaista lihaa, koska se on kehosi rakastamista ja parantaa jopa kroonista masennusta! Ei liikaa sokeria, alkoholia, tupakkaa, einesruokaa/lisäaineita/prosessoitua, roskaruokaa, turhia lääkekuureja, koska ne on myrkkyä, etkä halua myrkyttää ketään jota rakastat. Juot riittävästi vettä, koska sitä kehosi kaipaa. Olet Lempeä, etkä tee ehdottomia kieltoja näistäkään asioista. Puhu itsellesi lempeästi ja opi kuuntelemaan kehosi viestejä. Itse kun opin nämä, kehoni laihtui itsestään normaalipainoon ja siinä se myös pysyy ihan ilman taistelua. Ohjeita on niin monia kuin on neuvojiakin tämä on minun neuvoni, mutta nro1: lempeästi rakkaudesta itseäsi kohtaan, ei itseinhosta pakottaen ja väkisin vääntäen. Onnea matkaan!
Muistakaa laskea myös juomiset kaloreihin. Moni salitreenaaja vetää samalla jotain proteiinijuomaa mikä helposti antaa enemmän energiaa mitä treenatessa menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka tosissaan väitätte että ette laihdu johtuen lääkkeistä, ratkaisitte juuri nälänhädän. Kehitysmaihin kaikille tätä lääkettä x niin kenenkään ei tarvitsisi syödä enää.
Nobelia odotellessa.
Mutta kun me emme elä sellasiessa tilanteessa, jossa ruokaa ei saa, vaan sellaisessa, jossa sitä on tarjolla päivittäin monella aterialla. Lääkitys voi vaikuttaa aineenvaihduntaan niin, että normaalit ruokamäärät vaikuttavatkin elimistöön eri tavalla kuin ennen. Esim. mä söin vuoden mirtatsapiinia ja lihoin varmasti 15 kg. Kun lopetin lääkkeen, alkoi välitön laihtuminen ilman, että tein mitään asian eteen. Söin samoin kuin ennen ja paino vain putosi.
eli nälänhätään mirtatsapiinia niin 100cal ateria onkin 5000 cal ateria. Kyllä siinä alkaa aliravittukin lapsi pikkuhiljaa paisumaan!
Et taida kauheasti ymmärtää lukemaasi?
100mg lääke on tehty 15 kilosta voita, kyllähän sen kaikki tietää. Näitä kun syöt 35 päivässä niin ei ihme että lihottaa. Vai oliko se sittenkin se perinteinen "mulla on tää kilpirauhanen" (= 3 big mac ateriaa päivässä)
Vituttaa nää tollot ilkkujat. Olen ollut koko elämäni HOIKKA, kunnes sairastuin pahaan unettomuuteen. Se UNETTOMUUS teki sen että täysin samalla ruualla ja ruuan määrällä lihoin 15kg. Olen nyt kamppaillut 3v unettomuuden kanssa. Olen siis joka ikinen yö uneton, en vain joskus.
Paino ei tipu grammaakaan vaikka lasken kalorit ja liikun tunnin joka päivä. Liikunta on siis joko juoksu tai kävely 8km. Olen satavarma että liikun tätä ilkkujaa enemmän ja syön ilkkujaa vähemmän. Silti se ylipaino pysyy.Saatat itse joskus sairastua. Ja huomata että paino ei ole matematiikkaa. Ei todellakaan. Se on hormoneista kiinni, insuliini ja leptiini.
KIITOS tästä! Olen lihonnut lähemmäs 10kg ja olen taistellut asian kanssa yli vuoden. Mikään ei ole muuttunut - paitsi etten nuku! Tiesin että jossain muussa on vika, kuin syömisessäni tai liikkumisessani! :)
Mulla sama. Unettomuus kun alkoi, alkoi myös hillitön lihominen. Nyt kaikki hyvä on karsittu pois ja puputan lähinnä salaatteja leipälautaselta ilman kastiketta. Askeleita tulee 10 000 jo ennen lounasta, pyöräilen tai kävelen töihin (matka kyllä vaan 4km) ja lisäksi harrastan kilpaurheilua. Lajityypillinen treeni on enemmän HIIT-tyylinen. Ja olen aina urheillut, myös kv-tasolla, eli ravintopuoli on mulla tasan hallussa, vaikka ilkkujat muuta väittää.
No mitä tekee paino? On ja pysyy siinä samassa 85kg. Unta en saa edelleenkään, enkä mitään apua unettomuuteen, eli ilmeisesti olen tällainen pallo seuraavat 40v. Sit pääsen eläkkeelle, niin voin nukkua silloin kun nukuttaa juuri niin paljon kuin nukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro tähän mitä syöt päivän aikana. Grammamäärät myös. Ja sen sijaan, että valitsit sen kaikkein terveellisimmän päivän, kerro sellainen päivä, miten oikeasti yleensä syöt.
En ole ap, mutta onko sillä merkitystä, mitä syö, jos kalorit pysyvät tietyssä määrässä?
Nimenomaan sillä on merkitystä MITÄ syö.
Ei, sillä on merkitystä milloin syö. Illalla kello 19 jälkeen ei pidä syödä ja aamulla syödään vasta kello 9 jälkeen.
Toivottavasti AP:lla ei ole käytössään jonkun julkkiksen tekemä superdieetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP täällä.
Taas useana päivänä tehty salitreeni, jossa urheilukellon mukaan palaa 400kcal ja lenkki jossa myös palaa 400kcal. Syöty 1500-1600 kcal päivässä. Silti vaaka näyttää edelleen 100.8kg.Tuosta päätellen et ole kuunnellut yhtä ainoaa neuvoa, mitä sinulle on täällä tarjottu. Mutta jatka toki, kuulostaa siltä että valitsemallasi menetelmällä tekee tulosta.
Onko ap saanut tasapainoon liikunnan ja syömisen? En minäkään kyllä ymmärrä, miksi ap ei ole yhtään laihtunut? Onko tähän tullut yhtään selvyyttä?
Voi luoja näitä Antti Heillikän aivopesemiä insuliinihörhöjä.