Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden kumppanit nukkuvat pitkälle iltapäivään.. argh!

Vierailija
14.06.2015 |

Siis nyt mulla vaan meni yksinkertaisesti hermot. En jaksa enää! Ollaan oltu miehen kanssa pian 5 vuotta yhdessä ja koko tän suhteen ajan mua on harmittanut se, että mies nukkuu joka saakelin viikonloppu ja vapaapäivinä pitkään. Saattaa nukkua helposti vaikka neljään asti, jos en yritä herätellä sitä ennen. Miehen mielestä on herännyt aikaisin, jos sattuu joskus nousemaan 12-14 välillä. Sitten juo pari tuntia kahvia ja istuu koneella ja miettii sen jälkeen, että mitäs sitä tänään tekis.

Herään itse viikonloppuisin yleensä joskus 8-9 aikoihin ja nautin kyllä siitä että voin rauhassa keitellä kahvit, käydä koiran kanssa lenkillä ja syödä aamupalaa. Kuitenkin oon etenkin nyt viimeisen vuoden aikana huomannut että kaipaan tosi paljon sellaista, että voisin puolison kanssa yhdessä juoda aamukahvit, syödä aamupalaa ja lähteä vaikka ruokaostoksille, torille, kirpputorille tai ihan vaan ulos kävelemään kun olisi kerrankin yhteistä vapaa-aikaa. Voisin kutsua meille vieraita ja olen kutsunutkin, mutta se tuntuu jotenkin nololta kun porukkaa tulee kahville ja olen leiponut tarjottavaa ja siivonnut ja mies se vaan vetää hirsiä makuuhuoneessa kellon ollessa kaksi päivällä.

Me ei oikeastaan koskaan viikonloppuisin kokata ruokaa kuin vasta joskus myöhemmin illalla. Ei tehdä yhdessä viikonlopun ruokaostoksia, ei suunnitella viikonlopun menoja kun mitään ei voi suunnitella ton nukkumisen takia! Mulla ei itselläni ole ajokorttia, joten en pääse täältä kovin helposti edes lähtemään minnekään.

Ollaan puhuttu lapsista ja halutaan molemmat jälkikasvua, mutta tää on yksi suuri syy miksi olen tätäkin asiaa vatvonut niin moneen kertaan. Se tulen olemaan minä joka lapset hoitaa ja herää aikaisin aamulla. Kyllähän minä nytkin hoidan koiran aamu- ja päivälenkit ja ruokinnat sillä aikaa kun mies nukkuu. Hänen mukaansa tilanne tottakai tulee muuttumaan, jos lapsia joskus saadaan. En vaan voi mitenkään uskoa tuota, miten se nyt yhtäkkiä heräis sitten aikaisemmin kun ei ole niin tehnyt muutenkaan koko elämänsä aikana.

Työaamuisin herää vartin ennen töihiin lähtöä, juo kupin mun keittämää kahvia ja lähtee. Jos en ole pakannut eväitä valmiiksi, niin ei esimerkiksi varaa aamuisin aikaa siihen että tekisi niitä itse.

En vaan jaksa enää.. on niin tylsää tehdä kaikki yksin. Nytkin mies sanoi yli tunti sitten, että nousee jos keitän kahvia.. Oon koittanut käydä herättelemässä, mutta ei jaksa nousta.

Onko täällä muita, jotka kärsii samasta tilanteesa? Onko lapset muuttaneet tilannetta parempaan suuntaan? Kaipaan vertaistukea tai vinkkejä siihen, mitä voisin oikein tehdä tilanteen suhteen.. :(

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia...Voisiko olla masentunut?

Vierailija
62/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kiukkusi jos mies juo rankasti ja nukkuu krapuloissaan pitkään.

Mutta toiset ihmiset tarvii enemmän unta kun toiset. Oma vaimoni on kova nukkumaan. Yleensä hän menee nukkumaan joskus klo 22 ja itse valvon vielä tunnin pari. Aamulla herään klo 6-7 ja hän nukkuu helposti kahdeksaan tai jopa kymmeneen asti. Näin on ollut aina, eikä se ole meillä mikään ongelma. Minulle riittää mainiosti vajaa 8 unta ja hän tarvii jopa yli 10 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas inhoan juuri tuollaista jeesustelua kuinka kivaa olisi käsi kädessä kävellä samanlaisissa tuulipuvuissa torilla!

