Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasimaisten hiusten omistajat! Tuleeko hiuksenne "limaisiksi" jos tuulee paljon?

Vierailija
13.06.2015 |

Itse huomasin taas kotiin tullessani ja peiliin katsoessani, että taas kun on kunnolla tuullut, hiukset ovat ikään kuin liimautuneet toisiinsa kiinni ja näyttävät rasvaisilta, vaikka eivät sitä ole, kun tänään ne 12 aikaan pesin.

Todella ärsyttävää. Kun vähän pöyhii niitä, niin se "limaisuus" onneksi lähtee pois.

Onko muut huomanneet saman ilmiön vai olenko kenties ainoa jolla käy näin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:27"]

Musta tuntuu et tuulen mukana hiuksiin tarttuu hienoista pölyä yms joka likaa lasimaiset hienot (hennot) hiukset, näkyy ja tuntuu ihan eri tavalla kuin paksuissa/karheissa

[/quote]

Uskon kans että tässä on syy, tuuli sotkee hiuksiin kaikkea moskaa, pölyjä ja pakokaasuja.

Miksei voi olla cool pukea suihkumyssyä kampauksen päälle ulosmennessä... Se vois pysyäkin kun on se kuminauha ympärillä.

Vierailija
22/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma myöskin. Saa aina kulkea harjan kanssa ovista sisään kun hiukset on mennyt tuulessa hirveille klimpeille! Yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin olevani ainoa jolle näin käy. Ei johdu saasteista tms kun avomerelläkin sama ilmiö.

Vierailija
24/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:59"]

Ei johdu saasteista tms kun avomerelläkin sama ilmiö.

[/quote]

Juu, veneessä istuessa saa samanlaisen tuulenpiiskaaman narutukan (eikä mitään "rantatukkaa"), siellä vaikuttaa varmaan se kosteus ja suola saasteiden sijaan.

Tai sit se on vaan se tuuli ja tukan pyöriminen. Ehkä onkin niin että hennot hiukset on tarkoitettu vain siisteihin salonkeihin, kun tuuli ja kaikenlaiset muut ilmavirrat aiheuttavat vaan tukan liuruuntumisen ällöksi roikuksi.

Vierailija
25/28 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama ongelma jatkuu vielä tänäkin päivänä, juuri taas tätä kirosin ulkona kävellessäni 👍

Ap

Vierailija
26/28 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tuulessa tulee inhottavan tunkkaiset ja takkuiset hiukset.

Vierailija
27/28 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua huttua. Mä en voi myöskään pitää ponnaria, koska ne narunperkeleet vielä takkuuntuvat.

Tukka on nyt lyhentynyt häntäluumitasta vyötäisille, ja luulen sen lyhentyvän edelleen, sakset vaikuttavat ainoalta pysyvältä ratkaisulta ongelmaan. Nutturoiden lisäksi, tietysti, mutta nekään eivät estä sitä mattaantumista. Kyllästyttää. Mä olen sulfaattiallergikko, joten luonnonkosmetiikan ja/tai palashampoiden varassa, enkä käytä muotoilutuotteita.

Vierailija
28/28 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MUlla hiukset rasvoittuu jo ruoanlaitostakin, siis jos paistan jotain. Tai siivotessa, pölyjen pyyhintä jne saa hiukset pölyisisksi ja rasvoittuneiksi :(

Laita joku kotityömyssy päähän. Tai huivi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän