Ihan järkyttävä ikäkriisi!
Mistähän sais voimia jatkaa? Kylläpä ahdistaa. Viime la multa kysyttiin, että mitä musiikkia sinä kuuntelit nuorena? Olimme siis eräillä juhlilla. Tajusin, ei hemmetti, nyt olen niin vanha, että tämä kysymys esitetään mulle. Ja siitä lähti paha olo. Tuntuu, että koko kesä menee pilalle kun mieli huono. Ja onhan toi ilmakin.
Kommentit (47)
Millainen ikäkriisi? Mulla oli eräänlainen ikäkriisi jo alle parikymppisenä. Pelkäsin vanhenemista, ja sitä etten koskaan saa todellista elämää. Nykyisin, 25-vuotiaana mietin vain että miten jaksan elää elämän loppuun. Saatan elää vielä useita kymmeniä vuosia. Järkyttää ajatellakin.
Turha kriiseillä. Itse 60v ja odotan, mitä ihanaa elämä vielä järjestääkään tulevaisuudessa. Ota ja elä elämää.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:37"]
Mistähän sais voimia jatkaa? Kylläpä ahdistaa. Viime la multa kysyttiin, että mitä musiikkia sinä kuuntelit nuorena? Olimme siis eräillä juhlilla. Tajusin, ei hemmetti, nyt olen niin vanha, että tämä kysymys esitetään mulle. Ja siitä lähti paha olo. Tuntuu, että koko kesä menee pilalle kun mieli huono. Ja onhan toi ilmakin.
[/quote]
No yritä nyt vaan hyväksyä tosia asia ettei se nuoruus kestä kenelläkään ikuisesti. Taidat olla niitä ihmisiä, jotka haukkuu täällä miten kauheita ja ällöttäviä keski-ikäiset ja nyt kolahtaa omaan nilkkaan? Ettei se nuoruus ollutkaan ikuista ja ne kauheat keski-ikäiset ei olleetkaan joku omituinen heimo jota oli kiva pilkata. Nyt kuulutkin heihin itse ja nuoret alkavat tädittelemään. Ja sitten ne nuoret kokevat saman kohtalon. Sellaista se elämä on.
Niinpä. On se vain kamalaa kuitenkin. Ja kun itse ei huomaa yhtään vanhenevansa. Tuntuu, että jaksaa jopa enempi kuin nuorempana. Henkisestikin on paremmalla tolalla kuin aiemmin. Ap
Mitä väliä iällä on? Sehän on tärkeintä, että nauttii elämästä täysin siemauksin! Mieti mitä kaikkea hyvää elämääsi nyt kuuluu ja mitä kaikkea haluat vielä kokea ja nähdä. Elämä helpottuu monella tapaa kun ikää karttuu; et ole riippuvainen muiden mielipiteistä, uskallat sanoa sanottavasi ja tehdä mitä tykkäät, itsevarmuus kohoaa huippuunsa ja osaat asettaa asiat niille kuuluville paikoille, et panikoi pienistä, turhat asiat menettävät merkityksensä, seksielämä paranee, raha-asiat ovat useimmilla jo hyvällä mallilla jne. En keksi vanhenemisessa oikein mitään muuta huonoa kuin terveyden heikkeneminen ja siihenkin voi onneksi paljon vaikuttaa itsekin. Minä tosin uskon jälleensyntymään, joten en ajattele tämän elämän olevan mitenkään ainutkertaista tai minkään jäävän kesken, tai jos joku asia ei ole mennyt ihan putkeen, niin seuraavassa elämässä on taas uusi mahdollisuus.
Mitä jos keskittyisit olellisimpaan? Joskus muistelet kaiholla näitä aikoja.
Se nyt vain on sivusta helppo sanoa. Mutta totta tuo edellinen puhuu.
No, jospa se siitä kun aikasi kriiseilet.
Nyt apua! Huomenna on se kamala päivöä kun vanhenen. En todellakaan uskalla edes miettiä tulevia syntymäpäiviäni. Tekisi mieli vajota maan rakoon. Ap
Se menee ohi kyllä. Minulla oli sellainen 3-4 kk ikäkriisi tämän vuoden aikana, johon liittyi paljon erilaisia juttuja. On vain terveen merkki, että nämä asiat mietityttävät.
Kriisit tulee ja menee, se on kasvua vaan.
No. Itken täällä ja olen kamalan ahdistunut. Aika kamalaa olla tässä pisteessä. Ap
Jos näytätkin noin happamalta kuin mitä ajatukses on, en yhtään ihmettele moista kysymystä.
Minullakin on ikäkriisi. En tajua, mihin ne vuodet ovat menneet tai miten. Yhtäkkiä olen melkein keski-ikäinen ja tiedostan, että seuraavaksi olen yhtä äkillisesti vanhus ja sitten kuollut. En vaan jotenkin ymmärrä ajan luonnetta ja niitä odotuksia, mitä ihmiset liittävät tiettyihin ikiin ja aikuisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:19"]Olen 39v. Ap
[/quote]
Voi voi. Odotas kun pääset tähän ikään (51v.)!
Keksi sitten aikakone äläkä valita!
No haloo. Jos yhtään lohduttaa, niin kypsymättömältä sinakin vaikutat!