Vapaapäivä = vapaapäivä, jolloin ihminen, jolla ei ole lapsia saa tehdä juuri sitä miltä hänestä tuntuu.

Vierailija
64/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi seurustella noin eri rytmissä olevan miehen kanssa, tai no voisin seurustella, mutta en asua yhdessä tai suunnitella mitään vakavampaa. Miehen ei tarvitse herätä kuudelta kuten minä, mutta kyllä viimeistään kymmenen yhdentoista aikaan pitää olla sängystä pois :)

Vierailija
65/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tosiaan saatoin pakata miehelle eväät valmiiksi töihin, mutta nykyään en enää tee niin. Nyt mies käy sitten helposti työpäivän aikana hakemassa pikaruokaa, jotain höttöä kaupasta tai ei syö mitään. Sekään ei kyllä kovin terveellistä ole ja ärsyttää, kun kotona olisi ollut ruokaa jos mies olis vaan itse jaksanut pakata sitä mukaan vaikka jo edellisenä iltana.

Mä kans joskus teen aamupalan valmiiksi ja mies saattaa sen takia nousta aikaisemmin, mutta harvemmin enää teen niin. Joskus käy niinkin, että mies ei jaksa nousta ja syön yksinäni pöydän ääreen katettua valtavaa brunssia..

Nyt kahvinkeitin ollut päällä jo yli tunnin, meis ei herää ja pannu täynnä kahvia. Varmaan kohta sammutan sen ja lähden koiran kanssa lenkille. Kyllästyttää niin hirveästi tää tilanne ja ajatus siitä, että mihin tää muka tästä koskaan muuttuis. Mietin usein, että haluanko elää suhteessa jossa en voi yhdessä viettää miehen kanssa viikonloppuja? Plääh!

Ap

Vierailija
66/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi heti uskomaan, että tuo rytmi muuttuu vauvan myötä. Meille on ollut sama homma, ja se olen minä, joka heräsi aina lapsen kanssa. Ja ne muutamat kerrat, kun mies heräsi, niin tuntui, että kiitoskahvit olisi siitä hyvästä pitänyt keittää.

Vierailija
67/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan mies menee nukkumaan? Mitä tekee öisin?

Vierailija
68/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiedä, että poikkeuksellisen älykkäät ihmiset nukkuvat usein pitkään?

Vierailija
69/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kärjistää ja pehentaaa tilannetta. Lapset jäävät sinun vastuulle, koska tarvit vähemmän unta. Sinä olet se joka nousee aamulla ja käy katsomasssa lasta yöllä.

Ota omaa aikaa aamuihin. Mene lenkille tms. kun mies nukkuu.

Vierailija
70/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen pitkään nukkuja ja mieheni myös. Jos hankkisimme lapsia, niin sopisimme etukäteen että molemmat joutuvat sitten vuoroin heräämään aiemmin. Tästä pitäisivät molemmat myös varmasti huolen, sillä kumpikin osaa pitää aamu-unioikeuksistaan kiinni. En tiedä mikä neuvoksi, miksipä sitä ei saisi vapaapäivänään levätä. Jos teette lapsia niin pidät sitten myös kiinni siitä mitä mies on luvannut, mutta anna toki hänen välillä nukkua kuten haluaa. Toisen ylös periaatteen vuoksi kiskovat aamuvirkut ovat hirveitä.

Vierailija
71/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 15 jatkaa vielä, että tuo rytmi johtuu todennäköisesti siitä, että valvotaan myöhään, eikö näin? Ei kukaan jaksa sängyssä maata noin myöhään, jos menee edes jotenkin järkevään aikaan nukkumaan.

Vierailija
72/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:42"]

Jos lasten hankintaa suunnittelette, teet miehelle selväksi ettei noin voi jatkua. Muuten teille tulee ero jo vauva-aikana. Voisi tietysti nyt jo harjoitella vastuunottoa ja muiden kuin itsensä ajattelemista vaikka koiranulkoilutusvuoroilla. Itse en kestäisi tuollaista, vaikka omaa aikaa arvostankin.

[/quote]

Minkä mies sille voi jos tarvii paljon unta? Kohtuutonta vaatia muuttumaan, ei sille vaan voi mitään. Parempi pistää vaihtoon, jos ei voi elää asian kanssa, etsiköön kumppaniksi toisen joka nukkuu paljon.

Vierailija
73/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten käyttää miestä varmuuden vuoksi lääkärissä, eihän sitä tiedä vaikka taustalla jotain diabetestä, keliakiaoireita tai kilpirauhasongelmia.

