Vitriinikirjahyllyt, pianot, kangaspuut... Joskus kalliita, nyt ongelmajätettä
Mitkä muut kodin tavarat alkavat olla ei-toivottuja ja vaikeasti hävitettäviä?
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ilmeisesti sun kuplasi on aika kouluttamatonta jos kuvittelet että kirjahyllyt on out.
Tiedoksi: Eivät ne ole out kuin valcoroskainstatollokansalaisilla.VITRIINIkirjahyllyt, lukutaito ohoi.
Mitä vikaa on vitriinikirjahyllyissä, esim. Boknäsin vitriinikirjahyllyissä? Jos sinulla ei ole kirjoja etkä lue, niin se ei tarkoita että monilla muilla olisi samalla tavalla. Meillä myös soitetaan pianoa. On kyllä outoja ihmisiä täällä.
No varmaan se että aikoinaan kallis mutta nykyään ongelmajätettä jos haluaa sellaisesta päästä eroon. Luepas vaikka Aapista välillä, niin ymmärrät paremmin mitä täällä puhutaan.
Kannattaa varmaan katsoa mitä nuo Boknäsit maksaa. Ei todellakaan ole mitään ongelmajätettä kuten ei muutkaan vitriinit. Kyllä minä mieluummin vitriiniin tavaroita laitan kuin ihan avonaisiin Ikean hyllyihin. Suosittelen sinulle että luet muutakin kuin sitä aapista, niin voisit vähän saada sivistystä. Vielä ei ole varmaan myöhäistä.
Juuh, tyyris on uutena, mutta käytettyjä saa parilla kympillä kierrätyskeskukselta tai facebookista.
Mistä ihmeestä? Huutokaupoissa maksaa monta sataa.
Minulla on cd-kaapiksi tehty vitriini lankakaappina - aivan ihana ja käytännollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ilmeisesti sun kuplasi on aika kouluttamatonta jos kuvittelet että kirjahyllyt on out.
Tiedoksi: Eivät ne ole out kuin valcoroskainstatollokansalaisilla.VITRIINIkirjahyllyt, lukutaito ohoi.
Mitä vikaa on vitriinikirjahyllyissä, esim. Boknäsin vitriinikirjahyllyissä? Jos sinulla ei ole kirjoja etkä lue, niin se ei tarkoita että monilla muilla olisi samalla tavalla. Meillä myös soitetaan pianoa. On kyllä outoja ihmisiä täällä.
No varmaan se että aikoinaan kallis mutta nykyään ongelmajätettä jos haluaa sellaisesta päästä eroon. Luepas vaikka Aapista välillä, niin ymmärrät paremmin mitä täällä puhutaan.
Tässä tämmönen kapea, lähtöhinta 400.
https://www.bukowskis.com/fi/lots/923591-kirjahylly-boknas-1900-luvun-l…
Antaa ihmisten haalia ryönää - ei ole minulta pois.
Pari kuolinpesää olen tyhjentänyt roskalavalle ja kyllä tuosta päivässä selviää kun ei ala kuppeja ja huonekaluja lajitella. Samaan läjään vaan.
Täällä selvästi jotkut vähän loukkaantuvat, jos esim. ysärivitriiniä sanotaan roskaksi. Mitä suotta loukkaantumaan? Jos pidät sellaisesta vitriinistä, niin hyvä. Voit sisustaa oman kotisi niin kuin haluat. Mutta onhan se totuus, että kovinkaan moni ei valtavasta möhkälevitriinistä innostu. Tuskin kierrätyskeskuksetkaan ottavat innolla vastaan.
Itse en kuvittelekaan, että jälkipolvet joskus minun tavaroistani olisivat innoissaan. Tällä hetkellä ne ovat in, mutta eivät taatusti enää 30 vuoden päästä. Jokaisella sukupolvella on omat juttunsa. Tai jos joku sattuu innostumaan, niin hyvä, mutta en loukkaannu, jos muumimukini ovat jollekin roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä selvästi jotkut vähän loukkaantuvat, jos esim. ysärivitriiniä sanotaan roskaksi. Mitä suotta loukkaantumaan? Jos pidät sellaisesta vitriinistä, niin hyvä. Voit sisustaa oman kotisi niin kuin haluat. Mutta onhan se totuus, että kovinkaan moni ei valtavasta möhkälevitriinistä innostu. Tuskin kierrätyskeskuksetkaan ottavat innolla vastaan.
