Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä eläkeläiset tekevät terv.keskuksen labrassa klo 07?

Vierailija
15.06.2015 |

Jouduin tänään käymään laboratoriossa terveyskeskuksessa. Laboratorio aukeaa klo 7 ja olin heti silloin paikalla. Mutta jonossa olikin yli 20 eläkeläistä ja muutamia työikäisiä. Odotusaika oli yli 45 minuuttia. 

Miksi eläkeläiset ovat tuohon aikaan tukkimassa laboratorion ja työhön menijät joutuvat odottamaan. Eikö tärkeämpää olisi, että työläiset pääsisivät töihin tuottamaan eläkeläisille toimeentuloa. Kaikki vanhuksien verikokeet, on ne sitten paastokokeita tai ei, joutaisivat odottamaan klo kahdeksaan tai yhdeksään. Eläkeläisille pääsykielto labraan ennen klo 8.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 18:51"]Useat syövät marevan-nimistä veren ohennuslääkettä jonka takia verikokeet joudutaan ottamaan heti aamusta. Ja sen lääkkeen takia myös haisevat järkyn pahalle. [/quote] Marevan-koe on INR, ja sen voi ottaa ihan mihin tahansa aikaan!!! Meidän labrassa oli ennen sääntö, että INR otetaan klo 10 jälkeen. Tämä ei kuitenkaan koskenut minua, koska käyn töissä. Nykyään varaan netissä ajan.

[/quote]

Meillä käy kotisairaanhoitaja kotona ottamassa INR:n ja muutkin kokeet kerran kuukaudessa, useammin silloin jos arvot ei ole kohdallaan ja joudutaan lääkitystä muuttamaan, kätevää itselle ja vanhukselle maksaa tosin 10€/kerta mielestäni ei ole kallista.
[/quote]
Ehdotat kotisairaanhoitoa tälle työssäkäyvälle? Ei taida ihan joka kunnassa onnistua.

Vierailija
82/104 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kokeet pitää ottaa paastona heti aamusta? Kolestroli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 00:20"]Mitkä kokeet pitää ottaa paastona heti aamusta? Kolestroli?
[/quote]
Kilpirauhanen?
Olen aika monisairas, mutta harvemmin joutuu paastokokeisiin.

Vierailija
84/104 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin elämäni ekan kerran kilpparikokeisiin ja marssin suosiolla yksityiselle, koska ajanvarauksella aamuaikoja julkiselle olisi ollut tarjolla vasta kolmen viikon päähän. Inhoan jonottamista. Ja ai niin, oon työtön ja kokeet maksoi alta kympin.

Vierailija
85/104 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 18:44"]Nälkä se on vanhoillakin heti aamulla. Monet herää jo viideltä-kuudelta.
[/quote]

Nopeimmat kuulemma 00.00 !!!

Vierailija
86/104 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin menossa pankkiin ja olin siellä vähän ennenkuin ovet avautuivat. Siellä odotti myös useita mummoja ja pappoja. Siinä vaiheessa kun ovi avattiin mummut ja papat alkoivat kiistelemään kuka nyt oli ekana ollut. Marssin siitä sisälle ja nappasin ensimmäisen numeron. Ei mulla ole aikaa tuollaisen temppuiluun.

Vierailija
87/104 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:18"]

ehdotan että menet inttiin(armeijaan)siellä sitä oppii jonottamaan,petaamaan petinsä,ja pyyhkimään pyllynsä niin ettei tarvitse äitiä huutaa apuun.

[/quote]

Mä olen töissä terkkarissa. Kunhan sanoin. :)

[/quote]

ai jaahas,no sitte...........anteeksi tuo äiti kommentti.

Vierailija
88/104 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoi olla juuri se aika, jolloin nämä INR-kokeissa kävijät olivat juuri siellä. Olihan jossain paikoissa ihan järjestettykin aika näille kokeenottajille. 

Vierailija
89/104 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen ihan kiusallani aina häiritsemään työssäkäyviä ja tukin kulkuväyliä.

Verikokeissa käyn aikaisin aamulla, lounasravintolassa syön ruuhka-aikaan yksin varatun tunnin ajan koko ruokapöydän.

Aamukävelyllä käyn ruuhkaisen työpaikka-alueelle vievän tien varressa. Puikkelehdin aina silloin tällöin tien yli, mikä edellyttää tietysti jalankulkijaliikennevalonapin painamista. Suojatien vihreä pysäyttää aina kivasti ihmisten työmatkaliikenteen. 

Niin ja lääkärinajat, parturit, apteekkikäynnit ym. aina aamulla tai lounasaikaan. Muistan aina antaumuksella kertoilla kuulumiset.

Ilmaisiin palvelunumeroihin soittelen "tiedustellakseni tarjouksia" aina lounasaikoihin, myöhäisiltapäivällä ja lauantaisin.

Nautin jokaisesta elämäni päivästä.

Vierailija
91/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppää kaivoon.

Vierailija
92/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!

Vierailija
93/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä se on vanhoillakin heti aamulla. Monet herää jo viideltä-kuudelta.

Vierailija
94/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykielto eläkeläisille ennen 8! Kannatetaan! Mietin vaan lappua ovessa jossa lukee "eläkeläiset vasta kello 8 jälkeen"

Vierailija
95/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset herää aikaisin, uni ei vaan tule. Vanhan ihmisen on vielä rankempaa olla ilman nestettä tai ravintoa, huippæa helpommin. 

Vierailija
96/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että Sinä pääsisit Heti kun haluat...

Vierailija
97/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mieltä. Eläkeläisten vastaanottoajat saisivat olla pannassa lounas aikaan ja virastoajan ulkopuolella aika monessakin paikassa.

Vierailija
98/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun klo 7 on jo keskipäivää kun herätään klo 3. Siinä joutuu odottamaan monta tuntia, että pääsee labraan ja sen jälkeen naapurin kanssa kaffelle. Kaffella voidaan sitten päivitellä sitä, miten ne nuoret tukkii labran, vaikka joutaisivat myöhemminkin käymään siellä.

Vierailija
99/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut syömättä 12 tuntia ja pitää antaa näyte aamuvirtsasta niin kyllähän kaikki on paikalla kun ovet avautuu. Ei mun rakko ainakaan kestä jonnekin kymmeneen.

Vierailija
100/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana uni tuppaa loppumaan ja niinpä ne eläkeläiset herää automaattisesti joskus viiden aikaan, eikä niillä oon mitään tekemistä joten dottelevat sitten labraan pääsyä ja hyökkäävät sinen heti kun se aukeaa.