Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä eläkeläiset tekevät terv.keskuksen labrassa klo 07?

Vierailija
15.06.2015 |

Jouduin tänään käymään laboratoriossa terveyskeskuksessa. Laboratorio aukeaa klo 7 ja olin heti silloin paikalla. Mutta jonossa olikin yli 20 eläkeläistä ja muutamia työikäisiä. Odotusaika oli yli 45 minuuttia. 

Miksi eläkeläiset ovat tuohon aikaan tukkimassa laboratorion ja työhön menijät joutuvat odottamaan. Eikö tärkeämpää olisi, että työläiset pääsisivät töihin tuottamaan eläkeläisille toimeentuloa. Kaikki vanhuksien verikokeet, on ne sitten paastokokeita tai ei, joutaisivat odottamaan klo kahdeksaan tai yhdeksään. Eläkeläisille pääsykielto labraan ennen klo 8.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:08"]Meillä täällä ihan maalla pikkukylässä on pakollinen ajanvaraus. Mitä siellä Helsingissä touhutaan, kun ei nettiä tai puhelinta osata käyttää?

t. Hämeestä
[/quote]
Niin on meillä Helsingissäkin pakollinen ajanvaraus...

Vierailija
62/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 18:42"]

Miksi eläkeläiset ovat tuohon aikaan tukkimassa laboratorion ja työhön menijät joutuvat odottamaan. Eikö tärkeämpää olisi, että työläiset pääsisivät töihin tuottamaan eläkeläisille toimeentuloa. 

[/quote]

Jos on työtä, on työterveyshuolto. Ei tarvi terveyskeskuksessa käydä. PISTE. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn yksityisellä. Vakavimmissa tpauksissa sitten sairalassa, ja sinne on aina olllut aikavaraus.

Vierailija
64/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisi tehdä säännöt että vasenkätiset voi käydä labrassa vain tiistaisin ja miehet vain klo.13-15 välillä, pois lukien miehet joilla on parta Partamiehet saisivat edellä mainitun lisäksi käydä labrassa parillisina päivinä klo. 10:45-11:00. Naiset ennen menopaussia vain ajanvarauksella joka pitää tehdä kolmeviikkoa ennen...

Vierailija
65/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:08"]

Meillä täällä ihan maalla pikkukylässä on pakollinen ajanvaraus. Mitä siellä Helsingissä touhutaan, kun ei nettiä tai puhelinta osata käyttää?

t. Hämeestä

[/quote]

Teilläkö saa ajan, jos lääkäri määrää käymään labrassa heti seuraavana aamuna? Meillä aamuaikoja varatessa aikoja saa vassta kolmen viikon päähän, iltapäivälle jo seuraavalle viikolle, vaikka kyseessä on pienehkö kaupunki. Ohjeeksi on annettu, että pitää tulla jonottamaan hyvissä ajoin ennen labran aukeamista. Kiva siinä talvipakkasessa oli puoli tuntia palella ja odottaa oven aukeamista.

Vierailija
66/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 19:45"]Ja käykää yksityisillä, niin ei tartte jonottaa! Ja jos on töissä, niin kai silloin aika usea käy yksityisessä labrassa työterveyden kautta. [/quote] Kaikkia juttuja ei voi hoitaa yksityisen tulterveyden kautta. Sopimukset eivät jata läheskään kaikkea.

[/quote]

Maksa itse omat labrakokeesi!

Ihan oikein että joudut jonottamaan, jos olet niin pihi, että haluat maksattaa veronmaksajilla kokeet, jotka voisit maksaa ihan itse. 

Jos työterveys ei kata, sitten mene yksityiselle, dah?

Ei mulle tulis mieleenkään mennä terveyskeskukseen yhtään minkään asian takia. Nykyisin yksityiset lääkäriasemat ovat avoinna myös sunnuntaisin. Maksa tai pidä suusi kiinni.