Vierailija
74/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:52"]Kannattaa muuten käyttää miestä varmuuden vuoksi lääkärissä, eihän sitä tiedä vaikka taustalla jotain diabetestä, keliakiaoireita tai kilpirauhasongelmia.
[/quote]

Itsekin siis olen käynyt lääkärissä kun on välillä tuntunut ettei mikään uni riitä, ja on oikeasti ärsyttänyt kun menee vapaat nukkuessa. En siis ole toisten nukkumisia ihmettelevä aamuvirkku. :)

Vierailija
75/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen viestiketju, kun juuri tässä vasta omista unistaan heräilee ja kellohan tulee jo kaksi :D

Vierailija
76/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:50"]

Ja 15 jatkaa vielä, että tuo rytmi johtuu todennäköisesti siitä, että valvotaan myöhään, eikö näin? Ei kukaan jaksa sängyssä maata noin myöhään, jos menee edes jotenkin järkevään aikaan nukkumaan.

[/quote]

Jos joutuu valvomaan myöhään illalla sen vähemmän nukkuvan kanssa, niin pidemmät unet tarvitseva JOUTUU nukkumaan aamulla todella pitkään.

Minä olen meillä se joka nukkuu vähemmän. Minusta on kivaa kun saan omaa aikaa iltaisin ja aamuisin kun puoliso nukkuu.

Vierailija
77/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui tosiaan kirjoittaa aiemmin, että mies usein jää illalla pelaamaan tai on kavereiden kanssa kun menen nukkumaan. Saattaa tulla vasta 4-5 aikaan nukkumaan ja herää sitten siitä 12 tunnin päästä. Mutta jos joskus sattuu niin, että mies tulee nukkumaan vaikka 23-01 aikaan, niin silti nukkuu helposti johonkin kahteen asti. Ja arkisin on tietenkin väsynyt, kun valvonut myöhään ja herännyt aikaisin joten töiden jälkeen on tietenkin pakko tulla kotiin nukkumaan.

En vaan tiedä enää miten saisin jotain tolkkua tohon rytmiin, kun miehen mielestä siinä ei ole mikään pielessä. Pystyy siis kuitenkin heräämään ajoissa ja pärjää vähemmillä yöunilla jos on vaikka lomamatka tiedossa tai jotain muuta erikoista.

Ap

Vierailija
78/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:48"]

Etkö tiedä, että poikkeuksellisen älykkäät ihmiset nukkuvat usein pitkään?

[/quote]

Paljon nukkuvilla on selvästi suurempi riski saada aivohalvaus.

Vierailija
79/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:59"]

Unohtui tosiaan kirjoittaa aiemmin, että mies usein jää illalla pelaamaan tai on kavereiden kanssa kun menen nukkumaan. Saattaa tulla vasta 4-5 aikaan nukkumaan ja herää sitten siitä 12 tunnin päästä. Mutta jos joskus sattuu niin, että mies tulee nukkumaan vaikka 23-01 aikaan, niin silti nukkuu helposti johonkin kahteen asti. Ja arkisin on tietenkin väsynyt, kun valvonut myöhään ja herännyt aikaisin joten töiden jälkeen on tietenkin pakko tulla kotiin nukkumaan.

En vaan tiedä enää miten saisin jotain tolkkua tohon rytmiin, kun miehen mielestä siinä ei ole mikään pielessä. Pystyy siis kuitenkin heräämään ajoissa ja pärjää vähemmillä yöunilla jos on vaikka lomamatka tiedossa tai jotain muuta erikoista.

Ap

[/quote]

Jos mies ei näe rytmeissään mitään ongelmaa, niin et sinä voi tehdä asialle oikeastaan mitään. Sun pitää nyt miettiä jaksatko elää elämääsi kumppanin kanssa, jolla on aivan erilainen rytmi kuin sinulla vai olisiko parempi, että jatkaisitte molemmat omiin suuntiinne elämässä.

Vierailija
80/91 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän ikäinen tämä "mies" on? Veikkaan 25. Pojankolli siis. Alle 30v ei ymmärrä oikeasta vastuunkannosta yhtikäs mitään. Ei lapsia tuollaisen kanssa.

Oma mies on samanlainen löysäjaakko ja valuva räkä mutta hän joutuikin muuttamaan helvettiin täältä kun tulin raskaaksi. Kuulemma harmittaa muttei silti viitsi ottaa yhteyttä ennen 18.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän