Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lausuisit suomalaiset Jeanin nimen?

Vierailija
16.06.2015 |

Tiedän yhden miehen, jonka nimi on Jean. En ole vaan vielä livenä tavannut. Ihan suomalainen on. Miten lausun ton nimen? Ihan suomalaisittain "juntisti" je-an, vai jotenkin englantilaisittain? Toki mieluiten odotan että itse lausuu nimensä ja kuulen sen siitä, mutta ajattelinpa kysellä etukäteen miten sanoisitte tuon nimen :)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pappi sanoi mulle tuon että Suomessa nimet saa lausua niinkuin kirjoitetaan. Heillä kastajina varmaan jonkinmoinen (näppi)tuntemus asiaan

Vierailija
22/26 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikuhintti-hienohelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kysyä mieheltä miten haluaa lausuttavan. Mun veljen nimi on Jean, käyttää toista nimeään koska kukaan ei osaa nimeä lausua. Tulee Siin, Ziin, Giin, Göön, Saan, Zaan... Oikea oppinen ranskalainen lausuminen on vaikea kirjoittaa, tarvis ne foneettiset aakkoset. Ja ranskalaiset ei lausu sitä N kirjainta ollenkaan ja ääntämys katoaa kurkkuun. Mutta kannattaa kysästä mieheltä haluaako lausuttavan suomalaisittain vai ranskalaisittain, tai käyttääkö kenties lempinimeä. :D

Vierailija
24/26 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 01:40"]Tilaan myös ravintolassa Piccolo- eli [pissolo-]pizzan. Maassa maan tavalla :)
[/quote]
Miten tämä liittyy mihinkään? Nimissä on vain yksi oikea ääntämys: Se, miten nimenkantaja itse nimensä sanoo. Jos tämä ei ole tiedossa, joutuu monesti arvailemaan.

Vierailija
25/26 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Žãã. Soinnillinen suhu-s (muistelkaa vaikka englannin tunneilta, mikä ihme se olikaan) ja pitkä nasaali-a (honottakaa nenän kautta).
T: Hän, joka veti muutaman kurssin ranskaa joskus sata vuotta sitten
.
PS. Jos kehtaat, kysy siltä suoraan, miten se itse haluaa nimensä lausuttavan :)

Vierailija
26/26 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="16.06.2015 klo 01:12"]Zaan. Jean on ranskalainen nimi. Tosi huono nimivalinta kyllä suomalaiselle.
[/quote]
Jos sen toinen vanhempi on ranskankielisestä maasta tai se on syntynyt sellaisessa?