Mitä eläkeläiset tekevät terv.keskuksen labrassa klo 07?
Jouduin tänään käymään laboratoriossa terveyskeskuksessa. Laboratorio aukeaa klo 7 ja olin heti silloin paikalla. Mutta jonossa olikin yli 20 eläkeläistä ja muutamia työikäisiä. Odotusaika oli yli 45 minuuttia.
Miksi eläkeläiset ovat tuohon aikaan tukkimassa laboratorion ja työhön menijät joutuvat odottamaan. Eikö tärkeämpää olisi, että työläiset pääsisivät töihin tuottamaan eläkeläisille toimeentuloa. Kaikki vanhuksien verikokeet, on ne sitten paastokokeita tai ei, joutaisivat odottamaan klo kahdeksaan tai yhdeksään. Eläkeläisille pääsykielto labraan ennen klo 8.
Kommentit (104)
Mitkä kokeet pitää ottaa paastona heti aamusta? Kolestroli?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 00:20"]Mitkä kokeet pitää ottaa paastona heti aamusta? Kolestroli?
[/quote]
Kilpirauhanen?
Olen aika monisairas, mutta harvemmin joutuu paastokokeisiin.
Mä jouduin elämäni ekan kerran kilpparikokeisiin ja marssin suosiolla yksityiselle, koska ajanvarauksella aamuaikoja julkiselle olisi ollut tarjolla vasta kolmen viikon päähän. Inhoan jonottamista. Ja ai niin, oon työtön ja kokeet maksoi alta kympin.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 18:44"]Nälkä se on vanhoillakin heti aamulla. Monet herää jo viideltä-kuudelta.
[/quote]
Nopeimmat kuulemma 00.00 !!!
Kerran olin menossa pankkiin ja olin siellä vähän ennenkuin ovet avautuivat. Siellä odotti myös useita mummoja ja pappoja. Siinä vaiheessa kun ovi avattiin mummut ja papat alkoivat kiistelemään kuka nyt oli ekana ollut. Marssin siitä sisälle ja nappasin ensimmäisen numeron. Ei mulla ole aikaa tuollaisen temppuiluun.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:18"]
ehdotan että menet inttiin(armeijaan)siellä sitä oppii jonottamaan,petaamaan petinsä,ja pyyhkimään pyllynsä niin ettei tarvitse äitiä huutaa apuun.
[/quote]
Mä olen töissä terkkarissa. Kunhan sanoin. :)
[/quote]
ai jaahas,no sitte...........anteeksi tuo äiti kommentti.
Saattoi olla juuri se aika, jolloin nämä INR-kokeissa kävijät olivat juuri siellä. Olihan jossain paikoissa ihan järjestettykin aika näille kokeenottajille.
Mä menen ihan kiusallani aina häiritsemään työssäkäyviä ja tukin kulkuväyliä.
Verikokeissa käyn aikaisin aamulla, lounasravintolassa syön ruuhka-aikaan yksin varatun tunnin ajan koko ruokapöydän.
Aamukävelyllä käyn ruuhkaisen työpaikka-alueelle vievän tien varressa. Puikkelehdin aina silloin tällöin tien yli, mikä edellyttää tietysti jalankulkijaliikennevalonapin painamista. Suojatien vihreä pysäyttää aina kivasti ihmisten työmatkaliikenteen.
Niin ja lääkärinajat, parturit, apteekkikäynnit ym. aina aamulla tai lounasaikaan. Muistan aina antaumuksella kertoilla kuulumiset.
Ilmaisiin palvelunumeroihin soittelen "tiedustellakseni tarjouksia" aina lounasaikoihin, myöhäisiltapäivällä ja lauantaisin.
Nautin jokaisesta elämäni päivästä.
Nälkä se on vanhoillakin heti aamulla. Monet herää jo viideltä-kuudelta.
Pääsykielto eläkeläisille ennen 8! Kannatetaan! Mietin vaan lappua ovessa jossa lukee "eläkeläiset vasta kello 8 jälkeen"
Vanhukset herää aikaisin, uni ei vaan tule. Vanhan ihmisen on vielä rankempaa olla ilman nestettä tai ravintoa, huippæa helpommin.
Niin, että Sinä pääsisit Heti kun haluat...
Aivan sama mieltä. Eläkeläisten vastaanottoajat saisivat olla pannassa lounas aikaan ja virastoajan ulkopuolella aika monessakin paikassa.
Katsos kun klo 7 on jo keskipäivää kun herätään klo 3. Siinä joutuu odottamaan monta tuntia, että pääsee labraan ja sen jälkeen naapurin kanssa kaffelle. Kaffella voidaan sitten päivitellä sitä, miten ne nuoret tukkii labran, vaikka joutaisivat myöhemminkin käymään siellä.
Jos on ollut syömättä 12 tuntia ja pitää antaa näyte aamuvirtsasta niin kyllähän kaikki on paikalla kun ovet avautuu. Ei mun rakko ainakaan kestä jonnekin kymmeneen.
Vanhana uni tuppaa loppumaan ja niinpä ne eläkeläiset herää automaattisesti joskus viiden aikaan, eikä niillä oon mitään tekemistä joten dottelevat sitten labraan pääsyä ja hyökkäävät sinen heti kun se aukeaa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 18:51"]Useat syövät marevan-nimistä veren ohennuslääkettä jonka takia verikokeet joudutaan ottamaan heti aamusta. Ja sen lääkkeen takia myös haisevat järkyn pahalle. [/quote] Marevan-koe on INR, ja sen voi ottaa ihan mihin tahansa aikaan!!! Meidän labrassa oli ennen sääntö, että INR otetaan klo 10 jälkeen. Tämä ei kuitenkaan koskenut minua, koska käyn töissä. Nykyään varaan netissä ajan.
[/quote]
Meillä käy kotisairaanhoitaja kotona ottamassa INR:n ja muutkin kokeet kerran kuukaudessa, useammin silloin jos arvot ei ole kohdallaan ja joudutaan lääkitystä muuttamaan, kätevää itselle ja vanhukselle maksaa tosin 10€/kerta mielestäni ei ole kallista.
[/quote]
Ehdotat kotisairaanhoitoa tälle työssäkäyvälle? Ei taida ihan joka kunnassa onnistua.