ikisinkku, oletko saanut ilkeitä kommentteja sinkkuudestasi?
Olen itse saanut aika ajoin monia ilkeitä kommentteja ikisinkkuudestani. Monella parisuhteessa elävällä on kummallinen tapa "näpäyttää" ja alkaa päteä asioissa. Yleensä pyrin etten osallistu ollenkaan mihinkään keskusteluihin, jotka sivuavat parisuhdetta, avioliittoa, perhettä jne...
Kommentit (37)
Olen.
Nyt en useampaan vuoteen, mutta aikoinani kuulin paljonkin kommenttia.
Mm noin 10 v sitten (olen nyt 33 v) isäni keksi, että parisuhde on jonkinlainen ihmisyyden mittari.
Ja minä sinkkuna olin "vanhapiika" jo silloin.
Voi jestas, jos palstalla tietäisitte MITEN isäni sen sanan sanoi ja millä ilmeillä..
En ollut edes kakkosluokan kansalainen, vaan ihan epäihminen.
Välit olisivat katkenneet, jos pikkusisarukseni eivät olisi asuneet kotona.
Useamman riidan jälkeen isäni jossakin vaiheessa lopetti tuon, syytä en tiedä miksi aloittaa ja lopetti haukkumiseni.
Tänä päivänä kiistää jyrkästi ikinä sanoneensa minua vanhaksipiiaksi, hiirenpilluksi tms tms.
Tämä silti, vaikka sekä perhettä että vieraita oli usein kuulemassa.
No, sanomattakin lienee selvää että tämä on paljon vaikuttanut väleihimme.
On sanottu, että milloin otat akan. Ei kerrottu mistä niitä voi ottaa. M38
Moni sinkku myös kärsii tilanteestaan, joten en ymmärrä, miksi pitää lyödä lyötyä. Ehkä oma parisuhde ei sitten olekaan niin hyvä?
No heh
Homottelua järkeväksikin laskettavilta tuttavilta hihittelyn kera vaikkei "aikuisten oikiasti" ollakaan 😆
En ole, vaikka ehkä 29-vuotiaana joku voisi minua ikisinkkuna pitääkin.
Vanhemmat ei välitä, eivät ole kyselleet, eivät sivuuttaneet asiaa, eivätkä painostaneet tai ehdottaneet.
Lähimmistä ystävistäni muutama on samassa tilanteessa, joten heiltä ei tule poikkipuolista sanaa.
Työkaverit eivät ole kyselleet joten eivät tiedä.
Sukulaiset yms. joita harvemmin näkee ja heidän utelut tyttöystävästä saa ohitettua "ei ole tällä hetkellä" kommentilla.
Eipä ole tullut vastaan että joku olisi alkanut ihmettelemään tai sättimään tms. asiasta.
Mitä se heidän napaa kaivaa? Hommaisvat elämän.
Vähän säälien varmaan suhtaudutaan... "Tuo ei ole saanut miestä". Suku ei tiedä, että pidän enemmän naisista. tv.nainen
Kyllä. On haukuttu inceliksi, naisvihaajaksi, peräkammarinpojaksi, neitsyeksi jne.
Suomessa olen mielummin vapaaehtoisesti sinkku. En halua tyytyä. M28
Kirjoitit sanan "vanhapiika" väärin.
Vierailija kirjoitti:
On sanottu, että milloin otat akan. Ei kerrottu mistä niitä voi ottaa. M38
Akkahan vaan otetaan. Kysy papaltasi vaikka. Ensin käydään riiuulla jne.
Ei ole ystävät kommentoineet. Pari sukulaista ovat ainoat, joka asiasta kyselee mutta olen harvoin heihin yhteydessä.
Mielestäni vanhoille piioille ei saa ilkeillä.
En ikinä, sillä olen varmaankin sellainen persoona, että suku ja muut tutut ei uskalla aukoa mulle päätään, he tietävät minut hyvin nokkelaälyiseksi ja sanavalmiiksi joten tietävät jäävänsä alakynteen jos minua loukkaavat.
Ystäväni eivät moisesta piittaa, eihän se ole enää nykypäivänä mitenkään outoa. Sitäpaitsi en edes ole ikisinkku, en vaan ole mennyt naimisiin enkä perustanut perhettä, toki olen ollut suurimman osan aikuisiästäni yksin koska en vaan löydä sellaista jonka kanssa voisi syntyä luotettava, tasavertainen ja pidempiaikainen aikuisten ihmisten suhde. Aina on joku este....
Kyllä. Moni suominainen ei voi kestää sitä, kun nuori mies on vapaaehtoisesti sinkku. M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. On haukuttu inceliksi, naisvihaajaksi, peräkammarinpojaksi, neitsyeksi jne.
Suomessa olen mielummin vapaaehtoisesti sinkku. En halua tyytyä. M28
Suom. et ole saanut ketään, etkä ole uskaltanut edes yrittää.
Niin, entä sitten? Mikä tuosta tekee muka huonon asian?
On ihan syrjitty töissäkin: järjestettii avec-pikkujoulut ja minut sinkkuna istutettiin nurkkaan pöydän päätyyn niin, ettei ollut edes vastapäätä ketään. Kun en seuraavana vuonna halunnut enää osallistua, jouduin selittämään miksi ja sain sitten kuulla, että toiveeni kuulua joukkoon oli narsistinen. Liittyi siis jotenkin siihen, että pomon oma faija oli narsisti, joten kun en tykännyt siitä, että jouduin nurkkaan, niin minäkin olin narsisti. Heh.
Sain aika oudon kommentin kerran kun suunnittelin ulkomaan matkaa yksin: "Löydät vielä jonkun Pedron sieltä!" - niin, mitä sitten? Olisiko se todella niin _kamalaa_ jos mulla olis miesystävä? Mun näkökulmasta olisi nimenomaan ollut toivottavaa löytää "joku Pedro" kaveriksi ja iltojen iloksi ihan pysyvästikin.
En koskaan. Silloin nuorempana, kun seurustelin, kuittailtiin mun miesvalinnoista kyllä. Meidän suvussa on ollut yksi tiukan linjan vanhapiika ja niitä ns. akattomia miehiä, joten olen vaan tyypillinen suvun edustaja.
En ole saanut ilkeitä kommentteja. Ehkä kaikki ovat jo hyväksyneet ettei tuo ketään tule löytämään niin antaa olla.