Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden kumppanit nukkuvat pitkälle iltapäivään.. argh!

Vierailija
14.06.2015 |

Siis nyt mulla vaan meni yksinkertaisesti hermot. En jaksa enää! Ollaan oltu miehen kanssa pian 5 vuotta yhdessä ja koko tän suhteen ajan mua on harmittanut se, että mies nukkuu joka saakelin viikonloppu ja vapaapäivinä pitkään. Saattaa nukkua helposti vaikka neljään asti, jos en yritä herätellä sitä ennen. Miehen mielestä on herännyt aikaisin, jos sattuu joskus nousemaan 12-14 välillä. Sitten juo pari tuntia kahvia ja istuu koneella ja miettii sen jälkeen, että mitäs sitä tänään tekis.

Herään itse viikonloppuisin yleensä joskus 8-9 aikoihin ja nautin kyllä siitä että voin rauhassa keitellä kahvit, käydä koiran kanssa lenkillä ja syödä aamupalaa. Kuitenkin oon etenkin nyt viimeisen vuoden aikana huomannut että kaipaan tosi paljon sellaista, että voisin puolison kanssa yhdessä juoda aamukahvit, syödä aamupalaa ja lähteä vaikka ruokaostoksille, torille, kirpputorille tai ihan vaan ulos kävelemään kun olisi kerrankin yhteistä vapaa-aikaa. Voisin kutsua meille vieraita ja olen kutsunutkin, mutta se tuntuu jotenkin nololta kun porukkaa tulee kahville ja olen leiponut tarjottavaa ja siivonnut ja mies se vaan vetää hirsiä makuuhuoneessa kellon ollessa kaksi päivällä.

Me ei oikeastaan koskaan viikonloppuisin kokata ruokaa kuin vasta joskus myöhemmin illalla. Ei tehdä yhdessä viikonlopun ruokaostoksia, ei suunnitella viikonlopun menoja kun mitään ei voi suunnitella ton nukkumisen takia! Mulla ei itselläni ole ajokorttia, joten en pääse täältä kovin helposti edes lähtemään minnekään.

Ollaan puhuttu lapsista ja halutaan molemmat jälkikasvua, mutta tää on yksi suuri syy miksi olen tätäkin asiaa vatvonut niin moneen kertaan. Se tulen olemaan minä joka lapset hoitaa ja herää aikaisin aamulla. Kyllähän minä nytkin hoidan koiran aamu- ja päivälenkit ja ruokinnat sillä aikaa kun mies nukkuu. Hänen mukaansa tilanne tottakai tulee muuttumaan, jos lapsia joskus saadaan. En vaan voi mitenkään uskoa tuota, miten se nyt yhtäkkiä heräis sitten aikaisemmin kun ei ole niin tehnyt muutenkaan koko elämänsä aikana.

Työaamuisin herää vartin ennen töihiin lähtöä, juo kupin mun keittämää kahvia ja lähtee. Jos en ole pakannut eväitä valmiiksi, niin ei esimerkiksi varaa aamuisin aikaa siihen että tekisi niitä itse.

En vaan jaksa enää.. on niin tylsää tehdä kaikki yksin. Nytkin mies sanoi yli tunti sitten, että nousee jos keitän kahvia.. Oon koittanut käydä herättelemässä, mutta ei jaksa nousta.

Onko täällä muita, jotka kärsii samasta tilanteesa? Onko lapset muuttaneet tilannetta parempaan suuntaan? Kaipaan vertaistukea tai vinkkejä siihen, mitä voisin oikein tehdä tilanteen suhteen.. :(

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:26"]

Ap, onko kyse muustakin kuin pelkästään tuosta rytmistä? Sinä haluaisit käydä kävelyllä ja kirpputoreilla, mies pelata ja olla kavereidensa kanssa. Vaikka teillä olisikin enemmän yhteistä aikaa, löytäisittekö sittenkään molempia kiinnostavaa tapaa viettää sitä aikaa? Tai onko niin, että mies nukkuu päivät, ettei tarvitsi lähteä sinne kirpputoreille kanssasi? Mieti sitä, ja mikä on sinulle tärkeää. 

