Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?
Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.
Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.
Millaisia ajatuksia herättää naisissa?
T. kolmikymppinen, pitkähkö mies
Kommentit (1283)
Vierailija kirjoitti:
Keskikokoinen kaupunki ja oxfordien metsästyskierroksen tuloksena yksi näköhavainto. Ei ihme, että pukeutumisentaso on se, mikä on. Lenkkarit tai vaelluskengät ovat tyylikäs pari puvun kanssa hautajaisissa.
Ihmekkö tuo, kun koko sana oxford-aiheuttaa allergiareaktion, vaikka ei tiedetä edes mitä tarkoittaa. Mitäköhän nämä ihmiset ajattelesivat, jos huomaisivat, että heidän linttaanastutut liimapohjakengät on derbyjä? Pystyvätkö elämään sen kanssa, että kaapista löytyy pari kenkiä, joiden nimi kuulostaa joka toisen keskustelijan korvaan autistiselta ja joka toisen homolta? Mureneeko heikko minuus?
Olen kuullut, että jotkut noin pukeutuvat miehet saavat huonoa palautetta muilta miehiltä.
Ikään kuin se katsottaisiin hienosteluksi ja ylimielisyydeksi.
En ymmärrä.
Luulisin, että kaikki naiset pitävät tuollaisesta tyylistä miehellä.
Joku kysyi miten pituus ja ikä liittyy tähän. En minäkään ymmärrä, mutta tuollaisia he ovat, mittamiehet, heh. Kaikki maailmassa liittyy aina mittoihin ja numeroihin. Kysykää myös lisää naisten mitoista, eikun, hassuhko minä! Hehän tulevat kysymään niitä naisilta ihan itse!
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että jotkut noin pukeutuvat miehet saavat huonoa palautetta muilta miehiltä.
En ymmärrä.Luulisin, että kaikki naiset pitävät tuollaisesta tyylistä miehellä.
Miesten negatiivinen palaute johtunee naisten positiivisesta palautteesta.
oh nou kirjoitti:
Joku kysyi miten pituus ja ikä liittyy tähän. En minäkään ymmärrä, mutta tuollaisia he ovat, mittamiehet, heh. Kaikki maailmassa liittyy aina mittoihin ja numeroihin. Kysykää myös lisää naisten mitoista, eikun, hassuhko minä! Hehän tulevat kysymään niitä naisilta ihan itse!
Vaikuttaahan ikä ja ruumiinrakenne pukeutumiseen paljonkin. Vaikkapa lukioikäisellä huppari näyttää ihan fiksulta koulussa, mutta viiskymppisellä huppari ja huonosti istuvat farkut kielivät gonahtamisesta.
Hyvältähän nuo näyttää, erityisesti sopii työpaikalle, jos on semmoinen työpaikka, johon siistimmät vaatteet sopii.
Hyvältähän nuo näyttää, erityisesti sopii työpaikalle, jos on semmoinen työpaikka, johon siistimmät vaatteet sopii.
Hieno juttu jos se ei hallitse koko miehen elämää ja ajatusmaailmaa.
Lemppaisin miehen jos pitäisi jotakin kauluspaitoja ja suoria housuja. Piilo homoja?
Vierailija kirjoitti:
Töihin sopii asiallinen työpuku - ei tarvitse olla ylipukeutuva runkkari sielläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin sopii asiallinen työpuku - ei tarvitse olla ylipukeutuva runkkari sielläkään.
Miten toi siis käytännössä toimii? Mennään vaatekauppaan ja katsotaan, kappas siinähän olisi hyvin istuva pikkutakki. Istuu hartioista eikä mahastakaan purista. Ja kangaskin sopisi monien housujen pariksi. Eikun ai perkule, aivan unohdin, pitääkin ostaa mieluummin väärän kokoinen musta puvuntakki niin kukaan ei luule tyylilyyliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toi siis käytännössä toimii? Mennään vaatekauppaan ja katsotaan, kappas siinähän olisi hyvin istuva pikkutakki. Istuu hartioista eikä mahastakaan purista. Ja kangaskin sopisi monien housujen pariksi. Eikun ai perkule, aivan unohdin, pitääkin ostaa mieluummin väärän kokoinen musta puvuntakki niin kukaan ei luule tyylilyyliksi.
Kysy neuvoa kaupan myyjältä jos et itse osaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.Luulisin, että kaikki naiset pitävät tuollaisesta tyylistä miehellä.
Luulet, että kaikilla naisilla on sama maku tyylin suhteen?
Olet joko tosi yksinkertainen tai vaan tosi typerä. En oikein keksi mitään muuta syytä noin idioottimaiseen yleistykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy neuvoa kaupan myyjältä jos et itse osaa.
Eli jos on pukeutunut hyvin ja oikean kokoisiin vaatteisiin niin pitää muistaa sanoa ihmisille, että "en minä itse näitä valinnut, vaan kaupan myyjä - en katsos ole tyylilyyli". Entä jos joku luulee homoksi eikä ehdi korjata, että kaupan myyjä ne vaatteet oikeasti valitsi?
Klassinen pukeutuminen ei todellakaan tarkoita pelkästään jotain kolmiosaista pukua ja kravattia. Voi olla hyvinkin rentoa, aidot materiaalit, mallit, värit, kokonaisuus ja tyylitaju ratkaisee. Ja kengät! Minun silmääni kyllä miellyttää klassisesti hyvin pukeutunut mies, mieluummin sellaista katselen, kuin keskiverto Prisma-asiakkaita, kaikella kunnioituksella.
Vierailija kirjoitti:
Klassinen pukeutuminen ei todellakaan tarkoita pelkästään jotain kolmiosaista pukua ja kravattia. Voi olla hyvinkin rentoa, aidot materiaalit, mallit, värit, kokonaisuus ja tyylitaju ratkaisee. Ja kengät! Minun silmääni kyllä miellyttää klassisesti hyvin pukeutunut mies, mieluummin sellaista katselen, kuin keskiverto Prisma-asiakkaita, kaikella kunnioituksella.
Klassinen pukeutuminen tarkoittaa pitkälti sitä, että on oikeankokoiset vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään 'klassisen pukeutumisen harrastajat' ovat pääasiassa tyylitajuttomia dorkia jotka näyttävät siltä kuin liikkuisivat naamiaisasussa. Lisäksi toistelevat jostain 50-luvun pukeutumisoppaista kaivamiaan mantroja antaumuksella. Hyi.
Oksensin jo vähän suuhuni otsikosta.
Käsite miesten klassinen pukeutuminen kuulostaa siltä, että luulee pukeutuvansa hyvin mutta oikeasti pukeutuu ikäisekseen vanhahtavasti ja täysin ilman tyylitajua, todennäköisesti vielä väärään vaatekokoonkin.
Todella ihanaa, arvostettavaa ja omalla tavallaan seksikästäkin.
Sitä en tosin ymmärrä, miten apn ikä ja pituus tähän liittyvät?
Oliko tämä joku piilomainosdeitti-ilmoitus jonka avulla ap kalastelee ihailua?