Ehtiikö kesäkuuhun mennessä laihtua 15kg? Vai onko turha edes yrittää.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vain reseptilääkkeellä onnistut. Lääke maksaa mutta pieni hinta kun alat näyttää normaalilta.
:DDD ei oo totta
Ehdit laihtua 5 kg, hyvä tulos sekin.
Vierailija kirjoitti:
Ehtii hyvin kun leikkaat kalorit 1000 kaloriin / pv. Mutta kyllä tuolla paikolla pitää enemmän lahduttaa ainakin 30kiloa että on terveen kirjoissa.
https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…
Tiedän kyllä että pitäisi laihduttaa 30kg.
Ei vaan ole ottanut tuulta alleen ne sadat yritykset vuosien aikana. Nyt alkaa jo 40v päivä lähestymään, niin tuntuu, ettei siinä iässä kai enää väliäkään.
Harmittaa, että nämä vuodet 30 vuotiaasta tähän päivään meni hukkaan, sisällä kökkien ja yrittäen laihduttaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehtii kyllä, mutta suht tiukka saa olla. Olen pudottanut n. 15kg tammikuu-heinäkuu aikavälillä, mutta valtaosa työstä alkoi vasta helmikuussa, kun luovuin epätoivoisista vhh-yrityksistä ja aloin laskea kaloreita ja syödä normaalia ruokaa. Söin noin 1600-1700kcal yleensä, kävin hölkkälenkeillä ja kuntosalilla joitakin kertoja viikossa.
Jos on ylipainoa, niin aina on hyvä hetki aloittaa! Kannattaa pitää myös mielessä, että paino ei tipu lineaarisesti, vaan voi olla tosi paljon vaihtelua viikkomäärissä. Mutta -100g on alaspäin sekin. Viikottain kannattaa punnita itsensä ja pistää määrä ylös, max. 2 kertaa viikossa.
Se on totta, että vhh ei sovi kaikille. Mielenkiinnosta kysyn, mitä söit silloin, koska vhh:ssa syödään nimenomaan ihan normaalia ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vain hieman sutjakampi kuin AP ja siitä huolimatta koko viime kesän kävin ulkona kevyissä vaatteissa kävelyillä ja vähän väliä uimassa. Nyt talvella uimahallissa ja ohjatuilla liikuntatunneilla. Kukaan ei ole kertaakaan tullut sanomaan mitään ilkeää tai mitään sinne päinkään. Koita AP opetella ensin pitämään itsestäsi ja ajatella että haluat laihtua vaikka ihan vähän kerrallaan koska haluat voida paremmin. Saatat tarvita terapiaa että tuo epätoivoinen kiukun ja häpeän sekainen kaikki tai ei mitään -asenne saadaan purettua. Uimahalli on täynnä pulskia ihmisiä kyllä sinne sekaan sopii kaikenlaiset kropat.
Tiedän että uimahallissa on pääasiassa lihavia ihmisiä, siksi siellä käyn, mutta sehän vaan kertoo, että liikunta ei laihduta.
Kun taas salille en kehtaa, kun siellä vain laihoja ja upeita ihmisiä. Sinänsä harmi, koska sali mitä ilmeisimmin laihduttaa
Ap
Herkut pois, 1000 kaloria päivässä, neljänä päivänä viikossa kävelyä, kahtena lihaskuntoa ja yksi lepo. Ei alkoholia, sauno ja nuku kunnon yöunia niin lupaan, että saat pudotettua maksimit mitä voi lähteä irti.
Nuku hyvin! Levänneenä jaksat miettiä paremmin ruokavaliota ja mielihalut vähenee. Vähennä herkkuja ja lisää kasviksia ja hedelmiä ruokavalioon. Tee pieniä muutoksia, elä päivä kerrallaan. Päätät aamulla, että tänään en syö herkkuja. Jos päätät olla viikon, kuukauden tai vuoden herkkulakosta, epäonnistuminen on todennäköistä ennemmin kuin myöhemmin. Kun oot hyvin levännyt ja vähentänyt sokerit ym hötöt minimiin, jaksat liikkua paremmin. Etsi itsellesi sopivia liikuntalajeja. Suunnittele kauppareissut, osta useamman päivän ruuat kerralla. Näin kotiin ei kanna herkkuja ja kun joka päivä ei käy kaupassa, heräteostoksia tulee vähemmän.
Oon laihduttanut nutraamalla tai tarkemmin ene ohjeilla. Paino kyllä tippuu: pitää vaan ymmärtää että kun ene loppuu niin on skarppi, tekee paljon lihasliikuntaa.
Mut ihmiset on erilaisia eli kokeile mikä tuntuu itselle hyvältä menetelmällä. 15 kg 4ssä kuukaudessa on mahdollista etenkin kun lähtöpaino on tuo.
Elämänmuutosihmisille: ei ole väliä miten kilot tippuu. Olennaista on se miten pystyy pitämään kilot pois.
Ei kannata alkaa laihduttaa kesäkuuksi. Laihduta koko elämäksi eli tee elämäntapamuutos ja pysyt siinä koko loppuelämän. En ala tässä neuvomaan, katso netistä ohjeita, siellä on niitä pilvinpimein.
Hyvin ehtii, juhannukseen on yli neljä kuukautta aikaa. Aloita heti, pääsiäisenä tunnet jo olosi paremmaksi.
Kaloridieetillä saat kyllä tiputettua painon mutta kaikki tulee takaisin. Vaikka pitäisit kalorit diettaustasolla niin siltikin kilot tulevat takaisin. Elimistö tiputtaa aineenvaihduntaa ja pyrkii palaamaan lähtöpainoonsa. Siksi kaikki kaloridieetit epäonnistuvat, aina. Toistan, aina.
Syy lihomiseen piilee insuliinissä. Insuliini on rasvan varastoimishormoni, aina kun insuliiniä on veressä, energiaa varastoidaan kehoon. Jos haluaa laihtua niin joskus pitää veren insuliinitason myös laskea.
Insuliinitasot nousevat aina aterian jälkeen, ja laskevat alas vasta muutaman tunnin kuluttua(jos ei ole insuliiniresistenssi). Siksi pitäisi syödä harvoin(pätkädieetti) ja vähähiilarista, koska hiilarit nostavat insuliinitasoja eniten.
Pätkädieetissä ja vhh:ssa ei tarvitse laskea kaloreita. Ihmisen elimistö kyllä kertoo milloin pitää lopettaa syöminen. Jos syö valtavan vähähiilarisen aterian niin seuraavan kerran on nälkä todella pitkän ajan kuluttua. Hiilariaterialla nälkä tulee heti uudestaan kun verensokeri laskee.
Vähähiilarisessa ateriassa ei myöskään tarvitse varoa rasvaa. Rasva + hiilarit on paha yhdistelmä, koska nälkä iskee uudestaan heti kun hiilarit on käytetty ja rasva vain varastoidaan.
Kannattaa katsoa Youtubesta esim
Olen yrittänyt tuota Ketoa, ei onnistunut.
Irrota pääsi, lähetä rahasi minulle.
Jos omistat kaikk tai ei mitään asenteen niin voit luovuttaa samantien. Paisut kuin pallokala heti kun näännytysdieettisi on ohi.
Tankkaa ensin rautaa ja d-vitamiinia. Minä en onnistunut laihtumaan ennen kuin sain ferritiinin 50:een. Nyt olen laihduttanut pätkäpaastolla 15 kiloa puolessa vuodessa. Syön kevyesti ja senkin vain viiden tunnin aikana klo 10 - 117. Juo paljon vettä ja kahviakin, se laittaa aineenvaihdunnan käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Tankkaa ensin rautaa ja d-vitamiinia. Minä en onnistunut laihtumaan ennen kuin sain ferritiinin 50:een. Nyt olen laihduttanut pätkäpaastolla 15 kiloa puolessa vuodessa. Syön kevyesti ja senkin vain viiden tunnin aikana klo 10 - 17. Juo paljon vettä ja kahviakin, se laittaa aineenvaihdunnan käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos omistat kaikk tai ei mitään asenteen niin voit luovuttaa samantien. Paisut kuin pallokala heti kun näännytysdieettisi on ohi.
Rento laihdutus tai elämäntapamuutos ei ole toiminut.. Mutta esim jutta dieettillä sain 3kg pois kolmessa viikossa.
Jos sitä jaksaisi 4kk,niin ehkä voisi onnistua. Ap
Vain reseptilääkkeellä onnistut. Lääke maksaa mutta pieni hinta kun alat näyttää normaalilta.