Naimisissa oleva mies ihastui minuun ja vaimo suuttui minulle - miksi?
Työkaverini oli minua todella paljon vanhempi mies, meillä oli ikäeroa liki 30 vuotta ja miehellä on vaimonsa kanssa ikäiseni lapset. Tunnen myös miehen vaimon. Olin tuolle miehelle samanlainen kuin muillekin työkavereilleni: ystävällinen, kysyin vanhemmilta kollegoilta neuvoja ja työt sujuivat hyvin. Teimme paljon tuon miehen kanssa töitä yhdessä ja viihdyimme hyvin töissä. Samalla tavalla viihdyin myös muutaman muun työkaverin kanssa sukupuolesta riippumatta.
Olin siirtymässä eri paikkakunnalle toiseen yksikköön töihin, kun mies yhtäkkiä kertoi ihastuneensa minuun. Olin tuosta ilmoituksesta järkyttynyt, koska mies on naimisissa, niin paljon minua vanhempi (voisi helposti olla isäni) ja minäkin olen tahollani parisuhteessa. Mitään ei ole miehen kanssa koskaan tapahtunut. Mies kertoi ihastuksestaan vaimolleen ja vaimo meni tuosta asiasta aivan sekaisin. Vaimo tuli kovistelemaan minua asiasta. Vaimo painotti minulle, kuinka en voisi tulla heidän parisuhteensa väliin, enkä ole heille mikään uhka. Olin noista puheista ihan ymmälläni, sillä enhän minä tässä ollut se ihastunut osapuoli, vaan mies. Minun oli vielä tarkoitus hoitaa yksi työvuoro vanhassa työpaikassani tuon miehen kanssa, mutta miehen ilmoituksen jälkeen sovin työnantajan kanssa, että tilalleni menee toinen työntekijä. Tuon työvuoron jälkeen sain miehen vaimolta viestin, jossa vaimo sanoi ”hyvä kun et mennyt tuohon työvuoroon, olisi ollut sinulle aivan liian piukka paikka 😊”. Koin tuon viestin tosi ikävänä, sillä koin vaimon kettuilevan minulle. Vielä tuon viestinkin jälkeen vaimo on lähestynyt minua kasvotusten ja viesteillä sekä purkanut minuun vihaa siitä, että miehensä on ihastunut minuun. Samaan aikaan vaimon vihaisten viestien kanssa olen saanut viestejä tuolta mieheltä, mies toivoisi, että haluaisin tavata hänet. Minä en todellakaan halua tavata miestä ja koko tämä sotku on kuormittanut todella paljon. Nyt viestejä ei ole enää tullut, kun sanoin molemmille vieväni asian viranomaisille eteenpäin, jos nämä viestit ja yhteydenotot ei lopu. Tilanne on ollut todella ahdistava ja ihan käsittämätön – miten minä päädyin keskelle vanhempieni ikäisten parisuhdekriisiä?
Miksi vaimo suuttui minulle ja purkaa vihansa minuun tässä tilanteessa? Eikö oikea osoite olisi oma aviomiehensä, joka on ihastunut lastensa ikäiseen naiseen ja vielä tyhmänä kertoo tästä ihastumisesta ääneen?
N27
P.S. Ethän tule sanomaan tätä provoksi, tilanne on muutenkin ollut jo todella ahdistava.
Kommentit (183)
Muistan oman hämmennykseni, kun olin silloisen poikaystäväni kanssa hänen kaverinsa luona odottelemassa tätä kaveria lähteväksi mukaamme illanviettoon. Istuttiin olohuoneen sohvalla, ja sen kaverin vanhemmat oli siinä seurana. Kaverin isä oli naukkaillut ja hyvässä vauhdissa, kun yhtäkkiä päätti heittäytyä mun kimppuuni suutelemaan mua. Poikaystävä yritti pelastaa mua sieltä ison miehen alta, ja sitten se kaverin mutsi rupes raivoamaan MULLE ihan hulluna, kun mä sillä tavoin viekottelin hänen miestään. Me paettiin paikalta ja huudettiin syömässä olleelle kaverille, että odotetaan ulkona. Ulko-ovelta kuulin vielä sen mutsin raivoavan sille miehelleen, mutta sanavalinnoista kävi selville, että minä olin siinä ollut hänen mielestään tilanteen alkuunpanija. Ei muuten käyty koskaan enää sen kaverin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Muista, että se totuus voi miehen suussa vääntyä ihan muuksi ja vaimo saa aivan toisenlaisen version. Mulla kävi näin ja tilanne meni vielä astetta ikävämmäksi. Nainen kävi muhun käsiksi miehen kerrottua ihastuneensa muhun. Fyysisesti ei käynyt pahasti, mutta henkisesti sitäkin enemmän. Vein asian viranomaisille eteenpäin, mutta nainen jäi tuomitsematta, koska nainen ei tunnustanut, vaan valehteli, ettei ollut käynyt käsiksi. Minulla ei ollut mustelmia eikä tapahtuneella ollut silminnäkijöitä, joten juttu jäi siihen. Todisteeksi ei riittänyt se, että olin ollut heti tapahtuneen jälkeen yhteydessä psykologiin, olin kertonut tapahtuneesta hänelle ja olin psyykisesti hyvin järkyttynyt. Valehtelu ei valitettavasti ole rikos, joten juttu voi vääntyä aivan muuksi. Minuun käytiin käsiksi, eikä siitä seurannut mitään rangaistusta.
Ihan sairasta et tosta ei tullut mitään seuraamuksia!!😡
Helposti syyttää sitä suhteen ulkopuolista. Oikeastihan tuo mies on ihan a s s. Hekumoi jotain puolta nuorempaa naista ja vielä menee kertomaan tuosta vaimolleen. Eikä tiedä, mikä se stoori miehen suusta on ollut. Varmaan selittänyt jotain flirttailevasta kollegasta, joka ei millään jätä häntä rauhaan.
Vai et ole muka vaimosta mikään uhka, mutta silti vaimo tulee höykyttämään sinua ja yrittää saada sinut tuntemaan olosi epävarmaksi. Mustasukkaisuuttahan tuo on! Ymmärtäisin tuon mustasukkaisuuden, jos jotain olisi tapahtunut, mutta kun ei ole. Tämähän menee samaan kategoriaan, että palstamammojen miesten pitäisi mustistella, kun mammasta Jason Momoa on niin ihq.
Mitä se varattu kuvittelee tunteiden tunnustamisen auttavan? Jos itse on varattu, toinen on varattu ja itsellä on vielä samanikäisiä lapsia, niin kuka oikeasti kuvittelee tuosta syntyvän jotain? On kyllä aika suuret luulot itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Aivan selvästi mustasukkainen tuo vaimo!
Mulla oli vähän vastaava tilanne aikanaan. Huvittavinta oli, että vaimo niin painotti kuinka mä en ole heidän avioliitolleen mikään uhka, heillä menee hyvin ja puolisonsa on niin tyytyväinen häneen. Kun seuraavan kerran törmäsin vaimoon n. vuoden tauon jälkeen, niin vaimo oli kasvattanut lyhyet hiuksensa samanmittaisiksi kuin minulla ja värjännyt ne samalla värillä kuin minä. Oli hankkinut samanlaiset silmälasitkin, kuin minulla oli. Vaimo oli muuttanut tyyliään aivan täysin ja kyllä, koin vaimon ihan itseni kopioksi!
tää on muuten kumma ilmiö! en usko, että ihastumisissa on niinkään kyse ihmisen ulkonäöstä, vaan joku toisen olemuksessa viehättää. siksi on musta aika turhaa yrittää tavoitella sen oman kumppanin ihastuksen ulkonäköä - varsinkaan, jos se on kovin kaukana omasta tyylistä. en mä ainakaan yrittäisi mielistellä kumppania värjäämällä hiuksia punaisiksi, jos hänen eksänsä oli punapää ja kumppani piti tuosta väristä. joko riitän ihan omana itsenäni tai sitten ei tarvitse olla yhdessä.
Povaan tuolle aloituksen keski-ikäiselle pariskunnalle varmaa avioeroa. Jos avioliitto on tuota luokkaa, että ihastutaan oman lapsen ikäisiin ja vielä syytetään siitä sitä nuorta naista, niin ei ole kummallakaan osapuolella kaikki murot kulhossa eikä liitto muutenkaan millään hyvällä pohjalla.
Mies luultavasti kertonut vaimolleen ihan eri version ja esittänyt itsensä viattomana ihastumisen kohteena. Tällä tavalla saadaan naiset toisiaan vastaan vaikka ainoa kusipää tilanteessa on se mies. Tätä tapahtuu pelottavan usein. Lisäksi, näissä tilanteissa usein se viha kohdistuu ulkopuoliseen siksi, koska ihmismielen voi olla vaikeaa hyväksyä tai uskoa rakastamastaan ihmisestä pahaa. Ihan luonnollinen reaktio siis, vaikka tietenkin epäreilua sitä syytöntä ulkopuolista kohtaan. Ja mistäpä sitä tietää mitä kaikkea tuokin suhde on pitänyt sisällään. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää
Jos työkaverin vaimo alkaisi lähetellä minulle jotain naljailevia viestejä tyyliin ”ois sulle tullut piukat paikat”, niin olisin vastannut tylysti, että ukkonsa ei ole koskaan kiinnostanut minua yhtään, voisi käskeä äijäänsä lopettamaan viesteilynsä minun suuntaansa, ja pariskunta saisi jättää minut tästä lähtien rauhaan. Jos jotain viestejä vielä tulisi, niin viimeistään siinä vaiheessa estoon. Jos vaimo kävisi minun työpaikallani, niin ilmoittaisin kyllä esimiehelle ja tarvittaessa poliisille jos jompi kumpi pariskunnan osapuolista vielä vainoaisi minua.
Tekisin kyllä hyvin selvästi, että se on mies joka minua on jahdannut ja minua taas ei kiinnosta lainkaan nämä lähestymisyritykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
estä nyt hyvä ihminen molemmat aivan heti joka tuutissa
Estinkin, mutta jatkoivat viestittelyä uuteen työpuhelinnumerooni ja tulivat työpaikalleni käymään.
Ap
Oikeesti, nyt en usko enää tätä.
Mä en ymmärrä näitä vaimoja, jotka sokeasti uskoo, että miehensä on viattomia.
Ollaan miehen kans +30 iässä. Työskennellään molemmat nuorten kans. Jos joku teini tulis väittämään, että mieheni on häneen ihastunut niin en tasan syyttäisi sitä nuorta tuosta, vaan olisi keskustelun paikka kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
estä nyt hyvä ihminen molemmat aivan heti joka tuutissa
Estinkin, mutta jatkoivat viestittelyä uuteen työpuhelinnumerooni ja tulivat työpaikalleni käymään.
Ap
Oikeesti, nyt en usko enää tätä.
Mun työnumeroon on soitelleet hankalat ripustautuvat asiakkaat edellisestä työpaikasta, koska numero on julkinen. Työpaikallekin on tultu kyselemään. Onneksi on ohjeistettu, että ei saa kertoa, olenko töissä.
Miten noi miehet saa puhuttua itsensä noista tilanteista niin, että se nuori nainen on syypää?
"Se Mirkku keikistelee mulle aina kahvitauolla, kun kurottautuu ottamaan kahvia."
"Mä vaan vastailin sen Lauran viesteihin, mitään en oo ite tehny! Se aloitti!"
"Lissu on ollut muhun jo kauan ihastunut, katsookin tosi flirttailevasti!"
"En mä voinut sille mitään, kun Anna niin kovasti piiritti mua."
Amerikkalaisessa ohjelmassa Cheaters on tyypilistä ,että nainen raivoaa sille uudelle ,jolla ei ole useimmiten aavistustakaan siitä että mies vänstraa eli on uskoton.
Miksi eivät revi silmiä mieheltään, joka on suurin syypää. Joskus tietty näkee että nainen (se uusi) on tietoinen toisesta vaimosta , mutta heille on usein syötetty palturia tyyppi olemme jo eropaperit jättäneet.
Aina joutuu se uusi ihastus pieksettäväksi , useimmiten ei tiedä edes että toinen on kotona.
Vierailija kirjoitti:
Povaan tuolle aloituksen keski-ikäiselle pariskunnalle varmaa avioeroa. Jos avioliitto on tuota luokkaa, että ihastutaan oman lapsen ikäisiin ja vielä syytetään siitä sitä nuorta naista, niin ei ole kummallakaan osapuolella kaikki murot kulhossa eikä liitto muutenkaan millään hyvällä pohjalla.
Miksi kirjoittelet useita viestejä? Agendasi paistaa läpi. Ikäero hullu.
Ottaisin myös yhteyttä HR:ään, omaani ja tämän miehen esimiehiin ja kertoisin tämän tapahtumakulun. Koska mies on työkaverisi, asia kuuluu myös työnantajalle. Taisit niin jo tehdäkin.
En tajua mitä joidenkin mielessä liikkuu, kun luovuttavat oman ihastumisensa painolastin viattoman kohteen päälle, vieläpä työkaverin, varatun! Mitä hän olettaa sinun sillä tiedolla tekevän? Miten hän kuvittelee sen tiedon edistävän työntekoa? Vastuutonta, lapsellista. Sanoisin jopa että vallankäyttöä, manipulointia, ei ole meetoo tästä kaukana.
Mä jouduin kerran vanhemman työkaverin ahdistelemaksi. Pommitti viesteillä, kuvaili ulkonäköäni, otti minusta kuvia töissä kysymättä asiasta, kertoi kuinka olen hänen inspiraationsa ja muusansa, miten saan hänestä huonot puolet esille ja muuta pashaa. Ahdistelu jatkui, vaikka vaihdoin töihin muualle. Tein lopulta ilmoituksen entiselle esimiehelleni, joka oli tuon miehen pomo. Istuttiin tästä asiasta palaverissa esimiehen kanssa. Mies sai pelkän varoituksen, koska ei ollut missään vaiheessa kosketellut/lääppinyt minua.
Arvaatte varmaan, mitä mieltä tuosta olen.
epätoivoinen mies ja vielä epätoivoisempi vaimo
Vierailija kirjoitti:
epätoivoinen mies ja vielä epätoivoisempi vaimo
Tai sitten vain näitä joiden parisuhde perustuu draamaan. Kaikkialla vaanii uhkia heidän parisuhteelleen, tässä tapauksessa miehen työpaikalla. Mies se ei vaan mahda tunteilleen mitään, kun elää niin täysillä ja puolisolle on tunnustettava, mielellään epätoivon partaalla. Vaimo toki on mustasukkainen, onhan miehensä aivan vastustamaton ja ihanan intohimoinen. Miehen itsetuntoa hivelee vaimon mustasukkaisuus, sitä voi vielä vähän ruokkia. Tunteiden myrskyssä ei tunnu parisuhde niin väljähtyneeltä ja tätä jännitystä voi vielä pitkittää häiriköimällä tätä kolmatta osapuolta. Sitten voi siirtyä seuraavaan draamaan.
Muista, että se totuus voi miehen suussa vääntyä ihan muuksi ja vaimo saa aivan toisenlaisen version. Mulla kävi näin ja tilanne meni vielä astetta ikävämmäksi. Nainen kävi muhun käsiksi miehen kerrottua ihastuneensa muhun. Fyysisesti ei käynyt pahasti, mutta henkisesti sitäkin enemmän. Vein asian viranomaisille eteenpäin, mutta nainen jäi tuomitsematta, koska nainen ei tunnustanut, vaan valehteli, ettei ollut käynyt käsiksi. Minulla ei ollut mustelmia eikä tapahtuneella ollut silminnäkijöitä, joten juttu jäi siihen. Todisteeksi ei riittänyt se, että olin ollut heti tapahtuneen jälkeen yhteydessä psykologiin, olin kertonut tapahtuneesta hänelle ja olin psyykisesti hyvin järkyttynyt. Valehtelu ei valitettavasti ole rikos, joten juttu voi vääntyä aivan muuksi. Minuun käytiin käsiksi, eikä siitä seurannut mitään rangaistusta.