Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?

Vierailija
04.02.2022 |

Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.

Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.

Millaisia ajatuksia herättää naisissa?

T. kolmikymppinen, pitkähkö mies

Kommentit (1283)

Vierailija
881/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aivan turhaa suositella mitään vaatetyylejä mitkä vaativat räätälin. Sillä täällä on surkeat palkat ja hirveät hinnat. Keskivertoukolla on rahaa dressmannin pikkutakkiin joka venähtää jo viikossa pilalle. Lisäksi sää on otollinen tuollaiselle pukeutumiselle vain pari päivää vuodesta. Täysin aivotonta kuvien palvontaa tuollainen catwalkin kuvien tänne laittelu.

Ei viikingitkään käyttäneet "kauniisti kirjailtuja pellavapaitoja" vaan suden nahkaa. Koska se sopii tänne pohjolan ilmastoon.

RÄYH!

Vierailija
882/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassisesti pukeutuva mies arvostaa visuaalista harmoniaa. On valmis näkemään vaivaa (toimiva pukeutumistyyli ei ole ihan helppo saavutus, vaan yleensä sen eteen pitää oikeasti panostaa ja uskaltaa laittaa itsensä likoon). Ei häpeä itseään ainakaan kovin paljon (heikkoitsetuntoiset eivät kestä kauniita vaatteita, koska tuntevat itsensä niin mitättömäksi niissä). On kykenevä joko hankkimaan kohtalaisesti rahaa (laadukkaat vaatteet maksavat) tai poikkeuksellisen etevä tekemään löytöjä käytettyjen vaatteiden kaupoista (tämä on vielä parempi ominaisuus kuin rahakas työ, ainakin jos minulta kysytään). Ei ole turhan jäykkä sukupuoliroolien suhteen, kun uskaltaa olla kiinnostunut perinteisesti feminiiniseksi koetusta aiheesta. Jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin aloituksen uudestaan. Jäin pohtimaan pellavaa materiaalina. Viime kesän rippijuhlissa näin pariskunnalla pellava-asut, miehellä puku ja naisella mekko ja jakku. Itse ostin lähes vuosi sitten iltapuvun pellavaa, asuun kuuluu raakasilkkihuivi. En ole käyttänyt pukua kertaakaan, näin talviaikaan kangas ei ole tuntunutkaan sopivalta juhla-asuun,  

Pellava on aika arkinen materiaali, en käyttäisi itse välttämättä ainakaan missään muodollisissa juhlissa. Normaaliin konttorityöskentelyyn sen sijaan ihan mukava erityisesti kesäaikaan. Tokihan pellavasta saa oikein ilmavat kesätamineet, joissa on mukava olla kovimmillakin helteillä.

Joku tällainen voisi olla mukava ja fiksun näköinen:

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0048/3714/6714/files/Brown-linen-suit…

Avasin linkin ja mietin myöhemmin, että puku ei taitaisi sopia suvun pitkille miehelle. Sitten linkki piti avata uudelleen ja katsoa, miksi minulle jäi mielikuva, että malli on lyhyt. Solmio laskeutuu liian alas, se jäi kaihertamaan mieleen. :)

Tuo on tuommoinen tyylikikkailu. Lyhyt mies niin halunnut jättää solmionsa pidemmäksi. Etenkin amerikassa harrastetaan pidempää solmion pituutta. Makuasia, mutta itse jättäisin solmion lyhyemmäksi.

Ap

Tuo solmion pituus on ainoa asia, joka antaa vaikutelman miehen lyhyydestä. Vyötäkin minä kyllä kaipailen.

Oletan, että hänellä on housuissa sivukiristimet tai olkaimet. Niiden kanssa ei tarvitse vyötä. Olkaimet ovat puvun kanssa paljon mukavammat kuin vyö.

Vierailija
884/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin aloituksen uudestaan. Jäin pohtimaan pellavaa materiaalina. Viime kesän rippijuhlissa näin pariskunnalla pellava-asut, miehellä puku ja naisella mekko ja jakku. Itse ostin lähes vuosi sitten iltapuvun pellavaa, asuun kuuluu raakasilkkihuivi. En ole käyttänyt pukua kertaakaan, näin talviaikaan kangas ei ole tuntunutkaan sopivalta juhla-asuun,  

Pellava on aika arkinen materiaali, en käyttäisi itse välttämättä ainakaan missään muodollisissa juhlissa. Normaaliin konttorityöskentelyyn sen sijaan ihan mukava erityisesti kesäaikaan. Tokihan pellavasta saa oikein ilmavat kesätamineet, joissa on mukava olla kovimmillakin helteillä.

Avasin linkin ja mietin myöhemmin, että puku ei taitaisi sopia suvun pitkille miehelle. Sitten linkki piti avata uudelleen ja katsoa, miksi minulle jäi mielikuva, että malli on lyhyt. Solmio laskeutuu liian alas, se jäi kaihertamaan mieleen. :)

Tuo on tuommoinen tyylikikkailu. Lyhyt mies niin halunnut jättää solmionsa pidemmäksi. Etenkin amerikassa harrastetaan pidempää solmion pituutta. Makuasia, mutta itse jättäisin solmion lyhyemmäksi.

Ap

Tuo solmion pituus on ainoa asia, joka antaa vaikutelman miehen lyhyydestä. Vyötäkin minä kyllä kaipailen.

Oletan, että hänellä on housuissa sivukiristimet tai olkaimet. Niiden kanssa ei tarvitse vyötä. Olkaimet ovat puvun kanssa paljon mukavammat kuin vyö.

Juu minulla myös puvunhousuissa sivukiristimet. Olkaimet myös kätevät. Olkaimissa on sekin hyvä puoli, että eivät näytä hölmöltä liivin kanssa toisin kuin vyö.

Ap

Vierailija
885/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vyö toimii asusteena. Tietty puristi voi sanoa, että takkia pidetään kiinni eikä vyö näy, mutta tosiasiallisesti monet pitävät takkia auki, ja silloin hyvin valittu vyö näyttää hyvältä. Tietysti jos vyötä ja olkaimia tarkastellaan niiden housunkannattelufunktion näkökulmasta, niin jälkimmäiset vievät voiton.

Vierailija
886/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassisesti pukeutuva mies arvostaa visuaalista harmoniaa. On valmis näkemään vaivaa (toimiva pukeutumistyyli ei ole ihan helppo saavutus, vaan yleensä sen eteen pitää oikeasti panostaa ja uskaltaa laittaa itsensä likoon). Ei häpeä itseään ainakaan kovin paljon (heikkoitsetuntoiset eivät kestä kauniita vaatteita, koska tuntevat itsensä niin mitättömäksi niissä). On kykenevä joko hankkimaan kohtalaisesti rahaa (laadukkaat vaatteet maksavat) tai poikkeuksellisen etevä tekemään löytöjä käytettyjen vaatteiden kaupoista (tämä on vielä parempi ominaisuus kuin rahakas työ, ainakin jos minulta kysytään). Ei ole turhan jäykkä sukupuoliroolien suhteen, kun uskaltaa olla kiinnostunut perinteisesti feminiiniseksi koetusta aiheesta. Jne.

No, johan oli köökkipsykologin analyysi...

Vierailija
887/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flanellihousuista tulee mieleen lähinnä vain pyjama... Ei jatkoon.

Tiedätkö, mitä flanellihousut ovat?

Tiedän, mutta en nyt ymmärrä mitä ajat takaa tuolla kysymyksellä. Kirjoita toki ajatuksesi ihan näkyvillekin, ei täällä ajatustenlukijoita olla, valitettavasti.

Mikset vaan googlaa flannel trousers?

Miksi niin tekisin?

Onko sun oikeasti noin vaikea pukea sanoiksi ajatuksiasi? Siinä tapauksessa olisi varmaan parempi jättää koko kommentoimatta tällaisille palstoille.

Jos ei ole mitään käryä, millaiset flanelihousut on, niin mikset vain googlaa?

Mitä kohtaa sinä et ymmärtänyt sanasta "tiedän"?

Taidat olla pelkkä trolli. Ei kukaan voi olla oikeasti noin puupää.

Etkä tiennyt

Etkö keksinyt mitään sanottavaa, jolla voisit pelastaa kasvosi? Niin pitää sitten alkaa väittää vastaan niin kuin pikkulapsi.

Flannelihousuilla ja pyjamapaidalla ei edelleenkään ole mitään tekemistä keskenään jo yksistään siksi, että toiset on housut ja toinen paita.

Minä en ole mistään paidasta puhunutkaan. Vaan housuista.

Vierailija
888/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on perus 8 cm levyinen solmio, eli oikein klassinen mitta ja vastaa hyvin puvun käänteiden leveyttä.

Makuasioita ovat nämä, mutta 8 cm solmiota jo huomattavasti parempi leveys olisi 7 ja 6 cm. Tietysti takin kaulus myös sen mukainen. Pidän 1960-luvun tyylistä tällä kohden. Mutta kuten todettua, makuasioita. Liian kapea solmion ei tule olla tietenkään.

Vierailija
889/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vyö toimii asusteena. Tietty puristi voi sanoa, että takkia pidetään kiinni eikä vyö näy, mutta tosiasiallisesti monet pitävät takkia auki, ja silloin hyvin valittu vyö näyttää hyvältä. Tietysti jos vyötä ja olkaimia tarkastellaan niiden housunkannattelufunktion näkökulmasta, niin jälkimmäiset vievät voiton.

Totta, vyön voi toki ajatella asusteena. Mutta sanoisin silti, että kunnon nappiolkaimet (ei siis mitkään klipsihirvitykset) ovat nekin hieno asuste.

Vierailija
890/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on perus 8 cm levyinen solmio, eli oikein klassinen mitta ja vastaa hyvin puvun käänteiden leveyttä.

Makuasioita ovat nämä, mutta 8 cm solmiota jo huomattavasti parempi leveys olisi 7 ja 6 cm. Tietysti takin kaulus myös sen mukainen. Pidän 1960-luvun tyylistä tällä kohden. Mutta kuten todettua, makuasioita. Liian kapea solmion ei tule olla tietenkään.

Välillä näkee semmoisia kahden sormen levyisiä hirttoköysiä :D

Vierailija
891/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mutta en nyt ymmärrä mitä ajat takaa tuolla kysymyksellä. Kirjoita toki ajatuksesi ihan näkyvillekin, ei täällä ajatustenlukijoita olla, valitettavasti.

Miksi niin tekisin?

Onko sun oikeasti noin vaikea pukea sanoiksi ajatuksiasi? Siinä tapauksessa olisi varmaan parempi jättää koko kommentoimatta tällaisille palstoille.

Etkä tiennyt

Etkö keksinyt mitään sanottavaa, jolla voisit pelastaa kasvosi? Niin pitää sitten alkaa väittää vastaan niin kuin pikkulapsi.

Flannelihousuilla ja pyjamapaidalla ei edelleenkään ole mitään tekemistä keskenään jo yksistään siksi, että toiset on housut ja toinen paita.

Ei pyjamahousuilla ja flanelihousuillakaan ole paljoa yhteistä.

Vierailija
892/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioitahan nämä ovat, mutta minusta housujen sivukiristys on vain koon säätämiseen. Jos ei ole liiviä ja ottaa takin pois tai avaa sen, puuttuu jotakin jos ei ole olkaimia tai vyötä.

Vierailija
893/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 sivua jonkun flanellihousumieltymyksiä. Taitaa ap tähdätä tuhanteen viestiin. Suurin osa taitaa olla hänen itsensä kirjoittamia jankkauksia, jotta näinkin tylsä ketju pysyy ylhäällä :D

Vierailija
894/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tässä joksikin mattiklingeksi muuttua..?

Vierailija
895/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuasioitahan nämä ovat, mutta minusta housujen sivukiristys on vain koon säätämiseen. Jos ei ole liiviä ja ottaa takin pois tai avaa sen, puuttuu jotakin jos ei ole olkaimia tai vyötä.

Kieltämättä pitää olla aika justiinsa eikä melkein istuvat huosut, että pysyvät pelkillä sivukiristimillä aina mukavasti. Hyvät olkaimet ja vyöt kestävät muuten tolkuttoman pitkään.

Vierailija
896/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45 sivua jonkun flanellihousumieltymyksiä. Taitaa ap tähdätä tuhanteen viestiin. Suurin osa taitaa olla hänen itsensä kirjoittamia jankkauksia, jotta näinkin tylsä ketju pysyy ylhäällä :D

Kiitos sinullekin kontribuutiostasi!

Vierailija
897/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin tekisin?

Etkä tiennyt

Kyllä on :D. Ja nimenomaan yhteistä on se flanelli. Samanlainen pehmeä nukkamainen tekstuuri molemmissa, joka tuo housuissa aina mieleen sen pyjaman. Ihan sama mikä hintalappu niissä housuissa on.

Vierailija
898/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin hienot vaatteet ja kengät kolmekymppisellä miehellä ja edelleen ei ole ollut parisuhteessa riittävän kauan että tietäisi mitä naiset ajattelevat hänen pukeutumisestaan.

Tietty naisiakin on monenlaisia. Osa naisista ymmärtää tyylin päälle, osa ei.

Kun katselee naisia, niin huomaa pian, että vain vähemmistö naisista osaa laittautua tyylikkääksi. Jos nainen ei tajua tyylistä mitään, niin mitäpä sellaisen naisen mielipiteet tyylitajuista miestä kiinnostaisivat.

Minun tietoinen tyylivalintani on boheemi/kokeileva. Osaltaan myös valintoihin vaikuttaa se, että liikun pyöräillen ts. kapeat hameet eivät sovi ja tukka on kypärän jäljiltä, mitä on. Saan melko usein vaatteisiini liittyviä positiivisia kommentteja ehkä juuri siksi, että pukeutumiseni erottuu massasta, mutta olen kuitenkin helposti lähestyttävän oloinen toisin kuin ns. perinteisesti tyylikkäiksi mielletyt naiset. (Palautetta antavat siis miehet, naiset ja lapset, kaiken ikäiset.) Onneksi työssäni on jopa eduksi pukeutua persoonallisesti.

Tuo voi olla hyvä tyyli luovilla aloilla

Vierailija
899/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin tekisin?

Etkä tiennyt

Kyllä on :D. Ja nimenomaan yhteistä on se flanelli. Samanlainen pehmeä nukkamainen tekstuuri molemmissa, joka tuo housuissa aina mieleen sen pyjaman. Ihan sama mikä hintalappu niissä housuissa on.

Oletko pitänyt kumpiakaan?

Vierailija
900/1283 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinullekin kontribuutiostasi!

Ole hyvä vain. Tässä tulee lisää: mies, joka kirjoittaa noin on flanellihousuineen kyllä täydellinen turn off.  Mutta ei se mitään, jatka toki lymyilyä (vaate)kaapissasi.