Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät: Kuinka usein joudutte käymään työkkärissä "keskustelemassa"?

Vierailija
15.06.2015 |

Mä joudun noin joka kolmas kuukausi käymään työkkärissä "juttelemassa". Työkkärin setä kyselee mitä olen tehnyt viime aikoina ja sitten alkaa se koulutuksen tuputus. Pitäisi alkaa opiskelemaan jotain. Aina sama juttu. Netistä olen lukenut, että jotkut onnekkaat kutsutaan noin kerran vuodessa Te-toimistoon. Vituttaa tää jatkuva turhanpäiväinen ravaaminen, josta ei ole mitään hyötyä. Jos muhun iskee oppimisen halu, löydän itsekin tieni kouluun, niinkuin olen aikaisemminkin löytänyt. Ja sit se ärsyttää, kun pitäisi jollekin tuntemattomalle tyypille kertoa omasta elämästä niitä näitä. Mitä se hyödyttää mun työllistymistäni? 

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset hae opiskeleen

Vierailija
2/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuoteen en ole käynyt.. Omissa tiedoissa netissä näkyy aina että työkkäri ottaa sinuun yhteyttä esim.22.5. mutta ei sieltä kukaan soita ja päivämäärää on sitten taas siirretty puolen vuoden päähän. Noh työttömyyteni loppuu kuitenkin pian kun pääsin töihin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi hyvä ystävä on pitkäaikaistyötön, viimeksi on käynyt työkkärissä pari vuotta sitten. Soittelevat sille pari kertaa vuodessa. Nyt laittoivat ajan ensi vuoden huhtikuulle vasta!

Vierailija
4/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää edes muista, milloin viimeksi. Pätkätöitä olen tässä välillä tehnyt, ja sitten taas työttömänä.

Ikää on kyllä jo riittävästi, ja korkeakoulututkinto. Ei niillä varmaan ole enää meikäläisille mitään tarjottavaa.

Vierailija
5/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvinnut käydä kertaakaan. En edes tosissani yrittänyt hakea töitä. Nostin ansiosidonnaista, koska se on reilusti suurempi kuin kotihoidontuki. Sain näin hoitaa lasta kotona ja siitä vielä maksettiin hyvin :) Saan varmaan kauheet haukut täällä, mutta sama se. En aio tulla lukemaan :)

Vierailija
6/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on täysin turha laitos. En ole koskaan saanut sen  kautta töitä. Onneksi ei tarvitse enää sinne ilmoittautua, vaan voi tehdä netissä ilmoittautumisen. Ei tavi liioin käydä "keskustelemassa" joutavia muka kiinnostuneen virkailjan kanssa turhista koulutuksista, jotka lähinnä päivähoitopaikkoja aikuisille.

Vierailija
7/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ei sinne päästettu vaikka olisin halunnut. Saattaa mennä helposti pitkälle toista vuotta ennenku pääsee heittää femmat työkkärin tädin kanssa. Duunia ei vain ole.

Vierailija
8/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:29"]

Työkkäri on täysin turha laitos. En ole koskaan saanut sen  kautta töitä. Onneksi ei tarvitse enää sinne ilmoittautua, vaan voi tehdä netissä ilmoittautumisen. Ei tavi liioin käydä "keskustelemassa" joutavia muka kiinnostuneen virkailjan kanssa turhista koulutuksista, jotka lähinnä päivähoitopaikkoja aikuisille.

[/quote]

Ja löytyy minultakin maisterin paperit, enkä ole työtä vieroksuva.

Vierailija
9/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin käymään kerran vuoden aikana. Silloinkin toimitin työtodistuksen pätkätyöstä ja akka saatana intteli vaan. Kuulemma työtodistus oli väärin tehty ja tiuski minulle, kun sanoin että aina ennen täysin samanlainen on kelvannut. "turhaa sinä minulle intät", akka vaan lässytti. Pyysin häntä kysymään kollegalta mielipidettä, joka sanoikin, että todistus on ok. Akka vaivaantuneena sanoi, että kysyy vielä kolmannelta mielipidettä. Myöhemmin omiin tietoihin oli ilmestynyt "työnantajalle soitettu, todistus ok". Muuten hyvä, mutta pomo oli silloin Aasiassa eikä todellakaan ollut saanut puhelua

Vierailija
10/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks täällä ole ketään muuta jonka täytyy käydä usein työkkäris?! Ootte te onnekkaita! Miks mun pitää?! -ap

Vierailija
11/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:38"]

Eiks täällä ole ketään muuta jonka täytyy käydä usein työkkäris?! Ootte te onnekkaita! Miks mun pitää?! -ap

[/quote]

Riippuu todennäköisesti iästäsi ja paikkakunnasta. Siis se kuinka usein sinut kutsutaan paikan päälle.

Vierailija
12/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:49"]

[/quote]

Riippuu todennäköisesti iästäsi ja paikkakunnasta. Siis se kuinka usein sinut kutsutaan paikan päälle.

[/quote]

Olen jo pitkälti yli 30-vuotias, en siis mikään nuori enää. Mut joo, ehkäpä juuri tällä te-toimistolla on liikaa rahaa käytettävissään, jonka vuoksi voivat kutsua "asiakkaita" kontrollitarkastuksiin näinkin useasti.

Vierailija
13/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 44v, paikkakunta Helsinki. Soittavat työkkäristä puolen vuoden välein. Rupatellaan muutama minuutti ja siinäpä se. En ole enää ansiosidonnaisella. Terve ja koulutettu. Elän hyvin omilla säästöilläni ja mieheni tienaa hyvin. Matkustellaan paljon ja nautitaan elämästä. Vapaaehtoisia avustustöitä teen paljon ja golfaan. Ajattelin kyllä, että voisin luopua tostakin muutamasta satasesta. Toisaalta tein palkkatöitä ja "rakensin" maata 22v.

Vierailija
14/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni noiden työkkärikäyntien nöyryytysvaikutus on ihan liian pieni, jotta työttömyys oikeasti vähenisi. Mieluummin työttömät pitäisi laittaa kulkemaan kadulle kyltti "olen elämäntapatyötön ja elän sinun rahoillasi" kaulassa. Se toisi aitoa halua työllistymiseen.

Vierailija
15/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk välein. Tosin syksyllä muuttuu että soittelevat vain kuulumiset?! Olen 8 v ollut kotona hoitamassa lapsia joten voi olla että siksi joudun käydä noin usein. Ihmettelen kyllä kun kuulemma niiden järjestelmä ei anna tapaamisen venyä yli 6kk ( kaverini oli siellä töissä ja kertoi) että miten ihmees jotkut voi käydä siellä parin vuoden välein ilman että tippuvat kirjoilta pois??

Vierailija
16/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Sussa on varmasti vielä potentiaalia työllistyä jatkossa. Nuo jotka joutuvat n 1-1,5v välein käymään ovat ns mappi öössä eli pitkäaikaistyöttömiä joista ajatellaan etteivät työllisty ikinä.

Vierailija
17/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa jäin työttömäksi ja silloin kävin paikan päällä. Maaliskuussa piti olla soittoaika, mutta sitä siirrettiin syksyyn. Teen keikkatöitä joka kuukausi, joten senköhän takia ei jaksa painostaa..

Vierailija
18/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kutsuta ollenkaan sinne. Aika harvoin soittelevat. Työtarjouksia lähettävät ehkä kuukauden-kahden välein. Mulla on koulutus ni ei tuputa opiskelujuttuja. Paikkakunta Tampere.

Vierailija
19/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman usein minäkin. Jopa 2-3 kertaa vuodessa. Ilmeisesti tällä paikkakunnalla on vielä liikaa joutilasta rahaa. Ihan puhtaita kiusaamis ja nöyryytyssessioita. Se tietty virkailija on semmonen kiusaaja, joka voi suojatyöpaikastaan käsin ilkeillä muille. Toivon todella, että lakkauttavat täältä työkkärin ja että se joutuu työttömäksi pitkäksi pitkäksi aikaa.

Vierailija
20/74 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 30v ja käyn noin 5-7kk välein paikan päällä. Koulutus löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän