Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?

Vierailija
04.02.2022 |

Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.

Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.

Millaisia ajatuksia herättää naisissa?

T. kolmikymppinen, pitkähkö mies

Kommentit (1283)

Vierailija
1061/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisit, palomiehet ja sotilaat on komeita ja vie naisilta jalat alta.

Ei ne tavalliset vaatteet sytytä. Sorry, että kerroin totuuden.

Niin. Erityisesti puku ei sytytä pätkääkään, tai tässä ketjussa kuvatut fiinit vaatteet, niistä tulee mieleen isoisä.

Joo, pitää olla univormu.

Naisten ei tee seksiä mieli, kun miehet ei näytä miltään.

Jep. Kun mies miettii vaatteita enemmän kuin minä, niin vakava turn off.

Ehkä lyhyiden miesten on pakko.

Vierailija
1062/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Erityisesti puku ei sytytä pätkääkään, tai tässä ketjussa kuvatut fiinit vaatteet, niistä tulee mieleen isoisä.

Joo, pitää olla univormu.

Naisten ei tee seksiä mieli, kun miehet ei näytä miltään.

Jep. Kun mies miettii vaatteita enemmän kuin minä, niin vakava turn off.

Ehkä lyhyiden miesten on pakko.

Jos pukeudut kuin junttieinari niin, vaikka olisit kolmimetrinen tuskin löydät muuta seuraa kuin toinen juntt.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1063/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homahtavalta vaikuttaa.

Vierailija
1064/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnalliselta. Tulin just ampumaradalta treenaamasta, en osaa kuvitella että puoliso miettisi jotakin vaatteita. Ihan sama mikä tyyli, jo se että vaatteet kiinnostaa noin on red flag.

Vierailija
1065/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnalliselta. Tulin just ampumaradalta treenaamasta, en osaa kuvitella että puoliso miettisi jotakin vaatteita. Ihan sama mikä tyyli, jo se että vaatteet kiinnostaa noin on red flag.

Jos vaatteiden miettiminen on pinnallista, kävit varmaankin ampumassa pyjamassa, eihän niillä vaatteilla ole väliä. Olen perheeni ainoa tyttö ja totean, että metsästystä harrastavat veljeni kyllä miettivät vaatteitakin. En ainakaan ole nähnyt kenenkään lähtevän metsälle frakissa, ja jos päällä on ollut kauluspaita, se on ollut flanellia tai kuuluisaa villaflanellia.

Puvut ja frakit kelpaavat veljilleni valmisversiosta muokattuna, mutta maastopukuja ovat teettäneetkin. Veikkaan muuten, että jokaisella veljelläni on useampi kivääri kuin puku kaapissaan.

Vierailija
1066/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn usein ampumaradalla, mutta tilasin tänään mittatilaustakin. Normaaleilla älynlahjoilla varustettu ihminen osaa ja ymmärtää panostaa useisiin elämän eri osa-alueisiin.

Vierailija
1067/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn usein ampumaradalla, mutta tilasin tänään mittatilaustakin. Normaaleilla älynlahjoilla varustettu ihminen osaa ja ymmärtää panostaa useisiin elämän eri osa-alueisiin.

Tosiaan varmaan liittyy jonkinverran yhteiskuntaluokkaan. Tiedän aika monta metsästystä harrastavaa, omastakin perhepiiristä, jotka ovat käyttävät töissä pukua ja pukeutuvat muutenkin siististi. Eri asia tietty, jos puhutaan jostakin "pickup, haulikko ja serkun kanssa naimisiin" -piireistä niin useimmilla ihmisillä on ihan luontaista pyrkiä pukeutumaan jotenkin säädyllisesti. Asiantuntija- ja esimiestöissä puhutaan käytännössä smart casualista.

Vierailija
1068/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoisän ikäisillä olikin vielä jotakin makua ja itsearvostusta. Nykyään ollaan niin vellihousuja, että joka paikkaan pitää kulkea collareissa ja joka toinen kärsii mt-ongelmista. Ennen pistettiin päälle asialliset tamineet ja sillä sipuli. Oli joku kunnia-asiakin, että koulutettu ihminen ei näyttänyt spurgulta.

Vierailija
1069/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan varmaan liittyy jonkinverran yhteiskuntaluokkaan.

Pukeutuminen tietenkin liittyy yhteiskuntaluokkaan. Yhtäältä ulkoasun perusteella ihmiset muodostavat käsityksiä ja oletuksia toistensa yhteiskunnallisesta asemasta. Toisaalta omaa ulkoasuaan muokkaamalla voi vaikuttaa niihin vaikutelmiin, joita toisille syntyy. 

Vierailija
1070/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassisesti pukeutuminen ei vaadi kyllä juuri aikaa. Jos vaikka uuden pikkutakin tarvitsee niin sen kuin marssii sopivaan putiikkiin ja tilaa uuden sellaisella kankaalla ja leikkauksella kuin itse tykkää. Jos ei päästä itseään turpoamaan (kuten moni tekee) niin ei tarvitse edes mittoja ottaa. Siinä ei mene kuin vartti. Sillä välin nämä homofobiset peräkammarin pojat ovat hyvässä lykyssä ehtineet vasta lyllertää parkkipaikalta Prisman vaateosastolle.

Vierailija
1071/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käsitän klassiseksi pukeutumiseksi prätkärotsin, farkut, bändipaidan ja bootsit. En ymmärrä mitään hienohelmaukkoja, saati naisia jotka sellaisille pillua antavat. Kerran joku puunattu ja puuteroitu pukumies tuli aukomaan minulle baarissa, lopputulos että kuristin äijää sen omalla kravatilla.

Vierailija
1072/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käsitän klassiseksi pukeutumiseksi prätkärotsin, farkut, bändipaidan ja bootsit. En ymmärrä mitään hienohelmaukkoja, saati naisia jotka sellaisille pillua antavat. Kerran joku puunattu ja puuteroitu pukumies tuli aukomaan minulle baarissa, lopputulos että kuristin äijää sen omalla kravatilla.

Onko naistenkin kanssa ei "kyllä"? Ei ei "kyllä" ja mene pois s### r#### sekin "kyllä?"

Vierailija
1073/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ruukaan pitää prätkärotsia moottoripyörällä ajaessa ja muita vaatteita muissa hommissa. En tiedä miksi ketään kiinnostaisi lukea paidastani, mitä bändiä diggailen. Etenkin kun bändipaitoja tehdään vaan jostain Radio Novan mainstream rock-bändeistä.

Vierailija
1074/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat housut ja paksu tumma kyr p ä . Isot kiveks et , suoni nen ky r p ä näkyviin klassisesti.

Pakkoroko tus nro 4.

Vierailija
1075/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein ole mun juttu. Voin toki tunnustaa, että mieltä imartelee, jos hyvin pukeutunut mies lähestyy baarissa tai muualla, mutta käytännön seurustelussa ja rakastumisvaiheessa pidän enemmän miehistä, jotka yksinkertaisesti ohittavat vaatteet lähinnä käytännön pakkona ja keskittyvät elämässään ensisijaisesti ajatteluun. Vaatteet nyt ovat aika merkityksetön asia tässä universumissa. 

Vierailija
1076/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein ole mun juttu. Voin toki tunnustaa, että mieltä imartelee, jos hyvin pukeutunut mies lähestyy baarissa tai muualla, mutta käytännön seurustelussa ja rakastumisvaiheessa pidän enemmän miehistä, jotka yksinkertaisesti ohittavat vaatteet lähinnä käytännön pakkona ja keskittyvät elämässään ensisijaisesti ajatteluun. Vaatteet nyt ovat aika merkityksetön asia tässä universumissa. 

Onko ideaalimies eräänlainen putkiaivo? Hyvä töissään, jotta riittävä elintaso, mutta muuten hyvä olla eräänlainen lapsi paapottavaksi?

Vierailija
1077/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjimmiltaanhan elämä on nollasummapeliä. Jos mies pukeutuu hyvin, hänen on pakko olla tyhmä ja/tai homo. Sama juttu naisilla. Jos nainen on kaunis, hänen on pakko olla yksinkertainen jakorasia. Kyllähän arkikokemuskin sanoo, että Helsingin rautatieaseman lievästi virtsalle haisevat asukit ovat niitä todellisia neroja, koska heillä ei mene aikaa pinnallisuuksiin. Tällaisena taviksena voi vaan ounastella millaisia matemaattisia arvoituksia he ratkovat mielessään sillä välin, kun me pinnalliset tavikset keskitymme pesemään hampaita tai sulkemaan sepalusta vessassa käydessämme.

Vierailija
1078/1283 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei Homer Simpson tyylinen.

Vierailija
1079/1283 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Vierailija
1080/1283 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tähän illalla vasta kommentin, mutta Luojan kiitos kello ehti niin pitkälle, että sitä ei julkaistu.

Näin naisena totean nyt vain, että jos miehen täytyy keskittyä ajatteluun, jätän mielelläni hänen seuransa väliin.