"Meidän neiti", "meidän TYTY" yööök
Siis kuka näitä käyttää?! Varsinkin sana TYTY On aivan hirveä. Lopettakaa!
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:16"]
"Meidän neiti" -ilmaisua käyttää yleensä tyypit, joiden puheeseen kuuluu "tämä mamma". Arrgh, miten vihaankaan tuota mammasitä ja mammatätä. "Tämä mamma viettää vähän laatuaikaa kera raksun <3" tuollaisen postauksen kun luin Facebookista, poistui sen krjoittaja välittömästi kavereista.
[/quote]
:D no etkä poistanut.... Ei kukaan ole noin törkeä, että poistais kaverilistalta ns. "väärien" sanavalintojen vuoksi...
Kyllä te ihmiset pienestä häiriinnyytte.
[/quote]
kyllä poistetaan :D minä olen myös kynsikuvien takia poistanut monta ihmistä!
Ohis
Mulle tulee näistä haukkujista mieleen wt. Eihän kukaan paremman väen ihminen tällaiseen sorru?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:16"] "Meidän neiti" -ilmaisua käyttää yleensä tyypit, joiden puheeseen kuuluu "tämä mamma". Arrgh, miten vihaankaan tuota mammasitä ja mammatätä. "Tämä mamma viettää vähän laatuaikaa kera raksun <3" tuollaisen postauksen kun luin Facebookista, poistui sen krjoittaja välittömästi kavereista. [/quote] :D no etkä poistanut.... Ei kukaan ole noin törkeä, että poistais kaverilistalta ns. "väärien" sanavalintojen vuoksi... Kyllä te ihmiset pienestä häiriinnyytte. [/quote] kyllä poistetaan :D minä olen myös kynsikuvien takia poistanut monta ihmistä! Ohis
[/quote]
:D minkä ikäinen olet ja mitä ovat kynsikuvat? Kuvia pelkistä kynsistä? No, hyvä kuitenkin tietää että jos tulen poistetuksi listalta niin se ei vaadi mitään sen kummempaa syytä kun sana, josta joku ei tykkää.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 09:09"]
Mulle tulee näistä haukkujista mieleen wt. Eihän kukaan paremman väen ihminen tällaiseen sorru?
[/quote]
Tai jotkut teiniäidit. Ei ole tällainen kypsää ja sivistynyttä käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 02:22"]Meidän neiti, meidän tyty, meidän prinsessa on kaikki aivan hireitä! Tai vaikka meidän pikkuneiti.
Lisäksi se prinsessa on usein kuorrutettu kauttaaltaan possunpunaisella, ja istuu vaaleanpunaisissa rattaissa, ja se "prinsessatyty" on suomalainen perusvauva eli itsekin possunpunainen, töpselinenäinen, silmät syvällä kuopissa, kalju, kaksoisleukainen peruspallo.
Kyllä, tuo prinsessailu on kamalaa kaikenkaikkiaan. Oma lapsi aina ihanin ja kaunein, tottakai, mutta voisi ajatella vähän muiden silminkin asiaa.
[/quote]
Taisit juuri kuvailla kateuttasi. Kaikki vauvat (ainakin terveet sellaiset) ovat punakoita, kaksoisleuan omaavia palleroita. Mitä se sulta on pois miten lastaan hellittelee? No tietty jos olet vanhemmillesi vahinko niin tuskinpa kauniisti puhutaan.
Kyl on ihmisillä herkkä ärsyyntymiskynnys!
Pitäisköhän tässä alkaa varomaan sanojaan, ettei jää ihan ilman ystäviä, jos jengi kaikkoaa ympäriltä heitä ärsyttävien sanavalintojen myötä.
Someaikana on helppoa päästä ärsyttävistä tyypeistä eroon; delete-ruksia vaan pohjaan, niin jopas ongelma poistui. Vähän sääli. Itse voisin hyvinkin kuvitella laittavani kynsikuvan, jos kävisin manikyyrissä, koska kynnet ovat normaalisti lyhyeksi leikatussa luonnontilassa. Enkä ajattele mitään kynsiasioita juuri koskaan.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 09:21"]
Kyl on ihmisillä herkkä ärsyyntymiskynnys! Pitäisköhän tässä alkaa varomaan sanojaan, ettei jää ihan ilman ystäviä, jos jengi kaikkoaa ympäriltä heitä ärsyttävien sanavalintojen myötä.
[/quote]
No tuollaiset "ystävät" sietää mennäkin. Siihen aikaan kun minä aloitin fb käytön, niin se oli vahva kannanotto, jos poisti jonkun kavereista. Nyt siihen riittää että joku sattuu ärsyttämään jollain sanalla (joka ei siis ole loukkaava). Voisin kuvitella, että nämä poistajat ovat samoja, joilla on paljon ihan ketä vaan kavereina ja joka toinen päivä poistellaan ja joka toinen päivä lisätään kavereita.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:02"]
Kertokaas, mikä on siis neutraali ja sovelias ilmaisu perheemme tyttölapselle? Entä poikalapselle? Entä voinko sanoa itseäni mamiksi? Saako koirasta käyttää "hän" termiä?
[/quote]
Ihan kutsumanimellä voisi mainita. Eikö se nimi ole juuri siksi, että sitä käytetään?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 01:55"]Just. Mun tiedossa on perhe, jonka isä kutsuu 15-vuotiasta isoperseistä ja helvetin patalaiskaa tytärtä nti Näpsäksi. Voi hemmetti, "tyty" heittelee vaatteet ja kengät pitkin seiniä kotiin tullessaan, koulukirjat sekaisin sängyn alla, ei syö keittiössä, vaan kuskaa paskatiskejä ympäriinsä, ei kai edes jaksa peseytyä, kun haisee vahvalle ammoniakille, kuukautissuojat jättää housuihin muun pyykin sekaan, on JATKUVASSA "tilanteessa" opettajan kanssa, eli Wilma naputtaa päivittäin ahkerasti. Huonolla koulumenestyksellä ilahduttaa vieläpä. Siis nti Näpsä? Mun käsitys nti Näpsästä on näpsäkkä, siisti, huolellinen, reipas, melkein hikipinko, oikein vanhempien ylpeys. (Alkuperä lie Roope-Ankan tehokas sihteeri) Mutta saahan sitä sokea olla se, joka ei nähdä halua...
[/quote]
Iskä on vaan ironinen?
Yksi loistava kysynyt...."Minkä maan kuningas olet, jos tyttö on prinsessa?"... Jepjep.
nehän on lempinimiä.
Ei tarvi ottaa nin henkilökohtaisesti. Tai harmittaako paljo, kun sua ei itseä ole kutsuttu?
mistä se ärsytys kumpuaa? Olis kiva tietää. Millä teidän mielestä saa toiset lapsiaan kutsua? Ehkä puuttuisitte kaltoinkohteluun mieluummin kuin johonkin lempinimen. Jos ärsyttää, niin ei kande ehkö koko maailmaa kaata siihen ja tehdä hirveen suuria johtopäätöksiä.
kuka niistä kukkahattutädeistä puhuikaan? Eiks toi ole just sitä?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 01:55"]
Just. Mun tiedossa on perhe, jonka isä kutsuu 15-vuotiasta isoperseistä ja helvetin patalaiskaa tytärtä nti Näpsäksi.
[/quote]
Ja mitä tuo tyttö isolle perseelleen voi?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:16"]
"Meidän neiti" -ilmaisua käyttää yleensä tyypit, joiden puheeseen kuuluu "tämä mamma". Arrgh, miten vihaankaan tuota mammasitä ja mammatätä. "Tämä mamma viettää vähän laatuaikaa kera raksun <3" tuollaisen postauksen kun luin Facebookista, poistui sen krjoittaja välittömästi kavereista.
[/quote]
:D no etkä poistanut.... Ei kukaan ole noin törkeä, että poistais kaverilistalta ns. "väärien" sanavalintojen vuoksi...
Kyllä te ihmiset pienestä häiriinnyytte.
[/quote]
Poistin joo. Tuo kyseinen tämämamma nyt muutenkin saastutti Facebookia kaikilla mietelausekuvilla ja liian pitkillä kertomuksilla päivänsä tavallisesta sisällöstä. Käytän harvoin Facebookia, eikä minua silloin harvoin kiinnosta lukea sieltä asioita, jotka saavat verenpaineen nousemaan. LiibaLaaban kuvien jakaminen on oikein hyvä syy poistaa kavereista.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:04"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 07:51"]Ärsyttävää on myös, kun ipanasta puhuttaessa käytetään korostetusti sanaa "hän", vaikka sama henkilö puhuu aikuisista käyttäen "se". Esim. aikuisista "se teki sitä ja tätä", kun taas omasta pikkuneitiprinsessastaan "HÄN on alkanut nyt blaa blaa ja HÄNELLÄ on blaa blaa". [/quote] Jo sitä kaikesta osaakin ihmiset ärsyyntyä, voi herran jestas...