Itse en kuvittelekaan, että jälkipolvet joskus minun tavaroistani olisivat innoissaan. Tällä hetkellä ne ovat in, mutta eivät taatusti enää 30 vuoden päästä. Jokaisella sukupolvella on omat juttunsa. Tai jos joku sattuu innostumaan, niin hyvä, mutta en loukkaannu, jos muumimukini ovat jollekin roskaa.
Minusta olisi omituista, jos minulle rakkaat esineet olisivat myös lapsilleni tai lapsilleni rakkaita. Kaikki saa hävittää. Minä olen saanut muumimukeja joululahjoina, yksikään ei ole käytössä - arvostan niitä vain sen takia, että olen saanut ne kiitoksena työstäni.
en voisi ikinä kammeta toisen kodin tavaroita suoraan roskiin! siellä voi olla kaikenlaisia aarteita.
ei vanha tavara ole automaattisesti roskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette vie niitä muinaisia tietosanakirjoja paperinkeräykseen. Kannet vaan irti ennen :)
Ei saa laittaa paperiin, jos liimaukset paikallaan. Pitäisi repiä sivut erikseen.
Meillä on kirjastolla vaihtopiste, johon voi jättää/ottaa.
Minulle kelpaa askartelukäyttöön mikä tahansa kirja, jos ei haise (tupakka, home). Etenkin jos on sellaiset "nahkakannet" (muovia kai se on).
Viekää ihmeessä vaihtopisteelle! Tai pyytäkää että sellainen vaihtokärry/hylly laitetaan, jos ei ole.
Minullekin kelpaa jopa tietosanakirjat askartelukäyttöön ja noista vaihtohyllyistä usein nappaan niitä mukaan. Mutta me taidetaan olla harvinaisuuksia 😂
Se mitä askartelusta jää yli niin lentää kyllä paperinkeräykseen
Vierailija kirjoitti:
Jossain ulkomailla antikvariaatit myyvät vanhoja, ei-arvokkaita kirjoja niputtain värin mukaan, jos haluaa vaan sisustaa ja somistaa kirjoilla.
Tämähän on hieno idea, mutta varmasti "oikeat kirjallisuuden ystävät" pitävät tuollaista tapaa kirjoja alentavana.
Vierailija kirjoitti:
en voisi ikinä kammeta toisen kodin tavaroita suoraan roskiin! siellä voi olla kaikenlaisia aarteita.
Voithan sinä ryhtyä vanhan tavaran kauppiaaksi, jos et sellainen jo ole. Todennäköisesti tulisit hyvin pian huomaamaan, että siinä työssä kohtaa paljon täysin käyttökelvotonta roinaa. Kaikkea ei vaan voi säilyttää, ellei halua asua tavarakekojen keskellä.
Minusta tässä ketjussa menee osittain vähän sekaisin vitriinit ja "vitriinit". Osa niistä on ihan haluttua, etenkin ovelliset ja kokopuiset. Sitten on niitä lastulevyisiä kolhon näköisiä kirjahyllyjä, joissa on leveät alakaapit, avohyllyjä ja muutama ovellinen yläkaappi. Niitäkin on kutsuttu vitriineiksi, mutta niiden tyyli tai laatu ei ole todellakaan enää tätäpävää.
Minulla on kokopuiset, kotimaista työtä olevat lasiovelliset kirjahyllyt/kaapit (eli vitriinit) täynnä kirjoja. Ei ole mitään tarkoitusta niistä luopua, koska kirjat pysyvät niissä paremmin pölyttöminä kuin avohyllyissä. Muutenkin tähän ikään ehtinyt huomata, että muoti kiertää hullun nopeasti: nuokin ehtivät olla huippumuotia vielä monesti ennen kuin minusta aika jättää. 😅
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin luulin kunnes piti tyhjentää parissa päivässä kuolinpesä. Siinä surun ja kaiken muun järjestelyn keskellä aikaa ei jäänyt paljon. Kierrätyskeskus sai hakea mitä halusivat. Loput meni lavalle, kun muuta ei voinut eikä ehtinyt. Kierrätyskeskus oli tosi kranttu eteenkin huonekalujen suhteen. Mikään lastulevyinen kaappi, hylly, pöytä, vitriini ei kelvannut. Ilmeisesti heille tulee paljon kuolinpesiä ja ottavat vain sen mikä varmasti menee.
Ei muuten ole helppo homma käydä läpi edesmenneen ihmisen henkilökohtaisia esineitä heti kuoleman jälkeen. Lapsilleni ohjeistan että ei tarvitse säilytellä tavaroitani. En siitä loukkaantuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi omituista, jos minulle rakkaat esineet olisivat myös lapsilleni tai lapsilleni rakkaita. Kaikki saa hävittää. Minä olen saanut muumimukeja joululahjoina, yksikään ei ole käytössä - arvostan niitä vain sen takia, että olen saanut ne kiitoksena työstäni.
Sulla on ilmeisesti iso asunto? Yleensä ihmisillä ei ole tilaa säilyttää tavaraa vain säilyttämisen ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ilmeisesti iso asunto? Yleensä ihmisillä ei ole tilaa säilyttää tavaraa vain säilyttämisen ilosta.
Vanha rintamamiestalo - ja säilytystilat ovat rajalliset - mutta mukit ovat tosiaan omaisten antamia joululahjoja. Vanhan sanonnan mukaan Jumalakin nauraa sille, joka annettunsa(lahjana saamansa) antaa.
Sitä olen joskus pohtinut, miksi minä olen saanut muumimukeja (olenko niin muumimammamainen?) - nyt jouluna perhe toi kahdelle hoitajalle lahjan, toinen sai herkkukassin, minä konvehtirasian ja mukin. Olen ajatellut, että jos joku lastenlapsista haluaa mukit kotia perustaessaan niin saa ne tupaantuliaislahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman käy sääliksi suuret ikäluokat ja sitä vanhemmat. Ovat aikanaan laittaneet pienen omaisuuden tietosanakirjasarjoihin. Nyt niiden hävittämisestä pitää jopa maksaa.
Minun käy sääliksi meidän ikäluokkamme. Joudumme hankkiutumaan eroon vanhempiemme tavaroista ja kirjoista.
Tämä koettu. Kirjat ja iso puinen kirjahylly ei kelpaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Et taida tietää paljoa muumimukeista! Harvalle on roskaa muutaman satasen maksama muumimuki jonka voi rahoiksi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tämmönen kapea, lähtöhinta 400.
https://www.bukowskis.com/fi/lots/923591-kirjahylly-boknas-1900-luvun-l…
En sanoisi kirjahyllyksi vaan vitriini. Hieno tuo on mutta nyt otit esimerkiksi kaupan jossa erittäin laadukkaita kalusteita.
Vierailija kirjoitti:
Oon etsinyt pianoa ja torista yhytinkin yhden joka sanoi antavansa jonkun perus Hellaksen pianon ilmaiseksi, mutta sitten kun sain hänet kiinni, olisikin pitänyt maksaa koska kyselijöitä oli niin paljon.
Hyvin voisin maksaakin pianosta, ei siinä mitään, mutta ilmoituksessa voisi sen heti kertoa. Mulla on kuljetus ja kantajat omasta takaa.
Toinen johon otin torin kautta yhteyttä, ei saanut tapaamista mitenkään onnistumaan, vaikka minulle olisi käynyt melkein koska vaan.
Näin Etelä-Pohjanmaalla.
Hellaksen ja Fazerin pianot on useimiten laadukkaita (Rennerin tai Saiton koneistot, hyvä kosketus) ja olisi mukavaa, jos joku osaisi kehittää niihin silent-koneiston, niin ne kelpaisivat kerrostaloonkin, kunnon akustista pianon ääntä ei digipianot voita, ei millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon etsinyt pianoa ja torista yhytinkin yhden joka sanoi antavansa jonkun perus Hellaksen pianon ilmaiseksi, mutta sitten kun sain hänet kiinni, olisikin pitänyt maksaa koska kyselijöitä oli niin paljon.
Hyvin voisin maksaakin pianosta, ei siinä mitään, mutta ilmoituksessa voisi sen heti kertoa. Mulla on kuljetus ja kantajat omasta takaa.
Toinen johon otin torin kautta yhteyttä, ei saanut tapaamista mitenkään onnistumaan, vaikka minulle olisi käynyt melkein koska vaan.
Näin Etelä-Pohjanmaalla.
Hellaksen ja Fazerin pianot on useimiten laadukkaita (Rennerin tai Saiton koneistot, hyvä kosketus) ja olisi mukavaa, jos joku osaisi kehittää niihin silent-koneiston, niin ne kelpaisivat kerrostaloonkin, kunnon akustista pianon ääntä ei digipianot voita, ei millään.
Juu, mutta venäläiset Etyde-pianot sun muut kannattaa unohtaa, toimvati kuin venäläinen perseenpäristin: ei sovi perseeseen eikä pärise.
Mulla on hyllyssä tietosanakirja vuodelta 1909, enkä todellakaan aio sitä hävittää. On muuten mielenkiintoinen selattava.