Ehtiikö kesäkuuhun mennessä laihtua 15kg? Vai onko turha edes yrittää.
Kommentit (125)
En saa ap:n ajatuksesta kiinni. Miksi se on 15kg tai ei mitään?
Vierailija kirjoitti:
Jos saan taas vaan sen - 3kg pois neljässä kuukaudessa, niin mitä järkeä?
Ulkonäkö ei muutu mitenkään, ja edelleen joutuu käyttään niitä kokoa 52 olevia kesävaatteita. Ap
Ehtii vaikka 20 kiloa, 1200 kalorin dieetillä
Kaikki maailman tekosyyt jatkaa läskeilyä sä näköjään kyllä keksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun pitää olla 15kg..
Ehtiikö juhannukseksi?Ehtii. Sulla on tuo alkupaino niin korkea naiseksi, että alussa paino tippuu rytinällä.
Taisit tehdä oletuksen sukupuolesta
15kg ja aikaa 16 viikkoa. Vähän turhan kova tahti, mutta tuosta lähtöpainosta mahdollista. Pitäisi syödä noin 1000kcal vajausta päivätasolla. Epäonnistumisen mahdollisuus kohtuullinen.
Mutta mihin sinulla on kiire? Se on kumma että ensin on 15 vuotta aikaa lihota ja sitten pitäisi laihtua 15:sta viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtiikö juhannukseksi?Ehtii. Sulla on tuo alkupaino niin korkea naiseksi, että alussa paino tippuu rytinällä.
Ok, toivottavasti, yleensä jaksan 2 viikkoa.
Millään ruokavaliolla et tule onnistumaan jos luovutat aina 2 viikon jälkeen. Sinun täytyy päästä 'kaikki tai ei mitään' -ajattelusta. Repsahdukset ei ole syy lopettaa leikki kesken. Niitä on tullut aivan varmasti jokaiselle onnistuneesti laihduttaneelle matkan varrella. Onnistumisen salaisuus piileekin siinä miten toimii repsahduksen jälkeen.
Päätä ruoka-ajat ja pysy niissä. Syö itsesi kylläiseksi ravitsevalla ruoalla ja jätä välipalat pois. Sinulle voisi sopia jonkinlainen vhh-ruokavalio hiilarikoukun katkaisemiseksi. Suunnittele viikon ruoat aina etukäteen ja käy kaupassa vain 1-2 kertaa viikossa. Älä säilytä kotona mitään herkkuja, edes muuta perhettä varten. Ne ei tee heillekään hyvää, eikä niitä tarvitse olla aina saatavilla. Keksi itsellesi vaihtoehtoista tekemistä niitä tilanteita varten kun ruoka valtaa mielen. Listaa syyt miksi haluat muutosta, ja laita se lista jääkaapin oveen. Kaikista tärkeintä olisi laittaa henkinen puoli kuntoon, mutta siihen av-palsta ei ole paras apu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, toivottavasti, yleensä jaksan 2 viikkoa.
2 vko on kriittinen aika, kun kuuri on raju.
Sinun pitäisi löytää niin TYYDYTTÄVÄ ruokavalio, ettei tuohon kriittiseen aikaan ole aihetta.
Helposti ehtii. Itsellä lähti viime keväänä muutamassa kuukaudessa juurikin tuo 15kg kun jätin vain herkut pois ja jatkoin terveellisellä kasvisruokavaliolla ja liikuntaa tietenkin se 10.000-15.000 askelta päivässä. Ei tarvinnut käytännössä tehdä isoja muutoksia.
Lähde siitä, että mietit kuinka suuri on päivittäinen energiantarpeesi, ilman suurta liikuntamäärää.
Sitten mietit, kuinka suureen energiavajaukseen vuorokaudessa kykenet, keskimäärin?
(15 kg x 7200 kcal/kg) / (energiavajaus, kcal/vrk) = vuorokaudet, jotka laihduttamiseen tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Lähde siitä, että mietit kuinka suuri on päivittäinen energiantarpeesi, ilman suurta liikuntamäärää.
Sitten mietit, kuinka suureen energiavajaukseen vuorokaudessa kykenet, keskimäärin?
(15 kg x 7200 kcal/kg) / (energiavajaus, kcal/vrk) = vuorokaudet, jotka laihduttamiseen tarvitset.
Hehheh
Itse olen parhaimmillaan laihtunut 18 kg 12 viikossa Painonvartijoiden ohjeilla ilman mitään liikuntaa. No, nekin kilot tuli takaisin. Nyt olen tehnyt sellaisia muutoksia, jotka uskon voivani pitää eli olen lisännyt kasvisten syömistä ja lopettanut iltasyömisen. Jos jotain makeaa tekee mieli, syön sitä heti päivällisen jälkeen enkä illalla telkkaria katsoessa.
Itse lopetin aikapäiviä sitten sitku-elämisen, kun seurasin sellaista harrastavaa tuttavaa. Hän oli hoikka, mutta hänellä oli hirveän kompleksit minun mielestä olemattoman vatsan pömpötyksen suhteen. Kaikki oli aina "sitten ensi kesänä teen sitä ja tätä", jatkuva syömisen rajoittaminen päällä ja mitään ei voinut tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla lähtöpainolla kilo viikossa, todella hyvin ehtii kun et lipsu ja liikut myös. 1200-1500 kilokalorin ruokavalio päivässä on hyvä. Ihan terveellä laihduttamisella onnistuu, ei tarvitse olla nälkäkuurillakaan.