Vierailija
67/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä ihan maalla pikkukylässä on pakollinen ajanvaraus. Mitä siellä Helsingissä touhutaan, kun ei nettiä tai puhelinta osata käyttää?

t. Hämeestä

[/quote]

Ihan samaa mietin. Meillä on pienellä paikkakunnalla tk:ssa Fimlabin toimipiste vain ajanvarauksella ja homma toimii aivan pomminvarmasti.

Vierailija
68/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän menee asian vierestä, mutta vuosia sitten minulla piti mennä hoitamaan joku asia synnyinkuntani pankkiin, ihan paikan päälle. Katselin, että bussin lähtöön reilu tunti aikaa, hyvin kerkeää (piti päästä sillä bussila jotta kerkeän jatkoyhteyteen). Isäni siinä sitten varoitteli, että siellä on kaikki eläkeläiset jo ennen oven avaamista, ei puhettakaan keretä mihinkään, jos menen just avaamisaikaan.

Epäilevin ilmein sitten aamulla menin kuin meninkin hyvissä ajoin, (kaks- vai oliko jopa kolkytminuuttia) ennen avaamista ovelle ja siellä oli jo kaks "mummoa" mua ennen. Ja koko ajan lappas jengiä lisää, suurin osa eläkeläisikäisiä.

Siinä sai oikeesti pitää puolensa, että pääsi ottamaan vuoronumeron edes suunnilleen "omalla" vuorollaan, ettei kaikki nopsajalkaiset vanhukset rynni päälle. Taitaa olla viimeisiä kertoja kun olen pankissa käynyt ilman ajanvarausta.

Vierailija
69/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että ne olivat eläkeläisiä? Päättelitkö harmaista hiuksista ja rypyistä vai mistä? Eläkeläisiä kun on ihan kaikissa ikäluokissa. Naapurisi nuori pimu/poika saattaa olla eläkeläinen ilman että edes tiedät sitä :D Mutta ehkä ap tarkoitti vanhuksia? Vanhukset herää yleensä aikaisin ja siksi ne nyt päättivät kokoustaa labrassa ihan vain ap:n kiusaksi.

Vierailija
70/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummojen pitää jonottaa sinne labraan heti aamusta, että ehtii jonottamaan ensin Lidliin klo yhdeksäksi tuulipukuja ja sitten pankkiin kymmeneksi laskuja maksamaan. Pitäähän sitä nyt herranjesta aamupäiväkaffellekin keritä.

Vierailija
71/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Hämeestä

[/quote]

Mistä päättelet, että Ap on Helsingissä. Ja jos ei vielä käynyt selväksi, niin kotini ja työpaikkani lähellä sijaitsevaan labraan seuraavan ajan sai kolmen viikon päähän keskelle päivää. Seuraavaan labraan on jo pitkä ajomatka. Labra on jo kiinni, kun pääsen töistä. Nyt joudun järjestelmään sijaisen tilalleni ja menetän palkan aamulta. 

Vierailija
72/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 18:42"]

Miksi eläkeläiset ovat tuohon aikaan tukkimassa laboratorion ja työhön menijät joutuvat odottamaan. Eikö tärkeämpää olisi, että työläiset pääsisivät töihin tuottamaan eläkeläisille toimeentuloa. 

[/quote]

Jos on työtä, on työterveyshuolto. Ei tarvi terveyskeskuksessa käydä. PISTE. 

[/quote]

Meidän työpaikassa työterveyteen ei kuulu kuin ihan perustasoiset yleislääkäripalvelut. Kaikki muut menevät omaan piikkin, jolloin on pakko siirtyä julkiselle.

Vierailija
73/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 19:45"]Ja käykää yksityisillä, niin ei tartte jonottaa! Ja jos on töissä, niin kai silloin aika usea käy yksityisessä labrassa työterveyden kautta. [/quote] Kaikkia juttuja ei voi hoitaa yksityisen tulterveyden kautta. Sopimukset eivät jata läheskään kaikkea.

[/quote]

Ihan oikein että joudut jonottamaan, jos olet niin pihi, että haluat maksattaa veronmaksajilla kokeet, jotka voisit maksaa ihan itse. 

Ei mulle tulis mieleenkään mennä terveyskeskukseen yhtään minkään asian takia. Nykyisin yksityiset lääkäriasemat ovat avoinna myös sunnuntaisin. Maksa tai pidä suusi kiinni.

[/quote]

Menköön eläkeläiset sinne yksityiselle. Minä maksan veroja ja haluan niille vastikkeen.

Vierailija
74/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:22"]

[/quote]

[/quote]

Jos keskussairaalan polin lääkäri käskee sinut labrakokeisiin, niin sinäkö ihan oikeasti menet yksityiselle? Viimeksi minulla oli verikokeet, ekg, spirometria ja keuhkoröntgen, en todellakaan olisi itse noita maksanut.

Vierailija
75/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi, että jos käy töissä niin on työterveys. Minä olen terveysasemalla töissä, mutta työterveys on yksityisellä ja tosi suppea. Sinne saa mennä hakemaan vain saikkulapun ja senkin vasta oltuaan ensin melkein viikon pois töistä omalla ilmoituksella ja sitten esimiehen luvalla. Jos ei ole kyse sairauslomasta, niin sitten terveyskeskuksen lääkärille.

Vierailija
76/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä eikä meillä ole järjestettyä työterveyshuoltoa. Jos on sairas, pitää toimittaa lääkärintodistus heti ensimmäisestä poissaolopäivästä. Terveydenhoitajan todistus ei kelpaa. Arvaatte varmaan, että porukat tulee kipeinä töihin koska: A. terveyskeskuksesta ei saa lääkäriaikaa B. jos menet yksityiselle, se maksaa enemmän kuin päivän palkka on. Työpaikka naisvaltaisella sosiaalialalla (yksityisellä).

Vierailija
77/104 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 18:51"]Useat syövät marevan-nimistä veren ohennuslääkettä jonka takia verikokeet joudutaan ottamaan heti aamusta. Ja sen lääkkeen takia myös haisevat järkyn pahalle. [/quote] Marevan-koe on INR, ja sen voi ottaa ihan mihin tahansa aikaan!!! Meidän labrassa oli ennen sääntö, että INR otetaan klo 10 jälkeen. Tämä ei kuitenkaan koskenut minua, koska käyn töissä. Nykyään varaan netissä ajan.

[/quote]

Meillä käy kotisairaanhoitaja kotona ottamassa INR:n ja muutkin kokeet kerran kuukaudessa, useammin silloin jos arvot ei ole kohdallaan ja joudutaan lääkitystä muuttamaan, kätevää itselle ja vanhukselle maksaa tosin 10€/kerta mielestäni ei ole kallista.

Vierailija
78/104 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kolmelta ja joutuu pidättämään labran avautumiseen ja vielä jonotuksen ajan pissahätäänsä. Odottelisitko sinä jonnekin kymmeneen heidän sijassaan? Ja kyllä, olen itsekin kironnut työssäkäyvänä niitä labrajonoja hyvinkin monesti, mutta olen myös käynyt -ihan yksityisen lääkärikeskuksen labrassa, jossa ei jonoja- pissaa pidättäen virtsanäytteenotossa aamulla niin että ensimmäiset lusikalliset tosissaan meinasivat puskea housuun viimeistään hississä, vaikka puristin jalkoja niin tiukasti yhteen kuin vain kykenin.

Vierailija
79/104 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:18"]

ehdotan että menet inttiin(armeijaan)siellä sitä oppii jonottamaan,petaamaan petinsä,ja pyyhkimään pyllynsä niin ettei tarvitse äitiä huutaa apuun.

[/quote]

Mä olen töissä terkkarissa. Kunhan sanoin. :)

Vierailija
80/104 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksista on vain vaivaa, niinkö. Joka paikassa tiellä ja ylimääräisiä, turhaa rahaakin saavat. Ja aivan takki päällä istuvat. Voi meitä...