Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?

Vierailija
04.02.2022 |

Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.

Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.

Millaisia ajatuksia herättää naisissa?

T. kolmikymppinen, pitkähkö mies

Kommentit (1283)

Vierailija
1201/1283 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ihme käyttää mittatilauspaitoja?

Sellainen, joka haluaa, että paita istuu erinomaisen hyvin ja tuntuu ja näyttää niin hyvältä kuin mahdollista?

Snobi, jolla on liikaa rahaa.

Vierailija
1202/1283 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassisesti pukeutunut mies:

https://images.fineartamerica.com/images/artworkimages/mediumlarge/2/ca…

Tuolta pukuhyypiöt kuvittelevat näyttävänsä, mutta totuus on tämä:

Tämä, jotta nyky-ympäristössä puku ei näyttäisi hyypiömäiseltä tai hankenpöhisijältä, pukua kantavan miehen on oltava ihan (huolettoman) jäätävän komea ja hyvässä kunnossa. Koska jos näyttää, että keskittyy ulkonäköön liikaa on tulos uinoainon mies.

Itse olen käyttänyt pukua vain hautajaisissa ja väitöstilaisuudessani. Ei sille ole juuri muuta käyttöä, pikkutakki ja suorat housut/farkut riittävät.

Pukujen arkikäyttö on vähentynyt kovasti. Se on mielestäni sääli, sillä hyvin istuva puku näyttää erittäin hyvältä ja tekee poikkeuksetta kantajastaan edustavan näköisen. Minulla on muutama arkipuku, joita käytän säännöllisesti töissä ja joskus vapaa-ajallakin. Juhlapuvut ovat sitten erikseen. Arkipukuni ovat melko edullisia valmispukuja. Olen käyttänyt niitä korjausompelijalla lahkeiden ja hihojen pituuksien hienosäätöä varten, mutta muuten ne ovat suoraan kaupan rekistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1283 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka haluaa, että paita istuu erinomaisen hyvin ja tuntuu ja näyttää niin hyvältä kuin mahdollista?

Taidat luulla, että mittatilauspaidat olisivat kovinkin kalliita? Eivät ne ole. Sadalla eurolla saat jo mittatilauspaidan, tarjouksesta halvemmallakin.

Snobiuden kanssa mittatilausvaatteilla ei ole mitään tekemistä. Rohkenen olettaa, että sinäkin pidät mieluummin hyvin istuvista kuin huonommin istuvista vaatteista. Hyvin istuvat vaatteet tuntuvat hyviltä. Ne myös näyttävät hyviltä.

Vierailija
1204/1283 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri talvityövaatteiden tilausta, ulkohousut ja takki kolmesataaviisikymppiä. Halpoja pukuja saisi kolmekin, mutta onko niiden hankkimisessa järkeä. Jos juhla-asua käyttää harvoin, hyvä istuvuus ja laatu ovat tärkeitä samaan tapaan kuin työasussa.

Vierailija
1205/1283 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas, järkevä ja varakas mies.

Vierailija
1206/1283 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeudun pikkutakkiin ja kauluspaitaan arjessa.

Naiset tykkää.

Kun kerron olevani elämäntapatyötön, niin kiinnostus loppuu.

Naiset haluavat statusta. Me hienosti pukeutuvat miehet olemme naisille kuin kultaa. Paitsi jos olrmme työttömiä.

Vierailija
1207/1283 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein juuri talvityövaatteiden tilausta, ulkohousut ja takki kolmesataaviisikymppiä. Halpoja pukuja saisi kolmekin, mutta onko niiden hankkimisessa järkeä. Jos juhla-asua käyttää harvoin, hyvä istuvuus ja laatu ovat tärkeitä samaan tapaan kuin työasussa.

Onko järkeä hankkia? Jos luulet, että käyttöä olisi ja saisit edullisesti kelvollisen puvun, niin mikä ettei. Mutta eihän mitään vaatteita kannata ostaa vain siksi, että saa halvalla.

Sekin pitäisi ajatella, mihin käyttöön puku (puvut) tulisi(vat). Arkipuvuksi ei ehkä kannata kaikkein kalleinta ja hienointa pukua hankkia, sillä sen kanssa joutuisi varomaan ja stressaamaan.

Kukin tietysti tyylillään, mutta minä olen kelpuuttanut arkipuvuksi myös keinokuituja sisältävistä kankaista tehtyjä pukuja. Niissä on puolensa kuten kestävyys ja helppo siliävyys ja edullinen hinta, mutta ymmärrän toki senkin näkökulman, että villainen puku on "oikea" valinta.

Vierailija
1208/1283 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan ymmärtänyt kravattia eli solmiota miesten pukeutumisessa. se on ku hirttonaru.

muistan vain yhden tyylikkään valtion päämiehen. hän oli kroatiasta. hän käytti miesten huivia paidan alla. todella tyylikäs

Vierailija
1209/1283 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää tosi hyvältä. Kunpa useammat miehet pukeutuisivat noin. Minä muuten myös rakastan liivejä miehellä, ovat mielestäni seksikkäin vaatekappale ikinä.