Tuon pituiselle 1500 kaloria on varmasti liikaa.
Itse laihdun 1200 kalorilla. 1500 kalorilla laihdun sata grammaa viikossa. 177 cm.
Ei taida kulutus olla pituudesta kiinni. Massa ja lihasten osuus suurimmat tekijät, kun katson omia inbody-kehonkoostumismittauksiani.
Vierailija kirjoitti:
Ehtiikö juhannukseksi?
No riippuu ihan alkupainostasi ja pituudestasi, sekä lihasmassastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla lähtöpainolla kilo viikossa, todella hyvin ehtii kun et lipsu ja liikut myös. 1200-1500 kilokalorin ruokavalio päivässä on hyvä. Ihan terveellä laihduttamisella onnistuu, ei tarvitse olla nälkäkuurillakaan.
Tuon pituiselle 1500 kaloria on varmasti liikaa.
Itse laihdun 1200 kalorilla. 1500 kalorilla laihdun sata grammaa viikossa. 177 cm.
Ei taida kulutus olla pituudesta kiinni. Massa ja lihasten osuus suurimmat tekijät, kun katson omia inbody-kehonkoostumismittauksiani.
Olen tuo, jolle vastaat.
Bmi:ni oli 25, siitä olen laihtunut neljä kiloa. 177 cm, lähtöpaino 80 kg, nyt 76 kg.
Lihaksia minulle on jonkin verran. Olen varmaan sellainen keskiarvo. Olen puoli elämää käynyt salilla, mutta en nyt mitenkään lihaksikas. En hyvässä kunnossa, mutta en rapakunnossakaan.
Eli mitä tästä pystyy päättelemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtii kyllä, mutta suht tiukka saa olla. Olen pudottanut n. 15kg tammikuu-heinäkuu aikavälillä, mutta valtaosa työstä alkoi vasta helmikuussa, kun luovuin epätoivoisista vhh-yrityksistä ja aloin laskea kaloreita ja syödä normaalia ruokaa. Söin noin 1600-1700kcal yleensä, kävin hölkkälenkeillä ja kuntosalilla joitakin kertoja viikossa.
Jos on ylipainoa, niin aina on hyvä hetki aloittaa! Kannattaa pitää myös mielessä, että paino ei tipu lineaarisesti, vaan voi olla tosi paljon vaihtelua viikkomäärissä. Mutta -100g on alaspäin sekin. Viikottain kannattaa punnita itsensä ja pistää määrä ylös, max. 2 kertaa viikossa.
Se on totta, että vhh ei sovi kaikille. Mielenkiinnosta kysyn, mitä söit silloin, koska vhh:ssa syödään nimenomaan ihan normaalia ruokaa?
No, siinä ehkä perimmäinen vaikeus olikin, että olen kasvissyöjä. Tykkään myös paljon hiilarijutuista, puurosta ja myslistä. Tuntui lopulta paljon helpommalta vaan viilata määriä ja jatkaa (omaan) tavalliseen syömistapaani. Kun tuloksia tuli hyvin :) Kokeiluni vhh:n parissa eivät varmasti olleet täydellisiä, mutta sanoisin että laihduttaessakin kannattaa mennä sillä mikä kenestäkin tuntuu vaivattomimmalta toteuttaa.
Kokeile jättää se vehnä pois.
Onko kukaan nähnyt ylipainoista karppaajaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo, jolle vastaat.
Bmi:ni oli 25, siitä olen laihtunut neljä kiloa. 177 cm, lähtöpaino 80 kg, nyt 76 kg.
Lihaksia minulle on jonkin verran. Olen varmaan sellainen keskiarvo. Olen puoli elämää käynyt salilla, mutta en nyt mitenkään lihaksikas. En hyvässä kunnossa, mutta en rapakunnossakaan.Eli mitä tästä pystyy päättelemään?
Ei mitään. Katsonkin omia kehonkoostumusanalyysejäni, joissa 10 kilon painon pudotus ei ole juuri muuttanut laskennallista peruskulutusta. Toisaalta kilo lisää lihasta oli nostanut peruskulutusta selvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saan taas vaan sen - 3kg pois neljässä kuukaudessa, niin mitä järkeä?
Ulkonäkö ei muutu mitenkään, ja edelleen joutuu käyttään niitä kokoa 52 olevia kesävaatteita. Ap
Se järki, että olet silti 3kg nykyistä kevyempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omistat kaikk tai ei mitään asenteen niin voit luovuttaa samantien. Paisut kuin pallokala heti kun näännytysdieettisi on ohi.
Rento laihdutus tai elämäntapamuutos ei ole toiminut.. Mutta esim jutta dieettillä sain 3kg pois kolmessa viikossa.
Jos sitä jaksaisi 4kk,niin ehkä voisi onnistua. Ap
Kuinka nopeasti se 3 kiloa tuli takaisin?
No, siinä ehkä perimmäinen vaikeus olikin, että olen kasvissyöjä. Tykkään myös paljon hiilarijutuista, puurosta ja myslistä. Tuntui lopulta paljon helpommalta vaan viilata määriä ja jatkaa (omaan) tavalliseen syömistapaani. Kun tuloksia tuli hyvin :) Kokeiluni vhh:n parissa eivät varmasti olleet täydellisiä, mutta sanoisin että laihduttaessakin kannattaa mennä sillä mikä kenestäkin tuntuu vaivattomimmalta toteuttaa.