"Meidän neiti", "meidän TYTY" yööök
Siis kuka näitä käyttää?! Varsinkin sana TYTY On aivan hirveä. Lopettakaa!
Kommentit (75)
Siis millaisia kukkahattutätejä voi närkästyttää se, mitä ilmaisua kukin käyttää lapsestaan? Pitäisikö ihan lailla kieltää tällainen ettei mammoille vaan tule paha mieli? Hankkikaa elämä ja oikeita aiheita mielipahaan.
"Täs Meiän ISI vauvan kaa ♡♡"
Kommentit (varsinkin naispuolisilta):
"Voi kuinka söpöä♡"
"Aaaaaw"
Ja miksi aina kun isä on kuvassa lapsen kanssa...
Taitaa nää parjaajat olla poikalasten äitejä. Eikö jokainen saa kutsua lapsiaan miten haluaa?
Taas kerran aloitus paljasti, miten sairasta porukkaa täällä pyörii! Hävetkää!
Eipä tarvii ihmetellä, että mistä niitä kiusaajia tulee.
T. Kahden pikkuneidin äiti, joka ei häpeä käyttää mitään nimityksiä ihanista tytöistään.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:30"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 07:51"]Ärsyttävää on myös, kun ipanasta puhuttaessa käytetään korostetusti sanaa "hän", vaikka sama henkilö puhuu aikuisista käyttäen "se". Esim. aikuisista "se teki sitä ja tätä", kun taas omasta pikkuneitiprinsessastaan "HÄN on alkanut nyt blaa blaa ja HÄNELLÄ on blaa blaa". [/quote] no minä sanon kaikkia ihmisiä, sekä eläimiä hän. Myös lapsia. Olen törmännyt ainoastaan pariin, ketkä sanoovat aikuisista hän ja lapsista se. Minua taas ärsytti se helvetisti! Itse kutsun iästä riippumatta myös nimellä! Tosin lapsellani on monta lempinimeä
[/quote]Oulun murteessa kaikki ovat "se".
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 09:56"]
Meillä kutsutaan lapsia ainoastaan etunimillä. Ei sukupuoleen liittyvillä nimityksillä, ei arvoon tai asemaan liittyvillä nimityksillä, ei lempinimillä tai hellittelynimillä. Etunimillä. Ei voine ärsyttää ketään.
[/quote]Jostain syystä mulla käy sääliksi teidän lapset. Ei yhtään hellittely-nimeä?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:02"]Kertokaas, mikä on siis neutraali ja sovelias ilmaisu perheemme tyttölapselle? Entä poikalapselle? Entä voinko sanoa itseäni mamiksi? Saako koirasta käyttää "hän" termiä?
[/quote]
Mites olis se etunimi? Oisko mitään... haloo.
Minulla ei ole lapsia, mutta hoitolapsia on paljonkin. Niitä kutsun tosi usein muksuiksi tai ipanoiksi, kaikella rakkaudella. Tyyliin "ei vitsi olin eilen hoitamassa suloisia muksuja"
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:02"]Kertokaas, mikä on siis neutraali ja sovelias ilmaisu perheemme tyttölapselle? Entä poikalapselle? Entä voinko sanoa itseäni mamiksi? Saako koirasta käyttää "hän" termiä? [/quote] Mites olis se etunimi? Oisko mitään... haloo.
[/quote]
Ja koska rakkaalla lapsella on monta nimeä, niin niitä varsinaisia lempinimiehdotuksia sitten kiitos...
Mun mielestä tenava-sana kuulostaa tosi hassulta, jotenkin teennäiseltä. Mutta tiedän, että on tosi yleinen käytössä esim. Oulun seudulla.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:09"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:02"]Kertokaas, mikä on siis neutraali ja sovelias ilmaisu perheemme tyttölapselle? Entä poikalapselle? Entä voinko sanoa itseäni mamiksi? Saako koirasta käyttää "hän" termiä? [/quote] Mites olis se etunimi? Oisko mitään... haloo.
[/quote]
Ja koska rakkaalla lapsella on monta nimeä, niin niitä varsinaisia lempinimiehdotuksia sitten kiitos...
[/quote]
Mikä ongelma siinä on keksiä itse ne lempi/hellittelynimet jokaiselle? Kun olimme veljen kanssa pieniä,äitini käytti mitä merkillisempiä sanoja hellittelyyn,kuten "kukkaruukku". Siis VOIHAN sitä lässyttää neideistä ja prinsessoista,se on vain joidenkin mielestä ärsyttävää.
Mä aina ajattelen, että nämä kaikista muista ihmisistä (paitsi kaltaisistaan katkerista) ärsyyntyvät ihmiset ovat niitä samoja, jotka sitten tuonne mt-ongelmaisten ketjuihin avautuvat, kun heitä ei oo koskaan kukaan rakastanut, ovat onnettomia, pitkäaikaismasentuneita, moniongelmaisia, diagnosoituja jne. Eihän noin huono olo voi muualta kummuta.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 04:27"]
"Pimu" (myos "pikkupimu") ja "tytsy" on kans aivan hirveita.
[/quote]
Minullakin nousee niskakarvat pystyyn tuosta pimusta, varsinkin kun anoppini puhuu ITSESTÄÄN pimuna! Ihan järkyttävän kuuloista..
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:16"]
"Meidän neiti" -ilmaisua käyttää yleensä tyypit, joiden puheeseen kuuluu "tämä mamma". Arrgh, miten vihaankaan tuota mammasitä ja mammatätä. "Tämä mamma viettää vähän laatuaikaa kera raksun <3" tuollaisen postauksen kun luin Facebookista, poistui sen krjoittaja välittömästi kavereista.
[/quote]
Heh, tämä. Mä en tajua miksi joillain naisilla on tarve sanoa itseään joka välissä mammaksi. Mun eräs tuttava muuttui just tuollaiseksi saatuaan lapsia. On ihan nuori ihminen vielä, ja tituleeraa itseään mammaksi joka yhteydessä. Kuulostaa jotenkin ihan ällöltä. Sanoo vielä kavereitaan toisiksi mammoiksi, ja kertoilee miten "mammojen kanssa oltiin lenkillä" tai "toinen mamma tuli kahville" ja "mammojen kanssa mentiin kerrankin vähän viihteelle". Ök.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 09:56"]
Meillä kutsutaan lapsia ainoastaan etunimillä. Ei sukupuoleen liittyvillä nimityksillä, ei arvoon tai asemaan liittyvillä nimityksillä, ei lempinimillä tai hellittelynimillä. Etunimillä. Ei voine ärsyttää ketään.
[/quote]Jostain syystä mulla käy sääliksi teidän lapset. Ei yhtään hellittely-nimeä?
[/quote]
Ei voi olla, koska jos sellaisia käyttää niin aiheutetaan mammoille mielipahaa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 10:34"]
Suomen kielen rikkauksia!
[/quote]
Mitä kielen rikkautta se on,että käytetään jotain aina samaa latteaa ilmaisua? Nimenomaan nuo meidän neitii/tyty/prinsesssa on niitä joita kaikki lässyttäjät käyttää,oikeaa kielenrikkautta olisi keksiä omia lempinimiä/hellittelynimiä.