Minkä kuppikoon?

Vierailija
1210/1283 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat luulla, että mittatilauspaidat olisivat kovinkin kalliita? Eivät ne ole. Sadalla eurolla saat jo mittatilauspaidan, tarjouksesta halvemmallakin.

Snobiuden kanssa mittatilausvaatteilla ei ole mitään tekemistä. Rohkenen olettaa, että sinäkin pidät mieluummin hyvin istuvista kuin huonommin istuvista vaatteista. Hyvin istuvat vaatteet tuntuvat hyviltä. Ne myös näyttävät hyviltä.

Sadalla eurolla saa jo pikkutakin.

Vierailija
1211/1283 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä snobeista.

Vierailija
1212/1283 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vain saanut haukkuja ja ilkeitä katseita naisilta. Pukeudun aina kauluspaitaan ja/tai puvunliiveihin ja pikkutakkiin. M27

Kuka sua on haukkunut? Jotkut juntit?

Vierailija
1213/1283 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vain saanut haukkuja ja ilkeitä katseita naisilta. Pukeudun aina kauluspaitaan ja/tai puvunliiveihin ja pikkutakkiin. M27

Arvatenkin joku lenkkareissa ja hupparissa ja farkuissa tai verkkareissa heiluva pipopäinen mieslapsi, joka ei osaa edes solmua tehdä solmioon puhumattakaan, että osaisi paitaa silittää...

Vierailija
1214/1283 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatenkin joku lenkkareissa ja hupparissa ja farkuissa tai verkkareissa heiluva pipopäinen mieslapsi, joka ei osaa edes solmua tehdä solmioon puhumattakaan, että osaisi paitaa silittää...

Incelit tuppaavat olemaan kateellista porukkaa. Jos joku pukeutuu hyvin ja miellyttää naisten silmää niin heti vedetään kierroksia.

Vierailija
1215/1283 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap silmälaseja käyttävä tummahiuksinen sinkkumies?

Onnellisesti naimisissa jo vuosia - ap

Vierailija
1216/1283 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassista tyyliäkin voi toteuttaa eri tavoin. Jokaisella on omat lempivärinsä ja itselle sopivat sävyt. Omaan makuun ap:n tyyli saattaa olla liian sliipattu, vintage-fiboilla menisi täydestä. Hattua et tainnut mainita listassa ollenkaan eli oletan, että olet moderni klassikko. 

Kyllä minulla on liuta muodollisempia hattuja (fedora, trilby, panamahattu, silinterihattu, tohtorinhattu jne.) muodollisempaan pukeutumiseen, mutta pääasiallisesti käytän flat cappeja ja pipoja.

Vierailija
1217/1283 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen ekana, et onpas pinnallinen mies. Oikeastiko käyttää noin paljon aikaa vaatetukseensa ja sen ajatteluun? Arvostan enemmän sitä, että pinta ei merkitse niinkään, vaan syvä ydin on tärkein. Viisaus, lähimmäisenrakkaus ja aitous rulaa.

Toki voihan tällainen ihminen olla jollain tasolla myös syvällinen, mutta arvostaisin enemmän, jos laittaisi rahat mieluummin hyväntekeväisyyteen kuin johonkin ulkoiseen roolileikkiin & kulissiin.  Eli tokana kyllä tunnen surua.

Vierailija
1218/1283 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen ekana, et onpas pinnallinen mies. Oikeastiko käyttää noin paljon aikaa vaatetukseensa ja sen ajatteluun? Arvostan enemmän sitä, että pinta ei merkitse niinkään, vaan syvä ydin on tärkein. Viisaus, lähimmäisenrakkaus ja aitous rulaa.

Toki voihan tällainen ihminen olla jollain tasolla myös syvällinen, mutta arvostaisin enemmän, jos laittaisi rahat mieluummin hyväntekeväisyyteen kuin johonkin ulkoiseen roolileikkiin & kulissiin.  Eli tokana kyllä tunnen surua.

Millä tavalla ihmisen tulee pukeutua, jotta hän on syvällinen?

Vierailija
1219/1283 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sen, että ostaa oikean kokoisia, tilanteeseen sopivia ja kestäviä vaatteita (sekä huolehtii niiden korjauksesta ja huollosta) luulisi olevan nimenomaisesti syvällisempää kuin se, että ostaa joka vuosi kaapin täyteen lapsityövoimalla tehtyä pintamuotia?

Vierailija
1220/1283 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivallinen ehdotus tosiaan tämä, että ostaa laadukkaiden vaatteiden sijaan hinghong-roskaa ja paikkaa omaa tuntoaan laittamalla säästyneet rahat hyväntekeväisyyteen.