[/quote]

Mies tykkää kyllä kierrellä mun kanssa kirpputoreja, jos joskus sattuu olemaan hereillä siihen aikaan kun ne ovat vielä auki. Monet kerrat on luvannut lähteä mun kanssa kierrokselle ja sitten ei ole kuitenkaan jaksanut nousta ajoissa. Ja mä taas en jaksa vaivautua enää lähtemään siinä vaiheessa kun on enää puoli tuntia siihen että kirppis menee kiinni.

Mies heräs tänään tossa neljän aikoihin, keitteli kahvit kaikessa rauhassa ja istui koneella varmaan kuuteen saakka. Sit keskusteltiin hetki tästä tilanteesta ja nyt lähti käymään kaverin luona. Kerroin, että oon kyllästynyt aina odottamaan miehen heräämistä ja sitä että tehtäis yhdessä jotain kivaa. Mies sanoo ymmärtävänsä mun pointin, mutta kun haluaa pelata yöt läpeensä niin kai sitä sit nukuttaa iltapäivään saakka. Meinaa kuulemma seuraavat pari viikkoa lomaakin viettää näin. Pelaa yöt ja nukkuu päivät.

Huomaan olevani itse jo vähän masentunut, kun oon niin kyllästynyt tähän tilanteeseen. Pyöräilen moneseti lauantai-aamuisin kauppaan ja kateellisena katselen pariskuntia ja lapsiperheitä, jotka ovat yhdessä kaupassa ja pysähtyvät torille vaikkapa kahville. Olispa mullaki mahis tollaseen miehen kanssa!

Miehen omasta mielestä tilanne on totta kai ihan eri sitten, jos meillä olisi lapsia. Sitten olisi joku tärkeä syy herätä, niin ei olisi kuulemma mitään ongelmaa nousta aikaisin ylös. Saanen epäillä..

Ap

Vierailija
42/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 15:41"] Miehesi unirytmi on aivan persiillään. Yöllä nukutaan eikä valvota! Ukko nukkumaan klo 22! [/quote] Jos parisuhteessa pitäisi mennä kello 22 nukkumaan, niin silloin en halua ikinä parisuhteeseen, koska itse menen nukkumaan usein keskiyön jälkeen. Klo 22 otan usein vielä kavereitakin vierailulle vastaan. Lisäksi monet hyvät TV-ohjelmat alkavat vasta tuohon aikaan tai myöhemmin. T: Nuori sinkkumies. [/quote] Kuka fossiili katsoo televisiota? Menneen maailman kalu.

[/quote]

Miten niin? Kyllä TV:stä tulee edellee nykyään melko paljon sellaista, mitä ei voi muualta katsoa tai seurata. Sitäpaitsi ennemmin katson ohjelmia TV:stä isolla ruudulla ja paremmalla kuvanlaadulla, kun netin kautta pieneltä ruudulta ja pikselimössöisellä nykivällä kuvanlaadulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 15:41"] Miehesi unirytmi on aivan persiillään. Yöllä nukutaan eikä valvota! Ukko nukkumaan klo 22! [/quote] Jos parisuhteessa pitäisi mennä kello 22 nukkumaan, niin silloin en halua ikinä parisuhteeseen, koska itse menen nukkumaan usein keskiyön jälkeen. Klo 22 otan usein vielä kavereitakin vierailulle vastaan. Lisäksi monet hyvät TV-ohjelmat alkavat vasta tuohon aikaan tai myöhemmin. T: Nuori sinkkumies. [/quote] Kuka fossiili katsoo televisiota? Menneen maailman kalu.

[/quote]

Aika monikin "fossiili" varmaan, kun esimerkiksi Linnan Juhlilla vuosittain 2 miljoonaa katsojaa ja suosituimmilla urheilukilpailuilla jotain 1,5 miljoonaa TV-katsojaa. Siis Suomessa.

Vierailija
44/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän samanlaista. Tosin mies ei ihan neljään asti nuku, kahteen korkeintaan. Ja illalla valvoo pitkään, koska pelaa tietokonepelejä. Saatan kyllä joskus itsekin nukkua kahteentoista. Me ollaan asiasta keskusteltu ja sovittu, että jos haluan jotain tehdä yhdessä päivällä (esim. jotain tapahtumia tms.) niin mies herää vähän aikaisemmin, laittaa herätyskellon soimaan :) Sovitaan joku kellonaika, milloin pitää olla lähtövalmiina. Tää on meillä toiminut hyvin. Musta on ihanaa, että mies on suostunut tämmöiseen. Mun mielestä tarkoittaa sitä, että välittää ja haluaa viettää mun kanssa aikaa.

Vierailija
45/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi mikään aamu-uninen enää ole jos neljään asti nukkuu. Kilpirauhasongelmat tuli mieleen mullakin.

Vierailija
46/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin olen patistanut jo aikoja sitten, mutta mitään vikaa ei ole löytynyt. Taitaa olla ihan vaan laiskuutta, niin miehen äiti ainakin sanoo ;) Kivahan se on nukkua pitkään ja herätä silloin kun huvittaa. Kotona on valmiiksi siistiä, kauppareissut hoidettu ja koira käytetty lenkillä. Sit vaan kahvia lipittämään ja uutisia lukemaan pariksi tunniksi. Herätyskelloa ollaan kokeiltu, mutta harvemmin siitä on hyötyä. Oikeastaan vaan sillon jos on jotain pakollisia menoja tai kivaa ohjelmaa tiedossa.

Ap

Vierailija
47/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa karmealta että yhdessäolo puolison kanssa ei ole hyvä syy nousta aikaisemmin. Kysy mieheltä mikä olisi. Mä itse näen kyllä tuollaisen touhun ihan keskenkasvuisena ja itsekkäänä. Mikä parisuhde tuo muka on? Voisitte keksiä viikonlopuille jotsin kivaa pientä joka saisi miehen menemään aikaisemmin nukkumaan ja heräämään aiemmin? Jos ei onnistu, mä en kyllä katsoisi tuollaista enää, ei ole mun käsitys parisuhteesta.

Vierailija
48/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ap, miehesi vastauksesta selvisi siis hyvin kuinka tärkeää, eli ei, sinä ja teidän yhdessä parisuhteessa viettämänne aika on hänelle. Luulen että olet siinä vaiheessa, että vielä tämän vuoden aikana olet valmis tekemään johtopäätöksiä suhteenne jatkosta?

Vierailija
49/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittuuuuu.... :D Miks oot tollasen daijun kaa? Onko se työtön?

Vierailija
50/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri rytmit voivat olla ongelma. Ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia vuorokausirytmien suhteen. On aamunvirkkuja ja aamuntorkkuja ja jotain siltä väliltä. Mutta sen verran on pakko kommentoida, että ei jumankauta ole normaalia, että aikuinen ihminen nukkuu jatkuvasti jonnekin iltapäivään klo 16 saakka. Pitkään nukkumista on se, että heräilee vaikka klo 11-12 mutta että joka jumalan viikonloppu vetää sikeitä jonnekin alkuiltaan.

Että ymmärrän varsin hyvin ap:n keljutuksen. Ja ei kyllä hyvältä vaikuta sitä mahdollista tulevaa perheellistymistä ajatellen. Tuskin tuommoinen lusmu miksikään muuttuu lapsen saamisen myötäkään.

Vierailija
51/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Ennen mieskin nukkui yöllä ja heräsi viimeistään aamupäivällä niinkuin minäkin. Sain tietää olevani raskaana ja muutettiin eri paikkakunnalle ja siitä asti on mies kuunnellut yöt kuulokkeilla musiikkia ja nukkunut suurimman osan päivästä väittää, että ei pidä päivästä eikä valosta vaikka ennen kyllä piti. Nyt kun on vauvakin syntynyt niin minähän sen hoidan vaikka mies kovasti vakuutteli muuttuvansa kun olin raskaana, joten en usko että sunkaan mies muuttuu kuin salaman iskusta. Nytkin tuo vaan nukkuu.

Vierailija
52/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti unirytmi ei oikeasti ole suurin ongelma. Oletteko jakaneet kotityöt tasaisesti? Teettekö asioita yhdessä hereillä ollessanne, myös miehen aloitteesta? Nyt mies luultavasti saa puhtaan kodin ja täyden ylläpidon helposti, itse sitten tekee mitä huvittaa öisin.

Tilanne luultavasti olisi sinunkin mielestäsi eri, jos mies herättyään imuroisi, kävisi kaupassa ennen yhdeksää illalla? Jos iltaisin kuitenkin viettäisitte kivaa laatuaikaa? Missään nimessä lasta ei kannata tehdä sen vuoksi, että se ihmeellisesti korjaisi nykytilan.

Vierailija
53/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan, kuin minun kirjoitus :) Jos elettäisi miehen rytmin mukaan, se heräisi klo 12-13, lukisi Hesaria tunnin ja kuhnisi suihkussa ja netissä, kunnes kello olisi 15.

Olen keksinyt viikonlopuille sellaisen rutiinin, että kun usein itse herään siinä klo 9-10, keitän puuron + pari munaa, miehen saa jotenkin sieltä sängystä pois, kun saa kutsun valmiiseen pöytään.

Mutta kahvia en keitäkään, vaan ne lähdetään juomaan torille tai kahvilaan ja lehti luetaan siellä. Mieskin ottanut tän rutiinin omakseen. Päivä avautuu ihan eri tavalla.

Vierailija
54/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet edes jaksanut olla niin kauan yhdessä niin erirytmisen kumppanin kanssa? Jätä se sika!

Vierailija
55/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet sille eväät? Kuulostaa ihan siltä että haluat olla äitinä sille. miestäsikin varmasti jo huvittaa tuo sinun hyysäys sitä kohtaan. Minua ainakin huvittaa ja tuhansia muita lukijoita. :)

Vierailija
56/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten hankintaa suunnittelette, teet miehelle selväksi ettei noin voi jatkua. Muuten teille tulee ero jo vauva-aikana. Voisi tietysti nyt jo harjoitella vastuunottoa ja muiden kuin itsensä ajattelemista vaikka koiranulkoilutusvuoroilla. Itse en kestäisi tuollaista, vaikka omaa aikaa arvostankin.

Vierailija
57/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Mä taas olen aivan kuin tuo miehesi. Lomapäivinä on vaan niin ihana nukkua pitkään. Teen tähän poikkeuksen ainoastaan matkaillessa, jolloin herään kyllä ajoissa saadakseni kaiken irti matkasta, mutta kotona ollessa nukkuminen yleensä voittaa.

Olen aina seurustellut miesten kanssa, jotka ovat samanlaisia kuin minä, joten en tiedä, miten tämän voisi sovittaa yksiin aamuvirkkuun kumppaniin. Voi olla, etten itse jaksaisi kovin pitkään, jos toinen olisi jatkuvasti pilaamassa vapaapäivien aamu-unet ja niiden jälkeisen rennon oleskelun.

Vierailija
58/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en suosittele lapsia tuohon tilanteeseen. Meillä mies heräsi ennenkin myöhään, nyt vielä monta tuntia myöhemmin kun meillä on lapsi. Minä herään siis lapsen kanssa ja hoidan häntä kunnes isänsä vaivautuu nousemaan. Sitten hän viettää koko lopun päivän tietokoneella. Niin kuin kaikki illat ja viikonloput.

Vierailija
59/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa tuollaisesta miehestä on, jos ette juuri edes näe toisianne. Lopeta ainakin se eväiden teko ja muu hyysääminen.

Vierailija
60/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oishan se kiva joskus nukkua pitkään, mutta kun ei riitä unta kuin johonkin ysiin asti, vaikka menen usein nukkumaan 2-3 aikoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme