Yritin soittaa lähimmälle terveysasemalle ja odotin puhelussa 30min
Puolen tunnnin odottelun jälkeen puhelu katkaistiin. Soitetaanko minulle nyt automaattisesti takaisin vai joudunko taas odottelemaan ja soittelemaan uudestaan? Mikä menon tää nyt ees on? nettisivuilla sanotaan että klo 9-16 ajanvaraus auki ja soitin sinne heti klo 9. Onko linjat muka heti aamusta jo noin tukossa.
Kommentit (22)
En usko, että soitetaan takaisin. Ja kyllä ne tosiaan on heti aamusta niin tukossa.
Onko nettisivuilla mitään tietoa? Meilläpäin on nauhote jossa sanotaan että voi odottaa tai sitten lopettaa puhelun jolloin soittavat takaisin. Viimeksi meni seuraavaan päivään että tuli takaisinsoitto.
Netistähän ei voi varata aikaa. Pitää soittaa koska syyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko nettisivuilla mitään tietoa? Meilläpäin on nauhote jossa sanotaan että voi odottaa tai sitten lopettaa puhelun jolloin soittavat takaisin. Viimeksi meni seuraavaan päivään että tuli takaisinsoitto.
Nettisivuilta ei löytynyt mitään, mutta kun soitin sinne takaisin yhtäkkiä heillä olikin robotti tällä kertaa vastaamassa ja onnistuin pyytämään soittopyynön. Ehkä robotti ei silloin ollut toimintavalmiina kun niin tarkasti tasan klo 9 soitin. Toivottavasti soittaisivat tämän päivän aikana takaisin.
-Ap
Jos se on lähellä, niin ainahan sinen voi kävellä kunnon niin salliessa.
Teidän terveysaseman puhelinjärjestelmässä ei ole ilmeisesti käytössä mahdollisuutta jättää halutessaan takaisinsoittopyyntö? Se on todella hyvä, ei tarvitse jonottaa langoilla vaan kun jättää soittopyynnön niin soittavat takaisin mahdollisimman pian, saman päivän aikana. Lisäksi meillä on erillinen puhelinnumero kiireelliselle ajanvaraukselle/päivystykselle.
Vierailija kirjoitti:
Netistähän ei voi varata aikaa. Pitää soittaa koska syyt.
Julkisella puolella ei voi varata suoraan lääkärille aikaa, koska lain mukaan niin ei voi tehdä.
Terveydenhuoltolain (1326/2010) 51 §:ssä säädetään perusterveydenhuollon hoitoon pääsystä mm., että ”terveydenhuollon ammattihenkilön on tehtävä hoidon tarpeen arviointi viimeistään kolmantena päivänä siitä, kun potilas otti yhteyden terveyskeskukseen, jollei arviota ole voitu tehdä ensimmäisen yhteydenoton aikana” (Valvira2022).
Vierailija kirjoitti:
Jos se on lähellä, niin ainahan sinen voi kävellä kunnon niin salliessa.
Ja mitäs se hyödyttää? Jos ei ole hengenhätää niin käskevät takaisin kotiin ja varaamaan puhelimella ajan.
Soitin Turussa kiireettömään huhtikuussa.
Siihen sai jättää takaisinsoittopyynnön. Jätin sellaisen ja nauha sanoi, että soitamme mahdollisimman pian.
Ei ole soittoa vielä kuulunut.
Hyvä systeemi, jossa netin kautta voi ilmoittaa vaivan/sairauden, jonka jälkeen hoitaja oli tehnyt hoitoarvion ennen takaisinsoittoa, on jostain syystä poistettu. Miksi ihmeessä? Se oli kätevää ja lääkäriin pääsi nopeastikin kiireellisyyden perusteella.
Parissa vuodessa palvelut yl. hidastuneet merkittävästi.
Meillä Kuopiossa toimii erinomaisesti kun soitan oman alueen hoitajan puhelimeen, saa ensin valita asian mistä on kyse. Sitten tulee ilmoitus, että numero on tallennettu ja soitetaan takaisi mahdollisimman pian. Toiminu aina hyvin ja jos minulla on ollut kiireellinen asia tulee takaisinsoitto nopeasti, jos kiireetön sekin tulee yleensä n tunnin kuluessa. Lääkäriin pääsee päivystysasiassa nopeasti ja kiireetön aika vaihtelee. Kun siitä on kyse haluamani lääkärin aikaa joudun usein odottamaan pitempään, koska ei huoli muita. Olen ottanut n "omalääkärikseni" jonka kanssa on hyvä asioida ja hän muistaa hyvin suurimman osan ongelmistani.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Kuopiossa toimii erinomaisesti kun soitan oman alueen hoitajan puhelimeen, saa ensin valita asian mistä on kyse. Sitten tulee ilmoitus, että numero on tallennettu ja soitetaan takaisi mahdollisimman pian. Toiminu aina hyvin ja jos minulla on ollut kiireellinen asia tulee takaisinsoitto nopeasti, jos kiireetön sekin tulee yleensä n tunnin kuluessa. Lääkäriin pääsee päivystysasiassa nopeasti ja kiireetön aika vaihtelee. Kun siitä on kyse haluamani lääkärin aikaa joudun usein odottamaan pitempään, koska ei huoli muita. Olen ottanut n "omalääkärikseni" jonka kanssa on hyvä asioida ja hän muistaa hyvin suurimman osan ongelmistani.
Oi sitä aikaa kun oli omalääkäri! Nykyään saa olla onnellinen jos pääsee millekään lääkärille. Mikä terveydenhuollon alasajo onkaan tapahtunut !!
Vierailija kirjoitti:
Jos se on lähellä, niin ainahan sinen voi kävellä kunnon niin salliessa.
Ei meidän terveyskeskuksessa ainakaan pääse sillä tavoin kenenkään puheille. Siellä ei ole mitään ilmoittautumisluukkua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Kuopiossa toimii erinomaisesti kun soitan oman alueen hoitajan puhelimeen, saa ensin valita asian mistä on kyse. Sitten tulee ilmoitus, että numero on tallennettu ja soitetaan takaisi mahdollisimman pian. Toiminu aina hyvin ja jos minulla on ollut kiireellinen asia tulee takaisinsoitto nopeasti, jos kiireetön sekin tulee yleensä n tunnin kuluessa. Lääkäriin pääsee päivystysasiassa nopeasti ja kiireetön aika vaihtelee. Kun siitä on kyse haluamani lääkärin aikaa joudun usein odottamaan pitempään, koska ei huoli muita. Olen ottanut n "omalääkärikseni" jonka kanssa on hyvä asioida ja hän muistaa hyvin suurimman osan ongelmistani.
Kuopiossa toimii ja monella muulla paikkakunnalla ei. Mm olen kuullut valituksia ja moitteita, että oulussa on tosi huonoa saada aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä systeemi, jossa netin kautta voi ilmoittaa vaivan/sairauden, jonka jälkeen hoitaja oli tehnyt hoitoarvion ennen takaisinsoittoa, on jostain syystä poistettu. Miksi ihmeessä? Se oli kätevää ja lääkäriin pääsi nopeastikin kiireellisyyden perusteella.
Pääsi nopeasti... siinäpä se ongelma. Jos kansalle antaa vapaat kädet tulla lääkäriin, siinä ei riitä kymmenenkään terveyskeskuslääkärinvirkaa. Käyntejä pitää rajoittaa, kun rahat eivät riitä. Ja herranjestas, nehän voivat vaatia vielä tutkimuksiakin, ne vasta maksaakin!
Tehdään siis maksullinen jonotus, että köyhät pysyvät poissa. Nehän ne niitä julkisia palveluita eniten käyttävät.
Laitetaan yksi hoitsu hoitamaan koko kaupungin ajanvaraus ja sille työajaksi muutama tunti. Näin se ei voi jakaa enempää kuin muutama kymmenen vastaanottoaikaa per päivä. Kun pitää se hoidontarve tarkastaa.
Köyhät taistelkoot siitä, kuka pääsee läpi, kenen hermot kestävät ja kenen lompsassa on hynää. Kaupunki on täyttänyt lainmukaisen velvoitteen terveydenhoitopalveluiden tarjoamisesta.
En ihmettele ollenkaan miksi päivystyksessä on ruuhkaa.
Ei siis ollut mitään robottiääntäkään puhelun toisessa päässä neuvomassa mitään ihan vain radiomusiikkia kuullui vain.