[/quote]
Taisi osua? :)
[/quote]
Etkö muuta keksinyt kuin tämän ehkä av:n kuluneimmain naljaisun :D Ja ei osunut, ei mulla ole edes lapsia vielä
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:16"]"Meidän neiti" -ilmaisua käyttää yleensä tyypit, joiden puheeseen kuuluu "tämä mamma". Arrgh, miten vihaankaan tuota mammasitä ja mammatätä. "Tämä mamma viettää vähän laatuaikaa kera raksun <3" tuollaisen postauksen kun luin Facebookista, poistui sen krjoittaja välittömästi kavereista.
[/quote]
Varmaan kauhea menetys tälle kaverille joutua pois sun kavereista. Mitäs ei kirjoita niin kuin sinä.
[/quote]
Siellä taitaa kirjoitella yksi laatuaika-tämä-mamma?
[/quote]
Et parempaa keksinyt? En käytä facebookia.
Meillä kutsutaan lapsia ainoastaan etunimillä. Ei sukupuoleen liittyvillä nimityksillä, ei arvoon tai asemaan liittyvillä nimityksillä, ei lempinimillä tai hellittelynimillä. Etunimillä. Ei voine ärsyttää ketään.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 00:43"]
Siis kuka näitä käyttää?! Varsinkin sana TYTY On aivan hirveä. Lopettakaa!
[/quote]
Ainakin yksi entinen fb-kaveri aloitti jokaisen päivityksensä sanoilla "Meidän neiti..." Aika ärsyttävä ilmaus kyllä,miksi lapsesta ei voi puhua nimellä/hellittelynimellä ilman tuollaisia kliseelässytyksiä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:16"] "Meidän neiti" -ilmaisua käyttää yleensä tyypit, joiden puheeseen kuuluu "tämä mamma". Arrgh, miten vihaankaan tuota mammasitä ja mammatätä. "Tämä mamma viettää vähän laatuaikaa kera raksun <3" tuollaisen postauksen kun luin Facebookista, poistui sen krjoittaja välittömästi kavereista. [/quote] :D no etkä poistanut.... Ei kukaan ole noin törkeä, että poistais kaverilistalta ns. "väärien" sanavalintojen vuoksi... Kyllä te ihmiset pienestä häiriinnyytte. [/quote] kyllä poistetaan :D minä olen myös kynsikuvien takia poistanut monta ihmistä! Ohis
[/quote]
:D minkä ikäinen olet ja mitä ovat kynsikuvat? Kuvia pelkistä kynsistä? No, hyvä kuitenkin tietää että jos tulen poistetuksi listalta niin se ei vaadi mitään sen kummempaa syytä kun sana, josta joku ei tykkää.
[/quote]
kuvia, kun joku on laittanut hienot lakat yms. Tai ruokakuvat on myös ihan perseestä. 25 olen, jos se nyt mihinkään vaikuttaa
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 02:07"]
Itse inhoan sitä, kun kutsutaan omaa tytärtä prinsessaksi tms. Totta kai tyttö sitten koittaa olla söpö ja nätti ja niillä timanttiasusteilla koitetaan ottaa huomiota, kun kerran aiemminkin niin sitä positiivista huomiota on saatu ja ihan äidin ja isän toimestakin prinsessaksi luokiteltu. Se on se rooli mikä otetaan vastaan, kun siitä saadaan positiivista palautetta. Pojat voivat olla vilkkaita ja fiksuja, tytöt sitten nättejä pikku prinsessoja.
[/quote]
Joo siis tää on niiioiion OUT nykyään. Tyttö prinsessana, ei tod!!!! Mut jos poika pukee pinkkiä ja haluaa kutsuttavan itseään prinsessaks ni se on tosi jees, se on metroa, se on raikasta, se on niiin tätä päivä. Siitä kirjoitetaan lehtiin ja kaikki ottaa kantaa. Niin sen pitää olla! Mut tyttö prinsessana ni Ei Ei Ei.