Ehtiikö kesäkuuhun mennessä laihtua 15kg? Vai onko turha edes yrittää.
Kommentit (125)
Mitä tapahtuu, jos et laihdu juhannukseen mennessä? Menee juhannustaiat pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi laihtua 882grammaa viikossa. Tiukkaa tekee, mutta onhan se mahdollista, jos pystyt olemaan syömättä.
Tuolla painolla saat lääkäriltä jo suolistohormonilääkityksen, niin sitä reittiä varmaan itse lähtisin. Itse en pysty olemaan syömättä, mutta paino on ”liian matala” että saisin lääkityksen 😒
Ihanko oikesti lihavuutta pitäisi hoitaa lääkityksellä?
Mihin tää maailma on menossa...
Mietipä hetki mihin tämä maailma on menossa ylipaino-ongelman kanssa, jos mitään apuja ei kehitellä laihduttamisen tueksi. Todella moni merkittävästi lihava on kokeillut elämänsä varrella kymmenet dieetit ja moni pudottanut kymmeniä kiloja uudestaan ja uudestaan, aina paino tullut takaisin. Nykyinen länsimainen elämäntapa vaikeuttaa merkittävästi normaalipainossa pysymistä eikä se ole pelkästään yksilöiden vika. Yhtä hyvin voisi jeesustella maailman menoa kun verenpainetautinkin on lääkkeitä, voisihan sitäkin hoitaa vain ruokavaliolla ja liikunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu, jos et laihdu juhannukseen mennessä? Menee juhannustaiat pieleen?
Kesä taas pilalla, kuten aina ennenkin
Ahdistaa, jos tuleva kesä pitää kökkiä sisällä taas lihavana. Ap
Teet laihdutuksessa jo sen virheen, että ajattelet miten laihdutuksen pitää tapahtua tässä ajanjaksossa, tai se on turhaa. Tuolla menolla et ikinä laihduta.
Sen idean pitäisi olla niin, ettet laihduta, vaan teet elämäntapamuutoksen. Se, miten syöt tulee olemaan miten syöt koko elämäsi ajan. Et siis laihduta tiettyä aikaa, vaan tämä on nyt miten syöt. Sillä tavalla ne kilot lähtevät itsestään ja lopullisesti.
Oisit aloittanut viime syksynä. Olet auttamattomasti myöhässä.
Mä laihduin täysnutraamalla 85 kilosta 58 kiloon 3 kk. Eka viikko vaikeaa, sen jälkeen menee kuin itsestään. Kilot tulee kyllä sit takas jos ei vedä tosi tiukkaa linjaa myös dieetin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höps! Tossut jalkaan ja reippaalle kävelylenkille tai pyöräilemään tai uimaan tai...ihan mitä vaan, mutta lopetat tuon itsesääliin perustuvan läskihäpeilyn.
Vierailija kirjoitti:
Mä laihduin täysnutraamalla 85 kilosta 58 kiloon 3 kk. Eka viikko vaikeaa, sen jälkeen menee kuin itsestään. Kilot tulee kyllä sit takas jos ei vedä tosi tiukkaa linjaa myös dieetin jälkeen.
Ne kilot tulevat aina takaisin ja siinä sekoittaa vaan oman kropan. Ikinä en suosittele nutrausta kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että tarvisit mielummin asenteen muutosta kuin kehollista muutosta näin alkuun. Jos painon pudottamisen syy on tuo, motivaatio prosessille on huono
Vierailija kirjoitti:
Oisit aloittanut viime syksynä. Olet auttamattomasti myöhässä.
No olen aloittanut aika monta kertaa
Ei mitään nutrausta yn muita kikkoja.
Jätät sen vehnän pois ja se on sillä selvä.
Sinä joka mainostat tuota 2suolistohormoonia" . Oletko kokeillut miten sulle käy jos et syö vehnää?
Ehtii hyvin kun leikkaat kalorit 1000 kaloriin / pv. Mutta kyllä tuolla paikolla pitää enemmän lahduttaa ainakin 30kiloa että on terveen kirjoissa.
https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…
Ehtii kyllä, mutta suht tiukka saa olla. Olen pudottanut n. 15kg tammikuu-heinäkuu aikavälillä, mutta valtaosa työstä alkoi vasta helmikuussa, kun luovuin epätoivoisista vhh-yrityksistä ja aloin laskea kaloreita ja syödä normaalia ruokaa. Söin noin 1600-1700kcal yleensä, kävin hölkkälenkeillä ja kuntosalilla joitakin kertoja viikossa.
Jos on ylipainoa, niin aina on hyvä hetki aloittaa! Kannattaa pitää myös mielessä, että paino ei tipu lineaarisesti, vaan voi olla tosi paljon vaihtelua viikkomäärissä. Mutta -100g on alaspäin sekin. Viikottain kannattaa punnita itsensä ja pistää määrä ylös, max. 2 kertaa viikossa.
Mä olen vain hieman sutjakampi kuin AP ja siitä huolimatta koko viime kesän kävin ulkona kevyissä vaatteissa kävelyillä ja vähän väliä uimassa. Nyt talvella uimahallissa ja ohjatuilla liikuntatunneilla. Kukaan ei ole kertaakaan tullut sanomaan mitään ilkeää tai mitään sinne päinkään. Koita AP opetella ensin pitämään itsestäsi ja ajatella että haluat laihtua vaikka ihan vähän kerrallaan koska haluat voida paremmin. Saatat tarvita terapiaa että tuo epätoivoinen kiukun ja häpeän sekainen kaikki tai ei mitään -asenne saadaan purettua. Uimahalli on täynnä pulskia ihmisiä kyllä sinne sekaan sopii kaikenlaiset kropat.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se kesälaitumilla hieman eri hoikkana kuin kehopositiivisena.
Vehnä ylläpitää nälkää ja aiheuttaa sokerin himoa.
Se on niin yksinkertaista. Sun ei tarvii edes laskea mitään kaloreja eikä mitään kun vain panostat siihen vehnättömyyteen. Laihtuminen tapahtuu ihan itsestään.
Mutta siitä vaan jos haluat ennemmin lääkeitä tai haluat "nutrata" tai laskea kaloreita, ehkäpä voisit vielä mennä vatsalaukunpienennysleikkaukseen varmuuden vuoksi...
Olen laihduttanut 84kg-> 71kg 4kk
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään nutrausta yn muita kikkoja.
Jätät sen vehnän pois ja se on sillä selvä.
Sinä joka mainostat tuota 2suolistohormoonia" . Oletko kokeillut miten sulle käy jos et syö vehnää?
Jep vehnä on käytännössä sokeria ilman sitä makeutta, prosessoitua ja ravintoköyhää jota ei ihmiskeho pysty täysin edes sulattamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi laihtua 882grammaa viikossa. Tiukkaa tekee, mutta onhan se mahdollista, jos pystyt olemaan syömättä.
Tuolla painolla saat lääkäriltä jo suolistohormonilääkityksen, niin sitä reittiä varmaan itse lähtisin. Itse en pysty olemaan syömättä, mutta paino on ”liian matala” että saisin lääkityksen 😒
Ihanko oikesti lihavuutta pitäisi hoitaa lääkityksellä?
Mihin tää maailma on menossa...
Mitä mä taas luinnnn 😂😂😂
Eli siis…
Ihanko oikeasti diabetestä pitäisi hoitaa lääkityksellä?
Ihanko oikeasti syöpää pitäisi hoitaa lääkityksellä?
Ihanko oikeasti kilpirauhasta pitäisi hoitaa lääkityksellä?Mitä muuta susta ei tarvitse hoitaa kun suolistoon vedät rajan 🤣🤣🤣
Meinaatko että sun suolistosta puuttuu jotain hormoonia? Ja että ottamalla tätä hormoonia purkista sinä sitten laihdut?
Mitä mä taas luinnnn 😂😂😂
Eli siis…
Ihanko oikeasti diabetestä pitäisi hoitaa lääkityksellä?
Ihanko oikeasti syöpää pitäisi hoitaa lääkityksellä?
Ihanko oikeasti kilpirauhasta pitäisi hoitaa lääkityksellä?
Mitä muuta susta ei tarvitse hoitaa kun suolistoon vedät rajan 🤣🤣🤣