Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasimaisten hiusten omistajat! Tuleeko hiuksenne "limaisiksi" jos tuulee paljon?

Vierailija
13.06.2015 |

Itse huomasin taas kotiin tullessani ja peiliin katsoessani, että taas kun on kunnolla tuullut, hiukset ovat ikään kuin liimautuneet toisiinsa kiinni ja näyttävät rasvaisilta, vaikka eivät sitä ole, kun tänään ne 12 aikaan pesin.

Todella ärsyttävää. Kun vähän pöyhii niitä, niin se "limaisuus" onneksi lähtee pois.

Onko muut huomanneet saman ilmiön vai olenko kenties ainoa jolla käy näin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisiin hiuksiin oikeasti tarttuu kaikki paska mitä ilmassa lentää, samoin omista käsistä kaikki mahdollinen skeida. Ovat myös sähköiset ja luulen, että tuulisella säällä hiukset hiertyvät toisiaan vasten ja sähköistyvät & takkuuntuvat klimpiksi. Tai siis hiirenhännäksi ja niskaan tulee jättitakku ja latvat ovat umpisolmussa. Mikäkö auttaa? No, näillä mennään:

- TangleTeezer kulkee aina mukana, millään muulla en enää harjaa

- pesuun en käytä silikonia tms. sisältäviä tuotteita

- erityisen tärkeä on hoitoaine, käytössä Santen ekohoitoaine (http://www.ekolo.fi/tuote/family-hoitoaine/4025089070726/ mutta saa myös esim. Prismasta)

- pyrin pesemään hiukset illalla, laitan kosteisiin hiuksiin vähän muotovaahtoa ja laitan yöksi nutturalle pään päälle

- aamulla avaan tukan ja haron sormilla, ei hiuskiinnettä, koska se sähköistää, mutta ihan minimaalisen tilkan muotoiluvahaa tms. voi käyttää jakauksen ympärillä töröttävien hiusten suorimiseen

Siinäpä tämän tukan ainoa muotoilumahdollisuus. :D Muut vaihtoehdot ovat ponnari tai jonkinlainen pampulan kanssa pyöritelty syherönuttura niskassa. Mitään kiharoita on ihan turha viritellä, roikkuvat suorina ennen kuin pääsen ulko-ovesta ulos. Näillä mennään.

Vierailija
2/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan ainoa, vihaan tätä tuulta ja sitä että hiukset sekoittuu liruiksi heti kun menen ulos. Vähän tulee muita ilmeisesti katsottua, kun tuntuu siltä ettei muilla ole samaa ongelmaa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasimainen hius?

Vierailija
4/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Mulla on paljon hentoa pehmeää kiiltävää hiusta ja tuuli piiskaa niistä äkkiä kamalat likaisen näköiset lirut. Tässä syy miksi olen ollut viimeisen pari kolme viikkoa joka päivä huonolla tuulella, ärsyttää lähteä ulos kun puhdas tukka hakkaantuu rumaksi roikkuvaksi mataksi naruksi. "Ei ku pesin ne aamulla..."

Vierailija
5/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:42"]

Lasimainen hius?

[/quote]

Liukkaat hiukset. Suomalaislle hiuksille tyypillistä.

Vierailija
6/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:46"]

No joo. Mulla on paljon hentoa pehmeää kiiltävää hiusta ja tuuli piiskaa niistä äkkiä kamalat likaisen näköiset lirut. Tässä syy miksi olen ollut viimeisen pari kolme viikkoa joka päivä huonolla tuulella, ärsyttää lähteä ulos kun puhdas tukka hakkaantuu rumaksi roikkuvaksi mataksi naruksi. "Ei ku pesin ne aamulla..."

[/quote]

Nauran tuolle "tuuli piiskaa hiukset". Olen siis ap, ja tuo oli todella osuvasti sanottu.

Vierailija
7/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:42"]

Lasimainen hius?

[/quote]

Liukkaat hiukset. Suomalaislle hiuksille tyypillistä.
[/quote]
Ahaa. Ei liiskaannu. Pesen yleensä kolme päivän välein. Liukkaat hiukset on.

Vierailija
8/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:25"]

Nauran tuolle "tuuli piiskaa hiukset". Olen siis ap, ja tuo oli todella osuvasti sanottu.

[/quote]

Kiitos kiitos. Olen ollut ton kamalan tuulen takia aina välillä niin ärsyyntynyt, että olen pyöritellyt sanoja mielessäni siltä varalta jos joku kysyy että mikä mättää. :D

Vierailija
9/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa muotovaahtoa tai kuivashampoa hiusten tyveen

Vierailija
10/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma.

Vierailija
11/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pidä hiuksia kiinni tuulisella säällä?

Vierailija
12/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule limaiset vaan sellainen vesimelonin kokoinen jättitakku. Tämä on ollut ihan kamala kesä tuulen puolesta, näytän ihan pultsarilta tällä tukalla.

Vierailija
13/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:34"]

Laittakaa muotovaahtoa tai kuivashampoa hiusten tyveen

[/quote]Muotovaahto yms hiustuotteet tekevät hiukseni likaisiksi, jopa heti pesun jälkeen. Enkä laita niitä liikaa.

Vierailija
14/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua ilmiö ja olen ajatellut että johtuu siitä et hiusket hakkautuu vasten rasvaisia poskia ja otsaa. Ei siis ole  erityisen rasvainen iho mutta pienikin rasvaisuus riittää tekemään ohuet hiukset tikkumaisen likaisiksi.

Vierailija
15/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta vaikka tukka olisi kiinni, kun tarpeeksi tuulee lähtee ne lyhyemmät hiukset liikkeelle ja liuruuntumaan ja muu tukka kuluu mattaiseksi. Muotoilutuotteita käytän aina, se on selvä juttu jotta saan hiuksiin rakennetta ja pitoa enkä menetä hermojani tämän liukkaan ja pehmeän naamalle valuvan hiuslaadun kanssa. Mulla on rasvoittuva iho, se varmasti vaikuttaa että hakkaantuuko hius kuivaa vai öljyistä nahkaa vasten.

T. nro 3

Vierailija
16/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:17"]

Ei auta vaikka tukka olisi kiinni, kun tarpeeksi tuulee lähtee ne lyhyemmät hiukset liikkeelle ja liuruuntumaan ja muu tukka kuluu mattaiseksi. Muotoilutuotteita käytän aina, se on selvä juttu jotta saan hiuksiin rakennetta ja pitoa enkä menetä hermojani tämän liukkaan ja pehmeän naamalle valuvan hiuslaadun kanssa. Mulla on rasvoittuva iho, se varmasti vaikuttaa että hakkaantuuko hius kuivaa vai öljyistä nahkaa vasten.

T. nro 3

[/quote]

Miksi mua naurattaa tämänkin kommentin sanavalinnat? Onko nämä oikeasti hauskoja (epäilen vahvasti, että ovat) vai olenko vain kajahtanut?

Vierailija
17/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin käy samoin ja inhoan sitä. Hiukset eivät ylety kiinni.

Vierailija
18/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu et tuulen mukana hiuksiin tarttuu hienoista pölyä yms joka likaa lasimaiset hienot (hennot) hiukset, näkyy ja tuntuu ihan eri tavalla kuin paksuissa/karheissa

Vierailija
19/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUlla hiukset rasvoittuu jo ruoanlaitostakin, siis jos paistan jotain. Tai siivotessa, pölyjen pyyhintä jne saa hiukset pölyisisksi ja rasvoittuneiksi :(

Vierailija
20/28 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä. Onneks en oo yksin tän helvetin kanssa :d

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan