Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?
Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.
Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.
Millaisia ajatuksia herättää naisissa?
T. kolmikymppinen, pitkähkö mies
Kommentit (1283)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen pukeutuminen ei todellakaan tarkoita pelkästään jotain kolmiosaista pukua ja kravattia. Voi olla hyvinkin rentoa, aidot materiaalit, mallit, värit, kokonaisuus ja tyylitaju ratkaisee. Ja kengät! Minun silmääni kyllä miellyttää klassisesti hyvin pukeutunut mies, mieluummin sellaista katselen, kuin keskiverto Prisma-asiakkaita, kaikella kunnioituksella.
Näinhän se on
- oikeankokoisia vaatteita liian pienien tai säkkimäisten sijaan
- kestäviä ja ajattomia vaatteita kiinalaisen kertakäyttömuodin sijaan
- enemmän keskenään yhteensopivia värisävyjä ja vähemmän vaatteita, joita ei tule koskaan käytettyä
- enemmän luonnonmateriaaleja ja vähemmän hiostavia polyesteririepuja
- plussana, että näyttää aikuiselta eikä joltain 1. vuoden tietotekniikan opiskelijalta tai Pomarfin-kenkäiseltä papaltaVai että aikuiselta; ennemmin äidin pikkupojalta joka on löytänyt vaatteensa isopapan jäämistöstä :D
50-luvun oppeja noudattamalla nämä 'keikarit' onnistuu näyttämään ainoastaan dorkilta mitä ovatkin.
Miksi nämä dorkat menestyvät sinua paremmin elämässä?
Vierailija kirjoitti:
AP, minulle ainoa valinta, siksi pitikin hakea aviomies ulkomailta. Osaa pukeutua, ei kiroile eika ryyppaa. Meilla ei lahdeta ulos kotivaatteissa ja sisakengissa, tukka laittamatta.
Ollaan sitten ihan suosiolla autistisia nipoja mutta ei myoskaan liikuta missaan amispiireissa.
Kyllä monet amiksetkin pukeutuvat asiallisesti. Viitseliäisyydestähän siinä on kyse. Tietty huonosti pukeutumisessa on monesti kysymys syrjäytymisestäkin.
Hyvä tää ketjun katkera vanhapiika/peräkammarin poika. Joka kommentissa tasan 11 alapeukkua 😀 hauska seurata, kuinka hän jaksaa tuhlata aikaansa asiaan, joka ei häntä yhtään kiinnostaa.
Huhuu, oisko vanha piika hereillä, että vois taas vähän homotella?
Ehkäpä osti viimein asialliset tamineet ja lähti ihmisten ilmoille
Mitä säkin jostain naisten mielipiteistä välität? Kasvata pallit!
Vierailija kirjoitti:
Mitä säkin jostain naisten mielipiteistä välität? Kasvata pallit!
Kiva kun tulit takaisin. Odotettiinkin jo sua kovasti. Mites menee?
Huono pukeutuminen on in! Farkut ja metsästäjänliivi rulez!!!
Sopii hyvin etenkin, jos on pärjännyt ammatillisesti. Sopisi hyvin vaikkapa johtajalle, proffalle tms.
Saattaisi jopa alkaa miehet kiinnostaa jos ne liikkuisi tuolla pukeutuneena pukuihin ja hattuun. Hyvässä tapauksessa voisi mennä varttikin puvun vuoksi lumoutuessa ennen kuin huomaisi tyypin ääliöksi, jos sillä olisi käytöstavat niin huh huh. Sitten olisi kuuma.
No ei mua haittaa, mut kai mies on kotona rennommin.
Mä en koskaan osaa kuvitella miehille kenkiä. En katso niitä, enkä tiedä mitä niillä on. Hyvä tietää nyt joku termi.
Klassista tyyliäkin voi toteuttaa eri tavoin. Jokaisella on omat lempivärinsä ja itselle sopivat sävyt. Omaan makuun ap:n tyyli saattaa olla liian sliipattu, vintage-fiboilla menisi täydestä. Hattua et tainnut mainita listassa ollenkaan eli oletan, että olet moderni klassikko.
Onko ap silmälaseja käyttävä tummahiuksinen sinkkumies?
Kolmikymppinen, pitkähkö mies on selvästikin homo.
Kuka ihme käyttää mittatilauspaitoja?
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme käyttää mittatilauspaitoja?
Sellainen, joka haluaa, että paita istuu erinomaisen hyvin ja tuntuu ja näyttää niin hyvältä kuin mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassisesti pukeutunut mies:
https://images.fineartamerica.com/images/artworkimages/mediumlarge/2/ca…
Tuolta pukuhyypiöt kuvittelevat näyttävänsä, mutta totuus on tämä:
Tämä, jotta nyky-ympäristössä puku ei näyttäisi hyypiömäiseltä tai hankenpöhisijältä, pukua kantavan miehen on oltava ihan (huolettoman) jäätävän komea ja hyvässä kunnossa. Koska jos näyttää, että keskittyy ulkonäköön liikaa on tulos uinoainon mies.
Itse olen käyttänyt pukua vain hautajaisissa ja väitöstilaisuudessani. Ei sille ole juuri muuta käyttöä, pikkutakki ja suorat housut/farkut riittävät.
Suomalaiset miehet (suurimmaksi osaksi), ja jopa TV-esiintyjät ovat kuin roskalaatikossa yönsä viettäneet puliukot. Rentoja, juu vähän liikaakin.