Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?

Vierailija
04.02.2022 |

Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.

Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.

Millaisia ajatuksia herättää naisissa?

T. kolmikymppinen, pitkähkö mies

Kommentit (1283)

Vierailija
1101/1283 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa puketua niin kuin haluaa - kotona tai töissä. Asia ei kuulu työkavereille eikä pomoille varsinkaan.

Missä ammatissa on täysin vapaa 'pukukoodi'?

Varmaan sellaisessa ammatissa, missä ei näyttäydy kellekään tai työskentelee kotonaan tai työ on likaista.

Vierailija
1102/1283 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa puketua niin kuin haluaa - kotona tai töissä. Asia ei kuulu työkavereille eikä pomoille varsinkaan.

Varmaan sellaisessa ammatissa, missä ei näyttäydy kellekään tai työskentelee kotonaan tai työ on likaista.

Eduskunnassa esimerkiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1283 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eduskunnassa esimerkiksi.

Sopiiko verkkapuku täysistuntoon?

Vierailija
1104/1283 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyikö Wappu-asun polvet ehyinä?

Vierailija
1105/1283 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään.

Vierailija
1106/1283 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu enää viiksivaha ja knalli.

Vierailija
1107/1283 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miehestä. Meillä töissä edellytetään klassista pukeutumista. Miehillä puku, kravatti ja tukka suittuna ym.
Näin yhden työkaverini korona-aikana, kun oltiin kaikki etätöissä ja mulla tuli yksiä papereita toimitettavaksi hänelle kun kävin työpaikka.
Olin aina ennen luokitellut hänet tyyliin "sulautuu tapettiin".
Löysin hänet pihastaan korjaamassa moottoripyöräänsä ja hän näytti "nuorelta jumalalta". Hän oli ruskettunut, vaaleat hiukset oli kasvanut olkapäille ja ne oli rennosti tuulen pörröttämät, Hänellä oli kuluneet farkut ja löysä t-paita.
Hänelle sopi rento "marlonbrando-tyyli" paljon paremmin kuin klassinen tyyli.

Toinen esimerkki, meillä töissä yksi kaveri oli hintelä harmaa, huomaamaton "konttorirotan perikuva", yksissä pikkujoulu-naamiaisissa hän oli pukeutunun Andy mcCoy'ksi, ja hän näytti upealta! Hän ei näyttänyt tippaakaan teennäiseltä tai feikiltä, mentiin porukalla paikalliseen yökerhoon jatkoille ja vaadittiin häntä tulemaan sinne Andynä. Siis hän ei näyttänyt Andylta vaan tyyli oli sama peruukeineen ja silkkipaitoineen, siis hänellä oli mielettömästi vientiä! Naiset parveili ympärillä!
Nyt olen huomannut, että hänellä on ponihäntä ja hän kasvattaa hiuksiaan ja on muutenkin vaihtamassa siviilissä tyyliään "b-virtasesta" Andy/Ville Valo-suuntaan.

Tuollainen työpaikka, jossa edellytetään siistiä klassista miespukeutumista, suosii niitä (myös ammatillisesti), joille se tyyli sopii, mutta on paljon miehiä, jotka "sulautuvat huomaamattomina tapettiin" ja suurin piirtein "lakkaavat olemasta" tuossa tyylissä.

Vierailija
1108/1283 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttuu enää viiksivaha ja knalli.

Viiksivahalla saa kulmakarvat aseteltua siististi kun laittaa sitä ripsiharjalla. Ei ole turha tuote miehillekään, jotka haluavat antaa silmiensä näkyä.

Vierailija
1109/1283 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tykkäätte kun miesten pukuun yhdistetään lenkkarit?

Vierailija
1110/1283 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika epäkäytännöliseltä. Noilla kun lähtee koiraa ulkoiluttamaan metsään pitäisi olla kokoajan huolissaan siitä että vaatteet likaantuu. Lisäksi veikkaisin että tuollaiset vaatteet vaativat paljon hoitoa, mikä todennäköisesti jäisi naisen tehtäväksi. Enemmän arvostan tilanteen mukaista pukeutumista. 

Vierailija
1111/1283 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönhöpöä ja hienostelua. Vapaa tyyli sopii suomalaiselle miehelle. Työnantajalle ei kuulu mun pukeutuminen, kunhan vaatteet on siistit ja ehjät.

Vierailija
1112/1283 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönhöpöä ja hienostelua. Vapaa tyyli sopii suomalaiselle miehelle. Työnantajalle ei kuulu mun pukeutuminen, kunhan vaatteet on siistit ja ehjät.

Mitä sinä teet työksesi?

Vierailija
1113/1283 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on olemukseltaan William Levy- tyyppiä, puku istuu enemmän kuin hyvin. Kaikki miehet eivät osaa pukeutua pukuun eikä se kaikille oikein istukaan...

Vierailija
1114/1283 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän tylsälle, mutta karismaattinen tyyppi varmaan kantaa nämäkin komeasti.

Vierailija
1115/1283 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ajatellut, että Oxford-paita ei sovi solmion kanssa käytettäväksi, mutta paidan suunnittelija näkyy olleen eri mieltä.

Vierailija
1116/1283 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuon kaiken termistön tunteminen kertoo että mies on erityisen kiinnostunut vaatteistaan. Tunnen monia, jotka pukeutuu tuohon tyyliin ainakin töissä, ihan perus miesten siisti toimistotyyli niille jotka joskus joutuu edustamaan. Mutta en tunne ketään joka olisi noin tarkka. En usko että ap mitenkään merkittävästi erottuu massasta, ainakaan missään vähänkään isommassa kaupungissa. Tykkään kyllä hyvin pukeutuvista miehistä. Ja erityisesti tykkään jos mies osaa pukeutua tilanteen mukaan, klassinen tyyli töihin ja kaupungille, kun taas luontoretkelle, mökille ja koiralenkille sitten säätä kestävät vaatteet.

Vierailija
1117/1283 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

panemistahan ja nu..imista olet perässä ruikuttamassa joten mitä merkitystä oletko itse kadulla sitä tarjoamassa vai jossain muualla?

Vierailija
1118/1283 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monessa asiantuntijatyössä nykyään, kun ne tehdään etänä. Mutta eipä minunkaan työpaikalla ole mitään erityistä koodia. Esimies kulkee aina hupparissa ja farkuissa (65v mies), ellei ole joku esiintyminen tiedossa. Toimistoporukasta suurin osa kyllä pukeutuu melko siistiin tyyliin, mutta osalla on ne hupparit ja farkut.

Vierailija
1119/1283 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pukuun pukeutuminen oikeasti epämukavaa ja mikä siinä on epämukavaa? Tiedän miehiä jotka inhoavat kravaattia ja pukua eivätkä mielellään pukeudu niihin ellei ole aivan pakollista. Puvulla tarkoitan frakkia, sakettia ja smokkia tai vastaavia.

Monilla se puku on ostettu 10 vuotta ja 20 kiloa sitten. Niissä halvimmissa on sitten käytetty kaikenlaisia huonommin hengittäviä keinokuitumateriaaleja ja vuorin alla olevat liinoitukset kiinnitetty liimalla. Tällä kombinaatiolla saa melko takuuvarmasti hikoilla kesät ja palella talvet. Monille tulee myös yllätyksenä että pukuja on ei paksuisista kankaista eri vuodenaikoja varten.

Kauluspaitakin on yllättävän usein sen yhden koon liian pieni, eli ylänapin kiinni pitäminen ja kaulan yläpuolinen verenkierto eivät ole samanaikaisesti saavutettavissa. Valmispaidoissa muutenkin usein mittasuhteet sitä luokkaa että joko hihat ovat liian pitkät tai kaulus liian kireä.

Nyttemmin olen ottanut tavaksi teettää kauluspaidat, siinä missä puvutkin. Onneksi ei ole muita kalliita harrastuksia.

Vaikka itse kuljenkin tämän tästä ihan kravattisonnina pitkin konttoria, en puutu muiden pukeutumiseen. Jokainen tyylillään. En kyllä ymmärrä mitä rentoa on valkoisissa lenkkareissa, koko ajan saa näköjään olla puunaamassa, toisin kuin nahkaisia kävelykenkiä.

Vierailija
1120/1283 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan mies ei käytä enemmän aikaa ja rahaa pukeutumiseen kuin mä niin kaikki ok.